quote:Ik ben ook trots op Nederland. Ik vind het een fijn land, de mensen zijn fijn, sociale voorzieningen zijn hier goed geregeld. Ik vind het wonen in Nederland geen straf.
Damm had ons via de newssubmit het volgende te melden:94 procent van de Nederlanders vindt het eigen land mooi. Dat blijkt uit een enquête onder 1025 mensen tussen de 15 en 65 jaar. 82 procent van de ondervraagden zegt dan ook trots te zijn op Nederland. Het onderzoek is uitgevoerd door het bedrijf Motivaction in opdracht van de Geassocieerde Pers Diensten (GPD).
Een kwart van de mensen zegt zelfs dat Nederland het beste land ter wereld is. Vooral de strijd tegen het water is een punt waar de ondervraagden trots op zijn (88 procent). Maar ook de multinationale bedrijven, het Hollandse eten en het schaatsen scoren goed.
Er werden ook wat vragen gesteld over het Koninklijk Huis. Prinses Máxima is volgens de enquête het populairste lid van de koninklijke familie. Koningin Beatrix spreekt de ondervraagden het minst aan. 77 procent vindt dat de monarchie na Beatrix niet mag worden afgeschaft.
=edit=
ja dus, trots enzo
Ik ben dus best trots op Nederland ja
quote:allochtonen
Op zaterdag 20 december 2003 10:39 schreef D.Rose het volgende:
ben benieuwd wat die overige 6% te zeiken hebben, en waarom ze hier nog zijn dan.
quote:dat is meer dan 6% gok ik zo
Op zaterdag 20 december 2003 10:42 schreef GewoonPim het volgende:[..]
allochtonen
quote:Het gaat om Nederlanders die trots zijn op Nederland
Op zaterdag 20 december 2003 10:42 schreef GewoonPim het volgende:[..]
allochtonen
quote:Lekker kortzichtig om de mensen die niet tevreden zijn het land uit te doen / laten vertrekken
Op zaterdag 20 december 2003 10:39 schreef D.Rose het volgende:
ben benieuwd wat die overige 6% te zeiken hebben, en waarom ze hier nog zijn dan.
Ik ben zelf niet uitgesproken trots op NL, wel op mijn woonplaats. Misschien is dit iets dat voor iedereen opgaat. NL zelf is wat mij betreft best wel saai
quote:www.nu.nl.
Nederlanders zijn trots op eigen landRIJSWIJK - Verreweg de meeste Nederlanders (82 procent) zijn trots op hun land. Dat blijkt uit een enquête onder 1025 mensen tussen de 15 en 65 jaar. Het onderzoek is uitgevoerd door Motivaction in opdracht van de regionale bladen die zijn aangesloten bij de Geassocieerde Pers Diensten (GPD).
Het meest trots zijn de ondervraagden op de strijd tegen het water (88 procent). Verder slaan veel Nederlanders zich op de borst vanwege de multinationale bedrijven (75 procent), het Hollandse eten (70 procent) en het schaatsen (68 procent).
Beste land ter wereld
Bijna alle ondervraagden (94 procent) vinden Nederland een mooi land, hoewel bijna de helft (46 procent) het vuil noemt. Een kwart van de ondervraagden noemt Nederland zelfs het beste land van de wereld.
Populairste koninklijk lid
Prinses Máxima is volgens de enquête het populairste lid van de koninklijke familie. Van de ondervraagden wordt 22 procent het meest door haar aangesproken. De prinses wordt op de voet gevolg door haar schoonmoeder (21 procent). Bij 15 procent valt prins Willem-Alexander het meest in de smaak.
Overigens voert koningin Beatrix (met 13 procent) de lijst aan als het gaat om de vraag wie van de leden het minst aanspreekt. Ze wordt gevolgd door prins Johan Friso (10 procent) en prinses Margarita (9 procent).
Van de ondervraagden vindt 77 procent dat de monarchie na Beatrix niet mag worden afgeschaft.
quote:Ze hebben mij niet gevraagd.
Op zaterdag 20 december 2003 16:00 schreef ruk het volgende:Van de ondervraagden vindt 77 procent dat de monarchie na Beatrix niet mag worden afgeschaft.
Ik heb overigens ook bar weinig met Nederland.
quote:In de jaren '50 en '60 was er anders ook al genoeg hangjeugd en straatvandalisme. Elke generatie heeft zo z'n eigen nozems
Op zaterdag 20 december 2003 16:42 schreef vandenkercke het volgende:
Ik ben niet trots op Nederland. We zijn te slap. Te zacht beleid. We moeten harder optreden tegen verziekers van de maatschappij. Daarnaast vind ik de mentaliteit van de jongeren in Nederland de laatste paar jaren ver achteruit gaan. Veel hangjeugd en straatvandalisme. Lijken me geen goede indicatoren voor een trotsverdienend land.
quote:Daar ben ik het helemaal mee eens.
Op zaterdag 20 december 2003 16:55 schreef nozem het volgende:[..]
In de jaren '50 en '60 was er anders ook al genoeg hangjeugd en straatvandalisme. Elke generatie heeft zo z'n eigen nozems
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |