abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15537060
Was pas weer iemand:
-Ja hoe kom je aan die hoge schulden dan ?
Ja duur kind (kind met nikeschoenen) en mobiele telefoon rekening

Dan denk ik ik echt donder toch op dat is helemaal je eigen schuld. Er zullen vast mensen zijn die al op de armoedegrens zitten en waarbij bv opeens een rits huishoudelijk apparaten het begeven maar bij veel mensen is het toch echt onwil. Alleen maar zeiken maar niet naar zichzelf durven kijken.

Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  vrijdag 19 december 2003 @ 12:00:02 #27
77619 FreakRM
Chaos is the order of my life!
pi_15537115
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 11:52 schreef Lindeboom het volgende:
Nou sorry hoor, maar daar KIES je toch niet voor !!!
Ik voel me vandaag een beetje elendig, laat ik maar alcoholist worden... tsja zo gaat dat altijd he.

Armoede kan voortkomen uit je begin situatie (ouders en de opleiding) maar ook zeker door je levensloop.

Het zijn niet de dingen die gebeuren in je leven, maar hoe je met die gebeurtenissen omgaat.. HOE je daar mee omgaat.. is wel degelijk je eigen keuze. Dingen gebeuren nou eenmaal in je leven. Daar noemen ze 't leven voor. Slechte dingen, goede dingen, hele goede dingen, hele slechte dingen, absurdmegawickedevil dingen enz.

Je kunt wel bij elke tegenslag de fles grijpen (of elke andere drugs) maar oplossen zal het niets. Dat mensen niet sterk genoeg zijn om hun eigen emoties aan te kunnen is ook niet per definitie hun eigen schuld, maar ze zouden d'r op z'n minst hulp voor kunnen zoeken. Stichting korrelatie, Bel Els (nieuw!) SOS noodhulpdienst. Als ik uiteindelijk iemand nodig zou hebben en ik zou niemand hebben.. zou ik bel Els kiezen.. die nemen ook op met : met Els geweldig idee , klinkt toch net iets minder dramatisch dan SOS noodhulpdienst hoe kan ik u helpen.

Op onvoorziene gebeurtenissen in je leven heb je geen invloed (overlijden, bedrijf waar je werkt failliet, relatie uit, hond overleden, auto gejat enz.) maar de manier hoe je iets verwerkt en er mee omgaat daar heb je wel degelijk invloed op. Je kunt wel bij de pakken neer gaan zitten.. maar werken doet 't niet. Je moet dingen een plekje geven in je leven.. dat heeft tijd nodig, logisch ook. Als je maar niet stil gaat staan.

vrijdag 19 december 2003 @ 12:00:06 #28
77619 FreakRM
pi_15537116
sorry ging even iets mis

[Dit bericht is gewijzigd door FreakRM op 19-12-2003 12:01]

pi_15537118
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 11:52 schreef ShaoliN het volgende:
Ik vind het niet altijd iemands eigen schuld. Maar ik ben van mening dat je het in Nederland wat moelijk kan hebben qua financien, maar echt arm niet. Ik ben er van overtuigd dat armoede zoals in derde wereld landen hier gewoon niet voor komt. Als je er wel zo bij zit, doe je gewoon echt iets verkeerd.
Eens. Armoede hier is niet te vergelijken met armoede in bijvoorbeeld Afrika. Honger zoals daar komt hier gelukkig ook niet voor. Maar er is hier toch wel een grote groep mensen die zich relatief heel erg weinig kan veroorloven. Ze worden dan al snel afgestraft door mensen die roepen: maar ze hebben wel een DVD. Dan denk ik: ja en? Als je het financieel slecht hebt mag je niets aanschaffen waar je nog een beetje plezier aan hebt?
quote:
Mensen die klagen dat altijd de zwakke het zwaarst lijden onder de overheid, denken vaak niet na dat er een hoop mensen zijn die gewoon te belazerd zijn om te werken. Mensen die echt niet anders kunnen dan leven van een uitkering(om wat voor reden dan ook) die hebben niet te lijden onder de regering maar onder die steuntrekkers.
Maar ik vind dat een groep mensen die de zaak belazert, nooit een excuus mag zijn om een oordeel te vellen over de veel grotere groep mensen die het gewoon wel moeilijk heeft. Dat argument dat mensen te lui zijn, wordt wel erg gemakkelijk aangehaald soms.
  vrijdag 19 december 2003 @ 12:01:16 #30
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_15537149
Ik denk niet dat arm zijn helemaal je eigen schuld kan zijn, ten slotte ben je maar voor een gedeelte aansprakelijk voor je eigen armheid. Zo moet je wel de kansen krijgen om een goede opleiding af te ronden en daarna van die opleiding gebruik te kunnen maken in het land waar je woont. En helaas krijgt niet iedereen dezelfde kansen zodat je ook niet kan stellen dat armoede je eigen schuld is, Rijkdom komt toch ook niet altijd omdat mensen er zo hard voor werken?
Armoede= een gedeelte ongeluk
Rijkdom=gedeelte geluk!
Liefde, leven , geven!!!!
  vrijdag 19 december 2003 @ 12:01:50 #31
36560 Lenn
zoooh, das even schrikken
pi_15537162
het zijn de keuzes die een mens maakt he....
Ik had ook rijk kunnen zijn als ik mijn aandelen op tijd had verkocht.

Maar wie is echt arm? meestal is het een kwestie van gewoonte. Ik zat eergisteren naar man bijt hond te kijken en toen waren ze op bezoek in de schildswijk in Den Haag.
V)Vragen ze of ze nog iets speciaals eten met kerst.
A)Nee geen geld voor, kalkoen valt niet te betalen......
V)Mogen we dan even in de koelkast kijken?
A) tuurlijk

en wat zie je dan... Allemaal dingen van de AH, blikjes cola voor de kinderen, fastfood etc. en dan zie je een pakje camel op tafel liggen...

En dan denk ik toch van nee. Arm zijn is een keuze....

Experience is what you get when you don't get what you want.
Success is when your name is in everything but the phone book.
Relaxen maar: http:\bobross.fm
pi_15537177
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:00 schreef SCH het volgende:
Ze worden dan al snel afgestraft door mensen die roepen: maar ze hebben wel een DVD. Dan denk ik: ja en? Als je het financieel slecht hebt mag je niets aanschaffen waar je nog een beetje plezier aan hebt?
Dat klopt idd wel maar als je soms mensen ziet met peperdure kleding en dan ook nog klagen dat het komt door de rekening van hun mobiele telefoon dan heb ik zoiets van ja dag. Een dvdspeler kost tegenwoordig nog geen 50euro als je even rondkijkt.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_15537236
Als je arm bent behoor je geen geld uit te geven aan zaken zoals GSM's, TV's, Playstations, dure merkkleding etc etc.
Doe je dat toch dan ben je het zelf schuld.
In Nederland bestaat echte armoede al heel lang niet meer, tis meer een soort jaloezie geworden... "mijn buurman heeft een nieuwe breedbeeldtv en een surroundset, ik voel me zo arm ".
pi_15537280
Dat is niet altijd je eigen schuld. Ik vind dat de overheid alles wel erg prijzig maakt, helemaal voor ouders met kinderen. Ik ben momenteel ook blut, dat is niet mijn eigen schuld... dat is de schuld van de te dure prijzen in de winkels i.t.t mijn salaris
Delivered without an information leaflet
  vrijdag 19 december 2003 @ 12:07:33 #35
16701 scanman01
Today's a good day
pi_15537310
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 11:43 schreef Frollo het volgende:
Gerard Reve schreef het jaren geleden al: Arme mensen zijn slecht. Want als ze niet slecht waren, zouden ze immers niet arm zijn.
Misschien had hij dit moeten schrijven:

Arme mensen zijn níet slecht. Want als ze slecht waren, zouden ze immers niet arm zijn.

My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 19 december 2003 @ 12:09:42 #36
76300 ill_Bill
I need fresh blood.
pi_15537356
Eigen schuld?! Flikker toch op! er zijn genoeg situaties waarbij dit dus totaal niet op toepassing is!

Bah moet er echt van braken

I got a problem solver, and his name is Revolver.
pi_15537361
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:04 schreef Refragmental het volgende:
Als je arm bent behoor je geen geld uit te geven aan zaken zoals GSM's, TV's, Playstations, dure merkkleding etc etc.
In Nederland bestaat echte armoede al heel lang niet meer, tis meer een soort jaloezie geworden... "mijn buurman heeft een nieuwe breedbeeldtv en een surroundset, ik voel me zo arm ".
helemaal mee eens.
  vrijdag 19 december 2003 @ 12:11:10 #38
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_15537391
Ik denk dat het veelal een gebrek aan inzet is.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 19 december 2003 @ 12:11:27 #39
77619 FreakRM
pi_15537399
quote:
Heb jij nog nooit gehoord van sparen? als je elke maand 10 of 20 euro aan de kant legt heb je in een jaar ook zo wat leuks hoor

Als mensen een dvd speler kopen wil toch niet zeggen dat ze dat zomaar doen.. dit soort uitgaves zijn voor mensen met weinig geld vaak maandenlange beslissingen. 'als ik daar nou op bezuinig, en dit deze maand niet doe, en en en'

Niet iedereen die arm is heeft geen verstand
(sommige duidelijk wel ja, als je 100en euro's aan je mobiel uitgeeft)

Ik werk bv parttime (bij keuze) precies genoeg om m'n hele leventje te betalen (vaste lasten, eten, wat fun (meeste fun is GRATIS!)) (ik vind vrij zijn geweldig) wil ik wat extra's ga'k wat extra's werken grotere uitgaven, ga'k iets meer extra's werken Ik heb ook een mobiel, met een prepaid kaart 'k doe volgens mij 3 maanden met een 10tje (ik'gebruik 't ding zo goed als nooit dus)

Ik zie ook niet in waarom ik gelukkiger zou zijn met meer geld , daar ik niet zo heel erg materialistisch ben ingesteld

vrijdag 19 december 2003 @ 12:11:59 #40
16701 scanman01
Today's a good day
pi_15537409
quote:
Jij kijkt zeker niet al teveel nieuws?

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 19-12-2003 12:20]

My soul is painted like the wings of butterflies
pi_15537436
quote:
Was het maar waar. Ik kan je verzekeren dat er mensen zijn die ieder dubbeltje om moeten keren zodat er een maaltijd op tafel komt. En dat doen ze omdat ze hun kinderen graag in fatsoenlijke kleding naar school willen laten gaan. Moeten ze hun kinderen in vodden de straat op sturen? Reken maar dat die kinderen geen playstation hebben maar die ouders doen er alles aan om 1 x per jaar met het gezin naar de Efteling te gaan. Maar daar worden ze vervolgens dus op afgerekend: als ze dat kunnen, dan valt het dus wel mee
pi_15537455
quote:
Ja, inderdaad. Je kan niet meer achterblijven. Elk mens besteed zijn geld aan andere dingen en vind ander zaken belangrijker. Zo had ik een turks vriendinnetje een paar jaar geleden en die had elke dag dezelfde kleren aan... toen kwam ik bij ze thuis en hadden ze een BMW voor de deur staan. Ze woonden dan wel in een klein flatje, maar hadden dan weer wel een televisie waar je U tegen zei. En een wasmachine was niet te bekennen How 'bout that? Ik zou dan denken, koop wat meer kleren, neem een normale tv en apparaten waar je daadwerkelijk wat aan hebt. Maar ja, zo zie je maar weer, iedereen vind iets anders belangrijk.
Delivered without an information leaflet
pi_15537468
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:09 schreef ill_Bill het volgende:
Eigen schuld?! Flikker toch op! er zijn genoeg situaties waarbij dit dus totaal niet op toepassing is!

geef die situaties eens...

ik begin er namelijk net van overtuigt te raken

pi_15537504
Die mevrouw van 72 die van een klein pensioen moet rondkomen. Ze heeft echt geen DVD en geen Breedbeeldtv - als haar tv kapot gaat, kan ze geen nieuwe kopen. Ze kan niet meer rondkomen omdat alles duurder geworden is, ze heeft last van haar hart en is moeilijk ter been. Medicijnen en taxikosten breken haar nu op.

Ze moet eten halen bij de voedselbank.

Domme mevrouw, het is uw eigen schuld - of is er iets anders aan de hand?

pi_15537511
Het is onzinnig dat dat je eigen schuld kan zijn.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_15537543
Je (toekomstige) maatschappelijke positie wordt in de praktijk zeer sterk beïnvloed door je afkomst en je opvoeding. Kinderen van hoogopgeleide ouders met een maatschappelijke functie en navenant inkomen hebben in de regel nu eenmaal makkelijker toegang tot studies, middelen en zakelijke connecties. Als je verder je kind voor galg en rad laat opgroeien, kan je er donder op zeggen dat hij/zij in de goot belandt, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Dus ik zou zeggen: nee, je kan er niks aan doen, sterker nog, als je in zo'n positie zit is het ook bijna onmogelijk om je eruit te werken (vicieuze spiralen e.d.). Mijn visie is ook dat de maatschappij uiteindelijk dicteert wie jij bent, maar da's een hele andere discussie
  vrijdag 19 december 2003 @ 12:18:26 #47
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15537573
quote:

In Nederland bestaat echte armoede al heel lang niet meer

Dankzij Paars.

Er bestaat wel degelijk echte armoede.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_15537585
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:09 schreef ill_Bill het volgende:

En dus genoeg situaties waarbij dit wel van toepassing is? Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, daar zijn we het wel over eens denk ik.
  vrijdag 19 december 2003 @ 12:20:50 #49
77619 FreakRM
pi_15537639
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:13 schreef Sh4keM het volgende:
geef die situaties eens...
ik begin er namelijk net van overtuigt te raken
Dan heb je duidelijk niet alles doorgelezen denk ik
wat denk je van een groot aantal bejaarden op dit moment die 't zwaar te voorduren hebben?

mensen die getrouwd zijn met kinderen, allebei geen geweldige baan, en 1 overlijdt er.

en zo kun je nog wel even doorgaan..

pi_15537683
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Was het maar waar. Ik kan je verzekeren dat er mensen zijn die ieder dubbeltje om moeten keren zodat er een maaltijd op tafel komt. En dat doen ze omdat ze hun kinderen graag in fatsoenlijke kleding naar school willen laten gaan. Moeten ze hun kinderen in vodden de straat op sturen? Reken maar dat die kinderen geen playstation hebben maar die ouders doen er alles aan om 1 x per jaar met het gezin naar de Efteling te gaan. Maar daar worden ze vervolgens dus op afgerekend: als ze dat kunnen, dan valt het dus wel mee

Sorry, maar dit is dus pure onzin.
Je hoeft helemaal niet eens ieder dubbeltje om te draaien om een maaltijd op tafel te krijgen.
In de bijstand krijg je volgens mij iets van 900 euro per maand, + een heleboel subsidies zoals huursubsidie, + als je kinderen hebt kinderbijslag (300 euro per kind per kwartaal) en/of studiefinanciering (50-250 euro de maand).
Als dat niet genoeg is om redelijk rond te komen zonder luxe artikelen dan weet ik het ook niet meer.

Als jij het niet kunt inzien dat sommige arme mensen zichzelf in de nesten werken door dingen te kopen die ze niet eens nodig hebben dan heb je een plank voor je hoofd.
Pa hoeft echt niet ieder week een kratje bier te hebben hoor, die 3 flessen rode wijn per week voor moeder kunnen makkelijk ook geschrapt worden.

Als je geen geld hebt om jezelf en je gezin iedere dag te voeden dan ligt dat NIET aan de staat en de "lage" uitkering, maar eerder aan je eigen onkunde met geld.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')