Ik heb net een goedkoop microfoontje gekocht, met een normale plug (dezelfde uitgang als een gitaarsnoer) en die heb ik met een verkleiningsstekkertje op mijn computer aangesloten. Ik wil mijn zang een beetje trainen en dit werkt iets beter dan een normaal computermicrofoontje. Maar nu komt het: De microfoon is erg regelmatig statisch. Als ik per ongeluk met mijn lippen er tegen aankom dan krijg ik een schok en van aanraken ook al. Wat kan ik doen om het niet meer statisch te maken?
als dit in DIG moest merk ik het wel
valt nog mee dat het uberhaupt werkt .
(daarom zit er op een gewone mic een mono-jack en op een pc mic een stereo-jack)
quote:
Op donderdag 18 december 2003 16:29 schreef blieblie het volgende:
die gewone microfoons hoor je niet te voeden.
een pc microfoon wordt wel gevoed.valt nog mee dat het uberhaupt werkt
.
(daarom zit er op een gewone mic een mono-jack en op een pc mic een stereo-jack)
quote:Deze heeft ook een andere uitgang dan een 'normale' microfoon. Normaal is toch met drie van die gaatjes?
Op donderdag 18 december 2003 16:29 schreef blieblie het volgende:
die gewone microfoons hoor je niet te voeden.
een pc microfoon wordt wel gevoed.valt nog mee dat het uberhaupt werkt
.
quote:Waarom niet de hele tijd dan
Op donderdag 18 december 2003 16:32 schreef JooB het volgende:
Da's nie statisch...staat gewoon onder stroom!
quote:XLR heet dat
Op donderdag 18 december 2003 16:33 schreef Heliospan het volgende:[..]
Deze heeft ook een andere uitgang dan een 'normale' microfoon. Normaal is toch met drie van die gaatjes?
quote:Microfoons kunnen XLR of mono 6,3mm Jack hebben.
Op donderdag 18 december 2003 16:33 schreef Heliospan het volgende:[..]
Deze heeft ook een andere uitgang dan een 'normale' microfoon. Normaal is toch met drie van die gaatjes?
quote:Oke, maar het werkt wel gewoon
Op donderdag 18 december 2003 16:38 schreef blieblie het volgende:[..]
Microfoons kunnen XLR of mono 6,3mm Jack hebben.
Maar een "gewone" microfoon is iig een heel ander soort microfoon als dat je in een pc stopt.
Deze heb ik, een "mono 6,3mm jack" dus. Maar, ik neem ook al tijden dingen op met mijn gitaar door gitaar > kabel > distortionpedaal > kabel > verkleiningsplug. En dat werkt ook prima. Dit is dan toch hetzelfde principe?
En er staat nu geen stroom meer op (en ik kan een verneukt distortioneffect op mijn stem krijgen, maar daar doe ik het niet voor ). Is dit een oplossing? Of kan het zijn dat ik er alsnog iets mee verpest? (microfoon, pedaaltje of geluidskaart?) Ik nam dus, zoals gezegd, altijd gitaarstukjes op door de distortionpedaal en dat werkt prima. Ik denk dan dat dit veilig moet zijn, of niet?
mijn lip voelt nog steeds vreemd aan op de plek waar ik een schok kreeg, dat kan ook niet goed zijn geloof ik
quote:
Op donderdag 18 december 2003 16:27 schreef Heliospan het volgende:
per ongeluk met mijn lippen er tegen aankom
Ik dacht dat het wel zo zou lukken:
Maar toen werd ik dus geėlectrocuteerd
Daarna probeerde ik het met distortionbakje (die uitstond, maar wie weet zou het de stroom afvangen ofzo... weet ik het), op deze manier:
Maar dat werkt ook niet.
Weet iemand een oplossing? Een of ander plugje dat ik kan kopen? Of zijn er betere geluidskaarten die er wel mee kunnen werken? (dat vermijd ik liever nog even)
Ik heb geen geaard stopcontact hier
Het had dus niks te maken met het voeden van de microfoon blabla
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |