abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 december 2003 @ 09:41:49 #1
50430 Yuki
Student Midwife
pi_15559519
ik heb even een vraagje:

ik ben nu een week of 4 bezig met het afbouwen van mijn medicatie (paroxetine - seroxat), en sinds woensdag mag ik 10 mg om de dag slikken. het afbouwen van 20 mg naar 10 mg per dag ging erg goed, dus ik verwachtte nu ook geen problemen

nou heb ik gisteren een behoorlijk hevige paniekaanval gehad: ik kon niet stoppen met huilen, was aan het hyperventileren en voelde me vreselijk onrustig. ik weet dat als je af gaat bouwen met antidepressiva je een terugval kan krijgen. ik heb hiervoor nog nooit een "echte" paniekaanval gehad... maar sinds gisteravond voel ik me zo vreselijk naar..

zijn er mensen hier die dit herkennen? is het iets wat een keer voor kan komen? (heb bij de vorige afbouwstap 1 keer een hevige huilbui gehad, daarna nergens last van) kan het komen doordat ik afbouw terwijl ik ongesteld moet worden?

Ik wil echt niet meer verder met die pillen, van alle bijwerkingen werd ik vreselijk ongelukkig. heeft iemand tips??

♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_15559744
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 09:41 schreef Yuki het volgende:ik heb even een vraagje:

Ik ook, wat is een 'z'n stress chickie' ?

"is het iets wat een keer voor kan komen? (heb bij de vorige afbouwstap 1 keer een hevige huilbui gehad, daarna nergens last van) kan het komen doordat ik afbouw terwijl ik ongesteld moet worden?"

Dat lijkt me wel. Als jij door een ongelukkig opgroeien deze middelen nodig hebt, dan zal e.e.a. terugkomen naarmate je onderdrukkingsspul afneemt. Dat is ok het doel van medicatie en afbouwen.
De klap die je anders krijgt, komt nu in porties.

"Ik wil echt niet meer verder met die pillen, van alle bijwerkingen werd ik vreselijk ongelukkig. heeft iemand tips??"

Op 1 of andere wijze denk ik dat je dit alleen hebt besloten en geen medisch hulptraject hebt. En dat lijkt me zeer onverstandig!

Verder ben je ongesteld en dan hebben vrouwen wel eens dat al slikken ze niks, 'dat ze dan wel eens een valiumpje willen' (Sex in the city en andere USA shows)
Wat ik wel weet is dat ongesteldheid een ander vochtgehalte in je lichaam doet werken en tevens zit je vol hormonen die (sowieso bij elke vrouw dus, zo nu en dan) trillerig gevoel kunnen effectueren in je hersens.

Men zegt wel eens dat er geen grotere vijand is dan jijzelf.
Mij lijkt het onder ogen komen van je kwelgeesten de manier is om er van af te komen?

Waarom ben je dit gaan slikken?

zaterdag 20 december 2003 @ 10:31:03 #3
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_15559787
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 10:24 schreef fokijama het volgende:

[..]

Ik ook, wat is een 'z'n stress chickie' ?

"is het iets wat een keer voor kan komen? (heb bij de vorige afbouwstap 1 keer een hevige huilbui gehad, daarna nergens last van) kan het komen doordat ik afbouw terwijl ik ongesteld moet worden?"

Dat lijkt me wel. Als jij door een ongelukkig opgroeien deze middelen nodig hebt, dan zal e.e.a. terugkomen naarmate je onderdrukkingsspul afneemt. Dat is ok het doel van medicatie en afbouwen.
De klap die je anders krijgt, komt nu in porties.

"Ik wil echt niet meer verder met die pillen, van alle bijwerkingen werd ik vreselijk ongelukkig. heeft iemand tips??"

Op 1 of andere wijze denk ik dat je dit alleen hebt besloten en geen medisch hulptraject hebt. En dat lijkt me zeer onverstandig!

Verder ben je ongesteld en dan hebben vrouwen wel eens dat al slikken ze niks, 'dat ze dan wel eens een valiumpje willen' (Sex in the city en andere USA shows)
Wat ik wel weet is dat ongesteldheid een ander vochtgehalte in je lichaam doet werken en tevens zit je vol hormonen die (sowieso bij elke vrouw dus, zo nu en dan) trillerig gevoel kunnen effectueren in je hersens.

Men zegt wel eens dat er geen grotere vijand is dan jijzelf.
Mij lijkt het onder ogen komen van je kwelgeesten de manier is om er van af te komen?

Waarom ben je dit gaan slikken?

Het doel van het afbouwen van medicijnen is veelal meer om verslaving en/of gewenning te voorkomen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zaterdag 20 december 2003 @ 10:34:00 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_15559810
Afbouwen in combi met je menstruatie; dan heb je geen topdagen. Kan heel goed ermee te maken hebben hoor!

De beste tip is (eventueel in overleg met de verstrekker) langzamer gaan afbouwen. Doe twee dagen 10mg, een dag niets, twee dagen 10mg, etc.

Beter iets langer bezig met afbouwen, dan in de shit omdat het te snel gaat. Maar wel even overleggen met de medisch geschoolde natuurlijk

Sterkte ermee!

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 20 december 2003 @ 10:41:29 #5
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_15559879
Dubbelop, en daarom hier verder: [Seroxat] Redelijk abrupt gestopt..
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')