Ik heb het de afgelopen jaren min of meer geMOETen, maar nu ik *ahum* volwassen ben, ga ik dus allang niet meer mee.
Iemand ervaringen hiermee? Nog meer ouders die het *op prijs stellen* als je meegaat naar de kerk?
( Is humanist
)
ik moet helemaal niks, ik ga naar de kerk als het mij belieft
daarom ben ik er ook al een paar jaar niet geweest
sorry voor de baukel-achtige post
quote:Daar doe ik niet aan
Op zondag 21 december 2003 14:22 schreef Aquario het volgende:
Hebben jullie er nou ook zo'n teringhekel aan om met je ouders met kerst naar de kerk te moeten?
quote:Geweten sussen.
Op zondag 21 december 2003 14:35 schreef Rublic het volgende:
Ik vind het maar schijnheilig dat mensen alleen met kerst naar de kerk gaan. Bedoel als je er nooit komt waar in ene met kerst wel
Ik ga nooit naar de kerk en heb verder ook niks met het geloof, waar zou ik dan wel met Kerst gaan?
quote:Ik ga dus ook niet. Heb wel wat beters te doen.
Op zondag 21 december 2003 14:35 schreef Rublic het volgende:
Ik vind het maar schijnheilig dat mensen alleen met kerst naar de kerk gaan. Bedoel als je er nooit komt waar in ene met kerst wel
quote:Tis jammer dat ze zeggen dat je me moet
Op zondag 21 december 2003 14:22 schreef Aquario het volgende:
Hebben jullie er nou ook zo'n teringhekel aan om met je ouders met kerst naar de kerk te moeten?Ik heb het de afgelopen jaren min of meer geMOETen, maar nu ik *ahum* volwassen ben, ga ik dus allang niet meer mee.
Iemand ervaringen hiermee? Nog meer ouders die het *op prijs stellen* als je meegaat naar de kerk?
(
Is humanist
)
quote:Meestal zijn ze alleen niet anders
Op zondag 21 december 2003 14:34 schreef Meneer_Aart het volgende:
Een kerstdienst is anders best mooi.
quote:Nou ja, gezien de achtergronden van kerst hoort het er inderdaad wel een beetje bij, dus als je echt kerst wil vieren hoor je wel te gaan, anders vier je gewoon een random feest (waar ook niets mis mee is).
Op zondag 21 december 2003 14:37 schreef Unneoetech het volgende:
De kerk hoort er tog wel een beetje bij eiglik...
Ben wel de enige die dat denkt volges mijO-)
Alleen vroeger ging ik met kerst altijd naar mijn oma in Den Bosch, en dan gingen we wel altijd naar de Sint Jan. Niet voor een kerstpreek, maar voor de kerststal Dat was altijd wel koel vond ik
Ik kom nooit in de kerk, ben zwaar anti-christ en vind mensen die alleen met kerst naar de kerk gaan nog hypocrieter dan regulieren kerkgangers.
Bah
gelukkig zijn mijn ouders ook niet gelovig
quote:Het probleem met een grote groep gelovigen is dat ze iedereen zouden dwingen naar de kerk te gaan als ze dat zouden kunnen.
Op zondag 21 december 2003 14:38 schreef OuTPuT het volgende:
Tis jammer dat ze zeggen dat je me moet, door hun "dwang" krijg je alleen maar de neiging om er juist helemaal niet heen te gaan. Als je ouders je zouden respecteren zouden ze jouw die keuze laten maken.
[Dit bericht is gewijzigd door Blokhut op 21-12-2003 14:55]
quote:gij ongelovige!
Op zondag 21 december 2003 14:53 schreef nozem het volgende:
Vroegah, toen mijn ouders nog wel eens gingen moest ik ook mee, maar dan praten we over een jaar of 15 geleden. Ik nam dan stripboeken of computerspelletjes (van die goedkope dingen, gameboy bestond nog niet eens) mee
quote:Ik ook niet. Ben erg tegen elke vorm van religie. Mij zal je nooit in een kerk zien om een drienst bij te wonen. Ben wel een paar maanden terug met school naar Italie geweest. Ik heb daar zoveel kerken bezichtigd... dat zal ik me hele leven niet meer evenaren
Op zondag 21 december 2003 14:54 schreef idontlikepizza het volgende:
Ik ga principieel niet naar de kerk (tijdens een dienst, wel om te bezichtigen enzo)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |