abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juni 2001 @ 15:24:29 #1
8949 Nijntjuh
..:: Nynke! ::..
pi_1067932
Wie heeft hier ervaring mee?

Ik wil poweryoga gaan introduceren als activiteit binnen mijn sportstudio, en ben nu dus zelf aan het trainen hiervoor en lessen aan het voorbereiden.

Ik ben wild-enthousiast omdat ik merk dat ik (terwijl ik toch gemiddeld 15-20 uur in de week train zowel met steps/aerobics/tae bo als krachtraining) spieren gebruik die anders niet aan bod komen.

Zijn er mensen die (in groepsverband) power yoga hebben beoefend en zo ja, wat zijn jullie ervaringen? Ik zou daar erg mee geholpen zijn, omdat ik moet gaan inschatten of het de moeite waard is het structureel in het rooster op te nemen of dat ik het beter bij korte cursussen kan houden.
Mijn eigen enthousiasme is namelijk geen goede graadmeter, aangezien ik op aerobic-gebied zowat alles leuk vind om te doen en te geven
Vast hartstikke bedankt!

Nijn

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods.
..................The cats have never forgotten this.
pi_1072380
Sorry heb ik (nog) geen ervaring mee, maar vroeg mij af of iemand misschien weet waar al in regio Dordrecht Power-Yoga wordt gegeven.
Ben al maanden her en der aan het informeren, maar het lijkt hier nog niet te zijn doorgedrongen.

Als iemand mij aan een adresje kan helpen,...bedankt alvast...

"Ik hou van de natuur, alleen jammer dat tie zo opdringerig is..."
pi_1072613
Wat is er mis met gewone yoga?
Wat is het verschil eigenlijk?
Unox, the worst operating system.
  zaterdag 23 juni 2001 @ 13:33:07 #4
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_1072959
Mijn ervaring op een sportschool is sowieso dat iedereen al het nieuws wil uitproberen. Bovendien sport je met power-yoga niet alleen, maar ontspan je tegelijk. Dus ik denk dat vrij veel mensen het leuk zouden vinden, ikzelf zou in ieder geval meer gaan sporten, want ik vind gewone yoga al zo leuk

Toen Starmaker werd uitgezonden deden de 'talenten' ook 1 keer in de week aan power yoga als ik me goed herrinner, dus de bekendheid is er al een beetje in.

Succes!

Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
  zaterdag 23 juni 2001 @ 14:51:17 #5
8949 Nijntjuh
pi_1073582
Bedankt!

Ik ga over een week of twee een of meerdere proeflessen houden en een mini-enquete naderhand om te kijken hoe de klanten erover denken.

Ik weet trouwens niet waar Power Yoga wordt gegeven in de omgeving Dordrecht, sorry. Ik zou zeggen, kom bij mij sporten, maar dat is in Wageningen dus misschien wat ver

quote:

Wat is er mis met gewone yoga?
Wat is het verschil eigenlijk?
er is niets mis met gewone yoga. Het verschil zit hem in dat je met Power Yoga vloeiend van een positie in de andere overgaat, in een 'ketting' van bewegingen, het tempo is dus wat hoger, maar traag genoeg om flink wat van je spierkracht te vergen.
Voor meer info kun je ook kijken op www.poweryoga.com

Nijn

maandag 13 augustus 2001 @ 11:39:21 #6
8949 Nijntjuh
pi_1401723
Sorry voor de kick omhoog, maar wilde toch heel even laten weten dat in intussen een try-out les gegeven heb en dat de reacties (ik heb een enquete gehouden) zeer positief waren. Van de deelnemers aan de tryout les vond iedereen het een les om beslist vaker te gaan doen, dus ik neem het vanaf september vast in het rooster op.
Nog bedankt voor jullie reacties en ik hoop dat Power Yoga bij veel collega sportschool-houders in het rooster komt want het is echt super om te doen en ook om te geven!
Nijn
  zondag 23 mei 2004 @ 10:16:09 #7
45963 Kiezel
Niet van steen, wel een kei!
pi_19331766
Welke sportschool geef je les?
wOOps
  zondag 23 mei 2004 @ 14:12:52 #8
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19335560
Wow megakick
Ts bestaat nog.. dus kan nog reageren, laat hem nog even open.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zondag 23 mei 2004 @ 14:25:21 #9
8885 moralia
Grip op je zak
pi_19335850
Moet je, om power-yogales te kunnen geven, niet ook wat weten van gewone yoga? Ik dacht dat je daar nog best een pittige opleiding voor moest doen namelijk? Of valt dat mee?
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  FOK!fossiel zondag 23 mei 2004 @ 17:25:29 #10
1455 Keroppi
kool kikker
pi_19340076
Ik kan me herinneren van iemand die aan Power Yoga deed, dat ze het vooral heel positief tov het "gewone Yoga" vond dat de "zweverigheid" er een beetje af was Denk dat het een wat 'stoerder' image door de naam heeft.
Chick on a mission
  zondag 23 mei 2004 @ 18:00:05 #11
93574 yF
Yvonneke
pi_19340861
Lijkt me cool! Ik denk al enige tijd over Yoga, omdat ik van verschillende mensen hoor dat het een goede remedie zou zijn tegen vage hoofdpijn! Maar ik vind het inderdaad een beetje "zweverig" maar dit lijkt me dan veel leuker!
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin.
  zondag 23 mei 2004 @ 20:32:06 #12
8949 Nijntjuh
pi_19344837
quote:
Op zondag 23 mei 2004 10:16 schreef Kiezel het volgende:
Welke sportschool geef je les?
WHoa. wat een kick.
Ik geef NU ;les op het Universitair sportcentrum in wageningen, maar TOEN had ik mijn eigen sportschool. Deze heb ik (na 7 jaar) in 2002 verkocht omdat mijn vennoot/man er geen zin meer in had
  zondag 23 mei 2004 @ 20:35:30 #13
8949 Nijntjuh
pi_19344952
quote:
Op zondag 23 mei 2004 14:25 schreef moralia het volgende:
Moet je, om power-yogales te kunnen geven, niet ook wat weten van gewone yoga? Ik dacht dat je daar nog best een pittige opleiding voor moest doen namelijk? Of valt dat mee?
Ik heb géén yogaopleiding geha. Wel allerhande andere sportinstructeursopleidingen. Omdat bij poweryoga de nadruk ligt op het fysieke aspect en is (naar mijn inzicht) vooral een sportinstructor opleiding en veel ervaring nodig om tot een verantwoord resultaat te komen. Dis kennis van anatomie en bewefgingsleer, mja, die leer je dus al in je basisopleiding, en lesgeven (didactiek) moet jke dus ook kunnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')