abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15579598
Hebben jullie er nou ook zo'n teringhekel aan om met je ouders met kerst naar de kerk te moeten?

Ik heb het de afgelopen jaren min of meer geMOETen, maar nu ik *ahum* volwassen ben, ga ik dus allang niet meer mee.

Iemand ervaringen hiermee? Nog meer ouders die het *op prijs stellen* als je meegaat naar de kerk?

( Is humanist )

pi_15579911
moeten?

ik moet helemaal niks, ik ga naar de kerk als het mij belieft

daarom ben ik er ook al een paar jaar niet geweest

sorry voor de baukel-achtige post

..:: Have you ever wonderd what life is all about? ::..
pi_15579945
M;n ouders gaan zelf ook niet..alleen m'n oma gaat geloof ik wel..dus ik hoef ook niet
pi_15579952
quote:
Op zondag 21 december 2003 14:22 schreef Aquario het volgende:
Hebben jullie er nou ook zo'n teringhekel aan om met je ouders met kerst naar de kerk te moeten?
Daar doe ik niet aan
pi_15579969
Een kerstdienst is anders best mooi.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_15579982
Ik vind het maar schijnheilig dat mensen alleen met kerst naar de kerk gaan. Bedoel als je er nooit komt waar in ene met kerst wel
You know the difference between you and me? I make this look good!
pi_15580003
quote:
Op zondag 21 december 2003 14:35 schreef Rublic het volgende:
Ik vind het maar schijnheilig dat mensen alleen met kerst naar de kerk gaan. Bedoel als je er nooit komt waar in ene met kerst wel
Geweten sussen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_15580012
Vroeger jaren achter elkaar gemoeten idd!
Sinds een paar jaar vinden mijn ouders dat ik zelf kan bepalen of ik er wel of niet naartoe ga.

Ik ga nooit naar de kerk en heb verder ook niks met het geloof, waar zou ik dan wel met Kerst gaan?

Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_15580044
De kerk hoort er tog wel een beetje bij eiglik...
Ben wel de enige die dat denkt volges mijO-)
  zondag 21 december 2003 @ 14:38:32 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15580082
quote:
Op zondag 21 december 2003 14:35 schreef Rublic het volgende:
Ik ga dus ook niet. Heb wel wat beters te doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_15580086
quote:
Op zondag 21 december 2003 14:22 schreef Aquario het volgende:

Ik heb het de afgelopen jaren min of meer geMOETen, maar nu ik *ahum* volwassen ben, ga ik dus allang niet meer mee.

Iemand ervaringen hiermee? Nog meer ouders die het *op prijs stellen* als je meegaat naar de kerk?

( Is humanist )

Tis jammer dat ze zeggen dat je me moet , door hun "dwang" krijg je alleen maar de neiging om er juist helemaal niet heen te gaan. Als je ouders je zouden respecteren zouden ze jouw die keuze laten maken.
  zondag 21 december 2003 @ 14:39:25 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_15580101
quote:
Op zondag 21 december 2003 14:34 schreef Meneer_Aart het volgende:
Een kerstdienst is anders best mooi.
Meestal zijn ze alleen niet anders
pi_15580114
quote:
Op zondag 21 december 2003 14:37 schreef Unneoetech het volgende:
De kerk hoort er tog wel een beetje bij eiglik...
Ben wel de enige die dat denkt volges mijO-)
Nou ja, gezien de achtergronden van kerst hoort het er inderdaad wel een beetje bij, dus als je echt kerst wil vieren hoor je wel te gaan, anders vier je gewoon een random feest (waar ook niets mis mee is).
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  zondag 21 december 2003 @ 14:40:13 #14
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_15580132
Ik ben niet gelovig opgevoed, dus heb nooit mee gemoeten naar de kerk, mijn ouders geloven zelf ook allang niet meer en gaan dus ook niet naar de kerk

Alleen vroeger ging ik met kerst altijd naar mijn oma in Den Bosch, en dan gingen we wel altijd naar de Sint Jan. Niet voor een kerstpreek, maar voor de kerststal Dat was altijd wel koel vond ik

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_15580133
ik denk dat ik maar ga...anders krijg ik probs met m'n ouders
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_15580141
No freaking way!!!

Ik kom nooit in de kerk, ben zwaar anti-christ en vind mensen die alleen met kerst naar de kerk gaan nog hypocrieter dan regulieren kerkgangers.
Bah

gelukkig zijn mijn ouders ook niet gelovig

pi_15580170
quote:
Op zondag 21 december 2003 14:38 schreef OuTPuT het volgende:
Tis jammer dat ze zeggen dat je me moet , door hun "dwang" krijg je alleen maar de neiging om er juist helemaal niet heen te gaan. Als je ouders je zouden respecteren zouden ze jouw die keuze laten maken.
Het probleem met een grote groep gelovigen is dat ze iedereen zouden dwingen naar de kerk te gaan als ze dat zouden kunnen.
Niet allemaal hoor, maar wel veel.
pi_15580440
Gelukkig gaan mijn ouders nooit naar de kerk dus ik ook niet
Aap uit de mouw
pi_15580471
mijn ouders hebben et niet zow op kerken enzo...
pi_15580507
Vroegah, toen mijn ouders nog wel eens gingen moest ik ook mee, maar dan praten we over een jaar of 15 geleden. Ik nam dan stripboeken of computerspelletjes (van die goedkope dingen, gameboy bestond nog niet eens) mee
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_15580540
Ik ga principieel niet naar de kerk (tijdens een dienst, wel om te bezichtigen enzo)
pi_15580564
Ik ben nog nooit met kerst naar de kerk geweest, en dat wil ik graag zo houden

[Dit bericht is gewijzigd door Blokhut op 21-12-2003 14:55]

"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_15580574
quote:
Op zondag 21 december 2003 14:53 schreef nozem het volgende:
Vroegah, toen mijn ouders nog wel eens gingen moest ik ook mee, maar dan praten we over een jaar of 15 geleden. Ik nam dan stripboeken of computerspelletjes (van die goedkope dingen, gameboy bestond nog niet eens) mee
gij ongelovige!
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_15580689
quote:
Op zondag 21 december 2003 14:54 schreef idontlikepizza het volgende:
Ik ga principieel niet naar de kerk (tijdens een dienst, wel om te bezichtigen enzo)
Ik ook niet. Ben erg tegen elke vorm van religie. Mij zal je nooit in een kerk zien om een drienst bij te wonen. Ben wel een paar maanden terug met school naar Italie geweest. Ik heb daar zoveel kerken bezichtigd... dat zal ik me hele leven niet meer evenaren
pi_15580765
Kerken zijn inderdaad alleen om te bezichtigen. Ik denk dat er van het Christelijke geloof over een paar 100 jaar sowieso weinig meer over is, en dan dienen Kerken alleen nog maar voor het historisch besef
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')