Ik wil poweryoga gaan introduceren als activiteit binnen mijn sportstudio, en ben nu dus zelf aan het trainen hiervoor en lessen aan het voorbereiden.
Ik ben wild-enthousiast omdat ik merk dat ik (terwijl ik toch gemiddeld 15-20 uur in de week train zowel met steps/aerobics/tae bo als krachtraining) spieren gebruik die anders niet aan bod komen.
Zijn er mensen die (in groepsverband) power yoga hebben beoefend en zo ja, wat zijn jullie ervaringen? Ik zou daar erg mee geholpen zijn, omdat ik moet gaan inschatten of het de moeite waard is het structureel in het rooster op te nemen of dat ik het beter bij korte cursussen kan houden.
Mijn eigen enthousiasme is namelijk geen goede graadmeter, aangezien ik op aerobic-gebied zowat alles leuk vind om te doen en te geven
Vast hartstikke bedankt!
Nijn
Als iemand mij aan een adresje kan helpen,...bedankt alvast...
Toen Starmaker werd uitgezonden deden de 'talenten' ook 1 keer in de week aan power yoga als ik me goed herrinner, dus de bekendheid is er al een beetje in.
Succes!
Ik ga over een week of twee een of meerdere proeflessen houden en een mini-enquete naderhand om te kijken hoe de klanten erover denken.
Ik weet trouwens niet waar Power Yoga wordt gegeven in de omgeving Dordrecht, sorry. Ik zou zeggen, kom bij mij sporten, maar dat is in Wageningen dus misschien wat ver
quote:er is niets mis met gewone yoga. Het verschil zit hem in dat je met Power Yoga vloeiend van een positie in de andere overgaat, in een 'ketting' van bewegingen, het tempo is dus wat hoger, maar traag genoeg om flink wat van je spierkracht te vergen.
Wat is er mis met gewone yoga?
Wat is het verschil eigenlijk?
Nijn
WHoa. wat een kick.quote:Op zondag 23 mei 2004 10:16 schreef Kiezel het volgende:
Welke sportschool geef je les?
Ik heb géén yogaopleiding geha. Wel allerhande andere sportinstructeursopleidingen. Omdat bij poweryoga de nadruk ligt op het fysieke aspect en is (naar mijn inzicht) vooral een sportinstructor opleiding en veel ervaring nodig om tot een verantwoord resultaat te komen. Dis kennis van anatomie en bewefgingsleer, mja, die leer je dus al in je basisopleiding, en lesgeven (didactiek) moet jke dus ook kunnenquote:Op zondag 23 mei 2004 14:25 schreef moralia het volgende:
Moet je, om power-yogales te kunnen geven, niet ook wat weten van gewone yoga? Ik dacht dat je daar nog best een pittige opleiding voor moest doen namelijk? Of valt dat mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |