abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15597636
Lees dan !
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_15597760
quote:
Op maandag 22 december 2003 00:16 schreef PNG het volgende:
Lees dan !
Ik snap je effe niet

Ow je bedoelt dat de slechte KS koppen eigenlijk al allemaal zijn gestorven (ik vroeg of dat waar was, dat de KS koppen zo slecht zijn.)

pi_15597838
Zit een kloteserie tussen. Dat is hele verhaal.
En dat zijn idd bepaalde serie vroeger C.20XEs M2.5s met KS kop.

En ga ik slapen.

Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_15609822
C20NE is de beste motor
pi_15611820
quote:
Op maandag 22 december 2003 14:41 schreef KonnieKipke het volgende:
C20NE is de beste motor
LOL, dacht het dus niet, qua wat beter verbruik? Kracht?

Enige wat ik kan bedenken is duurzaamheid. Verbruik is ongeveer even, kracht is bij de C20XE veel hoger.

Voor de leken:
C20NE: 115 PK 2.0i motor
C20XE: 150 PK 2.0i 16v motor

pi_15615244
en mijn onverwoestbare engine: 2.0 SEH 8V 130 pk en maximum koppel al beschikbaar bij 2600 rpm
pi_15706965
quote:
Op maandag 22 december 2003 15:45 schreef yup het volgende:

[..]

LOL, dacht het dus niet, qua wat beter verbruik? Kracht?

Enige wat ik kan bedenken is duurzaamheid. Verbruik is ongeveer even, kracht is bij de C20XE veel hoger.

Voor de leken:
C20NE: 115 PK 2.0i motor
C20XE: 150 PK 2.0i 16v motor

duurzaamheid
pi_15707087
quote:
Op donderdag 25 december 2003 23:56 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

duurzaamheid

Ik had ook gehoord dat als de distributieriem of ketting breekt, dat er nix met de motor gebeurt bij de C20NE (2.0 8v dus). Bij de 16v loopt de blok in de soep, dus dat is ook een plus van de 8-klepper.
  vrijdag 26 december 2003 @ 00:18:07 #59
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_15707783
quote:
Ik had ook gehoord dat als de distributieriem of ketting breekt, dat er nix met de motor gebeurt bij de C20NE (2.0 8v dus). Bij de 16v loopt de blok in de soep, dus dat is ook een plus van de 8-klepper.
Die hoort niet te breken
Vampire Romance O+
pi_15709116
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 00:18 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Die hoort niet te breken

- hier stond onzin -

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 26-12-2003 01:05]

vrijdag 26 december 2003 @ 00:57:32 #61
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_15709155
quote:
Het gebeurt wel vaak hoor, de eerste VR6'en van VW hebben er bijv. veel last van.
Bij op tijd vervangen riem
Vampire Romance O+
pi_15709182
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 00:57 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Bij op tijd vervangen riem

Sorry, ik zit bullshit te lullen, het gebeurt niet vaak, maar bij de VR6'en knarst het vaak, is irri geluidje maar goedkoop op te lossen. Het kan soms wel gebeuren.
  vrijdag 26 december 2003 @ 01:05:35 #63
21073 dubbel0zeven
^[Bl!nd]^ Zombie Cro
pi_15709347
openingspost

Als je er een gaat kopen, goed dat je bekend ben met de kop probleem, het is trouwens cosworth , op veel websites van calibra's wordt uitgelegd hoe je de kop kunt herkennen.

Ik heb 1 calibra gehad met de slechte kop, dus gewoon olie in je waterkoeling alles mengde zich door haarscheurtjes binnenin.

Zoek zoek zoek vordat je hem koopt koop een goeie. anders heb je alleen gezeik.

greetzZz,

007

pi_15709389
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:05 schreef dubbel0zeven het volgende:
openingspost

Als je er een gaat kopen, goed dat je bekend ben met de kop probleem, het is trouwens cosworth , op veel websites van calibra's wordt uitgelegd hoe je de kop kunt herkennen.

Ik heb 1 calibra gehad met de slechte kop, dus gewoon olie in je waterkoeling alles mengde zich door haarscheurtjes binnenin.

Zoek zoek zoek vordat je hem koopt koop een goeie. anders heb je alleen gezeik.

greetzZz,

007

Ik weet dat de bouwer/mede-bouwer van de koppen Cosworth is, de kop heet Coskast of Coscast.

Thx voor de info

pi_15710225
He Yup, dit is zeker toeval. En het voldoet ook nog eens aan je beschrijving. [TK] Opel Vectra 2000, 2.0i 16V, 150 PK . Wonderen heb je met kerstmis.

Iedereen fuckt die Opel dan wel, maar er zit best knappe techniek in die Vectra.
Opel zorgde er wel voor dat de trekkracht dik in orde was, de koppel curve leken veel op die van diesels, voor benzinemotoren aardig wat trekkracht bij lage toerental.
In die blok zit een lichtmetalen kop van coscoast (wat je al zei) met 1 bovenliggende nokkenas, tandriem aangedreven, die de waterpomp ook aandrijft dus de kans op een overkokende motor is bijna nul want als de pomp geen aandrijving heeft, zit de nokkenas ook stil en dan maakt het toch niet uit. Volgens mij is dit pas vanaf Vectra 1.8 (?) Ik weet niet zeker.

Ook heb ik gehoord dat de remdruk bij sommige vectra's weg kan vallen als je te hard remt. Zal je keer gebeuren dat je hard remt voor auto, exit vectra. .
Kijk dan ook even naar dat punt, verder weet ik nix over die vectra's.

vrijdag 26 december 2003 @ 02:06:49 #66
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_15710755
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:41 schreef Broemm het volgende:
He Yup, dit is zeker toeval. En het voldoet ook nog eens aan je beschrijving. [TK] Opel Vectra 2000, 2.0i 16V, 150 PK . Wonderen heb je met kerstmis.

In die blok zit een lichtmetalen kop van coscoast (wat je al zei) met 1 bovenliggende nokkenas, tandriem aangedreven,

Volgens mij is dit pas vanaf Vectra 1.8 (?) Ik weet niet zeker.

Ook heb ik gehoord dat de remdruk bij sommige vectra's weg kan vallen als je te hard remt. Zal je keer gebeuren dat je hard remt voor auto, exit vectra. .

16 kleppers hebben 2 nokkenassen bij die motoren.

Nee, getande riem met aandrijving van de waterpomp heeft opel altijd al gehad(allen type OPEL-motoren met tandriem v.a 1.2 bj +/- '83 )

Remmen heb ik nog nooit geen gekke klachten van gehoord.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_15711123
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:41 schreef Broemm het volgende:

Iedereen fuckt die Opel dan wel, maar er zit best knappe techniek in die Vectra.
Opel zorgde er wel voor dat de trekkracht dik in orde was, de koppel curve leken veel op die van diesels, voor benzinemotoren aardig wat trekkracht bij lage toerental.
In die blok zit een lichtmetalen kop van coscoast (wat je al zei) met 1 bovenliggende nokkenas, tandriem aangedreven, die de waterpomp ook aandrijft dus de kans op een overkokende motor is bijna nul want als de pomp geen aandrijving heeft, zit de nokkenas ook stil en dan maakt het toch niet uit. Volgens mij is dit pas vanaf Vectra 1.8 (?) Ik weet niet zeker.

Dat ding voldoet wel aan mijn eisen, maar helaas heb ik nu (nog) geen rijbewijs, deze topic heb ik geopend om meer info over de Vectra 2000 te krijgen, is best zeldzaam model vandaar.

Ik ben (al zeg ik het zelf) bovengemiddeld autoliefhebber. En deze auto spreekt me aan, want = zeer snel, 4 deurs, auto wekt geen agressie op bij andere mensen en agenten (die zullen denken allemaal; "ha, vast weer een geitewollensokken Vectra met een zielige 1.6'je). En spoilers, boos/liefkijkers, 19 inch "bling bling" wielen vind ik not done op zo een wagen, dat maakt het kopen ervan eigenlijk simpeler, als je een fout "getunede" bak ziet, kan je hem meteen laten staan, want 99% zeker dat er niet rustig is mee gereden.

En 2.0i 16v motoren van Opel hebben DOHC, dat is Dual OverHead Camshafts, wat dus dubbele bovenliggende nokkenassen betekent.

quote:
Op vrijdag 26 december 2003 02:06 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

16 kleppers hebben 2 nokkenassen bij die motoren.

Nee, getande riem met aandrijving van de waterpomp heeft opel altijd al gehad(allen type OPEL-motoren met tandriem v.a 1.2 bj +/- '83 )

Remmen heb ik nog nooit geen gekke klachten van gehoord.

Idd, 2.0i 16v DOHC (staat notabene op de motor zelf) = Dual OverHead Camshafts = dubbele bovenliggende nokkenassen.

Fotootje als bewijs:

En over die remmen, mijn oom had een Vectra 1.6i van '89 of '90 ofzo, heeft ook geen problemen gehad met de remmen.

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 26-12-2003 02:31]

pi_15715348
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 02:25 schreef yup het volgende:
-knip-

En spoilers, boos/liefkijkers, 19 inch "bling bling" wielen vind ik not done op zo een wagen, dat maakt het kopen ervan eigenlijk simpeler, als je een fout "getunede" bak ziet, kan je hem meteen laten staan, want 99% zeker dat er niet rustig is mee gereden.

-knip-

Dit statement snap ik nooit. Waarom mag je geen snelle auto kopen met een bodykit en een dikke uitlaat? "Ja want dan is er niet rustig mee gereden". NEE AAP HET IS NIET VOOR NIKS EEN VECTRA 2000 16v. Dat zijn namelijk ook echt de modellen die gemaakt zijn voor de opa's!

Je hoeft er echt niet op te rekenen dat er met een volledig origineel model nooit boven de 3000rpm is geweest en altijd eerst 20km is warmgereden, en dat er met zo'n uitgebouwde auto altijd en overal geplankt wordt is ook niet waar. Meestal zie je aan de auto wel of hij mooi en goed uitgebouwd en onderhouden is, en daar kan je dan ook wel je conclusies uit trekken. Als zo iemand trots is op zijn auto, hem mooi maakt (van buiten), hem elke week wast en er mee op shows e.d. gaat staan, waarom zou hij dan wel de motor afraggen?

Kortom als je een 2000 16v tegenkomt waar naar jou idee "foute" velgen opzitten zou ik er gewoon naar gaan kijken, velgen kunnen er namelijk altijd af en niet geschoten is altijd mis.

pi_15715408
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:58 schreef matig het volgende:

[..]

Dit statement snap ik nooit. Waarom mag je geen snelle auto kopen met een bodykit en een dikke uitlaat? "Ja want dan is er niet rustig mee gereden". NEE AAP HET IS NIET VOOR NIKS EEN VECTRA 2000 16v. Dat zijn namelijk ook echt de modellen die gemaakt zijn voor de opa's!

Je hoeft er echt niet op te rekenen dat er met een volledig origineel model nooit boven de 3000rpm is geweest en altijd eerst 20km is warmgereden, en dat er met zo'n uitgebouwde auto altijd en overal geplankt wordt is ook niet waar. Meestal zie je aan de auto wel of hij mooi en goed uitgebouwd en onderhouden is, en daar kan je dan ook wel je conclusies uit trekken. Als zo iemand trots is op zijn auto, hem mooi maakt (van buiten), hem elke week wast en er mee op shows e.d. gaat staan, waarom zou hij dan wel de motor afraggen?

Kortom als je een 2000 16v tegenkomt waar naar jou idee "foute" velgen opzitten zou ik er gewoon naar gaan kijken, velgen kunnen er namelijk altijd af en niet geschoten is altijd mis.

De Vectra 2000 is niet alleen het snelste, maar ook het meest luxeuze model aap, niet iedereen koopt een M3 om af te raggen, die kopen ze gewoon om 1. te showen 2. omdat hij luxe is.

Ik bedoel niet liefhebbersauto's ik bedoel sjonny-bakken, met uitlaat-opzetstukje en geblindeerde ramen, liefhebbersauto's zijn een grote pre, zij rijden er misschien behoorlijk hard mee, maar ze rijden de auto vaak warm, want het is hun grote liefde

Wat ik zeg is zeker geen domme conclusie, het is gewoon een feit dat als je een DTM uitlaat, grote wielen, geblindeerde ramen enz. ziet, dat het dan flink is uitgewoond, vooral bij GTi-achtige auto's telt dit. De kans is gewoon flink kleiner als de auto er standaard uitziet.

Zag nog laatst een Astra GSi 16v met wieldoppen te koop, was zeker de enige in de wereld met wieldoppen Die is zeker bereden door een opa of vrouw ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 26-12-2003 13:05]

pi_15715761
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 13:00 schreef yup het volgende:

[..]

De Vectra 2000 is niet alleen het snelste, maar ook het meest luxeuze model aap, niet iedereen koopt een M3 om af te raggen, die kopen ze gewoon om 1. te showen 2. omdat hij luxe is.

Ik bedoel niet liefhebbersauto's ik bedoel sjonny-bakken, met uitlaat-opzetstukje en geblindeerde ramen, liefhebbersauto's zijn een grote pre, zij rijden er misschien behoorlijk hard mee, maar ze rijden de auto vaak warm, want het is hun grote liefde

Wat ik zeg is zeker geen domme conclusie, het is gewoon een feit dat als je een DTM uitlaat, grote wielen, geblindeerde ramen enz. ziet, dat het dan flink is uitgewoond, vooral bij GTi-achtige auto's telt dit. De kans is gewoon flink kleiner als de auto er standaard uitziet.

Zag nog laatst een Astra GSi 16v met wieldoppen te koop, was zeker de enige in de wereld met wieldoppen Die is zeker bereden door een opa of vrouw ofzo.

Volgens mij is een gewone 2.0i CD nog luxer, maargoed. Ik vind niet dat je alle bling bling auto's over 1 kam moet scheren, er kunnen best goede tussenzitten en om maar gewoon niet te gaan kijken omdat er chrome velgen en ruitensproeierleds opzitten is misschien wel zonde. Maar dat moet je allemaal zelf weten natuurlijk.

En die Astra met wieldoppen stond waarschijnlijk op winterbanden en de bling bling velgen lagen in de schuur.
Volgens mij is er nooit een GSI met wieldoppen geleverd??

pi_15715894
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 13:13 schreef matig het volgende:

[..]

Volgens mij is een gewone 2.0i CD nog luxer, maargoed. Ik vind niet dat je alle bling bling auto's over 1 kam moet scheren, er kunnen best goede tussenzitten en om maar gewoon niet te gaan kijken omdat er chrome velgen en ruitensproeierleds opzitten is misschien wel zonde. Maar dat moet je allemaal zelf weten natuurlijk.

En die Astra met wieldoppen stond waarschijnlijk op winterbanden en de bling bling velgen lagen in de schuur.
Volgens mij is er nooit een GSI met wieldoppen geleverd??

2.0i CD is niet luxer, die heeft namelijk niet alles standaard, terwijl de 2000 16v bijna alles standaard heeft (iig alles electrisch). Eigenlijk maakt het bij de 2000 niets uit, je ziet ze niet zo vaak "getuned" als een GSi en dergelijke.

Vectra 2000'tjes zijn zo zeldzaam, dat je ze wel allemaal moet bekijken, dus maak je maar geen zorgen.

Wat ik zag waren originele wieldoppen die op de Astra werden geleverd, maar of de GSi standaard met lm kwam, ik weet het niet.

pi_15715959
In Nederland wel. Duitsland niet. In Duitsland was alles los en vast met of zonder te bestellen, zelfs zonder CV en met wieldoppen als jij dat wil.
pi_15716011
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 13:21 schreef PNG het volgende:
In Nederland wel. Duitsland niet. In Duitsland was alles los en vast met of zonder te bestellen, zelfs zonder CV en met wieldoppen als jij dat wil.
Hmmm, vandaar dat je soms ook 2000tjes ziet met alleen electrische ramen voor (hoort voor en achter te zijn). Die zullen vast Duitse import zijn?
pi_15716113
duitse (of welk land dan ook) import kan je meestal snel genoeg zien aan het kenteken. Als je bijvoorbeeld een auto uit 1990 hebt met een kenteken uit 1995 ofzo. Dan is hij pas in 1995 op NL kenteken gezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')