quote:Met een verdedigingsduo Escudé - Grygera is het godsonmogelijk ver te komen in Europa
Op maandag 29 december 2003 15:55 schreef bellingerII het volgende:
In de CL een van de betere. Volgens mij is zijn functie de ballen achter de keeper trappen. Als hij 1 van de betere was, zouden we nu niet met lege handen staan!

quote:Nou, daar gaan we samen eens even de CL van dit seizoen doornemen...
Op maandag 29 december 2003 15:55 schreef bellingerII het volgende:
In de CL een van de betere. Volgens mij is zijn functie de ballen achter de keeper trappen. Als hij 1 van de betere was, zouden we nu niet met lege handen staan!
Milan uit: Zlatan was een continue dreiging voor de Milan-defensie, waarvan Nesta na afloop opmerkte dat hij Zlatan heel sterk vond. Geen goal, maar wel gevaar gesticht. Grootste kans van het duel gemist door vd Vaart.
Brugge thuis: Sonck steelt de show qua goals, maar krijgt die vrijheid door een sublieme Zlatan, die met een assist een belangrijk aandeel in de winst heeft.
Celta thuis: Ajax kraakt, Zlatan maakt een magistrale solo goed af, 3 punten binnen.
Celta uit: Ajax komt er niet aan te pas, ook Zlatan heeft het moeilijk.
Milan thuis: Ajax lijkt de eerste helft mee te kunnen met Milan, maar als Zlatan het veld verlaat krijgen we een muggenvoorhoede, die geen enkele kans meer kan creëren.
Brugge uit: Heel Ajax onder de maat.
Ik vind je erg vreemd oordelen: 1 doelpunt, dus niet goed. Sonck speelde 5 x beroerd en 1 x goed, maar scoort 4 x. Uiteindelijk helpt dat ook niet.

quote:Volgens mij hebben die in de CL geen één keer samen een centraal duo gevormd, dus dat klopt niet.
Op maandag 29 december 2003 16:04 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Met een verdedigingsduo Escudé - Grygera is het godsonmogelijk ver te komen in Europa

quote:Oké, kan je gelijk in hebben, maar dan nog. Met beide heren in de verdediging is het onmogelijk een goed resultaat neer te zetten.
Op maandag 29 december 2003 16:05 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij hebben die in de CL geen één keer samen een centraal duo gevormd, dus dat klopt niet.
Zlatan zou er zeker een paar inleggen als hij tegen zo'n verdediging zou spelen

quote:Ik vind dat er veel te snel geoordeeld wordt over twee spelers die nog moeten wennen.
Op maandag 29 december 2003 16:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Oké, kan je gelijk in hebben, maar dan nog. Met beide heren in de verdediging is het onmogelijk een goed resultaat neer te zetten.
Zlatan zou er zeker een paar inleggen als hij tegen zo'n verdediging zou spelen
Met name Grygera speelt gewoon goede duels, maar volgens mij verwachtten sommigen van hem dat ie zo'n beetje beter zou zijn dan Trabelsi en Chivu samen.
Escudé heeft ontegenzeglijk kwaliteiten, maar maakt te veel schoonheidsfoutjes. Hij speelt een beetje als Chivu in diens eerste seizoen, alleen dan zonder rood. Als je gepresenteerd wordt als iemand die net zo goed zou zijn als Chivu, valt dat tegen.

quote:Natuurlijk moet Ajax, Ajax blijven en niet afdalen naar werkvoetbal, maar als een ploeg, spelsysteem, coach en zelfs collegae dat vragen moet je godbeter het niet te lui zijn en hoogmoed in je donder hebben om niet het schuim op je bek te hebben na een wedstrijd .... Zo, dat is eruit, taalkundig niet perfect maar het is wel wat ik voel als ik die stuntel weer in de prachtige outfit zie staan.
Op maandag 29 december 2003 16:04 schreef methodmich het volgende:[..]
Milan uit: Zlatan was een continue dreiging voor de Milan-defensie, waarvan Nesta na afloop opmerkte dat hij Zlatan heel sterk vond. Geen goal, maar wel gevaar gesticht. Grootste kans van het duel gemist door vd Vaart.//Heb je opgemerkt dat Nesta bijna zijn lachen niet kon houden toen hij dat zei....// (geintje)
Brugge thuis: Sonck steelt de show qua goals, maar krijgt die vrijheid door een sublieme Zlatan, die met een assist een belangrijk aandeel in de winst heeft.
Celta thuis: Ajax kraakt, Zlatan maakt een magistrale solo goed af, 3 punten binnen.
Celta uit: Ajax komt er niet aan te pas, ook Zlatan heeft het moeilijk.
Milan thuis: Ajax lijkt de eerste helft mee te kunnen met Milan, maar als Zlatan het veld verlaat krijgen we een muggenvoorhoede, die geen enkele kans meer kan creëren.
// Ik zag de eerste helft Ajax sterker zijn dan Milan //
Brugge uit: Heel Ajax onder de maat.Ik vind je erg vreemd oordelen: 1 doelpunt, dus niet goed. Sonck speelde 5 x beroerd en 1 x goed, maar scoort 4 x. Uiteindelijk helpt dat ook niet.
//Ok en zullen we het nu dan eens over rendement hebben, speelminuten, positie, overige activiteiten in het veld en dan de vergelijking Sonck / Zlatan nog eens maken?//

quote:Dat is dan de schuld van Ajax zelf, die meldden dat ze 2 absolute toppers hadden aangetrokken. Vooral Escudé heeft mij zelden kunnen overtuigen
Op maandag 29 december 2003 16:12 schreef methodmich het volgende:Ik vind dat er veel te snel geoordeeld wordt over twee spelers die nog moeten wennen.
quote:Verdedigend was het meestal wel redelijk, aanvallend haalt hij zelden het niveau dat hij bij Tsjechië wel haalt
Met name Grygera speelt gewoon goede duels, maar volgens mij verwachtten sommigen van hem dat ie zo'n beetje beter zou zijn dan Trabelsi en Chivu samen.
quote:Daarom vind ik dat je hem er wel op mag afrekenen, hij zou een geweldige verdediger zijn die Chivu zou doen vergeten en hij heeft het zelf ook nooit geprobeerd tegen te spreken. En of dat dan aan zelfoverschatting of aanpassingsproblemen ligt is in mijn ogen irrelevant. Als je groots wordt binnengehaald krijg je gewoon meer kritiek dan wanneer je zoals Chivu wordt binnengehaald. Dat was een talent die eens aan een hoger niveau mocht ruiken. Die had ook oneindig veel meer krediet
Escudé heeft ontegenzeglijk kwaliteiten, maar maakt te veel schoonheidsfoutjes. Hij speelt een beetje als Chivu in diens eerste seizoen, alleen dan zonder rood. Als je gepresenteerd wordt als iemand die net zo goed zou zijn als Chivu, valt dat tegen.

quote:Nou, dan hoop ik voor jou dat Zlatan snel verkocht wordt, al hoop ik voor Ajax van niet.
Op maandag 29 december 2003 16:18 schreef bellingerII het volgende:[..]
Natuurlijk moet Ajax, Ajax blijven en niet afdalen naar werkvoetbal, maar als een ploeg, spelsysteem, coach en zelfs collegae dat vragen moet je godbeter het niet te lui zijn en hoogmoed in je donder hebben om niet het schuim op je bek te hebben na een wedstrijd .... Zo, dat is eruit, taalkundig niet perfect maar het is wel wat ik voel als ik die stuntel weer in de prachtige outfit zie staan.

quote:Bij Tsjechië heeft hij een middenveld voor zich
Op maandag 29 december 2003 16:19 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Verdedigend was het meestal wel redelijk, aanvallend haalt hij zelden het niveau dat hij bij Tsjechië wel haalt

quote:Okee, maar ondanks alles staat Escudé nog altijd in de top 50 van het speler van het jaar klassement, niet zo slecht dus.
Op maandag 29 december 2003 16:19 schreef Tony_Montana67 het volgende:Daarom vind ik dat je hem er wel op mag afrekenen, hij zou een geweldige verdediger zijn die Chivu zou doen vergeten en hij heeft het zelf ook nooit geprobeerd tegen te spreken. En of dat dan aan zelfoverschatting of aanpassingsproblemen ligt is in mijn ogen irrelevant. Als je groots wordt binnengehaald krijg je gewoon meer kritiek dan wanneer je zoals Chivu wordt binnengehaald. Dat was een talent die eens aan een hoger niveau mocht ruiken. Die had ook oneindig veel meer krediet
Het wordt vaak ook overdreven, vooral omdat de duels die hij goed speelt niet altijd live op tv komen. Zijn ongelukkige momenten - en begrijp me goed, dat zijn er wel iets te veel onderhand - komen echter vaak nog in herhaling langs.
Zijn probleem zit hem vooral in zijn gebrekkige snelheid en nonchalance. Chivu was ook sloom, maar speelde daar slimmer op in.

quote:Het Tsjechische middenveld is idd ijzersterk, maar met Sneijder, Galasek, De Jong en Van Der Vaart heb je in principe een aardig middenveld lopen, uiteraard minder sterk dan een middenveld met Nedved en Roscisky, maar daar kunnen maar weinig teams aan tippen
Op maandag 29 december 2003 16:25 schreef Leshy het volgende:
Bij Tsjechië heeft hij een middenveld voor zich

quote:Alhoewel Sneijder en De Jong twee prima talenten zijn, zijn ze nog heel onervaren en fysiek zijn het geen beren. Van der Vaart is wat vaker verder voorin te vinden en meer een aanvallend middenvelder/schaduwspits dan een dragende speler op het middenveld. Galásek is de enige echte middenvelder die er stevig staat.
Op maandag 29 december 2003 16:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het Tsjechische middenveld is idd ijzersterk, maar met Sneijder, Galasek, De Jong en Van Der Vaart heb je in principe een aardig middenveld lopen
quote:Vlak daarbij Galásek niet uit.
uiteraard minder sterk dan een middenveld met Nedved en Roscisky, maar daar kunnen maar weinig teams aan tippen
Alhoewel Sneijder en De Jong prima talenten zijn, kun je een degelijk middenveld niet bouwen op twee talenten, een ex-talent pre-gearriveerde speler en maar één echte degelijke middenvelder. Wat één van de redenen is dat ik persoonlijk graag Maxwell op linkshalf zie.

In een interview in een Tsjechisch blad heeft hij aangegeven dat hij het systeem nu al steeds meer onder de knie heeft en dat hij in het begin moest wennen. Komt wel goed dus.

quote:
Op woensdag 31 december 2003 15:42 schreef methodmich het volgende:
Ik mis Mido...Hadden we hem nog maar.
 dan mis ik gronjear meer of kluivert of averladze
 dan mis ik gronjear meer of kluivert of averladze

quote:Kippevel filmpje..
Op maandag 29 december 2003 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Ooit het Zlatan-filmpje wel eens gezien?

quote:nee man.........dan liever een talent als Gronkjaer, Brian Laudrup of Dani. Dani jah. Prima voetballer.

quote:Arveladze deed het toch niet al te slecht destijds?
Op woensdag 31 december 2003 17:49 schreef Maxximus het volgende:dan mis ik gronjear meer of kluivert of averladze

quote:Elk jaar in een succesjaar voor Ajax
Op donderdag 1 januari 2004 02:29 schreef Ajaxno1 het volgende:
2004 wordt het succes jaar voor AJAX!!!!!!!!!

quote:Precies. En Dani ook.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |