quote:Maar dat is onzin. Dan was ik inmiddels dood geweest. Het gaat niet alleen om de hoeveelheid. Het gaat ook om de tijd die je erover doet (1 flesje verwerken kost +/- 2 uur denk ik, glas anderhalf). Dan gaat het ook nog eens om de lichamelijke gesteldheid van degene die het drinkt, iemand die groter en steviger is zal meer kunnen hebben dan iemand die klein en dun is.
Op zaterdag 20 december 2003 16:43 schreef DaForZz het volgende:[..]
Met 30 bier zit je net boven de 4 promille, ben je net een beetje meer dood.
quote:Ik was er vanuit gegaan dat de persoon 80 kilo was en die 30 bier binnen 5 uur zou opdrinken.
Op zaterdag 20 december 2003 16:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Maar dat is onzin. Dan was ik inmiddels dood geweest. Het gaat niet alleen om de hoeveelheid. Het gaat ook om de tijd die je erover doet (1 flesje verwerken kost +/- 2 uur denk ik, glas anderhalf). Dan gaat het ook nog eens om de lichamelijke gesteldheid van degene die het drinkt, iemand die groter en steviger is zal meer kunnen hebben dan iemand die klein en dun is.
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 16:49 schreef aleko het volgende:
lijkt me sterk. ik heb tijdje terug een krat pils (wel pitt...misschien lage kwaliteit?) opgedronken (24 flessen). kan niet zeggen dak me kipfris voelde nee. maar dood zo net. dus lijkt me sterkdat je met 30 flessen dood bent. (overigens ik weeg slechts 73 kilo en ben 1m 87 dus niet dat ik ZOveek kan hebben vanwege mn omvang ofzo)
niet echt een nuttige bijdrage, maar ben benieuwd naar resultaat ja!
En ik ga ff douchen nog enzo. Over een uurtje ofzo staat het er wel op.
Hoop ik.
quote:Dan ben ik erg benieuwd wanneer ik dood ga...
Op zaterdag 20 december 2003 16:43 schreef DaForZz het volgende:[..]
Met 30 bier zit je net boven de 4 promille, ben je net een beetje meer dood.
quote:Ok. Toen ik een aantal jaar terug met een feestje minimaal 30 bier gedronken heb, toen woog ik geen 80 (70 a 75 ofzo) kilo en daar heb ik zo'n 5 a 6 uur over gedaan. Ik was verre van dood, had de dag erna alleen een lichte kater.
Op zaterdag 20 december 2003 16:58 schreef DaForZz het volgende:[..]
Ik was er vanuit gegaan dat de persoon 80 kilo was en die 30 bier binnen 5 uur zou opdrinken.
quote:Ja of je gaat er zelf even aan rekenen
Op zaterdag 20 december 2003 16:58 schreef jochem8 het volgende:
Interessant topic dit.Ben ook benieuwd naar het antwoord
Promillage = aantal grammen alcohol / aantal liters lichaamsvocht
Een man van 70 kg heeft gemiddeld 51 liter lichaamsvocht.
Dan is er nog de afbraak. Dit varieert van 0.1 gram tot 0.25 gram per uur per liter lichaamsvocht (vaag dat dat per liter lichaamsvocht gaat btw).
Gegeven was nl 0.1 promille tot 0.25 promille per uur.
Gegevens
gewicht 70 kg --> 51 liter lichaamsvocht
9 liter bier komt overeen met 360 gram alcohol
Afbraaksnelheid: 0.1 promille tot 0.25 promille per uur
Tijd om te drinken: 8 uur lang.
De berekening:
Promillage afbraak niet meegerekend: 360 g / 51 l = 7
Afbraak in 8 uur gunstigste geval: 8x0.25 promille = 2 promille
Afbraak in 8 uur ongunstigste geval: 8x0.1 promille = 0.8 promille
Afbraak in 8 uur gemiddeld geval: 8x0.17 promille = 1.36 promille
Promillage na in 8 uur 30 flesjes bier drinken:
gunstigste geval: 7 - 2 = 5
gemiddeld geval: 7 - 1.36 = 5.64
ongunstigste geval: 7 - 0.8 = 6.2
Dat is dus allemaal vrij dodelijk, volgens de boekjes.
Moet er wel bij vermelden dat voor de weddenschap kotsen toegestaan is. Dit moet dan ook wel gaan gebeuren, anders wordt het idd een ambulance bellen.
Dit wordt lachen
Scenario 1: vertraagde afbraak.
Als gevolg van de steeds toenemende hoeveelheid alcohol in het systeem zal de leverfunctie steeds minder optimaal gaan presteren, waardoor er bij MEER inname, MINDER afbraak plaatsvindt. Is een mogelijkheid. Aan de andere kant hebben we
Scenario 2: versnelde afbraak.
Bij een gering aanbod aan af te breken alcohol hoeft de lever niet volop te presteren, dus die zal het rustig aan doen. Naarmate de hoeveelheid alcohol toeneemt, zal de lever harder gaan presteren omdat er nou eenmaal meer alcohol afgebroken moet worden. Een beetje vergelijkbaar met de Wet van Darcy (voor grondwaterstroming) of de Wet van Ohm voor electriciteit. Is ook een mogelijkheid.
Maar totdat daar meer over bekend is (Medische Biologie iemand?) nemen we maar aan dat beide mechanismen een rol spelen, wat dan gegeneraliseerd wordt tot een lineair afbraakmodel. Maar duidelijk moet zijn dat de onzekerheidsmarges daarin nogal groot zijn.
http://members.lycos.nl/ttcforumpics/promille.xls
Maar dat er boven de 3 promille levensgevaar is, is sterk overdreven. Anders was ik wel tig keer dood geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |