Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 12:12 |
quote:Lekker als je alles zo recht kunt lullen he. FYI: dat zijn mp3\'s van concerten die nooit op CD of andere manier zijn uitgebracht. Niet legaal, ook niet echt illegaal. Mijn legale CD collectie bestrijkt ruim 500 cd's. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 12:13 |
quote:In overtreding zijn betekend boete kunnen verwachten. Als je te hard rijd weet je van te voren dat je een boete kunt krijgen, ga da niet achteraf klagen. | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 12:13 |
Doe ff een link naar Dirk 1??? ![]() | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 12:13 |
leuk voor je... maar 130 is ook niet echt illegaal maar ook niet legaal.... 3 biertjes is ook niet echt illegaal, maar ook niet legaal... | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 12:14 |
quote:130 is altijd illegaal. ![]() | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 12:16 |
quote:loop niet zo te miereneuken, je snapt best wat ik bedoel... | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 12:16 |
quote:10 kilometer te hard, daar hoef je toch geen bekeuring voor te krijgen, dit is niet bewezen onveilig. Met alcohol op rijden wel. | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:16 |
quote:130 moet ook best kunnen vind ik. | |
beelz | vrijdag 19 december 2003 @ 12:17 |
quote:hier alvast een link naar dirk 3 ![]() http://www.dirck3.nl/vestigingen.php?page=27 | |
VinnyTheDuke | vrijdag 19 december 2003 @ 12:17 |
quote:Ja geweldige snelheid, mag ook nog wel 5km harder | |
Inorbit | vrijdag 19 december 2003 @ 12:18 |
quote:230 ook | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 12:18 |
quote:140 kan met een moderne auto of motor nog best veilig. [Dit bericht is gewijzigd door slashme op 19-12-2003 12:19] | |
VinnyTheDuke | vrijdag 19 december 2003 @ 12:18 |
quote:Zo hard loopt mijn autootje niet | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 12:19 |
quote:... dan ben je volgens jullie toch in overtreding!? | |
Jalu | vrijdag 19 december 2003 @ 12:19 |
quote:Wie lult er nu recht wat krom is? ![]() | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 12:19 |
quote:Als de weg hiervoor geschikt is wel ja. | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:19 |
quote:Je wilt niet wéééten wat ik rijdt ![]() | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 12:19 |
quote:Ja, hallo, JIJ hebt het over regels. En nu is het weer miereneuken.:?. Ik zeg dat ik met mijn mp3's (wat nog steeds een fantastisch stompzinnige vergelijking is, maar goed) niet per se de wet overtreedt, met 130 km/u rijden doe je dat per definitie wel. | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:20 |
quote:ja dat klopt. nou en? | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 12:20 |
quote:Och een kleine overtreding moet kunnen. Tis alleen jammer dat die graaiers achter elke struik verstopt zitten. | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 12:20 |
quote:Ik niet. | |
VinnyTheDuke | vrijdag 19 december 2003 @ 12:21 |
quote:Ach is een heerlijke snelheid om mee te rijden. Overtreding zal mij mijn reet roesten [Dit bericht is gewijzigd door VinnyTheDuke op 19-12-2003 12:21] | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:21 |
quote:Ja die zitten altijd op punten waar haast geen kip komt man. laat ze bij een school gaan staan ofzo ![]() | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 12:21 |
quote:130 is binnen de correctie/tellerafwijking, dus grijs gebied. en die mp3'tjs van jou, via kazaa oid. is minstens net zo'n grijs gebied..... | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 12:22 |
quote:Bij een school kun je niks verdienen he. Wat denk je dat zo'n BOA kost per dag, het moet wel rendabel blijven... budgetten he. | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 12:23 |
quote:Nee, de correctie is er vanwege de ijkingsproblemen, niet om de marge per definitie op te rekken. Dat er tot 130 niet beboet wordt, wil niet zeggen dat het geen strafbaar feit is. | |
VinnyTheDuke | vrijdag 19 december 2003 @ 12:23 |
quote:Grijs gebied (what the fuck) | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 12:24 |
quote:rendabel? laat die lui echte boeven gaan vangen ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:24 |
quote:Maar die ijking en correctie is er niet voor niets. Als je 130 rijdt dan wijkt het af. is gewoon zo. en dan ben je dus NIET in overtreding. simpel. | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 12:24 |
Je bent wel in overtreding, je wordt alleen niet beboet. ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:25 |
quote:dus? | |
SuperUli | vrijdag 19 december 2003 @ 12:25 |
quote:Dan ben je in overtreding, het wordt alleen niet beboet. ![]() Edit: Te laat. | |
VinnyTheDuke | vrijdag 19 december 2003 @ 12:25 |
quote:Nou dan volgens mij ook niet in overtreding Anders kreeg je de envelop wel thuis | |
Ballebek | vrijdag 19 december 2003 @ 12:25 |
quote:Moeten ze hier is bij de school tegenover staan; die BOA is spontaan miljonair! Hier voor de deur zijn dit jaar al 5 kinderen overhoop gereden; op alle andere plaatsen in dit durp niet. Kan al zijn rolletjes volschieten. Maar ga dan niet staan op het laatste stukje (net nog in de bebouwde kom) richting snelweg (lange 1 baans weg van bijna een kilometer zonder zijwegen waar je 50 mag en waar je opeens 120 moet ![]() | |
UnleashMitch | vrijdag 19 december 2003 @ 12:26 |
Als de grens naar 130 gaat gaan de mensen 140 tot 150 rijden. Ik rijd niet 120 of 140 ik rijd 20km/u te hard op de snelwegen. De boete is een risico wat ik bewust neem en wat ik ervoor over heb om te betalen. Dus het argument van de snelheden oprekken want de mensen rijden nu toch al 130 is niet zo goed als word gedacht. Verder is het niet echt slim om alle kleine (minder dan 10km/u te hard) overtredingen te schrappen want daar komt het meeste geld vandaan en dat geld is hard nodig. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 12:26 |
quote:precies, bij ons is er al 3 keer ingebroken in de straat, zo komen niet eens meer langs! ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:26 |
quote:130 op de teller. daar gaat 5% tellerafwijking af. ook 5 % van de het goed gemaakte flitsapparaat is 13km eraf. dan ben je dus niet in overtreding... | |
Jalu | vrijdag 19 december 2003 @ 12:26 |
quote:Onzin. | |
yup | vrijdag 19 december 2003 @ 12:26 |
quote: ![]() [offtopic] Slashme, kan je mij hier is effe helpen?: | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 12:27 |
quote:Dus: je weet toch wat jezelf gereden hebt? Op het moment dat die teller boven de 120 staat, ben je in overtreding. Simpel. Dat de politie dit niet kan bewijzen (overigens is er gemakkelijk apparatuur te verzinnen die geen ijkingsproblemen geeft, dit is echt een stuk coulantie van de overheid) doet er niet toe. | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:27 |
quote:zie post hierboven. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 12:27 |
quote:Zie je wel, het is alleen maar graaierij aan de kant van de weg, omhoog met die snelheden, zo hoog als mijn topsnelheid zodat ik die voor de fun ook nog eens kan rijden en niet naar duitsland hoef. | |
Jalu | vrijdag 19 december 2003 @ 12:28 |
quote:Nogmaals onzin. Je hebt echt geen flauw idee van meetapparatuur he, laat staan van die overgemakkelijk te beïnvloeden radartroep... | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 12:29 |
quote:want meneer vond de controle op de nachtelijk A27 veeel belangrijker ![]() | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 12:29 |
Jouw eigen teller wijkt niet zoveel af dat 130 nog 120 zou kunnen zijn. Ergo, bij 130 ben je altijd in overtreding. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 12:30 |
quote:Op de weg daar heb je nu eenmaal de echte criminelen he, wat zeg ik maniakken zijn het. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 12:30 |
quote:Wat een absurde regel dat je niet eens 130 mag rijden tegenwoordig. | |
Jalu | vrijdag 19 december 2003 @ 12:30 |
quote:Zie, je bewijst mijn laatste stelling hier... Want zo'n afwijking is heel wel mogelijk en zelfs vrij normaal... Sterker nog, de OvJ die mij ooit onterecht een boete liet betalen voor een overtreding van +31 km/h (die ik dus niet had begaan, reed netjes 80 op mijn teller...) wist een rechter ervan te overtuigen dat mijn teller best een afwijking van 30 km/h naar beneden zou kunnen hebben... [Dit bericht is gewijzigd door Jalu op 19-12-2003 12:33] | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 12:32 |
quote:Tsja. | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:32 |
quote:precies. en dat weten die flikken best. Daarnaast moet 130 of 140 natuurlijk gewoon kunnen op een redelijk lege snelweg. Ik kijk immers goed uit! | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 12:32 |
quote:Vertel. | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 12:32 |
quote:wat absurd dat ze niet een teller kunnen fixen die het precies aangeeft...... ben nogsteeds of ik boven de fabrieksopgave uitkomt ![]() | |
Ballebek | vrijdag 19 december 2003 @ 12:34 |
Hardrijders zijn doodrijders! | |
Jalu | vrijdag 19 december 2003 @ 12:34 |
quote:Ijk je snelheid maar eens met een GPS apparaat... Je zult schrikken.. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 12:34 |
quote:Banden en velgen zijn niet een autoleven hetzelfde. | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 12:35 |
quote:Is een GPS voor burgerdoeleinden nauwkeurig genoeg om daar uitspraken over te kunnen doen dan? En heb je daar meer info over? | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:35 |
quote:wat ben je nog steeds? analfabeet? | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 12:36 |
quote:*zucht* | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 12:36 |
quote: ![]() | |
Jalu | vrijdag 19 december 2003 @ 12:36 |
quote:Zucht, nee tuurlijk niet, een GPS is nooit nauwkeurig genoeg, maar je snelheidsmeter wel. En die goedkope radarspulletjes van onze politie ook... Maar goed, neem een stopwatch en 10 hectometerpaaltjes... [Dit bericht is gewijzigd door Jalu op 19-12-2003 12:37] | |
Ballebek | vrijdag 19 december 2003 @ 12:37 |
quote:Wat nou "ZUCHT" ? Waar denk je dat die 100 borden van betaald zijn? Van ons belastinggeld dus ze staan er niet voor niks !!! | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 12:38 |
quote:Stel ik nou zo'n rare vraag? GPS is absoluut niet nauwkeurig, er zit een flinke afwijking, in ieder geval GPS voor burgerdoeleinden. En dus lijkt het mij logisch dat het lastig meten is wat de snelheid is, als je je lokatie niet precies kunt bepalen. | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 12:38 |
quote:en het gevolg? daar mag je filerijden.... wat hebben die borden dan voor 'n zin?!? in de file haal je geen 100 en daar buiten is het graaierij! | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:38 |
quote:Nou ze zetten ze anders te pas en te onpas zomaar neer. Ze kijken niet eens of het kan of niet. subsidie vangen, dat willen ze. ![]() | |
Ballebek | vrijdag 19 december 2003 @ 12:40 |
quote:Helemaal niet man. Je hebt er helemaal geen verstand van, heb je wel een rijbewijs of een brommercertificaat? Files ontstaan omdat mensen te hard rijden en telkens hun rem aantikken en de mensen die daar dan weer vlak achter rijden (welke ook te hard) trappen dan ook hun rem in -> harmonika effect! | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:41 |
quote:precies en dat wordt weer veroorzaakt door die kloteflitsers. dus lekker doorgassen dan is er niets aan de hand. denk toch eens na voor je wat zegt man! | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 12:42 |
quote:dus door de 100 borden gaan ze een paar honderd meter eerder op de rem en schuift de file op naar achteren en bij het invoegen... je maakt de file dus alleen maar langer.... | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:43 |
quote:precies. en vergeet vooral Ome Dirk niet achter de bosjes ![]() | |
VinnyTheDuke | vrijdag 19 december 2003 @ 12:43 |
quote:Ome dirk met zijn mooie zwarte regenjas aan | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 12:44 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 12:44 |
quote:in de door ons betaalde V70/ impreza ![]() | |
Ballebek | vrijdag 19 december 2003 @ 12:44 |
quote:Ik ben BLIJ dat er mensen zoals Dirk zijn die meer om de wet geven dan om hun vrienden. | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:44 |
quote:met niets dan zijn string eronder en zijn pet op ![]() | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 12:45 |
quote:Allo? | |
VinnyTheDuke | vrijdag 19 december 2003 @ 12:45 |
quote:Ook weer wakker??? | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:46 |
quote:wat nou wet, dat heeft helemaal *niets* met de wet te maken. Geldgraaierij is het. Ik snap niet dat ze het hier niet zoals in Duitsland doen. Daarnaas stamt die hele verkeerswet nog uit 1970 en moet daar nodig wat aan gedaan worden. | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 12:47 |
quote:vergeet niet dat in Duitsland iedereen is ingesteld op hardrijders... hier niet... alles wat men in de spiegel ziet schat men in op 130 max... | |
Ballebek | vrijdag 19 december 2003 @ 12:48 |
quote:Maar als er dan een ongeluk gebeurd liggen de ingewanden van het slachtoffer 500 meter verder dan het stoffelijk overschot... | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:50 |
quote:Dat komt door die klote opels. Hier in nederland rijden we fatsoenlijke auto's en ga je gewoon in je eigen auto dood. | |
VinnyTheDuke | vrijdag 19 december 2003 @ 12:51 |
quote:Laten we allemaal eerlijk wezen. Hard rijden heeft zo zijn voordelen. A. Sneller van punt A naar B Waarom wordt dit toch bestraft in Nederland ???? [Dit bericht is gewijzigd door VinnyTheDuke op 19-12-2003 12:51] | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:51 |
quote:Als we die wet verandeden niet. dan moeten mensen er maar op ingesteld zijn. Daarnaast ben ik er dan erg voor om de vluchtstrook als rijbaan te gebruiken in de spits, zodat vrouwens en ouwe kerels daarop kunnen en wij normale lekkere verkeersdeelnemers gewoon kunnen blijven doorrijden. | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:51 |
quote:Ik weet het niet. echt niet. Goed punt ![]() | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 12:52 |
quote:Nouja, het verzandt een beetje in agentje pesten en algemeenheden. Dat hebben we nu wel gezien. Maar goed. | |
Ballebek | vrijdag 19 december 2003 @ 12:52 |
Jullie hebben toch allemaal niet gelijk! ![]() | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 12:53 |
quote:dat is levensgevaarlijk..... en discriminatie, maar dat zullen we ff buiten beschouwing laten.. hoe wil jij de normale verkeersdeelnemer typeren dan, als vrouwen en ouwe kerels al afvallen?? | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 12:54 |
Ik stop met deze discussie. Het heeft hier een hoog moraalridders gehalte, en gezien deel 1 van dit topic krijg ik last van schizofrenie. laterz | |
Ballebek | vrijdag 19 december 2003 @ 12:54 |
quote:Zo zie je maar met hardrijders; als puntje bij paaltje komt! | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 12:54 |
quote: ![]() | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 12:55 |
Iedereen die niet de behoefte heeft om de maximumsnelheid te overtreden is een moraalridder. Ah, okay. Fijn. Dan kun je idd maar beter niet "discussieren" nee, als dat je nivo is. Doei he! | |
knillis | vrijdag 19 december 2003 @ 12:55 |
Wie zegt er dat gps niet nauwkeurig is? enne waarom dan niet, de S/A staat al sinds 1 januari 2000 uitgeschakeld! | |
VinnyTheDuke | vrijdag 19 december 2003 @ 12:56 |
quote: ![]() | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 12:56 |
quote:Ah kijk, dat vroeg ik me dus af. ![]() | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:02 |
quote: ![]() ![]() ![]() [Dit bericht is gewijzigd door slashme op 19-12-2003 13:03] | |
ThaFreak | vrijdag 19 december 2003 @ 13:02 |
aaaaah weer een leuk topic zeg.... hardrijden moet kunnen maar dat ligt ook weer aan de situatie, en tuurlijk hoe sneller je rijd hoe meer kans je hebt op een ongeluk! | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:03 |
Ik was lunchen. Wat heb ik gemist?????????????? | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:04 |
quote:Die moraalridders zijn nog steeds niet overtuigd. | |
ThaFreak | vrijdag 19 december 2003 @ 13:04 |
quote:waarvan | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 13:04 |
Kan er gewoon een keer genokt worden met dat moraalridder gebeuren? | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:06 |
quote:Daar hoorde jij toch ook bij? ![]() Of beledig ik nu iemand? | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 13:06 |
quote:mee eens... en nogal denigrerende benaming ![]() | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:06 |
quote:Nee. Want zo is het gewoon. | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 13:07 |
Mijn laatste post alhier dan ![]() uit de pta faq: quote:dus beter niemand voor moraalridder uitmaken. | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 13:07 |
quote:Wat een kleuterschool mentaliteit zeg. Ik ben weg hier, rij voorzichtig. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:07 |
quote:Wie ik? Bij die linkse rakkers die nog meer graaiers aan de kant van de weg willen? Kom op zeg ![]() | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 13:08 |
quote:Ja doei ![]() Plak voorzichtig links ![]() | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 13:09 |
quote:Ach vent, doe niet of je ook maar IETS van me weet. Eikel. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:10 |
quote:Meneertje is uitgepraat en nu geeft nu de pijp aan maarten! ![]() | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 13:10 |
quote:Ga je nou lopen schelden? Ik dacht dat jij daar zo tegen was? ![]() | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:11 |
quote: quote: | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:11 |
quote:Wie de bal kaatst... [Dit bericht is gewijzigd door Just.an.Illusion op 19-12-2003 13:13] | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 13:12 |
quote:Pardon? Als er echt doorgevraagd wordt, doen we of we het niet zien of we gaan met 'moraalridder' smijten. Volgens mij zijn de enige die geen zin hebben in de discussie figuren als jij. Als je het uberhaupt een discussie kunt noemen. "Jij bent een vieze doodrijder"
Please zeg. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:12 |
quote:Ik voel me een beetje scizofreen worden ![]() | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:13 |
quote:Hou je anders gewoon afzijdig in een serieuze discussie. | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:14 |
quote:Was jij niet weg hier? | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 13:14 |
quote:Ohja. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:14 |
quote:Je hebt helemaal gelijk, mensen kunnen zich toch wel aan de snelheid houden. Dat manicale gedrag op de weg ook altijd. Als je je hieraan stoort ben je gelijk een moraalridder ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 13:14 |
quote: ![]() Mijn post! (wat doe je) | |
Jarno | vrijdag 19 december 2003 @ 13:14 |
quote:De koffie was nog niet doorgelopen. | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:14 |
quote:Je moet minder bier zuipen, dan onthou je het beter! ![]() | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:15 |
quote:Jij bent gewoon een kloon van mij, of een extra persoonlijkheid. | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 13:16 |
quote:jullie worden eng ![]() | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 13:16 |
Gaan we nou eindelijk nog een stevig robbertje discussiëren of blijven we weglopen en toch weer terugkomen en dan toch maar weglopen? | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:16 |
quote:kwart over 1 al aan de koffie? ambtenaar of zo? | |
Tjabbo | vrijdag 19 december 2003 @ 13:17 |
quote:dat laatste. ![]() | |
ThaFreak | vrijdag 19 december 2003 @ 13:18 |
en dat terwijl iedereen wel eens te hard rijd.... zielig gezeik zeg.... | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:19 |
quote:Zwak. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:20 |
quote:Wie was er net lunchen? | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:22 |
Ik. Je kent het wel: werk, lunchpauze, drukte, eten, telefoontje tussendoor. Straks snel naar huis. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:22 |
quote:Nee ken ik niet, ik leef al jaren op kosten van de staat. | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 13:23 |
Kan iemand nou eens met bewijs komen dat 140 gevaarlijker is dan 120? En dan graag een onafhankelijk onderzoek, dus niet van het SWOV (o.i.d), de door Spee gesponsorde club | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:24 |
Ah. Daarom ben je zo'n voorstander van het flitsbeleid. Het levert jou een uitkering op. Goed bezig! ![]() Maar ontopic: waar waren we ongeveer in de discussie? | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:25 |
quote:Doe eens niet zo gemeen. Je weet zelf ook wel dat dat niet bestaat. | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 13:27 |
quote:Maar waarom roept iedereen dan dat het gevaarlijker is ![]() Praten ze gewoon de overheid na, die zegt het beste met ons voor te hebben? | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:29 |
quote:Omdat mensen graag besodemieterd worden. Alleen hebben ze het zelf niet door... Maar niet doorvertellen hoor! | |
ThaFreak | vrijdag 19 december 2003 @ 13:29 |
quote:omfg daar heb je toch geen onderzoek voor nodig, alleen gezond verstand! | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:31 |
quote:Ik weet een leuke quizz!!!!! Vraag: rijden mensen met radardetector per definitie hard en gevaarlijk? | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 13:32 |
quote:Yeah right ![]() Leg eens uit dan. | |
ThaFreak | vrijdag 19 december 2003 @ 13:32 |
quote:simpel antwoord: NEEJ | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 13:32 |
quote:da's een duidelijk gevalletje: Nee ![]() | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:33 |
Ik geef het antwoord vast: Engels onderzoek (en nog een land, weet even niet meer welk) heeft uitgewezen dat mensen met detector rustig en veiliger rijden dan mensen zonder zo'n ding. Overigens kwam ik nog een leuk nieuwsberichtje tegen!!!!!!!!! DELFT - Het instellen van een 80 kilometerzone op de A16 bij Dordrecht en Zwijndrecht heeft geen nut. Dat concludeert TNO na onderzoek. TNO vindt wel dat de uitstoot van stikstofdioxide langs de A16 nog steeds te hoog is, maar het onderzoeksinstituut denkt dat een snelheidsverlaging er niet toe leidt dat de doorstroming van het verkeer wordt bevorderd. Volgens de gemeente Dordrecht is het dan ook maar de vraag of er nog veel ingrepen gedaan moeten worden. In ieder geval wordt er nog een geluidscherm langs de wijk Crispijn gebouwd en wordt er nagedacht over mogelijke andere maatregelen. | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 13:34 |
O, nog een leuke foto van de site van SWOV:
| |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:36 |
quote:Volgens mij verwar je mij met iemand anders. | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:37 |
En hier nog zo'n leuke!!!!!!! Hieruit blijkt dat het echt om de veiligheid gaat!!!! Verderop in het artikel staat dat ze echt alleen maar op zinnige plekken flitsen, maar dat vind ik zo'n bullshit dat ik het maar weggelaten heb. Zoek zelf maar naar het artikel als je het wilt weten. Leuk ook om te zien dat 12.000 snelheidsovertreders gevaarlijker zijn dan 1.400 roodlichtrijders. ==== 05/12/2003 APELDOORN - In het politiedistrict Apeldoorn gaan volgend jaar zon 12.000 mensen op de bon vanwege een snelheidsovertreding. Zo tegen het eind van het jaar komen de voorspellingen van helderzienden, astrologen en andere zieners weer op gang. Het aantal bonnen voor te hard rijden heeft daar echter niets mee van doen. De politie heeft gewoon al zwart op wit hoeveel processen-verbaal er voor zon overtreding geschreven gaan worden. Liever gezegd: moeten worden, want het feit dat het op papier staat heeft alles te maken met de prestatie-afspraken die de politiekorpsen tegenwoordig moeten naleven. Zo meldt een ander streefgetal dat in 2004 een kleine 1400 Apeldoornse bonnen voor rijden door rood licht de deur van het justitieel incassobureau uitgaan. | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:38 |
quote:Nee, ik heb het tegen je andere persoonlijkheid. | |
ThaFreak | vrijdag 19 december 2003 @ 13:38 |
quote:aangezien jij bij een hogere snelheid meer meter per seconde aflegt heb je dus minder tijd om op een mogelijk gevaarlijke situatie te reageren. Aangezien je dus eerder bij de gevaarlijke situatie ben door de hogere snelheid, terwijl je reactietijd hetzelfde blijft van een mens. Dus is het gevaarlijker dan als iemand zich aan de normale snelheid hou... | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:39 |
14/11/2003 Maastricht - Het aantal verkeers- en snelheidscontroles in Limburg loopt de spuigaten uit. De politie kan de tijd die ze aan controles besteedt beter benutten door de veiligheid op straat te verhogen. De VVD-fractie in Provinciale Staten zal daar vandaag in de algemene beschouwingen toe oproepen. ,,We willen de absurde aandacht voor verkeershandhaving omzetten in aandacht voor het optreden van de politie in de straat. De agent in de straat die geconfronteerd wordt met overlast van hangjongeren of levensgevaarlijke scooterrijders moet in ieder geval net zo effectief worden in zijn optreden als de flitsagent achter de boom'', aldus VVD-fractievoorzitter J. van Rey. Dat kan volgens hem door meer tijd vrij te maken voor het straatwerk ten koste van de snelheidscontroles. Bovendien wil de VVD dat meer aandacht komt voor de beveiliging van winkels en bedrijfsterreinen. De fractie steunt het proefproject waarin politie, stadstoezicht en particuliere beveiligingsbedrijven hebben afgesproken een winkel twee maal daags binnen te lopen en veel te controleren in winkelstraten. ,,Dat moet ook het geval zijn op bedrijfsterreinen. De personele ruimte daarvoor kan ook weggehaald worden bij de verkeerscontroles'', meent Van Rey. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:39 |
quote:Die is in deel 1 achtergebleven, jammer he. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:40 |
quote:moraalridder | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 13:41 |
quote:nee, hij heeft gelijk. | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:41 |
En nu de leukste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Op 30 kmh wegen is het blijkbaar WEL toegestaan je eigen regels te vormen!!!! 17/10/2003 UTRECHT - Automobilisten die te hard rijden op 30-kilometerwegen hoeven in veel gevallen geen bekeuring te vrezen. Als het mogelijk is om harder te rijden, doet justitie niets om de boete te innen. Justitie stuurt bekeuringen die zijn uitgedeeld op wegen die niet duidelijk als 30-kilometerzone zijn ingericht, terug naar de politie. Volgens woordvoerster B.Stolte van de politie vervolgt justitie deze snelheidsovertreders niet. ,,Als een weg zich op het oog leent voor harder rijden, dan doet justitie niets met die bonnen. Ook al staat met borden aangegeven dat je er niet harder mag. Het is dan aan de wegbeheerder, meestal de gemeente, maatregelen te treffen die van die weg ook echt een 30-kilometerweg maken. Dat kan bijvoorbeeld door het plaatsen van bloembakken of andere obstakels die de snelheid van automobilisten remmen. Dat beleid lijkt overigens strijdig met de wens van de provincie Utrecht om op termijn ook enkele provinciale wegen te bestempelen als 30-kilometerweg. Het gaat dan vooral om wegdelen die door de bebouwde kom lopen. De provincie denkt daarbij aan Breukelen, Maartensdijk, Soest, De Bilt, Zeist, IJsselstein, Montfoort, Harmelen, Woerden, Loenen, Maarssen, Oudewater en Wijk bij Duurstede. Volgens voorlichtster W.Heideman blijft de aanpassing van die wegdelen niet beperkt tot het plaatsen van een bord waarop staat aangegeven dat automobilisten niet harder mogen dan 30 km/uur. ,,Het is wel degelijk de bedoeling dat ook fysieke maatregelen genomen worden, zodat dat wegdeel eruitziet als een 30-kilometerweg. Dat kan variëren van het plaatsen van bloembakken of hekken tot het aanbrengen van drempels. Per situatie moet worden bekeken wat de meest wenselijke maatregel is. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:42 |
quote:Leuk maar alle moraalridders zijn hem al gepeerd. Of moet ik weer een 180 graden spin maken? | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:43 |
Ja helaas, ik kom wel met bewijzen en zij niet. Dus tis jammer. | |
ThaFreak | vrijdag 19 december 2003 @ 13:43 |
quote: ![]() bullshit slash het is gewoon zo..... ik hou me ook zelden aan de snelheid maar het verhaaltje klopt toch echt hoor.... | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 13:43 |
quote:En het maakt bijvoorbeeld niet uit of ik in een nieuwe Porsche rijd met vreselijk goede remmen of in de ouwe Fiat Panda van mijn tante? Of als ik in die Fiat Panda rijdt en m'n ouwe Opa in die Porsche? Of iemand die op de weg let, of een geitenwollensok die daar links van de weg de zeldzame roodgevlekte bruinstreepschildvogel ontwaart? En als ik in Italië 150 mag dan heb ik ineens wel een kortere remweg? | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:43 |
quote: ![]() | |
ThaFreak | vrijdag 19 december 2003 @ 13:44 |
quote:waar gaat dit nou om?? bekeuringbeleid of snelheid tegenover gevaarlijkheid! | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 13:44 |
quote:dat is een gegeven. Maar hetgeen het hard rijden onder omstandigheden 'goedkeurt' is het anticipatie aspect. Als er minder mensen zijn, kun je je aandacht meer richten op diegene die er wel rijden, en zodoende hun rijdgedrag beter inschatten. | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:45 |
Nog zo'n leuke. Natuurlijk gaat het om de veiligheid en niet om het geld. DAAROM zijn die targets ook gesteld.... ![]() 03/01/2003 Claire van Dyck MAASTRICHT - De politie Limburg-Zuid moet dit jaar meer flitsen zonder dat het de verkeersveiligheid ter plekke direct bevordert. Alleen op die manier haalt het korps het totaal aantal bekeuringen van 300.000, zoals afgesproken met justitie én kan ze meer overtreders direct staande houden, zoals het Rijk eist. Vorig jaar haalde de politie het afgeproken aantal van 300.000 net niet, maar steeg het aantal bekeuringen voor verkeersovertredingen (waarvan het merendeel voor te hard rijden) met 100.000 naar 280.000. Korpschef W. Velings waarschuwt in zijn nieuwjaarstoespraak dat het verkeersveiligheidsteam "geen verbalenmachine moet worden'. Dat gevaar dreigt als de politie én het aantal boetes moet verhogen én meer overtreders direct moet aanspreken op en beboeten voor "normafwijkend gedrag', zoals het Rijk in een prestatiecontract met de korpsen eist. "Staandehoudingen kosten meer mankracht', zegt Velings. Als we aan beide normen willen voldoen, zit ik met een capaciteitsprobleem. We moeten handhaven in relatie met verkeersgedrag, ik ga niet voor het flitsen om te flitsen.' Hij beweert dat daar nu nog geen sprake van is. Velings verwacht dat het niet zover zal komen. Het korps hoopt in nieuwe onderhandelingen met de minister van Binnenlandse Zaken na de landelijke verkiezingen tot andere prestatienormen te komen. "De vraag is of dat getal van 300.000 overeind moet blijven.' Daar bovenop moet de politie nog eens 5580 extra boetes uitdelen en overtreders direct staande houden. Limburg-Zuid kiest ervoor die extra boetes vooral uit te delen voor openbare-ordeverstoringen als vernielingen, wildplassen, overlast veroorzaken en grafitti spuiten. De politie zal minder waarschuwen en vaker direct een bon uitschrijven. ------ Politie flitst liever waar het gevaarlijk is MAASTRICHT - De politie ziet de noodzaak van het zoveel mogelijk flitsen in een korte tijd om maar te kunnen bekeuren niet in, maar ziet zich daartoe gedwongen om aan de afspraak met het Rijk te voldoen, zegt regionaal beleidsmedewerker H. Gunsing. Haalt de politie de afgesproken aantallen niet, dan loopt het korps een extra financiële beloning van het rijk mis. Het flitsen op plekken waar het voor de politie makkelijk scoren is, heeft onvoldoende nut. Liever steekt de politie die tijd in controles op plekken waar te hard rijden direct tot gevaarlijke situaties leidt, zoals in de bebouwde kom, zegt Gunsing. Ook kan ze daar meer overtreders direct aanhouden. "Dat werkt beter dan een bekeuring na zes weken in de bus." Gunsing hoopt dat met het Rijk afspraken zijn te maken over het aantal toezichturen op verkeersovertredingen, in plaats van het aantal bekeuringen. De politie Limburg-Noord wil pas na de nieuwjaarstoespraak van vandaag de cijfers van extra boetes prijsgeven en toelichten. | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 13:46 |
quote:Ja dat maakt inderdaad verschil. Nee daar kan de wetgever geen rekening meehouden, want het verschilt van persoon/auto tot persoon.... | |
ThaFreak | vrijdag 19 december 2003 @ 13:46 |
quote:Tuurlijk maakt dat verschil, tussen 2 personen zit er al verschil in reactie... Auto maakt ook uit tuurlijk dat zeg ik ook niet.... Ik ben zelf ook geen lievertje in het verkeer maar het is gewoon zo dat een hogere snelheid meer risico's met zich meeneemt! Zullen we italie er buitenhouden want dat is gewoon een verkeer apart! | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:47 |
quote:Beide. Is dat nieuw voor je? | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:47 |
quote:tada: quote:bron : hier [Dit bericht is gewijzigd door slashme op 19-12-2003 13:48] | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 13:47 |
quote:Maar als ze er geen rekening mee kunnen houden, waarom doen ze dat dan wel? Ik bedoel, mijn tante in die ouwe Fiat Panda die snapt zelf wel dat ze niet hard moet gaan scheuren..... | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 13:48 |
quote:bron? | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:49 |
Bron? Onderzoeksinstituut? Link? Overigens: quote:Dus dan hoef je op de snelweg niet (veel) te flitsen? Kun je dan die foto van de A30 verklaren die ik eerder vandaag plaatste? | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:50 |
quote:beter lezen ![]() | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 13:50 |
quote:Ze kunnen daar geen rekening mee houden, dus stelt men de regel zo op dat de 'zwakkere'verkeersdeelnemersook vrij veilig kunnen rijden. Vraag me niet wat dat 's nachts voor 'n nut heeft, maar goed.. | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 13:50 |
quote:En doe nu eens een onafhankelijk onderzoek? En hoe vaak moeten we die 5% regel, (die af en toe trouwens ook 3% is, dus wie is er nou betrouwbaar? Maar dit geheel terzijde.) nou nog afschieten? | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 13:50 |
quote:niet editen... da's niet eerlijk ![]() | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:51 |
quote:elk onderzoek is afhankelijk | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:51 |
Ik twijfel ernstig aan de onafhankelijkheid van dat instituut. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:51 |
quote:deze discussie ook niet ![]() | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:52 |
quote:Of je bericht direct volledig maken, zodat je de bron er niet LATER bij hoeft te zetten. | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 13:52 |
quote:Dat noem ik nog eens een staaltje bewijzen... Hulde ![]() En ik hou Italie er niet buiten omdat dat jou toevallig slecht uitkomt. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:52 |
quote:Ik twijfel ernstig aan de afhankelijkheid van welk instituut dan ook. | |
Xtreem | vrijdag 19 december 2003 @ 13:52 |
quote: ![]() daarom kap ik ook.... moet aan 't werk | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:53 |
quote:Zo kun je ook andermans argumenten weerleggen ja. | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:53 |
quote:Ik ben de hele dag al aan het werk. Gaat prima zo. ![]() | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:53 |
quote:Of eerst het bericht lezen voordat je wat nieuws post. | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:53 |
quote:Dat doe ik. | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:53 |
quote:En ik ben niet eens een ambtenaar. | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 13:54 |
quote:Hier ben ik het wel mee eens hoor, maar we krijgen allemaal regeltjes opgelegd omdat er zo'n flippo achter een burootje een rapport heeft geschreven zoals zijn klant dat graag wilde hebben.... | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:54 |
quote:Zit jij ermee dan dat ze in italie teveel flitsen? | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:54 |
quote:Daar flitsen ze nauwelijks. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:55 |
quote:Dan hoef je daar ook niet over te zeuren. | |
ThaFreak | vrijdag 19 december 2003 @ 13:55 |
quote:Neej want italie heeft er niets mee te maken en ik ken het verkeer daar toch wel wat beter dan jou denk ik hoor.... | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 13:56 |
quote:Wie zegt dat? ![]() | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:56 |
quote:Ik zeur niet. Ik vul alleen iets aan. | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:56 |
quote:Dat is toch het discussiepunt? dat er teveel geflitst wordt? | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 13:57 |
quote:Wat de staatskas? Of ben je nog niet geflitst vandaag? | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:58 |
Zo. Ik ga naar huis. Ik heb weer genoeg verdiend om een aantal snelheidsboetes te betalen en ga dus ook met gezwinde spoed op weg. Even kijken of ik 150 kan rijden op het dijkje even verderop. Als ik me zodadelijk weer meld is het niet gevaarlijk geweest. | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 13:58 |
quote:Waarom heeft Italie er niks mee te maken? Daar mag je 150 en het valt binnen de EU. Je weet wel, de EU, waarin alle regels hetzelfde zijn. En dat jij het verkeer daar beter kent zal best, maar doet niet terzake. Veel rijden betekent niet noodzakelijkerwijs dat je veel verkeersinzicht hebt. Dat is hier wel gebleken.... | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 13:58 |
quote:Nee. Ik heb mijn detector toch... Lezen! ![]() | |
ThaFreak | vrijdag 19 december 2003 @ 13:59 |
quote:Maar we hebben het nu dus over bekeuringsbeleid/flitsbeleid voor de veiligheid??? Hou der dan maar over op want dat bestaat in nederland niets, tis puur de pot vullen voor de overheid en bullshit dat het voor de veiligheid is! | |
slashme | vrijdag 19 december 2003 @ 14:01 |
quote:Die zet je toch alleen aan op de snelweg.. Lezen! ![]() | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 14:02 |
quote:OK. Maar nou heb je nog steeds niet bewezen dat 140 gevaarlijker is dan 120. | |
ThaFreak | vrijdag 19 december 2003 @ 14:06 |
quote:aangezien jij bij een hogere snelheid meer meter per seconde aflegt heb je dus minder tijd om op een mogelijk gevaarlijke situatie te reageren. Aangezien je dus eerder bij de gevaarlijke situatie ben door de hogere snelheid, terwijl je reactietijd hetzelfde blijft van een mens. | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 14:08 |
quote:En het maakt bijvoorbeeld niet uit of ik in een nieuwe Porsche rijd met vreselijk goede remmen of in de ouwe Fiat Panda van mijn tante? Of als ik in die Fiat Panda rijdt en m'n ouwe Opa in die Porsche? Of iemand die op de weg let, of een geitenwollensok die daar links van de weg de zeldzame roodgevlekte bruinstreepschildvogel ontwaart? | |
ThaFreak | vrijdag 19 december 2003 @ 14:16 |
quote:reactietijd maakt idd niets uit als je nou een porsche hebt of een panda ![]() je remtijd wordt alsnog hoger! | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 14:20 |
quote:Gelul. Het hangt af van de persoon die in de auto zit. Als die alert rijdt staat hij eerder stil, ook al heeft hij een Fiat Panda. En in Italië mag je 150, dus hoe komt het dan dat ze daar niet zeuren over een langere remweg? Of om nog maar een land te noemen, Duitsland? | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 14:31 |
O, en hier nog een leuke quote uit een ander topique: Op de snelweg gaat het remweg argument niet zo vaak op, omdat je simpelweg op de snelweg niet mag stoppen. Dit doe je wel voor een file en bij veel ongevallen (vaak blikschade) gaat het om een file inrijden enz. Alleen heb je op een snelweg alleen maar snelverkeer, bovendien allerlei facitileiten om automobilisten te waarschuwen (voor oa files..). | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 14:32 |
Dus.......... | |
Koos_26 | vrijdag 19 december 2003 @ 14:41 |
Wat een rust ineens ![]() | |
Just.an.Illusion | vrijdag 19 december 2003 @ 14:49 |
Ik ben thuis. En leef nog. Jeej. | |
MutZ | vrijdag 19 december 2003 @ 15:40 |
Ik vind het nu wel weer mooi genoeg geweest... Het gaat echt nergens meer over.... |