FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / welke auto is nu al een classic
GiSHzondag 21 december 2003 @ 21:02
welke auto die je nu nieuw kan kopen is al een classic car

ik ga voor de audi TT

Spider_NLzondag 21 december 2003 @ 21:03
Zeker net Topgear gezien
Conflictzondag 21 december 2003 @ 21:03
PT Cruiser
rukzondag 21 december 2003 @ 21:04
De Renault Aventime.
GiSHzondag 21 december 2003 @ 21:04
quote:
Op zondag 21 december 2003 21:03 schreef Spider_NL het volgende:
Zeker net Topgear gezien
yep maar dan nog vind ik de TT een classic..
GiSHzondag 21 december 2003 @ 21:04
enne de VW New Beetle..
Italiaanzondag 21 december 2003 @ 21:04
Alfa Romeo 75 !!!
Foo_nikszondag 21 december 2003 @ 21:05
SMART ROADSTAR
GiSHzondag 21 december 2003 @ 21:05
quote:
Op zondag 21 december 2003 21:04 schreef Italiaan het volgende:
Alfa Romeo 75 !!!
die kan je niet meer nieuw kopen..
Verstreujemzondag 21 december 2003 @ 21:05
Snoop DeVille
ransbalzondag 21 december 2003 @ 21:05
ik denk dat ik maar voor de DB9 ga
rukzondag 21 december 2003 @ 21:05
Avantime is het trouwens.
Wiseonezondag 21 december 2003 @ 21:05
Mini...!
Italiaanzondag 21 december 2003 @ 21:07
Alfa Romeo GT Coupe
MoNkToNkzondag 21 december 2003 @ 21:07
De nieuwe BMW 645Ci
GiSHzondag 21 december 2003 @ 21:08
quote:
Op zondag 21 december 2003 21:05 schreef ruk het volgende:
Avantime is het trouwens.
uhmm.. ik vind het ook wel een classic maar hij is toch al uit productie...

ja deze auto is hard op weg om een classic te worden, helemaal anders wat er nog meer gemaakt wordt..

PeuRaczondag 21 december 2003 @ 21:10
Porsche 911 2.7 RS '73

Oeps dat is al een klassieker

Peugeot 206 CC Dat wordt zeker een klassieker, net als z'n voorganger de 205 Cabrio. En heel ver weg (maar die is al een klassieker) de 403 CC (jaja, de ALLEREERSTE auto met verklapbare hardtop)

stinkiezondag 21 december 2003 @ 21:10
VW Polo
GiSHzondag 21 december 2003 @ 21:12
quote:
Op zondag 21 december 2003 21:10 schreef stinkie het volgende:
VW Polo
wel als je een audi 50 hebt.. maar die al een tijdje uit produktie
Youpzondag 21 december 2003 @ 21:24
quote:
Op zondag 21 december 2003 21:07 schreef MoNkToNk het volgende:
De nieuwe BMW 645Ci
over n tijdje hier op de oprit
thetruthzondag 21 december 2003 @ 21:26
Bentley Arnage
Xtreemzondag 21 december 2003 @ 22:06
Avantime (jaja, paar maandjes uit productie, nou en... )
406 Coupe
yupzondag 21 december 2003 @ 22:28
M3 CSL
DouweAlfazondag 21 december 2003 @ 22:32
Alfa 156
New Mini
Audi TT
PeuRaczondag 21 december 2003 @ 22:38
quote:
Op zondag 21 december 2003 22:06 schreef Xtreem het volgende:
Avantime (jaja, paar maandjes uit productie, nou en... )
406 Coupe
406 coupe zeker
Alle TVR's welke nu in productie zijn, of het komende jaar komen.
Xtreemzondag 21 december 2003 @ 22:40
quote:
Op zondag 21 december 2003 22:38 schreef PeuRac het volgende:

[..]

406 coupe zeker
Alle TVR's welke nu in productie zijn, of het komende jaar komen.



hoe kon ik die vergeten....

en de DB7
Alles wat mooi en exclusief is eigenlijk
dus niet je 13 in een dozijn 911

PeuRaczondag 21 december 2003 @ 22:43
quote:
Op zondag 21 december 2003 22:40 schreef Xtreem het volgende:

[..]


hoe kon ik die vergeten....

en de DB7
Alles wat mooi en exclusief is eigenlijk
dus niet je 13 in een dozijn 911


Dombo

Hoezo 911 niet 911's zijn ook zolang er maar GT of RS achterop staat.

Wat zou je denken van een Carrera GT

Xtreemzondag 21 december 2003 @ 22:47
quote:
Op zondag 21 december 2003 22:43 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dombo

Hoezo 911 niet 911's zijn ook zolang er maar GT of RS achterop staat.

Wat zou je denken van een Carrera GT


een standaard 996 is gewoon weg te standaard

Carrera GT valt ook onder de categorie mooi en exclusief....

GiSHzondag 21 december 2003 @ 23:03
quote:
Op zondag 21 december 2003 22:32 schreef DouweAlfa het volgende:
Alfa 156

maar dan wel in het baby blauw
yupzondag 21 december 2003 @ 23:05
quote:
Op zondag 21 december 2003 23:03 schreef GiSH het volgende:

[..]

maar dan wel in het baby blauw
[afbeelding]


Geef mij maar knalrood

Xtreemzondag 21 december 2003 @ 23:06
quote:
Op zondag 21 december 2003 23:05 schreef yup het volgende:

[..]

Geef mij maar knalrood


zo'n massabak zal nooit een klassieker worden....
GiSHzondag 21 december 2003 @ 23:08
quote:
Op zondag 21 december 2003 23:06 schreef Xtreem het volgende:

[..]

zo'n massabak zal nooit een klassieker worden....


daarom ook in het baby blauw.. zijn er niet zo veel van
_-rally-_zondag 21 december 2003 @ 23:10
quote:
Op zondag 21 december 2003 21:04 schreef ruk het volgende:
De Renault Aventime.
Is al niet meer te koop (en heet overigens avantime)
PeuRaczondag 21 december 2003 @ 23:10
quote:
Op zondag 21 december 2003 23:06 schreef Xtreem het volgende:

[..]

zo'n massabak zal nooit een klassieker worden....


Vat is de VW kever dan En de Golf 1
Xtreemzondag 21 december 2003 @ 23:10
quote:
Op zondag 21 december 2003 23:10 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Is al niet meer te koop (en heet overigens avantime)


Die paar maandjes dattie uit productie is....
Weurstzondag 21 december 2003 @ 23:11
quote:
Op zondag 21 december 2003 23:06 schreef Xtreem het volgende:

[..]

zo'n massabak zal nooit een klassieker worden....


Er zijn anders genoeg auto's die heel veel gemaakt zijn en nu toch wel de klassieker status hebben. Van bijvoorbeeld Renault 4, Kever, Mini, Fiat 500 etc. zij miljoenen geproduceerd en dat zijn toch zeker klassiekers.
Het enige dat je nodig hebt is liefhebbers en grote kans dat dat bij alfa over 30 jaar nog steeds het geval is
Xtreemzondag 21 december 2003 @ 23:11
quote:
Op zondag 21 december 2003 23:10 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Vat is de VW kever dan En de Golf 1


ja, de kever snap ik ook niet en Golf 1 (Rabbit) zie ik niet echt als een klassieker.....
GiSHzondag 21 december 2003 @ 23:12
quote:
Op zondag 21 december 2003 23:10 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Vat is de VW kever dan En de Golf 1


golf 1 is nog nieuw te koop ( in zuid afrika )
PeuRaczondag 21 december 2003 @ 23:14
quote:
Op zondag 21 december 2003 23:12 schreef GiSH het volgende:

[..]

golf 1 is nog nieuw te koop ( in zuid afrika )


Dat weet ik, daarom nomineer ik hel bij deze.

Xtreem leg mij eens uit waarom niet dan? Hij is mooi, vooruitstrevend toendertijd, een icoon.

Xtreemzondag 21 december 2003 @ 23:19
quote:
Op zondag 21 december 2003 23:14 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat weet ik, daarom nomineer ik hel bij deze.

Xtreem leg mij eens uit waarom niet dan? Hij is mooi, vooruitstrevend toendertijd, een icoon.


Ik heb er niet echt een duidelijke, objectieve reden voor... 't is alleen dat ik het zie als een massa bak. Een mini of een fiat 500 hadden duidelijk iets afwijkends, iets aparts. Een golf 1 is een standaard gezinsautootje. De mini's uit die tijd zie je nu alleen maar met liefhebbers erin, de golf 1 wordt nog regelmatig als reguliere auto gebruikt.... Maakt dat het minder een klassieker? ik vind van wel, maar ik moet je bekennen dat ik niet weet wat de 'officiele' criterea zijn....
GiSHzondag 21 december 2003 @ 23:29
quote:
Op zondag 21 december 2003 23:19 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ik heb er niet echt een duidelijke, objectieve reden voor... 't is alleen dat ik het zie als een massa bak. Een mini of een fiat 500 hadden duidelijk iets afwijkends, iets aparts. Een golf 1 is een standaard gezinsautootje. De mini's uit die tijd zie je nu alleen maar met liefhebbers erin, de golf 1 wordt nog regelmatig als reguliere auto gebruikt.... Maakt dat het minder een klassieker? ik vind van wel, maar ik moet je bekennen dat ik niet weet wat de 'officiele' criterea zijn....


voor de verzekering moet je auto ouder zijn dan 25 jaar
Weurstmaandag 22 december 2003 @ 00:48
quote:
Op zondag 21 december 2003 23:29 schreef GiSH het volgende:

[..]

voor de verzekering moet je auto ouder zijn dan 25 jaar


Leeftijd vind ik niet echt een criterium. Een Kever of Mini uit '80 of later vind ik wel een klassieker maar een opel ascona van 25 jaar oud doet me niet veel
Ook voor de meeste verzekeringen moet je daarnaast aan andere eisen voldoen: soms 2e auto's, weining km's per jaar maken en andere verzekeringen is je auto al een klassieker bij 20 of zelfs 20 jaar.
Ik denk dat de auto idd zoals Xtreem zegt iets bijzonders moet hebben (en daardoor er ook liefhebbers voor zijn). Of je een auto bijzonder vind ligt aan je zelf dus een aardig subjectief begrip.
dolfijn999maandag 22 december 2003 @ 05:19
Nou een originele Golf GTI is dus echt een classic en met origineel bedoel ik dus echt origineel (dus ook de velgen), die zijn toch al vrij zeldzaam.

Dus kun je stellen dat originele hete hatchbacks over 30 jaar classics kunnen worden.

ROGmaandag 22 december 2003 @ 08:40
BMW Z3, dat wordt wel een betaalbare klassieker. Of de Mercedes SLK. Maar die heeft minder ziel.
Kogandomaandag 22 december 2003 @ 08:47
Alle auto's boven de 100.000 euro sowieso.
Xtreemmaandag 22 december 2003 @ 08:49
quote:
Op maandag 22 december 2003 08:47 schreef Kogando het volgende:
Alle auto's boven de 100.000 euro sowieso.
Een S500 zie ik persoonlijk niet zo snel een klassieker worden......
alkimaandag 22 december 2003 @ 08:57
Mijn Alfa GTV uit 1996
slashmemaandag 22 december 2003 @ 09:46
Speedster turbo

astra coupe

001maandag 22 december 2003 @ 09:52
quote:
Op zondag 21 december 2003 21:02 schreef GiSH het volgende:
welke auto die je nu nieuw kan kopen is al een classic car

ik ga voor de audi TT


Ik vind het TT model veel op Porsche lijken, weinig origineel dus!
Ultimoramaandag 22 december 2003 @ 09:54
quote:
Op zondag 21 december 2003 23:03 schreef GiSH het volgende:

[..]

maar dan wel in het baby blauw
[afbeelding]


mischien omdat dat de lelijkste kleur is die ooit op een serie geproduceerde auto is geproduceerd, maargoed ik kan me vergissen.......
slashmemaandag 22 december 2003 @ 09:55
quote:
Op maandag 22 december 2003 08:49 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Een S500 zie ik persoonlijk niet zo snel een klassieker worden......


Dat vind ik nu al een klassieker.
Xtreemmaandag 22 december 2003 @ 10:01
quote:
Op maandag 22 december 2003 09:55 schreef slashme het volgende:

[..]

Dat vind ik nu al een klassieker.


ook het vorige model, wat nu zeg maar de ultieme kamperbak is? 'k ken maar 1 model wat een kamperbak en een klassieker tegelijk is, en dat is de 6 serie...

slashmemaandag 22 december 2003 @ 10:09
quote:
Op maandag 22 december 2003 10:01 schreef Xtreem het volgende:

[..]

ook het vorige model, wat nu zeg maar de ultieme kamperbak is? 'k ken maar 1 model wat een kamperbak en een klassieker tegelijk is, en dat is de 6 serie...


Niet het vorige model, wel van de sl500. 6 serie is ook een topper.
Xtreemmaandag 22 december 2003 @ 10:11
quote:
Op maandag 22 december 2003 10:09 schreef slashme het volgende:

[..]

Niet het vorige model, wel van de sl500. 6 serie is ook een topper.


ja, maar sl is geen s
TETSUmaandag 22 december 2003 @ 10:16
Edit: post n.v.t.

[Dit bericht is gewijzigd door TETSU op 22-12-2003 10:43]

Tjabbomaandag 22 december 2003 @ 10:18
quote:
Op maandag 22 december 2003 10:16 schreef TETSU het volgende:
Opel Kadett 1.3 hatchback 1987 (in het rood)

Dat is pas een klassieker.
Zozo. lees je ook openingsposts of helemaal niet?
Als je me kunt vertellen waar deze nieuw van de band rollen neem ik m'n opmerking terug.
Lord_Vetinarimaandag 22 december 2003 @ 10:19
Een auto die een potentiele klassieker was, was de Volvo 480 Cabrio. daar is ooit een studiemodel van gemaakt en die was wel zo afgrijselijk mooi... Maar Volvo wist het weer beter en deed t niet
slashmemaandag 22 december 2003 @ 10:22
quote:
Op maandag 22 december 2003 10:18 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Zozo. lees je ook openingsposts of helemaal niet?
Als je me kunt vertellen waar deze nieuw van de band rollen neem ik m'n opmerking terug.


De nieuwe band rolt wel eens van deze auto, geld dat ook?
Pietverdrietmaandag 22 december 2003 @ 10:22
quote:
Op zondag 21 december 2003 23:06 schreef Xtreem het volgende:

[..]

zo'n massabak zal nooit een klassieker worden....


Aha
Net als de Mini
de T ford,
de Golf
de Kever
de Eend
de DS (snoek)
Allemaal massabakken die nooit klassiek worden.
TETSUmaandag 22 december 2003 @ 10:44
quote:
Op maandag 22 december 2003 10:18 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Zozo. lees je ook openingsposts of helemaal niet?
Als je me kunt vertellen waar deze nieuw van de band rollen neem ik m'n opmerking terug.


Je hebt helemaal gelijk. Ik had de openingspost overigens wel gelezen, maar door mijn enthousiasme de inhoud niet correct opgenomen.
Tjabbomaandag 22 december 2003 @ 11:14
quote:
Op maandag 22 december 2003 10:44 schreef TETSU het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Ik had de openingspost overigens wel gelezen, maar door mijn enthousiasme de inhoud niet correct opgenomen.


Okay. No problem
ID-Maxmaandag 22 december 2003 @ 12:15
Net bij Peugeot dealer geweest, zij vinden zelf ook dat de 206 CC en de 406 coupe nu al klassiekers zijn... Lees dat nu ook al hier...
slashmemaandag 22 december 2003 @ 12:16
quote:
Op maandag 22 december 2003 12:15 schreef ID-Max het volgende:
Net bij Peugeot dealer geweest, zij vinden zelf ook dat de 206 CC en de 406 coupe nu al klassiekers zijn... Lees dat nu ook al hier...
klassiekers? meer mode-autos voor mode-popjes.
Tjabbomaandag 22 december 2003 @ 12:17
quote:
Op maandag 22 december 2003 12:16 schreef slashme het volgende:

[..]

klassiekers? meer mode-autos voor mode-popjes.


en homo's
JAGmaandag 22 december 2003 @ 12:22
Bij Top Gear hielden ze de volgende criteria aan:

1) De auto moet enigszins zeldzaam zijn
2) De auto moet mooi zijn
3) De auto moet "interessant" zijn (opmerkelijke geschiedenis, prestaties, features)

Als de auto aan 2 van de drie voldoet vonden ze het een klassieker.
Dat betekent dus, dat massaproductie auto's best klassiekers kunnen worden omdat ze mooi en interessant zijn. Maar laat 'mooi' en 'interessant' nou net wat vage begrippen zijn, terwijl 'zeldzaam' erg gemakkelijk objectief is vast te stellen.

slashmemaandag 22 december 2003 @ 12:40
quote:
Op maandag 22 december 2003 12:22 schreef JAG het volgende:
Bij Top Gear hielden ze de volgende criteria aan:

1) De auto moet enigszins zeldzaam zijn
2) De auto moet mooi zijn
3) De auto moet "interessant" zijn (opmerkelijke geschiedenis, prestaties, features)

Als de auto aan 2 van de drie voldoet vonden ze het een klassieker.
Dat betekent dus, dat massaproductie auto's best klassiekers kunnen worden omdat ze mooi en interessant zijn. Maar laat 'mooi' en 'interessant' nou net wat vage begrippen zijn, terwijl 'zeldzaam' erg gemakkelijk objectief is vast te stellen.


Dan heb ik volgens de tg criterea een echte klassieker met mijn kadett coupe wat ik eigenlijk al lang wist:
1. De meesten zijn allang weggerot, daardoor zeldzaam
2. De auto is schitterend...
3. prestaties in het rallyverleden zijn meer dan goed te noemen.
Tjabbomaandag 22 december 2003 @ 12:43
quote:
Op maandag 22 december 2003 12:40 schreef slashme het volgende:

[..]

Dan heb ik volgens de tg criterea een echte klassieker met mijn kadett coupe wat ik eigenlijk al lang wist:
1. De meesten zijn allang weggerot, daardoor zeldzaam
2. De auto is schitterend...
3. prestaties in het rallyverleden zijn meer dan goed te noemen.


Maar niet volgens dit topic want die hoeresloep wordt gelukkig al jaren niet meer gemaakt
yupmaandag 22 december 2003 @ 13:28
quote:
Op zondag 21 december 2003 22:28 schreef yup het volgende:
M3 CSL
Xtreemmaandag 22 december 2003 @ 13:31
quote:
Op maandag 22 december 2003 12:22 schreef JAG het volgende:
Bij Top Gear hielden ze de volgende criteria aan:

1) De auto moet enigszins zeldzaam zijn
2) De auto moet mooi zijn
3) De auto moet "interessant" zijn (opmerkelijke geschiedenis, prestaties, features)

Als de auto aan 2 van de drie voldoet vonden ze het een klassieker.
Dat betekent dus, dat massaproductie auto's best klassiekers kunnen worden omdat ze mooi en interessant zijn. Maar laat 'mooi' en 'interessant' nou net wat vage begrippen zijn, terwijl 'zeldzaam' erg gemakkelijk objectief is vast te stellen.


En Jeremy moet 'm verkocht hebben

maar 406 is enigszins zeldzaam (geen echte massabak) en is schitterend

Golf 1 gti is opmerkelijk, dus komt ook wel in aanmerking (in tegenstelling tot wat ik eerder zei )
Maar de Alfa 156 dus duidelijk niet...

GiSHmaandag 22 december 2003 @ 16:19
quote:
Op maandag 22 december 2003 12:15 schreef ID-Max het volgende:
Net bij Peugeot dealer geweest, zij vinden zelf ook dat de 206 CC en de 406 coupe nu al klassiekers zijn... Lees dat nu ook al hier...
406 coupé wel maar de 206 cc zie je er een beetje teveel van.. (ik vind het een leuk wagentje..)
HPoimaandag 22 december 2003 @ 17:33
Suzuki Alto.
PeuRacmaandag 22 december 2003 @ 17:36
quote:
Op maandag 22 december 2003 16:19 schreef GiSH het volgende:

[..]

406 coupé wel maar de 206 cc zie je er een beetje teveel van.. (ik vind het een leuk wagentje..)


De 206CC ook, is nl mooi en interessant
ToMmmaandag 22 december 2003 @ 17:49
Mazda RX8?

Mijn ultieme dreamcar van 't moment, die niet belachelijk veel geld kost in ieder geval...

En met z'n Wankelmotor en suicide deuren erg bijzonder, zou vrij snel een klassieker kunnen worden denk ik!

GiSHmaandag 22 december 2003 @ 18:14
quote:
Op maandag 22 december 2003 17:49 schreef ToMm het volgende:
Mazda RX8?

Mijn ultieme dreamcar van 't moment, die niet belachelijk veel geld kost in ieder geval...

En met z'n Wankelmotor en suicide deuren erg bijzonder, zou vrij snel een klassieker kunnen worden denk ik!


wankel motor zat toch ook in de RX 7??
Xtreemmaandag 22 december 2003 @ 18:15
quote:
Op maandag 22 december 2003 18:14 schreef GiSH het volgende:

[..]

wankel motor zat toch ook in de RX 7??



1,3 , 250+ pk
HAL9000Smaandag 22 december 2003 @ 18:16
Een nissan 350Z

[Dit bericht is gewijzigd door HAL9000S op 22-12-2003 18:19]

Xtreemmaandag 22 december 2003 @ 18:18
quote:
Op maandag 22 december 2003 18:16 schreef HAL9000S het volgende:
Mijn Nissan 200sx
Lees openingspost......
HAL9000Smaandag 22 december 2003 @ 18:19
quote:
Op maandag 22 december 2003 18:18 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Lees openingspost......


Wat???
Xtreemmaandag 22 december 2003 @ 18:21
quote:
Op maandag 22 december 2003 18:19 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Wat???


*leest edit*
never mind
ToMmmaandag 22 december 2003 @ 19:02
quote:
Op maandag 22 december 2003 18:14 schreef GiSH het volgende:

[..]

wankel motor zat toch ook in de RX 7??


Klopt, maar die wordt nu niet meer geproduceerd...

En de RX8 vind ik sowieso mooier, ook door die deuren.

GiSHmaandag 22 december 2003 @ 19:06
quote:
Op maandag 22 december 2003 19:02 schreef ToMm het volgende:

[..]

Klopt, maar die wordt nu niet meer geproduceerd...

En de RX8 vind ik sowieso mooier, ook door die deuren.


ik dacht je hem een beetje af deed door de wankel motor
ToMmmaandag 22 december 2003 @ 19:41
quote:
Op maandag 22 december 2003 19:06 schreef GiSH het volgende:

[..]

ik dacht je hem een beetje af deed door de wankel motor


Nee hoor, maar ik vind het wel lovenswaardig als een autofabrikant zulke afwijkende technieken in zijn nieuwe topmodel stopt!
Maar ook zonder die motor zou ik hem nog geweldig vinden, bijvoorbeeld om z'n uiterlijk en z'n deuren...
Alfa_Driftermaandag 22 december 2003 @ 20:45
De Coupe Fiat. Of wordt deze niet meer gemaakt?
GiSHmaandag 22 december 2003 @ 21:26
quote:
Op maandag 22 december 2003 19:41 schreef ToMm het volgende:

[..]

Nee hoor, maar ik vind het wel lovenswaardig als een autofabrikant zulke afwijkende technieken in zijn nieuwe topmodel stopt!
Maar ook zonder die motor zou ik hem nog geweldig vinden, bijvoorbeeld om z'n uiterlijk en z'n deuren...


helemaal mee eens dat maakt hem een classic
GenesiZmaandag 22 december 2003 @ 23:07
quote:
Op zondag 21 december 2003 21:24 schreef Youp het volgende:

[..]

over n tijdje hier op de oprit


Hebbie hem al besteld. Ik wil heel graag heel veer foto's zien als je hem hebt. Ik ben hier in me woonplaats al een paar keer langs de BMW dealer gereden, maar hij staat er nog niet.
slashmemaandag 22 december 2003 @ 23:13
quote:
Op maandag 22 december 2003 20:45 schreef Alfa_Drifter het volgende:
De Coupe Fiat. Of wordt deze niet meer gemaakt?
helemaal mee eens, vooral de turbo versie
alleen 250 pk en voorwielaandrijving
Xtreemmaandag 22 december 2003 @ 23:55
quote:
Op maandag 22 december 2003 23:13 schreef slashme het volgende:

[..]

helemaal mee eens, vooral de turbo versie
alleen 250 pk en voorwielaandrijving


't is net een Volvo V70 T5 of een 93 / 95 aero
Party_Pdinsdag 23 december 2003 @ 00:56
quote:
Op maandag 22 december 2003 18:16 schreef HAL9000S het volgende:
Een nissan 350Z
ja idd
jeuckendinsdag 23 december 2003 @ 02:04
350Z
Najradinsdag 23 december 2003 @ 02:06
De Aston Martin DB9.

Die is met recht nu al een classic.


Threepiodinsdag 23 december 2003 @ 02:10
Saab 900/9-3 Cabrio (in alle 4 de versies)

900-I:

900-II:

9-3-I:

9-3-II:

[Dit bericht is gewijzigd door Threepio op 23-12-2003 02:15]

giovandinsdag 23 december 2003 @ 02:10
Die nieuwe chrysler sportwagen, ben de naam kwijt.
En de toyota celica's dat blijven klassiekers.
Alle alfa''s, uit onderzoek blijkt dat die het langste meegaan omdat de berijders ze doodknuffelen.
Najradinsdag 23 december 2003 @ 02:22
Klopt het dat die Saabs zo traag zijn als dikke stront?
jeuckendinsdag 23 december 2003 @ 02:29
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 02:22 schreef Najra het volgende:
Klopt het dat die Saabs zo traag zijn als dikke stront?
nee
Najradinsdag 23 december 2003 @ 02:41
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 02:29 schreef jeucken het volgende:

[..]

nee


Ik zie toch bij de getallen alleen maar 0-100 10 sec, 9 sec, 11 sec.
Dat doet mijn Focusje ook.
jeuckendinsdag 23 december 2003 @ 02:50
Saab 9-3 2.0t Linear

Zomaar op carbase een saab gekozen....
Deze kost ¤ 32.000 en zit in 8,5 seconden op de honderd. Ok, het is misschien geen gti, maar ik vind het toch aardig rap.

Threepiodinsdag 23 december 2003 @ 02:54
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 02:41 schreef Najra het volgende:

[..]

Ik zie toch bij de getallen alleen maar 0-100 10 sec, 9 sec, 11 sec.
Dat doet mijn Focusje ook.


De 9-3 Viggen cabrio deed 0-100 in 7.1 sec. De huidige 9-3 Aero cabrio is geloof ik iets langzamer (zwaarder en 15pk minder).

0-100 in minder 10 sec is btw sowieso niet traag als dikke stront, de meeste mensen lukt het sowieso niet zo'n auto binnen die 10 sec naar de 100 te rijden..

Threepiodinsdag 23 december 2003 @ 02:54
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 02:50 schreef jeucken het volgende:
Saab 9-3 2.0t Linear

Zomaar op carbase een saab gekozen....
Deze kost ¤ 32.000 en zit in 8,5 seconden op de honderd. Ok, het is misschien geen gti, maar ik vind het toch aardig rap.


Tja dat is de sedan.. de cabrio is helaas wel wat zwaarder.. maar alsnog niet traag
Najradinsdag 23 december 2003 @ 02:57
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 02:50 schreef jeucken het volgende:
Saab 9-3 2.0t Linear

Zomaar op carbase een saab gekozen....
Deze kost ¤ 32.000 en zit in 8,5 seconden op de honderd. Ok, het is misschien geen gti, maar ik vind het toch aardig rap.


Zomaar een willekeurige ja ja
Ik had de 2.2 TiD, 900 SE 2,5i V6 en de 9.3 2.0t al gehad.


Deze doet er 7,5 seconden over
Saab
9-3 2.0 Turbo Aero

Wat ik voor een top model dan nog steeds niet erg indrukwekkend vind overigens, maar het rijdt mijn Focusje er iig wel dik uit ja.

GiSHdinsdag 23 december 2003 @ 06:52
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 02:10 schreef giovan het volgende:
Die nieuwe chrysler sportwagen, ben de naam kwijt.
En de toyota celica's dat blijven klassiekers.
Alle alfa''s, uit onderzoek blijkt dat die het langste meegaan omdat de berijders ze doodknuffelen.
Crossfire