Begint dit hele gedoe opnieuw?
Idols is doorgestoken kaart, deal with it!!
quote:Duh.
"Idols doorgestoken kaart"
"Bij Idols zoeken ze speciaal de kneusjes uit bij de voorrondes om betere entertain-TV te maken."
"De jury van Idols gaat te hard met de kneusjes om."
quote:Hier wordt ik ff niet goed van !
Op zaterdag 20 december 2003 16:04 schreef Skwish het volgende:[..]
3 gekleurde mensen... tja, het moet natuurlijk politiek correct blijven
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 20-12-2003 16:25]
quote:Yep, net zoals bij de zwakste schakel
Op zaterdag 20 december 2003 16:03 schreef schatje het volgende:[..]
Je bedoelt dat ze er commentaar tussen monteren??
Trouwens, waar blijft deel 2 van IDOLS: LIVE WRAAK
quote:Yep, net zoals bij alle andere niet-live-tv-programma's
Op zaterdag 20 december 2003 16:20 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Yep, net zoals bij de zwakste schakel
Het blijft televisie. En het gaat nu eenmaal niet om een natuurgetrouwe weergave. Als het daar wel om gaat, bijvoorbeeld een documentaire, doen ze het daar trouwens óók.
Maar dat vind ik best.
quote:Bron? en waarom zijn ze velen malen beter? Niet vergeten is dat je het niet kan natrekken... 'beter zingen' blijft slechts een mening en kan dus nooit een feit zijn.
Op zaterdag 20 december 2003 16:19 schreef SKMbeat het volgende:Hier wordt ik ff niet goed van !
Je hebt waarschijnlijk al jaren je oren niet opengespoten,anders had je inmiddels wel door dat juist de zwarte deelnemers die goed zijn, vele malen beter zingen dan de witte deelnemers.
quote:Hind is niet echt 'zwart' te noemen
Met name als het gaat om timing,uitspraak en timbre.Hind overtrof Jim,Jamai,Dewi,Marieke op vele fronten.
quote:Dus jij wilt nu gaan zeggen dat de 'stemmers' racistisch zijn? Of beter gezegt de hoge pieten rascisten zijn bij Idols die Jamai heeft laten winnen?
Hind had slechts pech dat ze deelnam aan Idols in een wit land.
Daar laten de witte mensen een half-Marokkaanse toch niet de hoofdprijs winnen?!!!
Ik doelde eigenlijk op m'n zojuist eerder genoemde mening dat Idols gewoon politiek terecht wilt overkomen dus geen 10 finalisten die allemaal blank zijn. Als jij het zo beschrijft dat zwarte deelnemers veel beter kunnen zingen dan zouden er juist meer zwarte deelnemers in de finale zitten dan blanke deelnemers!
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 20-12-2003 17:27]
spoiler:
quote:Huh???
Op zaterdag 20 december 2003 15:33 schreef doedelzak13 het volgende:[..]
die vervolgens de volgende dag om bijvoorbeeld 13:15 zich weer kunnen melden.
Tegen die tijd is de cameraploeg ook present (die was er de vorige dag nog niet)
En er staan 16731 auditiefilmpjes te bekijken op de idolssite. Hoezo is er dan niet bij elke auditie een cameraploeg aanwezig?
quote:Ze hebben achteraf natuurlijk alle audities nagespeeld
Op zaterdag 20 december 2003 17:32 schreef Tronica het volgende:[..]
Huh???
En er staan 16731 auditiefilmpjes te bekijken op de idolssite. Hoezo is er dan niet bij elke auditie een cameraploeg aanwezig?
quote:Dan zou ik eerder zeggen door HMG om genoeg aandacht voor het programma te krijgen.
Op zaterdag 20 december 2003 17:28 schreef patty het volgende:
Psssssssssssst!spoiler:
SCH is ingehuurd door SBS6 om lekker tegen Idols aan te schoppen
Ontopic: Je weet dat er bij zulke programma's veel wordt gemanipuleerd en beelden mits goed gemonteerd een beeld kunnen oproepen, wat in de werkelijkheid heel anders lag.
Pas bij het direct geld uit de zak van je kijkers kloppen gaat het mij te ver.
quote:Omdat er een eerste ronde is met een andere jury die bepaalt of deelnemers doorgaan naar de tv-jury.
Huh???
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:20 schreef SKMbeat het volgende:
Ik vind niet zozeer dat zwarten beter zingen dan witten (ik hou evenveel van een Joni Mitchell,Rickie Lee Jones of een Aretha Franklin,Erykah Badu),maar dat de zwarte Idolsdeelnemers die goed zijn,zangtechnischer beter zijn als het gaat om zangbereik en eerder genoemde punten. Bel maar eens wat zangpedagogen op !!!
En ja,ik herhaal nogmaals dat je het als allochtone deelnemer bij welke wedstrijd dan ook, het altijd moeilijker hebt(muziek,-kennis,-beautywedstrijden,etc...).
1- Of je hebt te maken met een 'EIGEN VOLK EERST' -publiek dat liever witte jongens,meisjes ziet winnen en daar dus ook op stemt,want dat is toch veel beter;het eigen volk ondersteunen.
2- Of je hebt als allochtone deelnemer te maken met het feit dat mensen je gaan beschuldigen van politieke correctheid of positieve discriminatie. "Ja,die zal vast wel doorgekomen zijn,omdat ze zwart of allochtoon is en tja, wij autochtonen willen toch niet overkomen als racisten".Hij, zij zal daarom wel verder gekomen zijn. Dit laatste geldt trouwens ook niet alleen voor Idols maar ook als het om werkgelegenheid gaat in Nederland.Die allochtoon zal wel een betere positie hebben gekregen vanwege positieve discriminatie,politieke correctheid,etc.
Misselijk word ik ervan,van dat nog steeds stugge,latente RACISME (ja,dat is het !!!) in Nederland. En die brave,witte Nederlanders maar ontkennen dat dat in hun braaf,beschaafd landje niet bestaat!!
Want de witte Nederlanders zijn toch zo gastvrij ...![]()
![]()
quote:Ja, dat is erg frappant, dat dat in de meeste finales zo is. Misschien zelfs wel alle finales.
Op zaterdag 20 december 2003 17:40 schreef SCH het volgende:
Net als dat de geslachten gelijkelijk verdeeld moeten zijn.
quote:Inderdaad, duh. Wat nog niet wil zeggen dat het niet leuk is om naar te kijken
Op zaterdag 20 december 2003 16:12 schreef nietzman het volgende:[..]
Duh.
[..]Duh.
[..]Duh.
quote:Daar is gewoon over nagedacht... Kan niet anders
Op zaterdag 20 december 2003 17:49 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Ja, dat is erg frappant, dat dat in de meeste finales zo is. Misschien zelfs wel alle finales.
quote:Kijk maar eens naar reclames. In veel reclames waarin een groep vrienden voorkomt zit er ook altijd wel een excuus neger of aziaat. Dat is ook daar geen toeval.
Op zaterdag 20 december 2003 17:57 schreef idontlikepizza het volgende:[..]
Daar is gewoon over nagedacht... Kan niet anders
quote:Lijkt me op zich ook wel logisch. Het gaat om het publiek en de kijkcijfers. Maar het gaat mij er om dat ze het allemaal heel goed regelen. Het zal niet zo zijn dat er 5 jongens overblijven - al heeft het publiek op die manier gestemd dan zorgen ze er toch voor dat er nog 2 meisjes bij zitten.
Op zaterdag 20 december 2003 17:49 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Ja, dat is erg frappant, dat dat in de meeste finales zo is. Misschien zelfs wel alle finales.
quote:Jawel, de audities worden de eerste dag opgenomen. Dat staat los van wat de uitzendingen tonen. Ik heb het dus niet over die ene camera die alle losse audities opneemt, maar de cameraploegen die de volgende dag pas de deelnemers filmen die bij de tv-jury mogen. Die hebben al een heel programma: om 11:00 komt die jongen met zonnebril die Alane van Wes zo grappig doet, een halfuur later komt die lelijke paardekop, et cetera. Daar hebben ze natuurlijk een heel draaiboek voor.
Huh???
Of was het je nog niet opgevallen dat bij de deelnemers met echt hilarische audities vooraf (bij het wachten enzo) ook al zijn geinterviewd? Daar staat vantevoren al van vast dat ze gigantisch floppen, en dat wordt maximaal uitgebuit.
Wat de discussie betreft: natuurlijk weten ze waar ze aan beginnen. maar om de slechte deelnemers er op deze manier zó uit te lichten, vind ik wat te ver gaan. Ik vind het nog steeds gráppig, maar ik wil wat meer echt goede kandidaten in de uitzendingen. Dit is een beetje een freak show.
quote:Dat heb je dan ook in landen als Marokko en Turkije als blank meisje eventueel met een idols (als dat er is) mee doet. Altijd blijven wijzen naar blanke mensen helpt dus niet. Ik geloof best wel dat sommigen (lees: allochtonen/autochtonen) niet willen stemmen op een iemand omdat ze die persoon niet kunnen vinden in hun eigen sociale laag/groep. En er zullen altijd wel mensen zijn die niet op een zwart iemand stemmen ongeacht zijn/haar zangkunsten.
Op zaterdag 20 december 2003 17:20 schreef SKMbeat het volgende:
En ja,ik herhaal nogmaals dat je het als allochtone deelnemer bij welke wedstrijd dan ook, het altijd moeilijker hebt(muziek,-kennis,-beautywedstrijden,etc...).
1- Of je hebt te maken met een 'EIGEN VOLK EERST' -publiek dat liever witte jongens,meisjes ziet winnen en daar dus ook op stemt,want dat is toch veel beter;het eigen volk ondersteunen.
quote:Dat heeft niks met racisme te maken en racisme heeft een andere betekenis. Een jury mag zelf bepalen wie er wel of niet inkomt op welke criteria dan ook! Nogmaals Ik doel op dat eerste betoog dat Idols wel politiek correct wilt gaan overkomen!
2- Of je hebt als allochtone deelnemer te maken met het feit dat mensen je gaan beschuldigen van politieke correctheid of positieve discriminatie. "Ja,die zal vast wel doorgekomen zijn,omdat ze zwart of allochtoon is en tja, wij autochtonen willen toch niet overkomen als racisten".
quote:Ik zeg helemaal niet dat ze niet kunnen zingen. Ik vond Hind juist wel 1 van de besten.
Hij, zij zal daarom wel verder gekomen zijn.
quote:witte nederlanders? We noemen ze toch gewoon blanke nederlanders?!
Misselijk word ik ervan,van dat nog steeds stugge,latente RACISME (ja,dat is het !!!) in Nederland. En die brave,witte Nederlanders maar ontkennen dat dat in hun braaf,beschaafd landje niet bestaat!!
Want de witte Nederlanders zijn toch zo gastvrij ...![]()
![]()
Wind je toch niet zo op over een commercieel spelletje. Racisme kom je tegen in elk land en bij elk volk. en zo 'wit' is Nederland niet zoals je het beschrijft! Er waren genoeg marokkanen die stemden op Hind alleen maar omdat ze van Marokkaanse afkomst is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |