abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15540878
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:13 schreef Menyo het volgende:

[..]

De economie is niet zo slecht?? De rest merkt er niet zo veel van?? Ook al typeer je sommige rijkdom als overbodig, dat betekent niet dat je een percentage ervanaf niet merkt. De minder gegoede gezinnen in NL leveren met de nieuwe bezuinigingen procentueel het minst in. De grootste "klappen" vallen bij Jan modaal. Op zich niks mis mee, maar dat noem ik niet de verkeerde keuzes.

Daarnaast is zeggen dat de economie niet slecht gaat "living in denial". Aan dat slecht gaan kunnen we helaas weinig doen als land dat heel erg afhankelijk is van anderen. Maar een economische daling vind ik toch echt wel slecht.

Het gaat zo slecht dat er weer meer dan ooit aan Sinterklaascadeaus is uitgegeven bedoel je?
pi_15540931
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat zo slecht dat er weer meer dan ooit aan Sinterklaascadeaus is uitgegeven bedoel je?

Dat wordt er dus bedoeld met het onverantwoord uitgeven van geld en er daardoor in de problemen komen... eigen schuld dus.

Maar als ik jou dus moet geloven hebben we nu economisch gouden tijden? We hebben tenslotte meer dan ooit uitgegeven aan sinterklaas...

pi_15540934
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat worden ze wel. Door de overheid. Het is aan vrijwillige initiatieven te danken dat ze nog te eten hebben.

Wat vind je dan van het invoeren van voedselbonnen door de overheid??

Dta lijkt me eigenlijk wel een strak plan. Zo voorkom je dat de mensen zich in de schulden gaan steken, en dat zij hun geld opmaken aan onnodige luxe artikelen zoals rokenswaar en drank.

vrijdag 19 december 2003 @ 14:18:31 #229
16701 scanman01
Today's a good day
pi_15540971
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:13 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ja stom van me, moest zijn "tis een feit dat" maar voor de rest durf je er niet op in te gaan?

Nu verkondig je onwaarheden. Maar blijf vooral volhouden dat het huidige kabinet goed bezig is. De meerderheid in Nederland is het er wel over eens dat een aantal zaken van dit kabinet flink asociaal is, maar dat hoort blijkbaar bij rechts. Zo is het altijd al geweest... en nu blijkt dat wel weer. Geef de zwakkeren net genoeg zodat ze niet creperen .... dan heb je toch wel weer je best gedaan.
En nu ga ik er echt vandoor... Door in een topic als deze te lezen realiseer ik me weer waarom dit land de laatste tijd zo'n klote land aan het worden is.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_15540972
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:17 schreef schatje het volgende:

[..]

Dta lijkt me eigenlijk wel een strak plan. Zo voorkom je dat de mensen zich in de schulden gaan steken, en dat zij hun geld opmaken aan onnodige luxe artikelen zoals rokenswaar en drank.

Perfect plan... en ik ben rechts, links zal dit plan dus megageweldig vinden en het ook 100% toejuichen.
pi_15541084
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:18 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Nu verkondig je onwaarheden. Maar blijf vooral volhouden dat het huidige kabinet goed bezig is. De meerderheid in Nederland is het er wel over eens dat een aantal zaken van dit kabinet flink asociaal is, maar dat hoort blijkbaar bij rechts. Zo is het altijd al geweest... en nu blijkt dat wel weer. Geef de zwakkeren net genoeg zodat ze niet creperen .... dan heb je toch wel weer je best gedaan.
En nu ga ik er echt vandoor... Door in een topic als deze te lezen realiseer ik me weer waarom dit land de laatste tijd zo'n klote land aan het worden is.

Je ontkent het dus dat paars gewoon teveel met geld heeft gegooid naar onbelangrijke zaken en dat men niet ver vooruit keek in de toekomst?

Dit kabinet is daar helaas de dupe van geworden. Er moet simpelweg bezuinigd worden omdat je geen geld kunt uitgeven dat je niet hebt. Dat het nu zo asociaal overkomt is dus ook (lees OOK!!! Gelezen?? OOK!! snap je?) een gevolg van het paars kabinet.

Je bent wel een erg simpel typ met je rechts links praat.

Edit:
Als je geld in overvloed hebt is het heel erg makkelijk om sociaal te zijn, en dat zag je wel met paars.
geef mij 1 miljoen en ik ben plots ontzettend sociaal, krijg je van mij 10.000 euro... sociaal he?
En dat terwijl ik rechts ben

pi_15541164
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:17 schreef schatje het volgende:

[..]

Je kunt ook een camera in hun huis neerzetten.

Dat gaat natuurlijk allemaal veel te ver. Het gaat er helemaal vanuit dat mensen schuldig aan iets zijn. Dat is toch al de trend. Als je ziek bent, en in de WAO belandt, ben je een enorme loser.

Dat is de tijdgeest en daar strijd ik tegen.

pi_15541186
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:17 schreef Refragmental het volgende:
Maar als ik jou dus moet geloven hebben we nu economisch gouden tijden? We hebben tenslotte meer dan ooit uitgegeven aan sinterklaas...
Het geeft aan dat Jan Modaal het nog steeds vrij goed heeft. Daar hebben we het dan ook niet over hier.
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:26:14 #234
35834 Menyo
Ondertitel
pi_15541202
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, daar heb je dus het probleem ja, vooral mensen die het eigenlijk niet kunnen veroorloven blijven ondanks achteruitgaande inkomsten wel uitgeven.
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:27:42 #235
16701 scanman01
Today's a good day
pi_15541244
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:22 schreef Refragmental het volgende:
Je bent wel een erg simpel typ met je rechts links praat.
Dan ben ik maar simpel. Jij bent een bijzonder asociaal type, dat is veel erger!

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 19-12-2003 14:28]

pi_15541246
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat gaat natuurlijk allemaal veel te ver. Het gaat er helemaal vanuit dat mensen schuldig aan iets zijn. Dat is toch al de trend. Als je ziek bent, en in de WAO belandt, ben je een enorme loser.

Zo'n goed plan...... en jij bent tegen???
Ik snap het niet meer, gratis voedsel voor de armen... en jij vindt het te ver gaan?
Ben je gestoord ofzo?
pi_15541271
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:26 schreef Menyo het volgende:

[..]

Nou, daar heb je dus het probleem ja, vooral mensen die het eigenlijk niet kunnen veroorloven blijven ondanks achteruitgaande inkomsten wel uitgeven.

Nee hoor, waar baseer je dat op? Het gaat er om dat het gros van de mensen het relatief nog vrij goed heeft maar dat we er toch in slagen een kleinere groep mensen in de problemen te laten belanden.
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:29:06 #238
35834 Menyo
Ondertitel
pi_15541275
quote:

[..]

even wachten, de overheid mag wel geld geven zodat mensen eten kunnen kopen, maar geen bonnen om eten te geven uit oogpunt van privacy? Het voordeel van die bonnen is dat mensen geen problemen krijgen met budgettering, ze zorgen dat hun kinderen nog knap te eten hebben en het kan de fraude (gedeeltelijk) bestrijden.
pi_15541305
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:27 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dan ben ik maar simpel. Jij bent een bijzonder asociaal type, dat is veel erger!

Triest figuur.
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:31:26 #240
16701 scanman01
Today's a good day
pi_15541356
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:29 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Triest figuur.

Ja, erg he
Succes met je leventje... maar dat zal vast wel lukken denk ik zo. Daar zorgt die zogenaamde struisvogelpolitiek wel voor.

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 19-12-2003 14:32]

pi_15541370
quote:

[..]

Wat een flut antwoord SCH.

Die mensen krijgen dan datgene wat zij hardst nodig hebben. Dat is toch goed dan??

pi_15541402
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:31 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ja, erg he
Succes met je leventje... maar dat zal vast wel lukken denk ik zo.

Ik dacht trouwens dat je zou stoppen met de discussie?
Je houdt je niet eens aan je eigen woord.
pi_15541407
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:27 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Zo'n goed plan...... en jij bent tegen???
Ik snap het niet meer, gratis voedsel voor de armen... en jij vindt het te ver gaan?
Ben je gestoord ofzo?

Het zal best. Iedereen vindt dit een slecht plan - althans, dat het nodig is. Net als het Robin Hood-plan.
pi_15541420
Zullen de persoonlijk aanvallen achterwege laten??

Nergens voor nodig .

vrijdag 19 december 2003 @ 14:33:56 #245
35834 Menyo
Ondertitel
pi_15541433
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, waar baseer je dat op? Het gaat er om dat het gros van de mensen het relatief nog vrij goed heeft maar dat we er toch in slagen een kleinere groep mensen in de problemen te laten belanden.

Nee niet WE, neem als voorbeeld die jongen hier die nu 2 maanden werkloos is. Ik beschuldig hem er niet van dat hij internet heeft ofzo, mischien heeft hij geen uitkering o.i.d. Ik weet het niet, maar feit is wel dat hij 2 maanden thuis zit te solliciteren.

Ik was allang in de supermarkt gaan werken in de middag/avond uren om dan de ochtend te besteden aan sollicitatie. Dat vergeten veel mensen, werken doe je niet alleen voor het geld.

vrijdag 19 december 2003 @ 14:34:11 #246
16701 scanman01
Today's a good day
pi_15541443
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik dacht trouwens dat je zou stoppen met de discussie?
Je houdt je niet eens aan je eigen woord.

Mijn "woord"? Lol... je bent nog grappig ook.
pi_15541450
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:32 schreef schatje het volgende:

[..]

Wat een flut antwoord SCH.

Die mensen krijgen dan datgene wat zij hardst nodig hebben. Dat is toch goed dan??

Volgens mij snap jij het plan niet helemaal. Jij vindt dat mensen afhankelijk moeten zijn van de goede wil van anderen?

Je snapt volgens mij echt helemaal niks van die voedselbank.

vrijdag 19 december 2003 @ 14:34:52 #248
16701 scanman01
Today's a good day
pi_15541465
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:33 schreef schatje het volgende:
Zullen de persoonlijk aanvallen achterwege laten??

Nergens voor nodig .

Hé schatje... waar ken ik jou toch ook al weer van?
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:35:45 #249
35834 Menyo
Ondertitel
pi_15541497
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Het zal best. Iedereen vindt dit een slecht plan - althans, dat het nodig is. Net als het Robin Hood-plan.

Het is inderdaad slecht dat het nodig is, maar dat is niet de schuld van de geldgever maar van de geldnemer.

Mensen die geen problemen hebben met geld om te gaan gaan er niet op achteruit, want die gaven het geld toch al uit aan eten

Mensen die erg arm zijn door budgetteringsproblemen worden hiermee geholpen.

pi_15541504
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij het plan niet helemaal. Jij vindt dat mensen afhankelijk moeten zijn van de goede wil van anderen?

Je snapt volgens mij echt helemaal niks van die voedselbank.

Jawel, dat snap ik wel. Maar geef eens antwoord op mijn vraag alsjeblieft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')