quote:Lul niet zo slap. Er zitten veel en veels te veel mensen in. Zoveel dat de verhouding tussen werkend-niet werkenden compleet zoek is. En dat is alleen de WAO dan. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de Bijstand, WAOjong etc etc etc.
Op vrijdag 19 december 2003 10:26 schreef SCH het volgende:[..]
Cijfers misbruiken is zo gemakkelijk.
Wees blij dat er een WAO-regeling in Nederland is - de telling is hier nou eenmaal heel anders dan in veel andere landen, zoals met meer dingen. Dus hebben mensen de neiging de cijfers uit te leggen zoals ze dat uitkomt.
Het massale misbruik van die regeling is de oorzaak ervan dat hij ingekrompen moet worden. Dus je mag lekker boos worden op de misbruikers ipv de regeringspartijen die inzien dat het gewoon niet meer te betalen is.
quote:Ja, en Balkenende komt je hoogstpersoonlijk nog een schop nageven. En Zalm spuugt nog even in je gezicht.
Op vrijdag 19 december 2003 10:26 schreef Robert_Jensen het volgende:
Ja dan krijg je helemaal niets van de overheid. Ze gooien je op straat he knullie.
quote:Dat staat daar nergens en dat zeg ik niet. Maar goed joh, ga maar lekker op ze Jaaps weer alles verdraaien totdat het grote gemene boemanplaatje weer compleet is.
Op vrijdag 19 december 2003 10:28 schreef SCH het volgende:[..]
Nee, die mensen die een chronische ziekte hebben, het zijn allemaal aanstellers en zeikerds natuurlijk. Die extra voorzieningen hebben ze helemaal niet nodig - wat een gezeur. En als ze de pijn even verbijten, kunnen ze best werken. Jankerds zijn het inderdaad
Have fun
.
quote:Heb jij ook nog nuttige bijdrages in deze, voor de rest, interessante discussie?
Op vrijdag 19 december 2003 10:24 schreef SCH het volgende:[..]
\Wacht maar tot je een dwarsleasie krijgt lieverd.
PC's, breedbeeld TV's en dergelijke zijn geen primaire levensbehoeften. Voor zover ik het kan inschatten is voor iedereen eten, een warm huis en onderwijs beschikbaar en heeft iedereen daar ook recht op. Als je dat zelfs niet eens voor elkaar krijgt dan heb je het aan jezelf te danken maar ga mij er niet op aankijken dat ik niet mee wil betalen.
quote:Nee voorzieningen als in subsidies voor bijvoorbeeld theater en muziekorkesten die via goedkopere toegangskaartjes terugkomen bij de hogere inkomens. Als je belastinsvoordeeltjes erbij gaat rekenen is het nog erger. Als je mij niet gelooft vraag het dan aan iemand die het kan weten of zoek het op.
Op vrijdag 19 december 2003 10:22 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Het is nog steeds collectief geregeld hoor.
Maar dat op een beroepsbevolking van 10 miljoen er 1.000.000 in de WAO ALLEEN al zitten is gewoon een teken dat het enorm verziekt is.
[..]Eh, waar dan?
Het CPB heeft deze week gesteld dat de hoogste EN de laagste inkomens het meest profiteren van sociale voorzieningen en belastingtruukjes. Alleen de middenstand is de lul (zoals gewoonlijk in NL).
[..]Nu benoem jij een belastingmaatregel als een 'voorziening' wat natuurlijk geheel incorrect is. Je hebt het over mensen hun eigen geld wat teruggeven wordt, ipv geld vd staat richting mensen te gooien.
[..]Oh please, het is een kutland geworden omdat men door de TE uitgebreide sociale voorzieningen misbruik in de hand gewerkt heeft. Als ik dan een gozer van 29 hoor kankeren dat het voor hem geen nut heeft te gaan werken omdat hij dan 5 euro per maand erop achteruit gaat dan denk ik echt 'Godverdomme vies vuil lui stuk vreten dat je d'r rondloopt. Die uitkering is voor mensen die niet anders KUNNEN, niet voor mensen die te lui zijn om te werken en dus maar handje op blijven houden omdat ze anders 5 euro minder vangen.' En dat heeft niets met logisch gedrag te maken, het is gewoon een uitvretersmentaliteit. Je zou puur alleen voor jezelf moeten willen zorgen omdat je dat WILT, omdat het normaal is.
Voor de rest heb ik een tijd geleden al afscheid genomen van dit soort wellus nietus discussies, iedereen moet maar zien wat men zien of horen.
Alleen deze dan nog: Als ze misbruik van sociale voorzieningen willen aanpakken moeten ze dat doen, zal niemand wat van zeggen. Wat ze nu doen is alles uitkleden, heeft niets met misbruik of wat te maken.
quote:Heb je ze gemist?
Op vrijdag 19 december 2003 10:26 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ik lees weer eens een Strolie uit de oude doos topic waar m'n haren recht van overeind gaan staan!![]()
quote:Ik heb respect voor mensen die op een beschaafde wijze oppositie voeren en met argumenten hun gelijk proberen te halen. Voor een handjevol kneuzen die door hard schreeuwen, op het gevoel werken en door leugens te verspreiden hun gelijk proberen te halen (wat dat met idealisme te maken heeft is me een raadsel) heb ik inderdaad totaal geen respect.
Wat is er nou zo moeilijk aan om respect te tonen voor iemands overtuigingen?? Ben je het nou werkelijk zo eens met de de huidige regering en de aanpak van deze club?? Heb je nou echt zo'n hekel aan mensen die een ideaal nastreven?? Ijdel of niet, doe je niks dan veranderd er zeker niks. En de gelatenheid van veel mensen, waaronder jij zelf maken het er bepaald niet gezelliger op in NL...
En volgens mij is Nederland er economisch bovenop helpen zodat de sociale voorzieningen ook in de toekomst betaalbaar blijven een mooi ideaal hoor, op de lange duur hebben we het dan allemaal beter! Als dat niet sociaal is
quote:Jij hebt een probleem met lezen en schrijven heb ik zo het idee...
Op vrijdag 19 december 2003 10:24 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Geen PC hebben is geen armoede hoor.
quote:Eigenlijk wel!!
Op vrijdag 19 december 2003 10:33 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Heb je ze gemist?
[..]
quote:Ik ben het er ook niet helemaal mee eens, maar vind het wel mooi dat mensen echt volledige bevlogenheid kunnen opbrengen voor een collectief. Dat is volgens mij een van de mooiste eigenschappen die je kunt hebben.. Kneuzen?? ik denk het echt niet...Welllicht niet helemaal realistisch maar als je een groep vertegenwoordigd is realisme niet het eerste waar je voor gaat....zo ook worden de argumenten overdreven,. net als onze Bak Ellende ook weer eerdere uitspraken afzwakt..
[..]
Ik heb respect voor mensen die op een beschaafde wijze oppositie voeren en met argumenten hun gelijk proberen te halen. Voor een handjevol kneuzen die door hard schreeuwen, op het gevoel werken en door leugens te verspreiden hun gelijk proberen te halen (wat dat met idealisme te maken heeft is me een raadsel) heb ik inderdaad totaal geen respect.En volgens mij is Nederland er economisch bovenop helpen zodat de sociale voorzieningen ook in de toekomst betaalbaar blijven een mooi ideaal hoor, op de lange duur hebben we het dan allemaal beter! Als dat niet sociaal is
Ik vind de houding die je aanneemt dan dus ook tamelijk neerbuigend. En vraag me af, wat jij doet voor anderen of in vertegenwoordiging van een groep in welke vorm dan ook.... Waarschijnlijk geen ene ruk en dat geeft niks, maar bindt dan een beetje in denk ik dan.
quote:Keer het Tij is een samenraapsel van diverse organisaties. Zelfs de AEL maakt er deel vanuit. Demonstraties zijn gericht tegen wat die week toevallig in de mode is, Bush, Israël, kabinetsplannen. Dit noem ik niet echt één ideaal, volgens mij zijn ze eerder aan het demonstreren om hun eigen bestaansrecht (en subsidie) zeker te stellen.
Op vrijdag 19 december 2003 10:39 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ik vind de houding die je aanneemt dan dus ook tamelijk neerbuigend. En vraag me af, wat jij doet voor anderen of in vertegenwoordiging van een groep in welke vorm dan ook.... Waarschijnlijk geen ene ruk en dat geeft niks, maar bindt dan een beetje in denk ik dan.
Krijgen ze subsidie?
Ik ben het eens met de regering B2, meer dan de helft van de bevolking is het eens met B2 want anders hadden ze er niet op gestemd.
Mijn mening is dat het sociale stelsel in Nederland helemaal herzien moet worden. Het is toch te belachelijk voor woorden dat mensen met een uitkering in Amsterdam opgehaald moeten worden met een busje omdat ze anders niet op sollicitatie willen? Dat soort mensen moeten ze heel simpel hun uitkering stopzetten. Ik word gek van de idioten die 25/26 zijn, direct van de Mavo zijn gaan werken en nu een uitkering hebben. "Laat maar zitten zo, ik krijg toch genoeg". Ondertussen zwart bijklussen en ze hebben heel veel geld.
Ik woon thuis, mijn ouders zijn redelijk "gegoed". Daardoor kunnen ze mijn schoolgeld betalen. Dat doen ze dan ook, maar een andere student die wat armere ouders heeft krijgt vele male meer studiefinanciering dan dat mijn school kost. Gevolg, ik moet werken naast mijn stage om mijn geldnivo op peil te houden, op zich niks mis mee, maar ik kan er niet tegen dat iemand anders kan stoppen met zijn bijbaantje omdat hij toch geld zat binnenkrijgt.
Het is belachelijk om te zeggen dat er mensen zijn die geen "belegde" boterham kunnen betalen. Het minimum is voldoende om te zorgen voor een dak boven je hoofd en warm eten in je mond. Als die mensen nou eens de volkswagen golf de deur uit doen en dan eten kopen. Dan zijn ze al een stuk verder. Ik zeg niet dat die mensen een luxe leven hebben, absoluut niet, maar simpelweg zeggen dat het "te weinig" is, is onzin.
Daarnaast kunnen mensen met ziektes ook meer werken dan ze "vaak" doen. Er zijn uiteraard ook positiefe uizonderingen, maar iemand die in een rolstoel zit is echt nog wel capabel om een telefoon aan te nemen bijvoorbeeld.
Mijn idee: Stel het minimum echt op een minimum, hou geen rekening met eerdere levenstandaarden. Zorg ervoor dat gezinnen die op het minimum zitten het niet aan de verkeerde dingen uitgeven. Een lesboek voor een kind is nuttiger dan een kratje bier. Dit kan je bereiken door bijvoorbeeld schoolgeld voor deze mensen te betalen (uiteraard af te trekken van uitkering) en als ze een auto nodig hebben deze te "financieren" (ook met aftrek van uitkering). Op deze manier zullen deze mensen goed in leven kunnen blijven, maar wel gestimuleerd worden om te werken, bijvoorbeeld voor die breedbeeld TV. Het is jammer dat het sinds de 2de Wereldoorlog een taboe is, anders zouden voedselbonnen echt niet slecht zijn.
quote:Dat geloof ik niet, keer het tij is een tijdelijk samenwerking van inderdaad divers pluimage, simpel omdat de doelstelling van het protest veel overeenkomsten heeft.....Veel mensen zijn het er mee eens, ik denk wel de helft van de bevolking.......triest dan eigenlijk dat ze zo weinig bijval krijgen.......demonstreren is uit en zelfs beschamend om de één of andere vage reden......heb jij daar wat mee te maken???
Op vrijdag 19 december 2003 10:43 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Keer het Tij is een samenraapsel van diverse organisaties. Zelfs de AEL maakt er deel vanuit. Demonstraties zijn gericht tegen wat die week toevallig in de mode is, Bush, Israël, kabinetsplannen. Dit noem ik niet echt één ideaal, volgens mij zijn ze eerder aan het demonstreren om hun eigen bestaansrecht (en subsidie) zeker te stellen.
quote:Dat zeg je wel.
Op vrijdag 19 december 2003 10:29 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Dat staat daar nergens en dat zeg ik niet. Maar goed joh, ga maar lekker op ze Jaaps weer alles verdraaien totdat het grote gemene boemanplaatje weer compleet is.
Have fun
.
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:28 schreef Robert_Jensen het volgende:
Er zitten veel en veels te veel mensen in.Het massale misbruik van die regeling is de oorzaak ervan dat hij ingekrompen moet worden.
quote:Sorry hoor - ik weet niet waar je woont en wat voor mensen je kent, maar de realiteit is echt heel anders.
Op vrijdag 19 december 2003 10:29 schreef Lod het volgende:
PC's, breedbeeld TV's en dergelijke zijn geen primaire levensbehoeften. Voor zover ik het kan inschatten is voor iedereen eten, een warm huis en onderwijs beschikbaar en heeft iedereen daar ook recht op. Als je dat zelfs niet eens voor elkaar krijgt dan heb je het aan jezelf te danken maar ga mij er niet op aankijken dat ik niet mee wil betalen.
quote:Inderdaad, de realiteit is dat mensen vaak niet weten hoe ze met geld om moeten gaan. Dus die hebben inderdaad geen eten, maar wel dingen waarvan ik denk
Op vrijdag 19 december 2003 10:47 schreef SCH het volgende:[..]
Sorry hoor - ik weet niet waar je woont en wat voor mensen je kent, maar de realiteit is echt heel anders.
quote:De helft van de bevolking lijkt me sterk. Grootste demonstratie van Keer het Tij was 25.000 man (waar ook nog winkelend publiek bij werd opgeteld).
Op vrijdag 19 december 2003 10:45 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Dat geloof ik niet, keer het tij is een tijdelijk samenwerking van inderdaad divers pluimage, simpel omdat de doelstelling van het protest veel overeenkomsten heeft.....Veel mensen zijn het er mee eens, ik denk wel de helft van de bevolking.......triest dan eigenlijk dat ze zo weinig bijval krijgen.......demonstreren is uit en zelfs beschamend om de één of andere vage reden......heb jij daar wat mee te maken???
Ik denk niet dat demonsteren "uit", mensen zijn gewoon te nuchter om voor elke gelegenheid en "ver van mijn bed show" de straat op de gaan. Ik heb respect voor mensen die echte misstanden onder de aandacht willen brengen, bijvoorbeeld de demonstraties tegen kruisraketten in de jaren '80 of de Dwaze Moeders. Maar om iedere keer de straat op de gaan als een groep er 0,01% op achteruit gaat...
Demonstreren is niet uit, we hebben het in dit land gewoon te goed om ergens tegen te kunnen demonstreren.
quote:Oordelen is altijd gemakkelijk als je het zelf goed hebt.
Op vrijdag 19 december 2003 10:48 schreef Menyo het volgende:[..]
Inderdaad, de realiteit is dat mensen vaak niet weten hoe ze met geld om moeten gaan. Dus die hebben inderdaad geen eten, maar wel dingen waarvan ik denk
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je het durft te zeggen maar je zal er wel een gedegen onderzoek naar gedaan hebben. Ik weet toevallig uit de praktijk dat er wel degelijk armoede is, mensen lijden geen honger, maar dat komt vooral omdat er nieuwe solidariteit op gang is gekomen en mensen bijvoorbeeld eten van de voedselbank kunnen krijgen. Ik vind het beschamend dat een alleenstaande vrouw van 74 daar op is aangewezen.
quote:Als het voor een goed doel is wel ja. Dit is slecht eigengeilerij en bovendien compleet gespeend van enig realiteitsvermogen.
Op vrijdag 19 december 2003 10:39 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
Ik ben het er ook niet helemaal mee eens, maar vind het wel mooi dat mensen echt volledige bevlogenheid kunnen opbrengen voor een collectief. Dat is volgens mij een van de mooiste eigenschappen die je kunt hebben..
quote:Ik dacht het echt wel. Kneusjes, een ander woord is er niet voor.
Kneuzen?? ik denk het echt niet...
quote:En DAAR schoort het met die mensen aan. Realisme. Ze weten niet eens de feiten waar ze over lopen te brullen.
Welllicht niet helemaal realistisch maar als je een groep vertegenwoordigd is realisme niet het eerste waar je voor gaat....zo ook worden de argumenten overdreven,.
quote:Bak Ellende haha
net als onze Bak Ellende ook weer eerdere uitspraken afzwakt..
quote:Nou en? Die mensen verdienen neerbuigend aangekeken te worden. Dat hebben ze met dat domme gedrag verdient.
Ik vind de houding die je aanneemt dan dus ook tamelijk neerbuigend.
quote:Ik betaal oa 50% van mijn inkomen en verder doe ik genoeg voor de mensen om wie ik geef.
En vraag me af, wat jij doet voor anderen of in vertegenwoordiging van een groep in welke vorm dan ook....
quote:Nee.
Waarschijnlijk geen ene ruk en dat geeft niks, maar bindt dan een beetje in denk ik dan.
quote:En dat is de spijker op zijn kop, niet met geld kunnen omgaan. Een uitkering hebben maar wel denken recht te hebben op dezelfde spullen als de (werkende) buurman. Hierdoor graven ze een financiële kuil voor zichzelf waar ze niet meer uitkomen. Dat dit niet bepaald het slimme deel van de bevolking is maakt de situatie alleen maar erger.
Op vrijdag 19 december 2003 10:48 schreef Menyo het volgende:
Inderdaad, de realiteit is dat mensen vaak niet weten hoe ze met geld om moeten gaan. Dus die hebben inderdaad geen eten, maar wel dingen waarvan ik denk
Een gedeelte van de uitkering in natura (voedselbonnen bijvoorbeeld) is dan ook helemaal geen slecht idee.
quote:Veel studenten moeten maandelijks rondkomen van een bedrag dat nog onder het uitkerings niveau ligt. Zij kunnen dat wel.
Op vrijdag 19 december 2003 10:51 schreef SCH het volgende:
Oordelen is altijd gemakkelijk als je het zelf goed hebt.
quote:Nee dat zeg ik niet. Koop een nieuw leesbrilletje. En als je dat niet kan betalen kan je er 1 van ons ziekenfonds krijgen.
Op vrijdag 19 december 2003 10:46 schreef SCH het volgende:[..]
Dat zeg je wel.
[..]
quote:Mag ik vragen of je echt gronden en bronnen voor deze wijsheid hebt, of bedenk je het vanachter je computerscherm? Het komt nogal gemakkelijk en populistisch over. Het is ook nogal algemeen om zo over mensen met een uitkering te praten - en het gaat weer uit van die eigen schuld. Dat past erg goed in deze tijd maar helaas maakt dat soort denken de situatie alleen maar erger.
Op vrijdag 19 december 2003 10:53 schreef Strolie75 het volgende:[..]
En dat is de spijker op zijn kop, niet met geld kunnen omgaan. Een uitkering hebben maar wel denken recht te hebben op dezelfde spullen als de (werkende) buurman. Hierdoor graven ze een financiële kuil voor zichzelf waar ze niet meer uitkomen. Dat dit niet bepaald het slimme deel van de bevolking is maakt de situatie alleen maar erger.
Een gedeelte van de uitkering in natura (voedselbonnen bijvoorbeeld) is dan ook helemaal geen slecht idee.
quote:Of bijvoorbeeld iets als een voedselbank. Zoals van de week op tv was.
Op vrijdag 19 december 2003 10:53 schreef Strolie75 het volgende:
quote:Het is toch triest dat zoiets nodig is. Afgekeurd voedsel omdat mensen niet rond kunnen komen.
Op vrijdag 19 december 2003 10:55 schreef Steijn het volgende:[..]
Of bijvoorbeeld iets als een voedselbank. Zoals van de week op tv was.
quote:Dan moet je beter schrijven en niet zo hautain doen. Je schrijft dat mensen de wao misbruiken en dat er veel te veel mensen in zitten. Dan heb je het steeds net over andere mensen? Misschien moet je leren er eens wat genuanceerder over te praten.
Op vrijdag 19 december 2003 10:54 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Nee dat zeg ik niet. Koop een nieuw leesbrilletje. En als je dat niet kan betalen kan je er 1 van ons ziekenfonds krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |