Ik heb hier een 6 weken-cursus bij de ANWB gedaan, en ben gezakt.
Het CBR is de grootste afzetterij die ik ooit heb meegemaakt.
Ik rij beter als de meeste mensen die ik zie rijden.
Alleen zeiken ze over kijkgedrag, terwijl ik ALLES zie.
Als ik daar een half jaar schadevrij rondrij met een Amerikaans rijbewijs in een grote drukke stad, en dan hier terugkom kunnen ze me toch niet laten zakken met de rijervaring die ik dan heb??
quote:ja dat kan.
Op vrijdag 19 december 2003 19:36 schreef Ixnay het volgende:
Ik ga volgend jaar stage doen in de Verenigde Staten.
En ben van plan daar m'n rijbewijs te gaan halen.Ik heb hier een 6 weken-cursus bij de ANWB gedaan, en ben gezakt.
Het CBR is de grootste afzetterij die ik ooit heb meegemaakt.
Alleen zeiken ze over kijkgedrag, terwijl ik ALLES zie.Als ik daar een half jaar schadevrij rondrij met een Amerikaans rijbewijs in een grote drukke stad, en dan hier terugkom kunnen ze me toch niet laten zakken met de rijervaring die ik dan heb??
quote:Ja, dat begrijp ik. Alleen doen ze daar niet zo moeilijk als hier.
Op vrijdag 19 december 2003 19:37 schreef mitt het volgende:
Moet je eerst daar je rijbewijs halen
quote:Volgens mij kun je als buitenlander daar helemaal geen rijexamen doen
Op vrijdag 19 december 2003 19:39 schreef Ixnay het volgende:[..]
Ja, dat begrijp ik. Alleen doen ze daar niet zo moeilijk als hier.
quote:Ja, dat moet dan.
Op vrijdag 19 december 2003 19:38 schreef chocolatemoeze het volgende:
moet je dan niet alsnog hier op ?
Ik zou me er niet teveel van voorstellen in ieder geval.
Maar ik ben het gewoon totaal niet eens met dit systeem, ik gun het CBR gewoon mijn geld niet.
Als iedereen zo zou denken, veranderen ze het misschien, want dit is toch niet meer normaal...
quote:klopt, het enige lastige aan in Amerika rijden is het woud aan borden dat langs de weg staat. Verder zijn de wegen in Amerika veel breder en kruispunten veel overzichtelijker.
Op vrijdag 19 december 2003 19:43 schreef Dante_A het volgende:
Het rijden in een stad als New York is echt peanuts vergeleken met het rijden in een gemiddelde Europese grote stad. Ik ken redelijk wat Amerikanen en die zijn allemaal als de dood om hier te rijden, in het nog betrekkelijk rustige Amsterdamse verkeer. Behalve dat iedereen om je heen hier door rood loopt en fietst en veel harder en agressiever rijdt is het stratenpatroon in de VS ook nog eens een stuk overzichtelijker.Ik zou me er niet teveel van voorstellen in ieder geval.
rondvlak omringt door stop borden, of een kruispunt met stoplicht (4 sprong)
wat wij allemaal verzinnen kennen ze daar niet
en kijkgedrag, 1 keer op je examen continu je hoofd draaien, dan ben je in 1 keer geslaagd.
En voor zo``n 6 weken cursus slaagt 15%
quote:Onzin ik ben ook gewoon Nederlander en rijd hier al +-8 maanden lekker rond. Je moet gewoon laten zien dat je een i-94 papiertje hebt en je passpoort. Je moet dan eerst $12,- betalen een ogentest doen, vervolgens je theorie (stelt geen bal voor) en dan je praktijk... en dat alles voor $12,- !!!!
Op vrijdag 19 december 2003 19:44 schreef StefanP het volgende:
Rijbewijs halen in de VS stelt niets voor... ik moet nog zien dat je dat zomaar over kunt zetten. Misschien kun je het daar trouwens niet eens halen, aangezien je nog gewoon Nederlander bent.
Bij terugkomt moet je een speciaal examen doen... maar daar val je bijna bij inslaap
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 19-12-2003 19:52]
Vraag me af of je daar dan wel zomaar je rijbewijs mag gaan halen.
quote:$12,50
Op vrijdag 19 december 2003 19:50 schreef Vampier het volgende:[..]
Onzin ik ben ook gewoon Nederlander en rijd hier al +-8 maanden lekker rond. Je moet gewoon laten zien dat je een i-94 papiertje hebt en je passpoort. Je moet dan eerst $12,- betalen een ogentest doen, vervolgens je theorie (stelt geen bal voor) en dan je praktijk... en dat alles voor $12,- !!!!
quote:Offtopic, maar
Op vrijdag 19 december 2003 19:36 schreef Ixnay het volgende:
[...]
Alleen zeiken ze over kijkgedrag, terwijl ik ALLES zie.
[...]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |