Dit stellen 2 pluimveedierenartsen in het blad pluimveehouderij. Zij geven tevens aan dat sinds enige jaren avilamycine op grote schaal in pluimveevoeder wordt gemengd. Dit is een antibioticum die groeibevorderend werkt. De resistentie van bacterieen tegen het middel neemt echter snel toe. Veel antibiotica worden op zo'n grote schaal gebruikt als groeibevorderaar in de bio-indsutrie dat bacterieen ongevoelig worden en niet meer als geneesmiddel voor mensen gebruikt kunnen worden.
quote:Hmmmm... kipfilet.
Op dinsdag 23 december 2003 13:48 schreef thabit het volgende:
Zo leven vleeskippen:
[afbeelding]
quote:ze kunnen dus gewoon vrij rondlopen, das al een verbetering
Zo leven vleeskippen:
[afbeelding]
maar volgens mij was het kabinet nu bezig aan regelingen om biologisch vlees aantrekkelijker te maken, dus dat zou wel een verbetering kunnen zijn
quote:KFC heeft volgens mij special kippen.. zonder poten en met een infuus ofzo.. ooit eens ergen gelezen..
Op dinsdag 23 december 2003 13:50 schreef bramos-elvis het volgende:
Laatst bij de KFC gegeten, heerlijk die Chicken Wings, alleen 's avonds wel flink aan de Diarree ja!
quote:zo leven mensen:
Zo leven vleeskippen:
[afbeelding]
quote:Je hebt gelijk ze zien eruit om op te eten, zo lief!
Op dinsdag 23 december 2003 14:08 schreef lavapredator het volgende:
Wat lief, ik wil ze allemaal knuffelen
quote:Wat boeit je niet precies..?
Op dinsdag 23 december 2003 14:12 schreef Megumi het volgende:
Boeit mij niet. Smaak is belangrijker.
quote:Idd.. mijn onbijt wordt ook zo lekkerder iedere ochtend.. Omeletje..
Op dinsdag 23 december 2003 14:38 schreef thabit het volgende:
Biologische kippen leven zo:
[afbeelding]
Hun vlees smaakt lekkerder en is ook gezonder want ze worden niet volgepropt met hormonen en anti-biotica.
quote:Maar zo zijn er minder kippen
[afbeelding]
Hun vlees smaakt lekkerder en is ook gezonder want ze worden niet volgepropt met hormonen en anti-biotica.
quote:Ben voor mijn studie ook eens bij zo'n kippenboer geweest die graseieren produceerde. Kippen mogen dan ook buiten scharrelen in het gras. Nou mooi dat die stomme kippen niet naar buiten wilde gaan. Hij had er in ieder geval nog nooit eentje gezien
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |