abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15609096
gut wat liet escude zich weer makkelijk uitspelen. en er zit totaal geen agressie in het spel van sommige verdedigers. Tegenstander kan aan nemen.... draaien.. sjekkie draaien ... opsteken nu het nog kan ivm de nieuwe wetgeving... kijken wie er vrij staat want voor zijn benen hoeft hij niet te vrezen als hij tegen Ajax voetbalt.
pi_15609265
Escude is veel te wisselvallig, soms goede wedstrijden en uitstekende ingrepen, maar af en toe lijkt het wel een amateur. Moet veel constanter gaan worden, anders moet Pasanen samen met Heitinga maar eens een kans gaan krijgen.
pi_15609328
Op het moment dat SQD zijn sliding inzette om de bal tot corner te verwerken kreeg Kuffo zijn been voor het been van SQD waardoor die hem niet meer kon uitstrekken en ook niet meer kon herstellen omdat hij compleet uit balans werd gebracht. Er zijn zelfs scheidsrechters die hem hadden afgefloten. Dat had ik in dit geval niet terecht gevonden, maar het zag er ongelukkig uit voor SQD en ik denk dat hij door het been van Kuffo er niet zoveel aan kon doen.
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_15610384
Ik vind dat je als top ploeg gewoon spijker harde verdedigers nodig hebt al is het alleen om de tegenstander onzeker te maken . Verdedigers moeten meedogenloos zijn in duels en niet schromen om een tegenstander tegen het gras te werken. Zo dwing je respect af en weten ze dat er niet met je valt te dollen. Kijk alleen naar de europese top . Hun verdedigers zijn voetballend niet de sterkste maar als het aankomt op fysiek geweld dan staan ze hun mannetje. Ik zie ze bij Ajax hun voet terug trekken of zo in zetten als een zaalvoetballer. Je moet ruimen dan weet hij de volgende keer dat je er bent en dat je als het moet ruimt.
  maandag 22 december 2003 @ 15:06:16 #130
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15610660
quote:
Op maandag 22 december 2003 14:59 schreef Chadi het volgende:
Ik vind dat je als top ploeg gewoon spijker harde verdedigers nodig hebt al is het alleen om de tegenstander onzeker te maken . Verdedigers moeten meedogenloos zijn in duels en niet schromen om een tegenstander tegen het gras te werken. Zo dwing je respect af en weten ze dat er niet met je valt te dollen. Kijk alleen naar de europese top . Hun verdedigers zijn voetballend niet de sterkste maar als het aankomt op fysiek geweld dan staan ze hun mannetje. Ik zie ze bij Ajax hun voet terug trekken of zo in zetten als een zaalvoetballer. Je moet ruimen dan weet hij de volgende keer dat je er bent en dat je als het moet ruimt.
Eens. Jaap Stam naar Ajax!

Ik zou persoonlijk die supersnelle magneettrein voor 'm aanleggen

pi_15612318
Ik snap het probleem voor Koeman niet zo. Als je kijkt naar de tegenstander, bijvoorbeeld afgelopen woensdag tegen NAC. Die spelen met één diepe spits en twee jongens aan de zijkanten. Dan zou ik met Grygera en Maxwell aan de zijkanten spelen, Yakubu vast in de mandekking op de diepe spits en Heitinga als vrije man.
In de eerste helft stond Escudé tegen Diba, wat een nachtmerrie was voor de Fransman. In de tweede helft kwam Maxwell linksachterin te staan en Diba had niet veel meer in te brengen. Grygera had niet veel moeite met Boukhari maar verloor hem wel vaak uit het oog, daarom is Trabelsi nog altijd een betere optie dan Grygera, maar momenteel dus niet beschikbaar. En Yakubu is iemand die zich vast kan bijten in een speler, als een prooi en niet meer loslaat! En Heitinga met z'n spelinzicht, timing en kopkracht als slot op de deur.
Dan heb je een verdediging die staat!

Een tegenstander zoals Twente, die speelt met twee centrumspitsen (John en N'Kufo) en twee jongens aan de zijkanten (Ramzi en Gakhokidze) zou ik de backposities hetzelfde laten als tegen NAC, dus Grygera en Maxwell. Escudé vast op John en Yakubu vast op N'Kufo. John Heitinga als vrije man.
Dan zou ik Obodai voor de verdediging zetten en Sneijder en Litmanen voor Obodai. In de spits Sonck en Van der Vaart.

Dit zijn niet mijn favoriete opstellingen, maar gezien de blessures afgelopen week, leken deze twee formaties mij het meest logisch. Ik denk dat Koeman sommige spelers te weinig krediet geeft. Yakubu heeft in elke wedstrijd bewezen dat hij goed is in het uitschakelen van een gevaarlijke speler, maak daar gebruik van dan!

pi_15612780
quote:
Op maandag 22 december 2003 15:06 schreef twi het volgende:

[..]

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

niet die jaap stam naar AJAX

FOR THOSE WHO HAVE BEEN INVOLVED, NO EXPLANATION IS NECESSARY, FOR THOSE WHO HAVEN'T, NO EXPLANATION IS POSSIBLE. (Shaun Tordoff, City Psychos)
pi_15613289
quote:
Op maandag 22 december 2003 16:15 schreef Maxximus het volgende:

[..]

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

niet die jaap stam naar AJAX

Mooi dan komt ie toch lekker fijn in Zwolle afbouwen

[Dit bericht is gewijzigd door sqlsmurft op 22-12-2003 16:41]

pi_15613340
quote:
Op maandag 22 december 2003 15:06 schreef twi het volgende:

[..]

Jaap Stam naar Ajax idd, mij vote heb je!
No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
pi_15617253
quote:
Op maandag 22 december 2003 16:35 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

Jaap Stam naar Ajax idd, mij vote heb je!

ze kunnen van hem zeggen wat ze willen. Tactisch is hij veel minder dan andere spelers maar hij doet gewoon zijn werk en dat is uitschakelen en ballen inleveren. Het is ook geen watje als hij een duel in gaat.
pi_15617685
Anouar Diba... Alsjeblieft zeg. Niets geleerd van Soetaers?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_15617859
quote:
Op maandag 22 december 2003 19:44 schreef methodmich het volgende:
Ik heb de stille hoop dat Utreg hem eerder koopt dan ajax...
pi_15617911
quote:
Op maandag 22 december 2003 19:44 schreef methodmich het volgende:
Ze zijn inderdaad een beetje de weg kwijt bij Ajax, het transferbeleid is zeker niet ideaal. Zowel Escude als Grygera heeft zich nog niet waar gemaakt en Sikora & Soetaers komen duidelijk tekort. Ik begrijp totaal niet waarom ze die Diba willen hebben, dat wordt geheid een miskoop. Sonck is ook nog niet wat ik er van had verwacht, maar die krijgt van mij het voordeel van de twijfel omdat hij vaak noodgedwongen rechtsbuiten moet spelen.
  maandag 22 december 2003 @ 19:51:58 #139
30919 mitt
Michael Corleone
pi_15617918
Stam naar Ajax jaaaaaaaa
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_15618016
quote:
Op maandag 22 december 2003 19:51 schreef Qi het volgende:

[..]

Ze zijn inderdaad een beetje de weg kwijt bij Ajax, het transferbeleid is zeker niet ideaal. Zowel Escude als Grygera heeft zich nog niet waar gemaakt en Sikora & Soetaers komen duidelijk tekort. Ik begrijp totaal niet waarom ze die Diba willen hebben, dat wordt geheid een miskoop. Sonck is ook nog niet wat ik er van had verwacht, maar die krijgt van mij het voordeel van de twijfel omdat hij vaak noodgedwongen rechtsbuiten moet spelen.

Grygera en Escudé vind ik zeker voldoende, evenals Sonck. Grygera is te vergelijken met het eerste halfjaar Trabelsi, Escudé met het eerste halfjaar Chivu. Dat dat niveau minder is dan Trabelsi en Chivu momenteel is wel jammer.

Diba is een talent, maar als je een talent wilt, kan je beter een jonkie door laten stromen of gewoon Ikedia terughalen.

www.thuisuiteten.nl
pi_15621444
Tunesië roept Trabelsi op voor Afrika Cup

22/12/2003 21:17

De Tunesische voetbalbond heeft Hatem Trabelsi opgenomen in de selectie voor het toernooi om de Afrika Cup, dat van 24 januari tot 14 februari in Tunesië wordt gehouden.
De verdediger van Ajax kampt al sinds 22 oktober met een knieblessure die hij in het Champions League-duel met Celta de Vigo opliep. Bondscoach Roger Lemerre hoopt desalniettemin te kunnen rekenen op een fitte Trabelsi.

AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_15642237
Hatem in de top 5 voor Afrikaans voetballer van het jaar. Netjes.
www.thuisuiteten.nl
pi_15643889
"Zlatan en Maxwell blijven langer"

Ajax-directeur Arie Van Eijden gaat er van uit dat Ibrahimovic en Maxwell hun contract bij Ajax verlengen. Rafael Van der Vaart liet vrijdag al weten zijn contract tot 2006 te willen uitdienen. Dit verklaarde hij tegenover AT5.
Voor Ibrahimovic, Van der Vaart en Maxwell bestaat al enige tijd belangstelling vanuit het buitenland. Van Eijden vindt, net als Koeman, dat deze spelers nog niet klaar zijn voor die stap. Van Eijden verwacht dan ook dat het huidige team grotendeels bijeen zal blijven.
Op 5 januari begint de voorbereiding op de tweede seizoenhelft. Het eerste duel is 21 januari tegen Roda JC.

Zou erg mooi zijn, mocht vd Vaart weggaan, moeten we op zoek naar een nieuwe linksback en kan Maxwell mooi op de plaats van vd Vaart staan.

[Dit bericht is gewijzigd door F1Bas op 23-12-2003 17:39]

pi_15646574
VD Vaart blijft nog, ik dacht tot 2005. Hij wil verder groeien. Maar dat Zlatan en Maxwell blijven is zeker goed nieuws. Maxwell is al heel erg goed, en Zlatan wordt steeds beter
pi_15669199
Maxwell.

Zou prachtig zijn als hij bleef.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 24 december 2003 @ 15:05:41 #146
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15669626
quote:
Op maandag 22 december 2003 19:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

ze kunnen van hem zeggen wat ze willen. Tactisch is hij veel minder dan andere spelers maar hij doet gewoon zijn werk en dat is uitschakelen en ballen inleveren. Het is ook geen watje als hij een duel in gaat.

Vroeger had Ajax onder andere daarvoor ook Jan Wouters.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_15670422
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:05 schreef sjun het volgende:

Vroeger had Ajax onder andere daarvoor ook Jan Wouters.

Alleen kon Jan Wouters ook nog eens goed voetballen en had een verbluffend spel inzicht
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15671335
Ajax heeft volgens de Italiaanse website Calciomercato.com belangstelling voor de Braziliaan Eduardo Alcides. De achttienjarige verdediger, die vorige week in de Verenigde Arabische Emiraten met de Braziliaanse ploeg onder twintig jaar wereldkampioen bij de jeugd werd, speelde tot voor kort bij Schalke 04. Ook AC Milan volgt de verrichtingen van de speler.

Alcides maakte tijdens het jeugd-WK genoeg indruk om opgenomen te worden in het All Star-team. Toch is het op dit moment onduidelijk waar hij zijn carrière voortzet. De afgelopen zes maanden speelde Alcides voor Schalke, dat hem tot het eind van het seizoen huurde van Merasol Futebol Clube.

De Duitsers hadden een optie tot koop op de talentvolle speler, maar waren niet bereid om aan de financiële verplichtingen te voldoen. Dinsdag werd de huurovereenkomst dan ook per direct ontbonden. Alcides speelde in de eerste seizoenshelft zes competitiewedstrijden voor Schalke, waarvan vijf in de basis.

Namens Ajax bezocht hoofd scouting Ton Pronk in Dubai het WK voor spelers onder de twintig jaar, waar zijn oog dus viel op Alcides.

pi_15671578
Alcides.. Tja... Ik denk niet dat dat de oplossing is. Beter Hedwiges Maduro, Thomas Vermaelen en Jamal Ait-Mama laten rijpen en ontwikkelen.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 24 december 2003 @ 17:15:02 #150
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_15672900
Bovendien is de verdediging niet bepaald de eerste linie waar Ajax aandacht aan moet besteden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')