abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15536949
Ik ben me een beetje aan het orienteren voor oude auto's met 150-200 pk's en deze auto vond ik vet cool!

BTW, het is dus deze model:

Dit is van dezelfde bouwjaren maar dit is een Vectra GT, en dit valt dus ook af, zo ziet een Vectra 2000 er dus nooit uit

Dus ook NIET deze model, kan ook niet, want van deze model (die van '92 tot '95 is gebouwd) bestaat geen 2000 16v met 150 pk:

Kenmerken van de Opel Vectra 2000:
Eerste foto is de voorkant van de Vectra 2000, zo ziet hij er altijd uit qua voorkant dan, ik zal zometeen in me post meer plaatjes laten zien.

De Vectra 2000 heeft de beroemde C20XE (correct me if i'm wrong) van de Astra GSi 16v, Calibra 2.0 16v, Omega 2.0 16v, ze hadden volgens mij 2 soorten koppen, een Coscast kop (de goeie), en een ...(weet naam niet meer) kop (das de minder goeie, die gaat vaak lekken).
De motor is waanzinnig sterk en betrouwbaar, maar loopt vaak rauw. Van alle 2.0 16v GTi' achtige motoren wint deze van allemaal, want flexibele motor qua koppel, betrouwbaar, ontzettend zuinig (1 op 12 is normaal!), veel koppel en klimt snel in toeren.

Dit gaat over de Vectra 2000 maar dan occasions in Nederland, opties:

Zeer vaak digitaal dashboard (niet standaard dacht ik)
Vaak electrische ramen rondom (wel standaard, maar soms komen ze ook met electrische ramen alleen voor voor, dat komt denk ik omdat het in Nederland misschien niet standaard was ofzo iemand opheldering?)
Soms airco (niet standaard)
Soms zelfs electrische stoelverstelling (niet standaard)
Hoofdsteunen achter (standaard)
Boordcomputer, zo een als bij de Calibra, je kan verbruik, meten heeft stopwatch, tijd, temperatuur (standaard)
Vierkante mistlampen voor (standaard)

Voor meer informatie over de opties, snelheid, verbruik, maten, gewichten en prestaties: hier is de link: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?vpos=2&delete=1&add=1&page=1&cache=no&ref=

Hier is een 2dehands te koop (staat al een half jaar ofzo):
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=878539&class=cars&pos=2&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=de4823b4ceb8dc411faaa3f6677326d5&did=1000025
Deze heeft electrische stoelverstelling

Prijzen varieren van 1000 tot 3000 euro afhankelijk van de staat.

BTW, bij marktplaats moet je dit doen: Ga naar uitgebreid zoeken, en tik dan in "Vectra 2000", dan moet je, auto's doen, en daarna opel, dan kan je alle Vectra 2000jes vinden

Hier meer piccies:
Voorkant

Achterkant (let op de tekst "Vectra 2000 16v" om een of andere reden staat deze tekst niet op alle Vectra 2000's)

Hier nog een duidelijkere foto

Foto's van de (optionele) digidash in een andere auto, let op volgens mij was het zo, dus ik weet niet zeker of de dash van de Vectra 2000 ook zo was, maar volgens mij wel:

Maar wat ik nu van jullie wil is meer info , over onderhoud, verbruik, betrouwbaarheid. Voorbeeldje, dat ding heeft electrische ramen, gaan deze bijv. vaak stuk?

Iedereen dus met een Vectra 2000 of auto met dezelfde motor, reageer ajb, je helpt me er veel mee.

Dus als je een Vectra 2000, een Calibra 2.0 16v, Astra GSi 16v, Omega 2.0 16v enz. hebt reageer dan ajb ook, want ik wil niet alleen weten hoe de Vectra 2000 is in onderhoud, maar ook de motor, en verbruik.

Waarom wil ik deze info, want naast de E30 325i, is dit een auto die ik heel graag wil. Dus ajb info van iedereen die meer info voor mij heeft

Edit:
Ik weet dat er ook een 2000 16v 4x4 is maar die is niet interessant voor mij, want: trager, slechte 4x4, veel meer onderhoud, meer verbruik, auto weegt meer.

Nog een link:
http://members.lycos.nl/recaroseats/hobbies1.html

BMW E30 318iS, Opel Vectra 2000 16v en VW Passat 16v.
http://www.e30-2.de/test/318is/3test.htm

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 19-12-2003 13:43]

pi_15537041
Krijg je er ook een busje hammerite bij?
Iemand Fien soms gezien?
pi_15537157
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 11:57 schreef mhr-zip het volgende:
Krijg je er ook een busje hammerite bij?
Als je bedoelt dat ze roesten, ja ik weet dat ze bijhoorlijk kunnen roesten... als ze niet goed zijn behandelt, want er zijn ook exemplaren bijna zonder roest.

Ik denk eigenlijk dat alleen slashme mij kan helpen, want hij is de enige niet-Opelhater op deze forum volgens mij

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 19-12-2003 12:02]

  vrijdag 19 december 2003 @ 12:04:52 #4
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_15537249
[niet echt nuttige opmerking]
gebruik de search 'ns... er is een user hier met een vectra met digidash... weet alleen niet wie
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_15537304
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:04 schreef Xtreem het volgende:
[niet echt nuttige opmerking]
gebruik de search 'ns... er is een user hier met een vectra met digidash... weet alleen niet wie
KonnieKipke, en hij is er héél trots op
pi_15537315
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:04 schreef Xtreem het volgende:
[niet echt nuttige opmerking]
gebruik de search 'ns... er is een user hier met een vectra met digidash... weet alleen niet wie
de search werkt niet
sine your piddy on the runny kide
  vrijdag 19 december 2003 @ 12:10:11 #7
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_15537367
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:07 schreef UrbanMike het volgende:

[..]

de search werkt niet


search via google dan

The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  vrijdag 19 december 2003 @ 12:14:03 #8
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_15537471
een opel is gaar
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  vrijdag 19 december 2003 @ 12:14:45 #9
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_15537481
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:14 schreef _GdR_ het volgende:
een opel is gaar
nuttige goed onderbouwde bijdrage
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_15537550
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:07 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

KonnieKipke, en hij is er héél trots op


En post of leeft die user nog?
pi_15537716
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:19 schreef B03S het volgende:
http://www.google.nl/search?q=vectra+2000+site%3Aforum.fok.nl&btnG=Google+zoeken&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_qdr=all
Leuk bedoeld hoor, maar ik heb alleen een ding kunnen vinden, en dat is dat de Opel Vectra 2000 een goede onderstel heeft voor de Nurburgring

Iemand met echte informatie voor mij of tips?

  vrijdag 19 december 2003 @ 12:29:48 #13
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_15537896
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:14 schreef Xtreem het volgende:

[..]

nuttige goed onderbouwde bijdrage


ja en het is echt zo
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_15538018
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:29 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

ja en het is echt zo


Jongens jullie verpesten het draadje zo

Ajb geen niet-onderbouwde posts meer ok?

Ik wilde gewoon een beetje info over een Vectra, en heel anti-Opel-Fok! verpest mijn draadje weer

pi_15538214
Hier ben ik dan. Het blokje van de 2000 is vrij sterk, mits goed onderhouden natuurlijk. Voor de rest geldt voor de vectra veel standaard opel moeilijkheden namelijk roest bij spatbordranden en kokerbalken. Kies liever niet een versie met digitaal dashbord of je moet voor je hobby electricien willen spelen. Zo min mogelijk elektrisch kan alleen maar kapot. Uitlaat wil ook nog wel eens rotten. Let vooral op de algehele staat van de auto, laat uitgebouwde bespoilerde versies vooral staan en kies voor een orginele nette auto.
Kilometerstand is ook belangrijk alhoewel 2 ton makkelijk haalbaar is. als de vorige eigenaar jonger is dan 22 en een pet op heeft laat de auto dan vooral staan.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_15538244
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:17 schreef yup het volgende:

[..]

En post of leeft die user nog?


In het topic in PTA over de alfa 156 diesel heeft hij onlangs nog gepost
  vrijdag 19 december 2003 @ 13:03:01 #17
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_15538818
Blok is goed,alleen komen lekkende oliepomppakking vaak voor(monteer hier een stalen pakking en probleem komt niet meer terug),monteer direkt nieuwe distributieriem + SPAN EN GELEIDE ROLLEN,vergeet dit NIET.

Verbruik ligt puur aan je rechtervoet.

Roestvorming op de standaart Opel plekken,al heeft een vectra daar ietsje minder last van.

Meen een goede automonteur mee die kennis van zaken heeft,dit scheelt je een hele hoop ellende.

Electrische ramen zijn gewoon KUT,in de motor van de raam zit een print die nogal eens kapot gaat en duur zijn.... (let op met snelstarters)
Maarja,meer merken hebben problemen met de ramen,kijk bijv. naar de Honda Accord,daar gaan de raammechanismes ook van stuk(wieltjes)

Suc6

[Dit bericht is gewijzigd door Herr.Flick op 19-12-2003 13:05]

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_15538830
Wat een mooie wagen! vooral die foto van die Finland Opel Club. Ben zelf een groot Opel fan, voornamelijk de oudere Opels die roesten ze hebben uitstraling. Me vorige auto was een '88'er 1.8S kadett met 310000 op de teller, verkocht aan een vriend die er nog steeds in scheurt. Rijdt nu een Ford Focus 1.8i 16v Ghia, totaal mijn merk niet, maar wel een fijna auto.

Als je er 1 koopt zou ik zoals al eerder gezegt gewoon een zo standaard mogelijk kopen, verder blijft het altijd mazzel hebben of je een goed exemplaar heb, maar een Opel kan heel wat leien.

pi_15539450
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:40 schreef slashme het volgende:
Hier ben ik dan. Het blokje van de 2000 is vrij sterk, mits goed onderhouden natuurlijk. Voor de rest geldt voor de vectra veel standaard opel moeilijkheden namelijk roest bij spatbordranden en kokerbalken. Kies liever niet een versie met digitaal dashbord of je moet voor je hobby electricien willen spelen. Zo min mogelijk elektrisch kan alleen maar kapot. Uitlaat wil ook nog wel eens rotten. Let vooral op de algehele staat van de auto, laat uitgebouwde bespoilerde versies vooral staan en kies voor een orginele nette auto.
Kilometerstand is ook belangrijk alhoewel 2 ton makkelijk haalbaar is. als de vorige eigenaar jonger is dan 22 en een pet op heeft laat de auto dan vooral staan.
Thx voor de info, dat met die digidash was me al bekend, ik weet dat de versies zonder digidash beter zijn, en ik ben er ook niet kapot van hoor, die digidash, volgens mij was het gewoon doordat Opel overgenomen was door GM, en die clowns bij GM die digidash als optie hebben gedaan (Corvette had toen ook digidash). Dit is gewoon bruikbare informatie THX , en BTW als ik me rijbewijs heb wil ik zo een auto, of een E30 325i. Vandaar dat ik me nu al orienteer.

BTW, zo min mogelijk electrisch gaat voor mij niet op, ik zou zo een auto willen, omdat ie zoveel opties heeft, voor mij dus electrische ramen rondom, electrische spiegels+verwarmd, maar geen digidash. Dat de electrische systemen stuk gaan neem ik voor lief, mijn vader heeft jaren Opel gehad, en maakte alles zelf, van ruitenwisser tot versnellingsbak.

quote:
Op vrijdag 19 december 2003 13:03 schreef Herr.Flick het volgende:
Blok is goed,alleen komen lekkende oliepomppakking vaak voor(monteer hier een stalen pakking en probleem komt niet meer terug),monteer direkt nieuwe distributieriem + SPAN EN GELEIDE ROLLEN,vergeet dit NIET.

Verbruik ligt puur aan je rechtervoet.

Roestvorming op de standaart Opel plekken,al heeft een vectra daar ietsje minder last van.

Meen een goede automonteur mee die kennis van zaken heeft,dit scheelt je een hele hoop ellende.

Electrische ramen zijn gewoon KUT,in de motor van de raam zit een print die nogal eens kapot gaat en duur zijn.... (let op met snelstarters)
Maarja,meer merken hebben problemen met de ramen,kijk bijv. naar de Honda Accord,daar gaan de raammechanismes ook van stuk(wieltjes)

Suc6


Die van de kop is al bekend, er zijn 2 soorten ervan bekend, een Coscast en een andere vage, die Coscast is beter, die andere is (gaan dus vaak lek).
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 13:03 schreef Jatoch het volgende:
Wat een mooie wagen! vooral die foto van die Finland Opel Club. Ben zelf een groot Opel fan, voornamelijk de oudere Opels die roesten ze hebben uitstraling. Me vorige auto was een '88'er 1.8S kadett met 310000 op de teller, verkocht aan een vriend die er nog steeds in scheurt. Rijdt nu een Ford Focus 1.8i 16v Ghia, totaal mijn merk niet, maar wel een fijna auto.

Als je er 1 koopt zou ik zoals al eerder gezegt gewoon een zo standaard mogelijk kopen, verder blijft het altijd mazzel hebben of je een goed exemplaar heb, maar een Opel kan heel wat leien.


Standaard is een pre, een Opel dat is omgebouwd, met spoilers en dat soort troep is gewoon

[let op]
Hier is nog een bruikbare link met info over de Vectra 2000 16v
http://members.lycos.nl/recaroseats/hobbies1.html
links op de pagina zijn er meer links over de Vectra 2000
[/let op]

Edit:
Over die lekke koppakkingen ga ik nu zoeken.

Edit2:
In deze advertentie zie je een Vectra 2000 te koop staan, met coscast kop, dus het is waar dat er 2 soorten koppen zijn. Ik zoek nog meer info.
http://www.opelweb.nl/Opelweb-te%20koop.htm

Edit3:
Nog een link, maar dan BMW E30 318iS, Opel Vectra 2000 16v en VW Passat 16v.
http://www.e30-2.de/test/318is/3test.htm
En op de 7de pagina kan je zien dat de auto geen digidash heeft, wat dus laat zien dat het ook echt een optie is gewees

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 19-12-2003 13:44]

pi_15540385
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 11:54 schreef yup het volgende:
Ik ben me een beetje aan het orienteren voor oude auto's met 150-200 pk's en deze auto vond ik vet cool!

Foto's van de (optionele) digidash in een andere auto, let op volgens mij was het zo, dus ik weet niet zeker of de dash van de Vectra 2000 ook zo was, maar volgens mij wel:
[afbeelding]

[afbeelding]


Ik heb de C20NE motor. Weliswaar maar 115 pk, maar die 16V schijnt wat eerder de pijp aan maarten te geven. Nu al 260.000 km gereden. Wat betreft onderhoud gaat alleen de waterpomp soms stuk. Ik heb dus een vectra 2.0i CD uit 1990 MET digidash






Ik blijf mn auto toppie vinden..

pi_15540407
Overigens zijn vectra 2000 met airco zeer zeer zeldzaam.
pi_15540446
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:07 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

KonnieKipke, en hij is er héél trots op


Ik ben er vooral trots op dat ik 75 euro voor mn digidash betaalde, terwijl ie bij de opel dealer nieuw 1.995,00 euro kost...
En natuurlijk het inbouwen. 2 weken bijna fulltime werk...

pi_15540591
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:01 schreef yup het volgende:

[..]

Als je bedoelt dat ze roesten, ja ik weet dat ze bijhoorlijk kunnen roesten... als ze niet goed zijn behandelt, want er zijn ook exemplaren bijna zonder roest.

Ik denk eigenlijk dat alleen slashme mij kan helpen, want hij is de enige niet-Opelhater op deze forum volgens mij


ik ben ook opel lover

http://users.pandora.be/glc/Auto
http://users.pandora.be/glc/Kadett

pi_15540928
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 13:59 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Ik heb de C20NE motor. Weliswaar maar 115 pk, maar die 16V schijnt wat eerder de pijp aan maarten te geven. Nu al 260.000 km gereden. Wat betreft onderhoud gaat alleen de waterpomp soms stuk. Ik heb dus een vectra 2.0i CD uit 1990 MET digidash


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik blijf mn auto toppie vinden..


BTW, mooie auto hoor.

Maar...
Hoe is de digidash? Valt ie uit? Wat voor opties heeft je auto? Als ie electrische ramen/spiegels heeft hoe bevallen die, gaan die soms stuk?
Ik zie zelfs dat je een boordcomputer heeft, en hoe bevalt dat?

quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:06 schreef jeroenglc het volgende:

[..]

ik ben ook opel lover

http://users.pandora.be/glc/Auto
http://users.pandora.be/glc/Kadett


Mooie bak hoor, maar een ding, die dingen op die koplampen kunnen niet he.
pi_15544686
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:17 schreef yup het volgende:

[..]

BTW, mooie auto hoor.

Maar...
Hoe is de digidash? Valt ie uit? Wat voor opties heeft je auto? Als ie electrische ramen/spiegels heeft hoe bevallen die, gaan die soms stuk?
Ik zie zelfs dat je een boordcomputer heeft, en hoe bevalt dat?
[..]


Bij mij is in de afgelopen 2 jaar nog nooit iets electrisch stuk gegaan. Electrisch schuifdak, ramen, spiegels. Werken allemaal top!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')