abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 december 2003 @ 17:14:34 #1
43033 Shannara
Revolutionized
pi_15545920
Bm
E -2-
B -3-
G -4-
D -4-
A -2-
E -2-

Dit is een stukje uit Limb Bizkit - Behind blue eyes
Alleen... Dit is 't enige stukje van het nummer wat ik niet goed kan fretten.
Ik probeer 't met een barre over 2, en voor B G en D m'n middelvinger, ringvinger en pink te gebruiken, maar dan blijft m'n wijsvinger (barre) niet goed op de snaren liggen.

Weet iemand een manier om dit voor elkaar te krijgen? Of moet ik gewoon net zo lang oefenen tot m'n vingers van rubber zijn?

Tnx!

[Dit bericht is gewijzigd door Shannara op 19-12-2003 17:28]

If stupidity kills, why aren't you dead? Obviously, stupidity is a survival trait.
pi_15546012
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 17:14 schreef Shannara het volgende:
Weet iemand een manier om dit voor elkaar te krijgen? Of moet ik gewoon net zo lang oefenen tot m'n vingers van rubber zijn?
Dat laatste. Ik zou alleen voor de B-G-D-snaren middelvinger-pink-ringvinger gebruiken ipv middel-ring-pink
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 19 december 2003 @ 17:18:40 #3
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_15546034
barre over de twee, ringvinger op de 2e, middel op de 5e en pink op de 4e.

en als dat niet lukt, gewoon heel lang blijven oefenen...

If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_15546073
Dat noem je nou een barré greep

gewoon een kwestie van oefenen je zal wel moeten als je barré wil spelen

vrijdag 19 december 2003 @ 17:25:07 #5
43033 Shannara
Revolutionized
pi_15546177
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 17:17 schreef Zander het volgende:

[..]

Dat laatste. Ik zou alleen voor de B-G-D-snaren middelvinger-pink-ringvinger gebruiken ipv middel-ring-pink

Ja, dat gaat idd ietsje beter, met nadruk op ietsje
Ik heb 't ook met m'n duim geprobeerd (op E en A) maar dat is ook geen groot succes

Dat wordt dus oefenen, maar vandaag niet meer, m'n vingers doen zeer van die stalen snaren (jaja ik ben een n00b)

If stupidity kills, why aren't you dead? Obviously, stupidity is a survival trait.
  vrijdag 19 december 2003 @ 17:31:30 #6
67587 The_NiteAngyl
and Sylvaënor live forever
pi_15546329
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 17:14 schreef Shannara het volgende:
Bm
E -2-
B -3-
G -4-
D -4-
A -2-
E -2-

Dit is een stukje uit Limb Bizkit - Behind blue eyes
Alleen... Dit is 't enige stukje van het nummer wat ik niet goed kan fretten.
Ik probeer 't met een barre over 2, en voor B G en D m'n middelvinger, ringvinger en pink te gebruiken, maar dan blijft m'n wijsvinger (barre) niet goed op de snaren liggen.

Tnx!

Voor de barrè met je wijsvinger leg je je hand een beetje schuin op het fretbord. Hierdoor heb je nog genoeg druk op de zes snaren, en met de drie overgebleven vingers kan je een a-mineur maken.
Heel erg simpel. Probeer anders verder te oefenen met F-, en B-akkoorden, als je met barrè verder wilt gaan.
"Onto the paper scribe I the words that fro my heart move -
With every dight letter, with the ebb of ink,
The point of the quill my penmanship doth mirror."
pi_15546348
Mjah, bij de meeste beginnende gitaristen gaan die barre's in eerste instantie langzaam. Gewoon blijven proberen, lukt 't op een gegeven moment vanzelf. Tot die tijd kun je die Bm smokkelen door 'm zo te spelen:
code:
E----2
B----3
G----4
D----4
A----X
E ---X

Dus gewoon de E en A niet aanslaan, en de hoge E-snaar met je wijsvinger pakken. Maar dit soort accoorden kom je zo vaak tegen, op een gegeven moment zal 't gewoon lukken.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_15546372
De gitaartopics rijzen de grond uit!
Keep asking guys! Ik blijf ook bezig!
Pluk de dag voordat anderen van je plukken
  vrijdag 19 december 2003 @ 17:33:44 #9
24109 EeErnIe
Heeft kennelijk iets gepost
pi_15546393
Heeeeeel veel oefenen, duurt erg lang voor je het onder de knie hebt .
Wat helpt is proberen je wijsvinger (waarmee je dus het barre legt) een beetje richting de buitenkant van je hand te kantelen (waardoor je dus iets meer de zijkant van je vinger gebruikt.

zie ook: http://www.cyberfret.com/chords/barre/index.php

suc6

Veni, Vidi, Fugi. Het leven is net een theekopje... Je moet eruit halen wat er in zit.
  vrijdag 19 december 2003 @ 17:46:00 #10
43033 Shannara
Revolutionized
pi_15546711
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 17:33 schreef EeErnIe het volgende:
Heeeeeel veel oefenen, duurt erg lang voor je het onder de knie hebt .
Wat helpt is proberen je wijsvinger (waarmee je dus het barre legt) een beetje richting de buitenkant van je hand te kantelen (waardoor je dus iets meer de zijkant van je vinger gebruikt.

zie ook: http://www.cyberfret.com/chords/barre/index.php

suc6

Tnx voor de site! M'n wijsvinger een beetje schuin leggen geeft idd wat meer speling, maar 't blijft rekken en strekken

Op m'n electrische gitaar gaat 't trouwens beter dan op m'n acoustische (heb ik net gekocht) want de hals is wat dunner van de electrische.
Ik moet weer helemaal opnieuw gitaar leren spelen lijkt wel (hoewel... raggen op een elec gitaar met distortion aan kan iedereen wel )

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')