abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15559823
quote:
Damm had ons via de newssubmit het volgende te melden:

94 procent van de Nederlanders vindt het eigen land mooi. Dat blijkt uit een enquête onder 1025 mensen tussen de 15 en 65 jaar. 82 procent van de ondervraagden zegt dan ook trots te zijn op Nederland. Het onderzoek is uitgevoerd door het bedrijf Motivaction in opdracht van de Geassocieerde Pers Diensten (GPD).

Een kwart van de mensen zegt zelfs dat Nederland het beste land ter wereld is. Vooral de strijd tegen het water is een punt waar de ondervraagden trots op zijn (88 procent). Maar ook de multinationale bedrijven, het Hollandse eten en het schaatsen scoren goed.

Er werden ook wat vragen gesteld over het Koninklijk Huis. Prinses Máxima is volgens de enquête het populairste lid van de koninklijke familie. Koningin Beatrix spreekt de ondervraagden het minst aan. 77 procent vindt dat de monarchie na Beatrix niet mag worden afgeschaft.

Ik ben ook trots op Nederland. Ik vind het een fijn land, de mensen zijn fijn, sociale voorzieningen zijn hier goed geregeld. Ik vind het wonen in Nederland geen straf.
Ben jij trots op Nederland?
pi_15559832

=edit=
ja dus, trots enzo

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 20 december 2003 @ 10:38:58 #3
62021 Muizig
Kijkt verbaasd..
pi_15559849
Ik heb het hier helemaal niet slecht en ik voel ook wel een soort van verbondenheid met dingen als ons voetbalteam, koningshuis en taal

Ik ben dus best trots op Nederland ja

De hele grote gemene wereld in!
  Moderator zaterdag 20 december 2003 @ 10:39:14 #4
18653 crew  D.
pi_15559853
ben benieuwd wat die overige 6% te zeiken hebben, en waarom ze hier nog zijn dan.
pi_15559887
Sociale voorzieningen zijn nog te doen (zal niet lang meer duren). Overheid betutteld teveel. Belastingen zijn belachelijk hoog. Maar toch heb ik geen zin om te vertrekken.
pi_15559894
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 10:39 schreef D.Rose het volgende:
ben benieuwd wat die overige 6% te zeiken hebben, en waarom ze hier nog zijn dan.
allochtonen
pi_15559903
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 10:42 schreef GewoonPim het volgende:

[..]

allochtonen

dat is meer dan 6% gok ik zo
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zaterdag 20 december 2003 @ 10:54:12 #8
18653 crew  D.
pi_15560054
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 10:42 schreef GewoonPim het volgende:

[..]

allochtonen

Het gaat om Nederlanders die trots zijn op Nederland
Allochtonen horen daar niet bij
pi_15561725
Er zullen ongetwijfeld andere zaken meespelen dan allochtonen.
pi_15562090
Ja Nederland is fijn om in te leven, alleen we zitten in een wat mindere periode .
  zaterdag 20 december 2003 @ 13:33:10 #11
76312 sh4dow
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_15562451
Ik ben ook best wel tevreden, ik zou hier niet weg willen. .
  zaterdag 20 december 2003 @ 13:40:07 #12
20741 generalist
Watch me do it!
pi_15562561
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 10:39 schreef D.Rose het volgende:
Lekker kortzichtig om de mensen die niet tevreden zijn het land uit te doen / laten vertrekken

Ik ben zelf niet uitgesproken trots op NL, wel op mijn woonplaats. Misschien is dit iets dat voor iedereen opgaat. NL zelf is wat mij betreft best wel saai

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_15562687
Ik ben ook trots op Nederland, op de taal, de verscheidenheid aan landschappen, het wisselvallige weer, de vrijheid.. etc.
Ik kan me overigens ook goed voorstellen dat allochtonen die hier nog niet zo lang wonen nog weinig met dit land hebben. Ik las laatst een boze brief in de Metro van een kerel die zich er aan ergerde dat er volgens hem geen enkele allochtoon blij was met de geboorte van Amalia, en dat dat volgens hem weer voldoende zei over de houding van de allochtonen. Van dat soort bekrompen praat zakt mijn broek werkelijk af
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 20 december 2003 @ 14:16:26 #14
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_15563306
Zeker weten dat ik trots ben op Nederland!
Natuurlijk zijn er altijd wel kleine dingetjes waar een mens over kan klagen.
Maar ik moet er toch niet aan denken om weg te gaan uit mijn kikkerlandje.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_15565714
quote:
Nederlanders zijn trots op eigen land

RIJSWIJK - Verreweg de meeste Nederlanders (82 procent) zijn trots op hun land. Dat blijkt uit een enquête onder 1025 mensen tussen de 15 en 65 jaar. Het onderzoek is uitgevoerd door Motivaction in opdracht van de regionale bladen die zijn aangesloten bij de Geassocieerde Pers Diensten (GPD).

Het meest trots zijn de ondervraagden op de strijd tegen het water (88 procent). Verder slaan veel Nederlanders zich op de borst vanwege de multinationale bedrijven (75 procent), het Hollandse eten (70 procent) en het schaatsen (68 procent).

Beste land ter wereld

Bijna alle ondervraagden (94 procent) vinden Nederland een mooi land, hoewel bijna de helft (46 procent) het vuil noemt. Een kwart van de ondervraagden noemt Nederland zelfs het beste land van de wereld.

Populairste koninklijk lid

Prinses Máxima is volgens de enquête het populairste lid van de koninklijke familie. Van de ondervraagden wordt 22 procent het meest door haar aangesproken. De prinses wordt op de voet gevolg door haar schoonmoeder (21 procent). Bij 15 procent valt prins Willem-Alexander het meest in de smaak.

Overigens voert koningin Beatrix (met 13 procent) de lijst aan als het gaat om de vraag wie van de leden het minst aanspreekt. Ze wordt gevolgd door prins Johan Friso (10 procent) en prinses Margarita (9 procent).

Van de ondervraagden vindt 77 procent dat de monarchie na Beatrix niet mag worden afgeschaft.

www.nu.nl.
  † In Memoriam † zaterdag 20 december 2003 @ 16:08:54 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_15565886
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 16:00 schreef ruk het volgende:

Van de ondervraagden vindt 77 procent dat de monarchie na Beatrix niet mag worden afgeschaft.

Ze hebben mij niet gevraagd.

Ik heb overigens ook bar weinig met Nederland.

pi_15566058
De Monarchie kan mij ook gestolen worden. Er zijn andere dingen die Nederland de moeite waard maken. Bijvoorbeeld de taal en de historie. En de persoon die vond dat we hier geen mooie natuur hebben mag wat mij betreft echt z'n mond gaan spoelen. Nederland heeft een uniek landschap . Alleen al de Nederlandse kust met haar duinen, of het polderlandschap met haar slootjes, molens en bruggen. Waarom denk je dat die beelden wereldberoemd zijn?
pi_15567029
Het ligt eraan wat je allochtoon verstaat. Ik ben voor de wet een allochtoon, omdat mijn ouders niet in Nederland (of West-Europa) zijn geboren, maar ik voel me 100% Nederlands.
Jullie hebben tot nu toe alleen maar 'standaardredenen' genoemd om trots te zijn op Nederland. Ik ben trots op ons kikkerlandje omdat wij zo vooruitstrevend en hoogontwikkeld zijn. Ik bedoel, wij zijn begonnen met het homohuwelijk. Wij hebben de abortuspil. Wij hebben euthanasie gelegaliseerd. Wij zijn gemiddeld het langst (wat op welvaart duidt) Wees trots!
  zaterdag 20 december 2003 @ 16:42:27 #19
77948 vandenkercke
filosofisch mens
pi_15567118
Ik ben niet trots op Nederland. We zijn te slap. Te zacht beleid. We moeten harder optreden tegen verziekers van de maatschappij. Daarnaast vind ik de mentaliteit van de jongeren in Nederland de laatste paar jaren ver achteruit gaan. Veel hangjeugd en straatvandalisme. Lijken me geen goede indicatoren voor een trotsverdienend land.
gij zult niet stelen
pi_15567576
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 16:42 schreef vandenkercke het volgende:
Ik ben niet trots op Nederland. We zijn te slap. Te zacht beleid. We moeten harder optreden tegen verziekers van de maatschappij. Daarnaast vind ik de mentaliteit van de jongeren in Nederland de laatste paar jaren ver achteruit gaan. Veel hangjeugd en straatvandalisme. Lijken me geen goede indicatoren voor een trotsverdienend land.
In de jaren '50 en '60 was er anders ook al genoeg hangjeugd en straatvandalisme. Elke generatie heeft zo z'n eigen nozems
  zaterdag 20 december 2003 @ 16:55:56 #21
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_15567606
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 16:55 schreef nozem het volgende:

[..]

In de jaren '50 en '60 was er anders ook al genoeg hangjeugd en straatvandalisme. Elke generatie heeft zo z'n eigen nozems

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_15568072
Ik ben wel trots op mijn landje hoor, alleen niet op de regering. Dat is nogal een verschil zo
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_15570779
Ik ben harstikke blij met nederland lekker legaal (gedoogd dan wel) een batsje (joint) rokuh enzo ... vind dat ze in nederland erg veeeeel toelaten, erg vijn allemaal. MAAR de criminaliteit zou veeeeel harder aangepakt moeten worden, straffen moeten hoger/zwaarder.
pi_15570826
Nederland is een topland, maar 'ons' koningshuis of de prestaties van Nederlandse sporters boeien me niet.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zaterdag 20 december 2003 @ 19:08:54 #25
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_15570850
Blij hier te wonen hoor! Alleen Balkenende mag wel weer opzouten. Genoeg rechts geblaat weer gehad de afgelopen jaren
We Are Borg, Resistance Is Futile!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')