abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15563531
In navolging van [Centraal] Beleggen & Aandelen Deel 8
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 10:39 schreef xplvr het volgende:
Tja, zoals je zegt... de hele markt is onstabiel, vandaar dat ik vraagtekens zet bij een lange termijn strategie. Van de AEX fondsen is misschien Olies momenteel het meest stabiel en met een redelijke yield, maar ja om daar nou je geld in te steken. Hangt helemaal af van wat je van de markt verwacht. Komt er een januari-rally dan zijn financials misschien toch een goede keus, maar lange termijn zie ik nog teveel donkere wolken. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar ING boven Aegon, vanwege de goede internationale strategie die ze voeren met ING direct. Ook leuk voor de korte ritjes is ASML.
Ahold heb ik zelf gekocht juist vanwege alle negatieve berichten... contrair beleggen heet dat: tijd voor wat positiefs.
ASML is inderdaad ook een gegadigde, ING niet, die staan al weer wat hoger, Aegon is duidelijk achtergebleven in de financial hoek. En die donkere wolken zie ik hier ook wel, maar al zijn het geen donkere wolken dan is het wel weer mist, tja da's beleggen natuurlijk. Het moet een gouden middenweg zijn tussen stabiel en lucratief, olie vind ik te saai.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_15570178
He elcastel, ik ben vaak aan het meelezen, volgens mij doe jij beleggen en optiehandel al langer.

Ik heb onlangs geld van mijn opa georven maar ik weet niet waar ik op moet inzetten. Ik werk wel bij de ABNAMRO maar heb de ballen verstand van beleggen.
Heb jij nog goeie tips ??

Groetjes Richard rc5

pi_15570302
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 18:37 schreef richybrum het volgende:
Ik heb onlangs geld van mijn opa georven maar ik weet niet waar ik op moet inzetten. Ik werk wel bij de ABNAMRO maar heb de ballen verstand van beleggen.
Heb jij nog goeie tips ??
Nee. Ik doe trouwens niks met opties, alleen simulatie. Maar ik kijk gewoon naar de fondsen, zoek naar het nieuws, lees fora en meningen, meestal heb ik een aandeel al een tijdje op de korrel voordat ik het koop.

Ik doe het op gevoel, dus eigenlijk gewoon gokken. Ik heb al vaak genoeg iets fundamenteel aangekocht en dan zag je het door sentiment wegglippen. Ik heb een debacel opgelopen daarmee met KPN/Qwest, toen de hemel opentrok bleek alles lucht en leugens.

Ik doe het direct en zelf, omdat iemand anders provisie en weet ik veel wat allemaal trekt, plus dat je zelf zo veel meer in de hand hebt. Oftewel, ik denk het beter te kunnen dan een beleggings-adviseur. Je zou hetzelfde kunnen proberen, je kan ook gewoon in samengestelde pakketjes via een bank o.i.d. stappen.

Ga in ieder geval nu niet zomaar lukraak met dat geld aan de gang en wees gewoon verstandig.

The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 22 december 2003 @ 11:06:20 #4
46592 xplvr
X-Ray Papa Lima Victor Romeo
pi_15603586
De angst voor aanslagen blijft groot.... dit zal de beurzen geen goed doen.
Laat mij in mijn zeven sloten, laat mij de draad volslagen kwijt.
pi_15624028
Nou volgens mij weten jullie allemaal niet waar jullie het over hebben.
ZG. belleggers . . . .

pi_15624215
quote:
Op maandag 22 december 2003 22:41 schreef JohanSpaaks het volgende:
Nou volgens mij weten jullie allemaal niet waar jullie het over hebben.
ZG. belleggers . . . .

Ah, het verlossende woord.
pi_15624271
Ik bedoelde jou ook hoor foliedrukker.

pi_15624346
quote:
Op maandag 22 december 2003 22:49 schreef JohanSpaaks het volgende:
Ik bedoelde jou ook hoor foliedrukker.

Nou kom op vertel op, wat weet je.
pi_15624406
Ik weet genoeg om te zien dat er hier bij fok alleen maar praatjesmakers op de forums rondhangen.

En slijmballen.

pi_15624447
quote:
Op maandag 22 december 2003 22:53 schreef JohanSpaaks het volgende:
Ik weet genoeg om te zien dat er hier bij fok alleen maar praatjesmakers op de forums rondhangen.

En slijmballen.O-)

Laat me raden, je hebt geld verloren en bent gefrustreerd.
pi_15624662
Ja inderdaad, in tegenstelling tot jou beleg ik wel. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Dat slappe gelul ben ik zat. Ik las dat je veel bent verloren met KPN. Je hebt niet eens recht van spreken foliedrukker.

pi_15624710
Dat je het glimmende op onze eurobiljetten drukt . . . ironisch
pi_15624718
quote:
Op maandag 22 december 2003 23:01 schreef JohanSpaaks het volgende:
Ja inderdaad, in tegenstelling tot jou beleg ik wel. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Dat slappe gelul ben ik zat. Ik las dat je veel bent verloren met KPN. Je hebt niet eens recht van spreken foliedrukker.

Ik heb niet veel verloren met KPN, ik ben ingestapt op 3,07. Voor de rest ben je geen cent waard en kun je beter jezelf gaan vervelen.
pi_15624734
quote:
Op maandag 22 december 2003 23:02 schreef JohanSpaaks het volgende:
Dat je het glimmende op onze eurobiljetten drukt . . . ironisch
Doei Johan.
pi_15624804
eenskijken, . . . .
Ik snap waarom je niet verder bent gekomen dan de foliedrukkerij.

pi_15624875
quote:
Op maandag 22 december 2003 23:05 schreef JohanSpaaks het volgende:
eenskijken, . . . .
Ik snap waarom je niet verder bent gekomen dan de foliedrukkerij.

Hoofd binnendienst Assurantiekantoor

Dat doen ze toch met [mensen] die het daglicht niet kunnen verdragen ?
Ik stel voor dat je je moeder gaat vervelen met je gezemel.

Toch bedankt voor je levensles

pi_15626064
If I can fuck your soul, U can lick my emotions
pi_15629833
quote:
Op maandag 22 december 2003 23:53 schreef JohanSpaaks het volgende:
If I can fuck your soul, U can lick my emotions
Geil Johan.

Ik ga weer genieten van een nieuwe dag zonder problemen en volop kansen, doe je mee ?
  maandag 29 december 2003 @ 13:36:17 #19
46592 xplvr
pi_15793769
Posities innemen voor 2004....??

Uiteindelijk was 2003 natuurlijk een slecht jaar waarin de AEX slechts marginaal gestegen is. Dit in tegenstelling tot ons omringende landen die het allemaal veel beter deden. Nederland heeft in 2004 wat dat betreft dus wat in te halen.
Analisten zien een licht herstel van de economie die vooral in de eerste helft van 2004 een positief effect zullen hebben op de koersen. Inladen maar dus, die aandelen.... Tenzij iemand een beter idee heeft?

pi_15800789
Ik ben alvast begonnen xplvr.
  dinsdag 30 december 2003 @ 11:15:33 #21
46592 xplvr
pi_15819388
Tja... ik ook in zekere zin. Ik ben wat dat betreft gematigd positief. Technisch gezien lijkt de AEX richting de 350 te willen, dus daar zet ik mijn zinnen op voor de maand januari..

Ik denk dat het een goede tijd is om te kijken naar wat industrials.... DSM reageert altijd erg goed op een herstellende economie. Laatste paar dagen doet het aandeel het ook erg goed. Je ziet internationaal veel tekenen van een herstellende markt voor industrials (vooral metaal, maar dat hebben we in nederland niet). Wellicht dat de markt voor bulk-chemie hetzelfde gaat doen. aluminium-prijzen blijven daarentegen achter, dus Hoogovens nog maar even niet.

dinsdag 30 december 2003 @ 12:12:40 #22
46592 xplvr
pi_15821030
De Nova top-5 dit jaar was trouwens Fortis, Philips, Kon. Olie, ING, TPG. Altijd reden voor veel hilariteit, omdat ze er zo vaak naast zitten.
pi_15824710
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 12:12 schreef xplvr het volgende:
De Nova top-5 dit jaar was trouwens Fortis, Philips, Kon. Olie, ING, TPG. Altijd reden voor veel hilariteit, omdat ze er zo vaak naast zitten.
Daar verbaas ik me ook keer op keer over. Grappig om de reactie's van die beleggingsgroepjes te zien. Ach, ik zie momenteel in bijna alles een koopje. De dollar zie ik op korte termijn nog niet omhoog bewegen, dat zal voorlopig nog wel op de AEX drukken. Iets vooruitlopend ben ik toch net in Aegon gestapt. Ze staan tegen de 12 euro aan inmiddels en ze hebben potentie omhoog, ik ben benieuwd.
  donderdag 1 januari 2004 @ 16:53:36 #24
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_15878744
nOOb-intermezzo:
quote:
Nee. Ik doe trouwens niks met opties, alleen simulatie. Maar ik kijk gewoon naar de fondsen, zoek naar het nieuws, lees fora en meningen, meestal heb ik een aandeel al een tijdje op de korrel voordat ik het koop.
Is er de mogelijkheid om beleggen in zijn geheel te simuleren en zo ja, waar ?

Viele Danke

if you assume nothing you assume you know everything
pi_15878799
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 16:53 schreef bramiozo2002 het volgende:
nOOb-intermezzo:
Is er de mogelijkheid om beleggen in zijn geheel te simuleren en zo ja, waar ?
Op de site van DFT kan het, op ander sites kan het ook wel en zlefs via mijn internet bankieren kan het. Maar die DFT is wel goed te doen, succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')