abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16750072
MAAR die electronische snufjes werden indertijd legaal doordat het bijna niet te controleren was. Is dit nu dan wel te controleren of zal het zo zijn dat de rijke teams toch stiekum met die snufjes door zullen gaan?
  zaterdag 31 januari 2004 @ 22:36:13 #227
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_16752865
De nieuwe regels voor 2004 aldus RTL Grandprix.
Overigens zegt de FIA nu te kunnen controleren of teams gebruik maken van zaken zoals launchcontrol, maar goed dat zeiden ze een paar jaar geleden ook.
Ik heb ooit wel eens gelezen dat teams elkaar kunnen aangeven bij de FIA wanneer er een vermoeden bestaat dat een team vals speelt, maar jah een vermoeden hebben is één, het bewijzen is twee en dat is vaak een stuk lastiger.
quote:
Electronische hulpmiddelen

Alle teams en de FIA hebben de volgende verklaring ondertekend:

©"De teams hebben zich unaniem geschaard achter een totaalverbod op automatische versnellingsbakken en launch control met ingang van het seizoen 2004. De teams hebben aangetoond dat de kosten voor alle teams en motorfabrikanten zullen stijgen als traction control wordt verboden. De teams hebben daarom de FIA gevraagd het verbod op traction control vanaf 2004, op te heffen. DE FIA is hiermee akkoord gegaan, maar gaat ervan uit daat de motorfabrikanten in staat zullen zijn de onafhankelijke teams motoren te leveren tegen een aanvaardbare prijs. De FIA gaat ermee akkoord dat, als de motoren op deze basis kunnen worden geleverd, deze afspraken onvoorwaardelijk kunnen worden gehandhaafd."

Verder blijft de snelheidsbegrenzer voor in de pitstraat gehandhaafd en wordt de mogelijkheid van electronisch beheerste stuurbekrachtiging onderzocht.

Telemetrie

Het verbod op dataverkeer van de pit naar de auto blijft gehandhaafd. De teams hebben de FIA echter overtuigd van de voordelen van het dataverkeer van de auto naar de pit.

Motoren

Elke rijder mag nog maar één motor per race-weekend gebruiken (motor moet voor vrijdag zijn geplaatst). Worden meerdere motoren gebruikt door één rijder, dan zal deze rijder tien plaatsen op de grid worden teruggezet.

De FIA verklaart verder dat als de motorfabrikanten in staat zijn betaalbare motoren aan alle teams te leveren, de federatie haar voorstellen voor motoren die meer dan één race-weekend moeten meegaan (2 in 2005 en 6 in 2006) zal terugtrekken.

Radiocontact

Teams mogen in 2004 en daarna hun eigen radiosystemen blijven gebruiken onder voorwaarde dat:

- het systeem op zichzelf staand is
- het systeem geen gegevens kan overbrengen
- de FIA vrije toegang krijgt tot de gesprekken. Elke commerciële exploitatie van de radiogesprekken is een zaak tussen de teams en de houder van de commerciële rechten (Bernie Ecclestone)

Carrosserie

Motorkappen en achtervleugels zullen worden aangepast voor 2004 en 2005

Slechts twee boven achtervleugelelementen zijn toegestaan in 2004 en 2005

Een beslissing over een standaard achtervleugel in 2006 zal pas worden genomen na tests op het circuit.

Teams mogen met alternatieven komen die de standaard achtervleugel kunnen vervangen. Uitgangspunt daarbij is een pakket dat downforce levert op het niveau van Monza en luchtweerstand op het niveau van Interlagos.

De regels voor de carrosserie in 2006 zullen voor het einde van 2003 worden vastgesteld.

De Technische Werkgroep zal gaan onderzoeken of het mogelijk is de vleugeltjes op de side-pods te verwijderen.

Extreem-weer banden

De twee bandenleveranciers zullen worden uitgenodigd om extreem-weer banden te leveren. De diepte van het loopvlak zal worden gespecificeerd door de FIA en de banden mogen alleen worden gebruikt als de wedstrijdleider toestemming geeft.

De FIA zal ervoor zorgen dat duidelijk in de reglementen is vastgelegd dat één regenband geen beperking hoeft te zijn om veilig op extreem natte circuits te kunnen rijden.

Standaard materiaal voor de remmen

De Technische Werkgroep zal worden gevraagd een specificatie te ontwikkelen, die er uiteindelijk toe moet leiden dat de remschijven van standaard materiaal zijn vervaardigd.

De Technische Werkgroep zal worden gevraagd een specificatie te ontwikkelen, die er uiteindelijk toe moet leiden dat de remblokken van standaard materiaal zijn vervaardigd.

Kwalificatie procedures

Ook in 2004 zullen de rijders de race moeten starten met de hoeveelheid benzine waarmee ze de kwalificatie op zaterdag zijn geëindigd.

Parc ferme na de kwalificatie

Tenzij de teams maatregelen kunnen verzinnen waardoor de garantie bestaat de auto's die op zondag starten exact dezelfde zijn als de auto aan het einde van de kwalificatie, blijven de procedures voor het parc ferme in 2004 gehandhaafd.

Reserve-auto's

Elk team moet de twee auto's, die het wil gebruiken in het weekend, vóór het begin van de de kwalificatiesessie aanwijzen.

Als de reserve-auto tijdens de kwalificatie wordt gebruikt, moet deze dezelfde hoeveelheid benzine aan boord hebben als de originele auto.

Teams krijgen daarom toestemming om benzine bij te tanken of uit de tank te halen onder supervisie van de toezichthouders.


[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 31-01-2004 22:41]

  zaterdag 31 januari 2004 @ 23:42:19 #228
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_16756597
Morgen is de launch van de nieuwe BAR, maar de eerste foto's zijn al gelekt!

  zondag 1 februari 2004 @ 11:24:16 #229
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_16768572
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  zondag 1 februari 2004 @ 11:59:04 #230
47470 -Hans-
Met pensioen
  zondag 1 februari 2004 @ 12:38:10 #231
38549 dewd
100% pure
pi_16770634
Die ecclestone haalt gewoon even imola vanaf 2005 eruit, wat een knuppel.
pi_16771085
Vind het ook erg zonde van Imola. Echt een uitdagend circuit waar alles in zit.. Beloofde toch altijd wel een spectaculaire race. In memoriam, Imola
Where facts are few, experts are many.
  zondag 1 februari 2004 @ 12:55:40 #233
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_16771117
quote:
Op zondag 1 februari 2004 12:54 schreef Atreidez het volgende:
Vind het ook erg zonde van Imola. Echt een uitdagend circuit waar alles in zit.. Beloofde toch altijd wel een spectaculaire race. In memoriam, Imola
Spectaculaire race? Laat me niet lachen.

Sinds het dodelijke weekend van '94 is de baan op zo'n wijze aangepast dat het jaar na jaar saaie optochten bracht. Goed dat het weg is.

pi_16771162
Die BAR lijkt wel verdomde veel op de Renault!?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 1 februari 2004 @ 13:49:40 #235
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_16773049
Het is dat Jenson Button ,en Jock Clear.. bij B.A.R zitten.
Dat ik ze nog niet de afgrond gun..

eigenlijk hoop ik wel dat de nieuwe B.A.R zo onbetrouw is als een pakje boter op 4 wielen.

ik hoop zo dat David Richards afgaat

*ik zit er nog steeds mee dat Jacques Villeneuve de zondebok is geworden van B.A.R dankzij David

SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  zondag 1 februari 2004 @ 14:02:12 #236
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_16773521
quote:
Op zondag 1 februari 2004 13:49 schreef TimoBasso het volgende:
Het is dat Jenson Button ,en Jock Clear.. bij B.A.R zitten.
Dat ik ze nog niet de afgrond gun..

eigenlijk hoop ik wel dat de nieuwe B.A.R zo onbetrouw is als een pakje boter op 4 wielen.

ik hoop zo dat David Richards afgaat

*ik zit er nog steeds mee dat Jacques Villeneuve de zondebok is geworden van B.A.R dankzij David


hmm ik vin juist t tegenovergestelde, Dave Richards is juist bezig om van BAR een topteam te maken ipv dat de heer JV en zen manager der een slaatje uit proberen te slaan
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_16774185
Vorig jaar vond ik de BAR wel strak maar ik vind hem dit jaar een beetje tegenvallen.
pi_16774271
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:02 schreef jozef444 het volgende:
hmm ik vin juist t tegenovergestelde, Dave Richards is juist bezig om van BAR een topteam te maken ipv dat de heer JV en zen manager der een slaatje uit proberen te slaan
Met al die miljoenen die bespaart zijn hebben ze dit jaar vast een betere auto kunnen maken
Where facts are few, experts are many.
pi_16783375
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:20 schreef SimtekF1 het volgende:
Vorig jaar vond ik de BAR wel strak maar ik vind hem dit jaar een beetje tegenvallen.
Dat was ook de 1e BAR die er ook echt uitzag als een race auto.
  zondag 1 februari 2004 @ 18:22:03 #240
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_16784410
quote:
Op zondag 1 februari 2004 17:53 schreef kriele het volgende:

[..]

Dat was ook de 1e BAR die er ook echt uitzag als een race auto.


de BAR 02..was ook geen slechte wagen hoor
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  zondag 1 februari 2004 @ 18:59:51 #241
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_16786099
BAR is geen mooie wagen vind ik
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_16787057

Ipv van Lucky Strike op de non tobacco versie, maar ik snap m toch niet helemaal. Iemand een logische verklaring?

Where facts are few, experts are many.
pi_16788553
Hehe dat vroeg ik me ook al af.
pi_16798050
Op de nontabacco versie staat 'don't walk', 'look left' en 'look right'. Dat heeft dus allemaal iets te maken met de voetganger in het verkeer. Waarom? Geen idee.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_16798635
quote:
Op zondag 1 februari 2004 23:19 schreef Argento het volgende:
Op de nontabacco versie staat 'don't walk', 'look left' en 'look right'. Dat heeft dus allemaal iets te maken met de voetganger in het verkeer. Waarom? Geen idee.
misschien dat het iets heeft te maken met een internationale (tv) reclame van lucky strike, uitgezonden in andere landen waar geen verbod op tabaksreclame bestaat???

(als die er is )

  maandag 2 februari 2004 @ 21:18:09 #246
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_16828779

Walrus vs Dolfijn.

Kies uw favoriet, die van mij is toch wel de neus van de MP4/19.

pi_16839800
De nieuiwe BAR verpulvert ook even het ronderecord op Barcelona. Dat wordt een leuk seizoen!
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_16839822
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:18 schreef -Hans- het volgende:
[afbeelding]

Walrus vs Dolfijn.

[afbeelding]

Kies uw favoriet, die van mij is toch wel de neus van de MP4/19.


Sorry, maar geef mij maar de BMW.
Khou gewoon van BMW.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 3 februari 2004 @ 07:55:19 #249
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_16839848
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 07:47 schreef Spooky4u het volgende:
De nieuiwe BAR verpulvert ook even het ronderecord op Barcelona. Dat wordt een leuk seizoen!
0'0 Fuel...

BAR heeft sponsers nodig..

* Jacques vs BAR : 1-1

SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_16840196
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 07:55 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

0'0 Fuel...

BAR heeft sponsers nodig..

* Jacques vs BAR : 1-1


BAR sponsort dit jaar zelf met de nodige punten.
Ik denk wanneer BAR over de kop dreigt te gaan dat HONDA heel snel inspringt. Ze zijn echt op de goede weg... zonder JVi!
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')