abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15613333
Welke nog onbekende artiesten die je niet op de radio of op tv ziet of hoort. Verdienen een plaatsje in de top 40

Zelf vind ik Ketama goed. Is een spaanse groep met zuid-Amerikaans en zuid Spaans muziek.

Ook hou ik van muziek met jazz invloeden.
Zoals Lizz Wright (stem lijkt op Des'ree,maar heeft meer gospel achtergrond)

Ook Cassandra Wilson,Dianne Reeves,Diana Krall,Stacy Kent,Izalina Calister en India Arie.

Vind het jammer dat deze artiesten in Nederland weinig aandacht krijgen. Behalve op het North Sea Festival dan.

Vind ook dat er weinig goede artiesten zijn. Vaak zijn het van die hap klare brokken zoals Christian Aguilira of Britney Spears en in Nederland Jamai en Jim bijvoorbeeld.

In jaren 70 en 80 waren er echt artiesten met iets nieuws. Zij waren toch veel vernieuwend voor hun tijd.

ben ik klaar met mijn therapie, moet ik in therapie om van mijn therapieverslaving af te komen.
pi_15613441
Flogging Molly.
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_15613506
nightwish, maar deze zijn wel weer heel populair in eigen land, en ook de underground gothic scene kent deze band vast wel.
Eigenlijk moeten ze maar onbekend blijven, anders gaat de hele top 40 kliek er mee aan de haal, kijk maar naar within temptation. (NW is wel 10x beter dan WT)
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_15613546
India Arie is iig wel bekend, ik vind dat de nederlandse band Racoon wel wat meer waardering mag krijgen, ze hebben wel een tijdje in de top40 gestaan met feels like flying en blue days.. maar ze hebben veel betere nummers zoals back u up, paper home, hilarious en world on a plate
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_15613569
quote:
Op maandag 22 december 2003 16:41 schreef Sisko het volgende:
Eigenlijk moeten ze maar onbekend blijven, anders gaat de hele top 40 kliek er mee aan de haal, kijk maar naar within temptation. (NW is wel 10x beter dan WT)
en stel je voor dat een altoband goed verkoopt

hoeee!

pi_15613587
Adam F ofzo, maar dies niet heel erg onbekend
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_15613594
Every culture is different. Respect and try to learn it.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 december 2003 @ 16:45:22 #8
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_15613618
quote:
Op maandag 22 december 2003 16:41 schreef Sisko het volgende:
nightwish, maar deze zijn wel weer heel populair in eigen land, en ook de underground gothic scene kent deze band vast wel.
iedereen die naar wat hardere muziek luistert en verder dan de top 40 kijkt kent Nightwish heus wel hoor. Een van de populairste metalbands is het zelfs, daar is echt niks undergrounds aan.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_15613677
quote:
Op maandag 22 december 2003 16:45 schreef Tokus het volgende:
Een van de populairste metalbands is het zelfs, daar is echt niks undergrounds aan.
Precies, zet dan Coil in de top 40
pi_15613696
Clawfinger!!!

Two sides

wanna rub mah puppeh?!
pi_15613722
quote:
Op maandag 22 december 2003 16:47 schreef lordhelmet het volgende:

[..]

Precies, zet dan Coil in de top 40

Goh, dan brengen ze nog eens iets uit...

Btw, nightwish zou ik helemaal geen gothic noemen hoor...

pi_15613723
Ik ken geen onbekende bands en artiesten!

[Dit bericht is gewijzigd door basset op 22-12-2003 16:49]

pi_15613756
quote:
iedereen die naar wat hardere muziek luistert en verder dan de top 40 kijkt kent Nightwish heus wel hoor. Een van de populairste metalbands is het zelfs, daar is echt niks undergrounds aan.
Je hebt gelijk, dat ligt meer aan mijn definitie van underground, oftewel, alles wat niet top40 is. Misschien een beetje te ruim genomen
quote:
en stel je voor dat een altoband goed verkoopt

hoeee!

Het gaat er meer om dat je, als je kaartjes wilt kopen voor het concert, dat al die top40 gastjes die 1 nummer kennen gelijk ook moeten, en de echte fans misschien geen kaartjes meer kunnen krijgen. Is me al eerder gebeurt nl.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
  maandag 22 december 2003 @ 16:51:01 #14
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_15613772
Ik zou me rot schamen als een van mijn favo artiesten in de top 40 zou verschijnen.
weg
  maandag 22 december 2003 @ 16:51:15 #15
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_15613780
De vraag is ook wat het belang is van een top40. Zijn de artiesten die je goed vindt echt gebaat bij een postitie in de top 40?
Ik gun de artiesten die ik goed vind liever een vet platencontract,een smak geld en een heel gelukkig leven en het behoud van talent om nog meer mooie platen te maken.

Geldt voor o.a. :

D'Angelo
Damien Rice
The Screaming Trees
Rickie Lee Jones
Steel Pulse
Terence Trent d'Arby (Man wat was je goed, waar ben je nu? )

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 22-12-2003 19:15]

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
  maandag 22 december 2003 @ 16:59:50 #16
64882 Mac11
I roll you up like my Rizla
pi_15614003
quote:
Op maandag 22 december 2003 16:38 schreef koston het volgende:
Flogging Molly.
pi_15614039
http://www.racoon.nl

YEAH! Racoon rules (al zijn ze niet zó heel onbelend ze stonden twee jaar terug op pink pop maar hebben nu geen platenmaatschappij meer )

pi_15614131
Diana Krall
  maandag 22 december 2003 @ 17:06:54 #19
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_15614161
John Mayer natuurlijk
pi_15614305
Suzanne Vega. Maakt nog steeds geweldig goede nummers, zowel musikaal als tekstueel geen speld tussen te krijgen.
.
.
.
.
.
(hele tijd niets)
Malochia: Helaas al ter ziele
Rockbitch: Als ze hun gimmick wat minder extreem doorgevoerd zouden hebben was het ze nog gelukt ook. Musikaal onderschat.
Coil: hmm... Live gezien. Ze zijn 'apart'.
Faith & the Muse: Van sympho-metal via barock naar electro. Erg veelzijdig.
Plaid Tongued Devils: Geweldige lading punkenergie.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_15615747
quote:
Op maandag 22 december 2003 17:01 schreef Krullie het volgende:
http://www.racoon.nl

YEAH! Racoon rules (al zijn ze niet zó heel onbelend ze stonden twee jaar terug op pink pop maar hebben nu geen platenmaatschappij meer )

Ik heb al hen cd's

wanna rub mah puppeh?!
pi_15616421
quote:
Op maandag 22 december 2003 16:50 schreef Sisko het volgende:

Het gaat er meer om dat je, als je kaartjes wilt kopen voor het concert, dat al die top40 gastjes die 1 nummer kennen gelijk ook moeten, en de echte fans misschien geen kaartjes meer kunnen krijgen. Is me al eerder gebeurt nl.

Met welke band? En als je zoals jij zegt een ''echte fan'' bent, sta je als eerste klaar om een kaartje te kopen
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_15617248
quote:
Met welke band? En als je zoals jij zegt een ''echte fan'' bent, sta je als eerste klaar om een kaartje te kopen
Met Rammstein, en echte fans horen ook niet altijd alles op tijd.Ik zit niet elke dag op alle websites van mijn favo bands.(of ticketservice) Is me ook met nightwish gebeurt, maar dat was in februari al uitverkocht voor het concert in september. Maar dat waren gelukkig wel echte fans die me voor waren Ben toen maar als echte fan naar belgie gegaan :-)

ook goed is Mazzy Star, ik geloof uit canada(kan me vergissen)

pi_15617293
Apoptygma Berzerk

populair in eigen land, maar hier niet echt. Nieuwe cd is erg goed luisterbaar.

Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
  maandag 22 december 2003 @ 22:43:43 #25
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_15624085
Brown Feather Sparrow, Nederlands bandje, errug mooi!
Zeker deze donkere kerstdagen... kippevel.
'T best bewaarde geheim van Nederland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')