quote:Eens, maar ik vind het frappant dat PSV hun spelers toch zo gemakkelijk van zich af duwt. De berichten over Kezman die het einde van het seizoen wellicht niet zou halen vond ik al belachelijk van de kant van PSV af, omdat hij zo belangrijk is. Twee weken later worden ook van Bommel en Robben (nota bene van de kant van PSV af i.p.v. de spelers) nadrukkelijk in de etalage gezet.
Op zaterdag 20 december 2003 12:59 schreef Tony_Montana67 het volgende:
De financiële situatie bij PSV is lang niet zo slecht als enkelen willen doen voorkomen. 60% van de eventuele transfer van Kezman blijft voor PSV. Als Ramzi en Gakhokidze van hun contract af zijn en de parkeerplaats verkocht worden dan is het eenmalige gat in de begroting gedicht.Vergeet niet dat het geen structureel tekort is
Vergeet niet dat zo'n parkeerplaats ook maar een eenmalige inkomstenbron is. Valt het met dat eenmalige tekort tegen (en wordt dat tekort dit jaar herhaald), dan is die parkeerplaats er niet meer. Evengoed geldt hetzelfde voor Ajax, natuurlijk.
quote:Ik weet niet in hoeverre je ervarenheid in de HCE moet gebruiken als doorslaggevende factor. Oke, Ajax draait de laatste drie weken minder dan verwacht, de motor begint een beetje te haperen. Het geluk is dat dat totaal geen invloed heeft gehad op de resultaten in de HCE. Die periode heeft PSV ook gehad, en daar is het wel ten koste gegaan van punten.
De strijd om de titel dit jaar wordt spannend, maar ik denk persoonlijk dat PSV de betere papieren heeft. Een bredere en meer ervaren selectie hebben meer kans dan een talentvolle, maar redelijk onervaren selectie. Ajax kan een blessure of schorsing van Galasek nauwelijks opvangen, terwijl een blessure van Mark Van Bommel vrijwel zonder problemen wordt opgevangen. Het wordt close, maar zoals het er nu naar uitziet verliezen beide clubs geen spelers in de winterstop en wint PSV het op ervaring en fysieke gesteldheid
Bovendien is Galasek belangrijk, maar in de HCE kan 'ie op een dusdanige manier opgevangen worden dat het allemaal misschien wat minder gaat, maar Ajax nog absoluut van 16 clubs uit de HCE kan winnen.
Persoonlijk vind ik de naieviteit van Koeman in de laatste weken de voornaamste oorzaak van het slechte presteren in de afgelopen maand. Telkens maar weer 4-3-3 met de spelers die je daarvoor niet in huis hebt. Mitea die niet goed in vorm is en op rechts heb je geen goed alternatief. En toch zo blijven spelen. Met Galasek kan je zo spelen, ja. Maar zonder hem lukt dat niet. Als Koeman wat minder naief is en 4-4-2 of 3-5-2 aanhoudt, dan zie ik geen reden waarom Ajax ook maar iets onderdoet voor PSV. We hebben dan de mensen ervoor, de dubbele bezetting OVERAL op het veld zonder al te veel kwaliteitsverlies.
code:Persoonlijk vind ik dat tweede team nog altijd erg waardig, alleen in aanvallend opzicht is het wat twijfelachtig. De "gedachte" vleugelspelers komen denk ik gewoon beter tot hun recht naast een echte spits. Hetzelfde geldt voor Mitea, maar verdedigend moeten Yakubu en Obodai dat maar opvangen.Lobont
(Stekelenburg)Trabelsi Heitinga Escude
(Grygera) (Escude / Pasanen) (van Damme / O'Brien)Pienaar Galasek Sneijder van der Vaart Maxwell
(de Jong) (Yakubu) (Litmanen) (Obodai) (Mitea)Sonck Ibrahimovic
(Sikora) (Soetaers)
Jezus, zit ik alweer opstellingen te geven ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door twi op 20-12-2003 14:03]
quote:KAMPIOEN WORDEN!
Over vdV op voetbalzone.nl
Tegen de Amsterdamse televisiezender AT5 zegt de international van Oranje dat hij zijn contract bij Ajax (tot 2006) waarschijnlijk 'gewoon' uitdient. Begin dit jaar heeft hij met Ajax afgesproken dat hij minimaal tot het einde van dit seizoen blijft. "Maar ik heb genoeg geduld. Ik wil hier blijven presteren. Het kan zomaar zijn dat ik mijn contract uitdien. Ik heb het hier naar mijn zin. Het is een mooie club, een mooi stadion en een mooie stad. Wat wil je nog meer?"
Maar wel leuk dat 'ie nu misschien toch blijft
quote:Gaap!
Op zaterdag 20 december 2003 12:59 schreef Tony_Montana67 het volgende:
De financiële situatie bij PSV is lang niet zo slecht als enkelen willen doen voorkomen. 60% van de eventuele transfer van Kezman blijft voor PSV. Als Ramzi en Gakhokidze van hun contract af zijn en de parkeerplaats verkocht worden dan is het eenmalige gat in de begroting gedicht.Vergeet niet dat het geen structureel tekort is
De strijd om de titel dit jaar wordt spannend, maar ik denk persoonlijk dat PSV de betere papieren heeft. Een bredere en meer ervaren selectie hebben meer kans dan een talentvolle, maar redelijk onervaren selectie. Ajax kan een blessure of schorsing van Galasek nauwelijks opvangen, terwijl een blessure van Mark Van Bommel vrijwel zonder problemen wordt opgevangen. Het wordt close, maar zoals het er nu naar uitziet verliezen beide clubs geen spelers in de winterstop en wint PSV het op ervaring en fysieke gesteldheid
Ga jij lekker verkondigen dat PSV de betere papieren heeft. Nu Ajax zich alleen maar hoeft te focussen op de HCE en daarmee een rustiger programma heeft, heeft Ajax de betere papieren in handen voor de titel. Ook heeft Ajax 4 punten voorsprong op PSV.
Ook is het zo dat het gat in de begroting niet eenmalig is. Ook is het verkopen van de parkeerplaats helemaal niet zeker. De gemeente Eindhoven heeft er zelf ook geen geld voor.
Dat er spelers gaan vertrekken is gewoon een feit. PSV zal op korte termijn sowieso 1 of 2 spelers van de hand doen. Ook zal het weer niet overleven van de CL een nadelig gevolg hebben op het behouden van spelers en het halen van spelers.
Dat Ajax nu twee wedstrijden wat minder speelt wil niet zeggen dat ze het hele seizoen minder zullen presteren, in tegendeel zelfs. We gaan hoe dan ook met 1 punt voorsprong op PSV de winterstop in. En PSV heeft na de winterstop een druk programma en we weten allemaal dat je dan als club gewoon punten gaat morsen.
Ajax wordt op zeker kampioen en ik neem elke weddenschap daarover op aan.
Welke spits zou dat dan moeten worden?
quote:kezman
Op zaterdag 20 december 2003 14:12 schreef twi het volgende:
Jongens, we moeten geen rechtsbuiten erbij. WE MOETEN EEN SPITS!Welke spits zou dat dan moeten worden?
quote:Nouja, met elke mooiere club dan PSV mag Kezman in z'n handjes knijpen. Hij zal dus wel blij zijn als Ajax 'm zou willen
Op zaterdag 20 december 2003 14:14 schreef AirRaid het volgende:[..]
kezman
quote:denk alleen dat zowel de ajax aanhang als de psv aanhang er niet blij mee zullen zijn
Op zaterdag 20 december 2003 14:15 schreef twi het volgende:[..]
Nouja, met elke mooiere club dan PSV mag Kezman in z'n handjes knijpen. Hij zal dus wel blij zijn als Ajax 'm zou willen
quote:Wat is dat nou voor een bullshit. We hebben juist een goede rechtsbuiten nodig.
Op zaterdag 20 december 2003 14:12 schreef twi het volgende:
Jongens, we moeten geen rechtsbuiten erbij. WE MOETEN EEN SPITS!Welke spits zou dat dan moeten worden?
Wie kan er op de positie van rechtsbuiten.....
Sikora....nou nee
Sonck....ook niet echt
Dus Uche moet lekker komen voor die positie en de Ridder.
AUB geen spits
quote:nou daar hoor ik Kezman wel anders over
Op zaterdag 20 december 2003 14:15 schreef twi het volgende:[..]
Nouja, met elke mooiere club dan PSV mag Kezman in z'n handjes knijpen. Hij zal dus wel blij zijn als Ajax 'm zou willen
quote:Waarschijnlijk wel. Alleen is de vraag of Ajax hem terug wil. Ik denk dat Ajax de voorheur geeft aan het aantrekken van Uche dan van Nando. Was Uche al in de zomer gehaald was Nando misschien nu een optie geweest maar ik zie eerder Uche komen dan Nando.
Op zaterdag 20 december 2003 14:16 schreef twi het volgende:
Kan Nando Rafael niet al worden teruggekocht?
quote:Klopt, maar 4 punten is niet bijzonder veel en ik wil dit weekend eerst even afwachten. Twente is in vorm en Ajax niet
Op zaterdag 20 december 2003 14:10 schreef Speed1971 het volgende:
[q]Ga jij lekker verkondigen dat PSV de betere papieren heeft. Nu Ajax zich alleen maar hoeft te focussen op de HCE en daarmee een rustiger programma heeft, heeft Ajax de betere papieren in handen voor de titel. Ook heeft Ajax 4 punten voorsprong op PSV.
quote:Het gat kwam voort uit een snelle afschrijving op Gakhokidze, Ramzi en nog wat van dat soort spelers. De begroting is niet verhoogd en wordt dit seizoen waarschijnlijk gehaald. Waar jij het vandaan haalt dat de financiële situatie zo extreem slecht is, is mij een compleet raadsel
Ook is het zo dat het gat in de begroting niet eenmalig is. Ook is het verkopen van de parkeerplaats helemaal niet zeker. De gemeente Eindhoven heeft er zelf ook geen geld voor.
quote:Niet in de winterstop zoals het er nu uitziet, aan het eind van het seizoen is het wat anders
Dat er spelers gaan vertrekken is gewoon een feit. PSV zal op korte termijn sowieso 1 of 2 spelers van de hand doen. Ook zal het weer niet overleven van de CL een nadelig gevolg hebben op het behouden van spelers en het halen van spelers.
quote:Daar heb je gelijk in, maar zolang deze Ajax defensie er staat blijven ze kans lopen op puntverlies
Dat Ajax nu twee wedstrijden wat minder speelt wil niet zeggen dat ze het hele seizoen minder zullen presteren, in tegendeel zelfs. We gaan hoe dan ook met 1 punt voorsprong op PSV de winterstop in. En PSV heeft na de winterstop een druk programma en we weten allemaal dat je dan als club gewoon punten gaat morsen.
quote:Kratje bier!
Ajax wordt op zeker kampioen en ik neem elke weddenschap daarover op aan.
quote:Litmanen en van der Vaart moeten imho niet in de spits. Het zijn aanvallende middenvelders. Zodra je ze in de spits zet, vallen hun belangrijkste kwaliteiten grotendeels weg (ruimte zoeken). Bij de tweede x Sonck ga ik ervanuit dat je Soetaers bedoeld.
Op zaterdag 20 december 2003 14:16 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Wat is dat nou voor een bullshit. We hebben juist een goede rechtsbuiten nodig.
Zlatan is een spits
Sonck is een spits
VDV kan in de spits
Hell even Litamen kan in de spits.Wie kan er op de positie van rechtsbuiten.....
Sikora....nou nee
Sonck....ook niet echtDus Uche moet lekker komen voor die positie en de Ridder.
AUB geen spits
Soetaers en Sikora zijn nou eenmaal niet echt vleugelspelers en niet echt spitsen. Een kwalitatief goede rechtsbuiten die de achterlijn haalt gaat gewoon niet gevonden worden. Die moet zelf opgeleid worden. Misschien dat de Mul het waar kan maken in Portugal. Uche moet niet gehaald worden.
Zlatan en Sonck zullen echter niet alle wedstrijden fit zijn, en dus is geen positie in de spits dubbel bezet, hoe ik het zie. Als er 1 weg valt, moet je spelers die geen spits zijn er neer zetten. En dat is niet ideaal.
quote:Werd die een anderhalf- a twee jaar terug niet in de bak met "Gevonden voorwerpen" in Eindhoven gevonden?
Het gat kwam voort uit een snelle afschrijving op Gakhokidze
quote:4 punten is meer dan genoeg om kampioen te worden. Ajax zal nog wel punten laten liggen maar dat geldt ook voor PSV.
Op zaterdag 20 december 2003 14:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Klopt, maar 4 punten is niet bijzonder veel en ik wil dit weekend eerst even afwachten. Twente is in vorm en Ajax niet
quote:Simpel. PSV legt de nadruk wel erg op verkopen de laatste tijd.
Het gat kwam voort uit een snelle afschrijving op Gakhokidze, Ramzi en nog wat van dat soort spelers. De begroting is niet verhoogd en wordt dit seizoen waarschijnlijk gehaald. Waar jij het vandaan haalt dat de financiële situatie zo extreem slecht is, is mij een compleet raadsel
quote:Dat zullen we snel genoeg te weten komen.
Niet in de winterstop zoals het er nu uitziet, aan het eind van het seizoen is het wat anders
quote:Met deze defensie hebben zij minder punten verspeeld dan PSV. Dus onzin!
Daar heb je gelijk in, maar zolang deze Ajax defensie er staat blijven ze kans lopen op puntverlies
quote:Prima
Kratje bier!
quote:Yup, samen met Temrukov en een aantal andere paniekaankopen , ze staan beiden nog wel voor een smak geld op de loonlijst
Op zaterdag 20 december 2003 14:25 schreef twi het volgende:Werd die een anderhalf- a twee jaar terug niet in de bak met "Gevonden voorwerpen" in Eindhoven gevonden?
quote:Maar er is nog steeds niemand verkocht. Er circuleren een hoop verhalen in de media, maar er is nog steeds niets concreet
Op zaterdag 20 december 2003 14:25 schreef Speed1971 het volgende:
Simpel. PSV legt de nadruk wel erg op verkopen de laatste tijd.
quote:die staat
Prima
quote:En die zijn nota bene door PSV zelf de wereld in geholpen.
Op zaterdag 20 december 2003 14:38 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Maar er is nog steeds niemand verkocht. Er circuleren een hoop verhalen in de media, maar er is nog steeds niets concreet
quote:Lekker, Grolsch of Hertog Jan
die staat
quote:PSV heeft dus geen bredere selectie, want in kwantiteit minder spelers. Ook in kwaliteit trouwens, want ik vind dat PSV zonder van Bommel ook een stuk minder is. Ze zijn alleen nauwelijks getest. Dat je in de CL wel goed speelde zonder Mark, komt meer omdat dan van Lucius niets verwacht wordt.
Op zaterdag 20 december 2003 12:59 schreef Tony_Montana67 het volgende:De strijd om de titel dit jaar wordt spannend, maar ik denk persoonlijk dat PSV de betere papieren heeft. Een bredere en meer ervaren selectie hebben meer kans dan een talentvolle, maar redelijk onervaren selectie.
Het is maar net wat je wilt. Als je per sé 4-3-3 moet spelen, heb je vrij dringend een rechtsbuiten nodig, al dan niet als aankoop.
Ga je naar de mogelijkheden van je selectie gewoon 4-4-2 spelen, mag er wel een centrumspits bij, helemaal omdat Ryan Babel nu nog iets te jong is, hoewel... Mitea mag ook meedoen.
Als je dan al een spits gaat halen, zie ik in de HCE eigenlijk niks lopen wat haalbaar is. Kezman kan het niveau aan, maar komt natuurlijk nooit naar Amsterdam. Jongens als Hoogendorp, Amoah of Denneboom maken je niet beter.
Dan kom je dus uit in het buitenland, waarbij Maris Verpakovskis of Fazli Tuncay mij wel aardige opties lijken en eventueel ook Robinho (beetje duur wel) of Alexander Farnerud.
quote:Ben het hiermee eens. Hij bleef het maar proberen terwijl het maar al te duidelijk was dat het niet werkte.
Op zaterdag 20 december 2003 14:01 schreef twi het volgende:
Persoonlijk vind ik de naieviteit van Koeman in de laatste weken de voornaamste oorzaak van het slechte presteren in de afgelopen maand. Telkens maar weer 4-3-3 met de spelers die je daarvoor niet in huis hebt. Mitea die niet goed in vorm is en op rechts heb je geen goed alternatief. En toch zo blijven spelen. Met Galasek kan je zo spelen, ja. Maar zonder hem lukt dat niet. Als Koeman wat minder naief is en 4-4-2 of 3-5-2 aanhoudt, dan zie ik geen reden waarom Ajax ook maar iets onderdoet voor PSV. We hebben dan de mensen ervoor, de dubbele bezetting OVERAL op het veld zonder al te veel kwaliteitsverlies.
quote:Robinho is volgens mij niet echt een diepe spits. Is hij toch iets te frele voor.
Op zaterdag 20 december 2003 15:44 schreef methodmich het volgende:
Dan kom je dus uit in het buitenland, waarbij Maris Verpakovskis of Fazli Tuncay mij wel aardige opties lijken en eventueel ook Robinho (beetje duur wel) of Alexander Farnerud.
quote:Die is nou niet echt super bezig in Berlijn.
Op zaterdag 20 december 2003 14:16 schreef twi het volgende:
Kan Nando Rafael niet al worden teruggekocht?
Maar wat ik dus al aangaf, Koeman wilt met 3 buitenspelers spelen maar heeft daar de spelers niet voor. Als je kijkt naar de bezetting voorin: we hebben 5 spelers (Boukhari, Mitea, Soetaers, Wamberto, Sikora) die linksbuiten kunnen spelen en 2,5 spelers (Sonck (0,5), Wamberto en Sikora) die rechtsbuiten kunnen spelen. Van deze 6 spelers zijn er 3 (Boukhari, Wamberto en Sikora) niet goed genoeg voor het niveau dat Ajax moet hebben, Mitea is nog te jong, te licht en dus grillig, onvervaren enz., Soetaers heeft (te) veel (?) tijd nodig om aan te passen en Sonck is een centrumspits.
Wat ook opviel tegen NAC was dat de omschakeling van balbezit-balverlies zo traag verliep dat NAC wel drie/vier 100% kansen heeft gehad om de 0-2 te scoren. Tuurlijk, Ajax móest na de 0-1 volop de aanval spelen. Maar het gemis van Galásek is moeilijk op te vangen. Er werd constant met teveel man vóór de bal gespeeld, bovendien verliepen de meeste aanvallen via Sneijder maar die verloor de bal ook meer dan eens waardoor NAC naar hartelust kon counteren.
Het is duidelijk dat Ajax financieel geen grote slag kan slaan en dus creatief moet zijn in het zoeken naar de juiste versterking(en). Op nationaal niveau zie ik de spelers van PSV en Feyenoord niet snel de overstap naar Ajax maken. En de overige clubs zullen Ajax niet kunnen helpen in de zoektocht naar versterkingen. Een vesterking is nl. iemand die je beter maakt en daartoe zijn spelers van de subtop niet in staat.
Dus moet men óf creatief zijn in de scouting. Of jongens als Tom de Mul, Ryan Babel, Daniel de Ridder, Jason Culina enz. klaar gaan stomen voor Ajax 1.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |