abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 december 2003 @ 17:31:11 #1
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_15518653
Website
www.roskilde-festival.dk

Wanneer?
Van 1 tot 4 juli 2004

Waar?
Roskilde, Denemarken. Op zo'n 20 kilometer ten westen van Kopenhagen.

Wat?
Och, alleen maar het coolste meerdaagse festival in Europa. Met rond de 100.000 bezoekers tevens het grootste in Europa. Vergelijk het overigens meer met Lowlands dan met Pinkpop, vanwege de enorme diversiteit aan muziek, maar ook toneel, theater, film &c.

Wie?
Voorlopig zijn er nog maar weinig namen bekend. Wel maakt de officiële website melding van David Bowie en Korn als Grote Namen voor editie 2004. De ervaring van voorgaande jaren leert mij dat je de line-up van Pinkpop goed in de gaten moet houden, veel van die bands doen doorgaans ook Roskilde aan. And then some...

Hoeveel?
Kost dat? Nou, de kaarten zijn er in twee smaken:
- Regular 4-day ticket ¤ 140,00 (Camping access from 30 June 2004 at 08.00)
- Extended 4-day ticket ¤ 155,00 (Camping access from 27 June 2004 at 08.00)
Ik garandeer je dat die drie dagen pre-party extra, voor ¤15, echt de moeite waard zijn

Goed, nav het Pinkpop 2004 topique ook hier:
"Zijn er al geruchten over bands/artiesten, of op wie hoop jij dat er gaan spelen?"

Ikzelf zou heel blij worden als Bad Religion eens weer wat van zich liet horen. Maar daarnaast doe ik ook niet moeilijk over de Audio Bullys, A Perfect Circle, Rammstein [alweer ja], Tool [ook alweer, als Maynard er toch is met APC], Motorpsycho, Sebadoh, Paul van Dyk, Yves Deruyter, Evanescence, Underworld [alweer, gemist in 2000 wegens dubbelprogrammering met Pearl Jam], The Cure [alweer], Godspeed You Black Emperor!, Foo Fighters, Sasha en/of Digweed...

Vul maar aan!

And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_15519108
Gaan jullie helemaal naar denemarken voor bands die je hier ook waarschijnlijk te zien krijgt dan?
  donderdag 18 december 2003 @ 17:49:29 #3
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_15519151
quote:
Op donderdag 18 december 2003 17:48 schreef Maidenfan het volgende:
Gaan jullie helemaal naar denemarken voor bands die je hier ook waarschijnlijk te zien krijgt dan?
Ja. Nee.
Want het is dus de beste Pinkpop-acts PLUS zoveel meer.
[ja, Iron Maiden ook, al twee keer bij weggelopen ]

-edit- ga maar uit van 150 bands, dat is wel heel erg 'PLUS zoveel meer', nietwaar? Maar ja, we gaan er ook een beetje heen omdat het 'vakantie' is. En ik stel me zo voor dat feesten met dronken Nederlanders/Duitsers minder leuk is dan met de Scandinaviërs die je op Roskilde treft. Mijn opvatting hoor, niet wetenschappelijk bewezen

[Dit bericht is gewijzigd door bolivian op 18-12-2003 19:57]

Lissabon!
pi_17119939
Ik ga omdat roskilde zo superfijn is!
pi_17122321
Ik ga met vrienden dit jaar voor het eerst naar Roskilde na al jaren de festivals in Nederland en Belgie bezocht te hebben.

Wat kan ik er zoal verwachten? Faciliteiten op de campings beetje te vergelijken met Lowlands?

donderdag 12 februari 2004 @ 20:59:57 #6
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_17127858
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 17:51 schreef mouzzer het volgende:
Ik ga met vrienden dit jaar voor het eerst naar Roskilde na al jaren de festivals in Nederland en Belgie bezocht te hebben.

Wat kan ik er zoal verwachten? Faciliteiten op de campings beetje te vergelijken met Lowlands?

Wat wil je er verwachten?
Het grote voordeel is dat je er al zo ver van tevoren kunt zijn, de camping is de maandag voor de start van het festival al toegankelijk.

Ander groot voordeel is dat die Denen niet moeilijk doen over wat je meeneemt het campingterrein op. Als jij met 20 kratten bier aan komt zetten dan zal niemand je vreemd aankijken, glas mag daar. Niet op het festivalterrein uiteraard, maar bij de tent kan het.

En ach, verder is het er de standaard rotzooi na een paar dagen. Maar daar doe je het toch ook een beetje voor, nietwaar.

Lissabon!
pi_17128406
en veel minder doesjessssss
  donderdag 12 februari 2004 @ 21:54:14 #8
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_17129637
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 21:18 schreef Babbelzz het volgende:
en veel minder doesjessssss
Like who cares.
Lissabon!
pi_17129708
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:59 schreef bolivian het volgende:

[..]

Het grote voordeel is dat je er al zo ver van tevoren kunt zijn, de camping is de maandag voor de start van het festival al toegankelijk.

Ander groot voordeel is dat die Denen niet moeilijk doen over wat je meeneemt het campingterrein op. Als jij met 20 kratten bier aan komt zetten dan zal niemand je vreemd aankijken, glas mag daar. Niet op het festivalterrein uiteraard, maar bij de tent kan het.

En ach, verder is het er de standaard rotzooi na een paar dagen. Maar daar doe je het toch ook een beetje voor, nietwaar.

Ik hoop de sfeer van lowlands maar dan met nog meer vrijheid, heb tot nu toe alleen nog maar goeie verhalen gehoord dus dat zit wel goed.

Wij komen de zondagmiddag al aan, kunnen niet teveel meenemen want we gaan met vliegtuig maar neem aan dat er een supermarktje op het campingterrein is en anders gaan we een ochtendje goed shoppen in de buurt.

De rotzooi hoort er idd bij anders is het geen echt festival Heb er iig al erg veel zin in!

pi_17129821
Er staan wel leuke namen tussen, zoals Evanescence en Underworld... Godspeed you black emperor... daar is een vriend van me helemaal weg van, ik heb het nog niet aandachtig genoeg beluisterd maar Denemarken vind ik toch íets te ver weg voor die paar bands die ik leuk vind.
Delivered without an information leaflet
pi_17130656
Bij de greencamp het terrein verlaten, dan rechtsaf en je loopt naar ene supermarktje toe
  vrijdag 13 februari 2004 @ 00:08:10 #12
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_17134169
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:25 schreef Babbelzz het volgende:
Bij de greencamp het terrein verlaten, dan rechtsaf en je loopt naar ene supermarktje toe
Klopt, die ontdekten we vorig jaar pas toen we door de drukte bij de parkeerplaatsen bij East omgeleid werden.
Maar dat is prima winkelen inderdaad.
Lissabon!
  vrijdag 13 februari 2004 @ 00:13:49 #13
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_17134346
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 21:59 schreef gekke_sandra het volgende:
Er staan wel leuke namen tussen, zoals Evanescence en Underworld... Godspeed you black emperor... daar is een vriend van me helemaal weg van, ik heb het nog niet aandachtig genoeg beluisterd maar Denemarken vind ik toch íets te ver weg voor die paar bands die ik leuk vind.
Eh, dat is mijn wishlist hoor.
De huidige line-up is nog lange van compleet. Ik zou zeggen, check de officiële site anders even.
Lissabon!
pi_17134935
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:13 schreef bolivian het volgende:

[..]

Eh, dat is mijn wishlist hoor.
De huidige line-up is nog lange van compleet. Ik zou zeggen, check de officiële site anders even.

Underworld doet dit jaar geen festivals, Evanescence staat wel al op een festival in portugal dus zou kunnen.

Iedere woensdag worden er nieuwe bands bekend gemaakt op de site.

Hoe gaat men naar Roskilde? Wij gaan dus met het vliegtuig

vrijdag 13 februari 2004 @ 01:47:54 #15
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_17136292
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:36 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Underworld doet dit jaar geen festivals, Evanescence staat wel al op een festival in portugal dus zou kunnen.

Patser.
Neen, wij nemen gewoon de auto. Dat is wel zo prettig wat betreft je mobiliteit in Roskilde zelf. En een relaxed dagje Kopenhagen zit er dan ook in. Maar serieus, om elke keer met al dat bier heen en weer te moeten sjouwen, ik word al moe als ik er aan denk.
Lissabon!
pi_17138111
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:36 schreef mouzzer het volgende:

[..]

wij dit jaar ook, een aantal van ons gaan met de auto waarschijnlijk, handig voor de zooi! andere jaren steeds met de auto geweest.

Zijn jullie in Kopenhagen wel eens in Christiania geweest?

pi_17138122
je kunt ook hele relaxed met de pendelbussen naar station van Roskilde en dan met de trein naar kopenhagen. scheelt je ene boel geld! want parkeren in kopenhagen is DUUURR!
pi_18046867
hmffff... christiania is ws niet meer wat het afgelopen jaren was...
pi_18064095
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:59 schreef bolivian het volgende:

[..]

Ik vond je eerste grote voordeel ook een beetje een nadeel; je bent er een week van te voren, dus een week meer in afval bergen leven, op een camping met minder douche faciliteiten dan Lowlands. (Een beetje een nadeel, ik heb wel erg genoten toen ik er een week van te voren was. ).

En je kunt idd je eigen drank meenemem, dat scheelt heel veel geld. Sterker nog, ik ben langs een tent gelopen waar mensen een eigen tuinperkje hadden aangelegd.
pi_18105459
de week van te voren erzijn is fijnzzzzzz....
wij gaan op maandag heen
pi_18242115
Shit, ik wil dit jaar ook weer. maar ja, m'n vaste partner heeft een vriendinnetje, en die houdt van de Backstreet Boys , dus daarmee ga ik niet naar een festival. Er gaat niets boven Roskilde. Lekker eerst een paar dagen relaxen en vervolgens 4 dagen goede muziek.

Qua sanitaire voorzieningen is het inderdaad wel wat magertjes. Lange rijen voor een warme douche. Dan maar gewoon een koude douche. Sta je meteen tussen de scandinavische meisjes
Zu hause ist alles besser
pi_18242732
haha
pi_18242979
quote:
Op woensdag 7 april 2004 11:35 schreef kaputwiehund het volgende:
Shit, ik wil dit jaar ook weer. maar ja, m'n vaste partner heeft een vriendinnetje, en die houdt van de Backstreet Boys , dus daarmee ga ik niet naar een festival. Er gaat niets boven Roskilde. Lekker eerst een paar dagen relaxen en vervolgens 4 dagen goede muziek.
Het is ook mogelijk om alleen met je vriend te gaan en zijn vriendin niet mee te nemen...het is maar een idee..
pi_18243643
Dat heb ik ook geopperd. Vervolgens moest ik rennen voor mijn leven
Zu hause ist alles besser
  donderdag 8 april 2004 @ 15:57:16 #25
25470 SoSolid
Danke danke
pi_18277160
Wu-tang komt ook.... met de hele groep wooo das ook in geen tijd meer gebeurt... sja ik kan niet anders was ik zeker gegaan hehe, zoveel dope muziek en sfeer
xxx
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')