abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15509388
6 november 11 fotorolletjes van vakantie ingeleverd bij dixons Hoogvliet.
Dinsdag de 11e foto's opgehaald, bij thuiskomst bleek een rolletje helaas niet met witte
randjes afgedrukt(foutje van Dixons), deze de 12e november teruggebracht en deze zou
opnieuw worden afgedrukt.
Volgende dag foto's in mappen gedaan om ze te kunnen laten zien, hierbij viel me op diverse foto's op dat er zwarte randjes aan de zijkanten zaten, welke niet op de negatieven bleken voor te komen. . Dixons heeft 12 november deze foto's teruggestuurd naar de kodak ontwikkelcentrale in Belgie.
14 november was het dan weer zover, ik kon mijn foto's weer ophalen. Nu bleken deze foto's veel groener dan degene die de eerste keer wel goed afgedrukt waren, en het rolletje wat in zijn geheel opnieuw afgedrukt moest worden, lijkt het wel of er her en der stofdeeltjes in de afdrukmachine terrecht zijn gekomen, die nu ook op mijn foto's zijn te zien.
Groene foto's voor de 2e keer terug en weer groen terug gekregen
27 november een heel rolletje teruggestuurd voor overmaken ivm de kleurverschillen met een voorbeeldfoto die 1e keer goed was afgedrukt.
Nu zijn ze dus die groene foto's en alle negatieven kwijt van dit rolletje, en dat voor 175 euro

[Dit bericht is gewijzigd door Recaro op 18-12-2003 12:43]

pi_15509402
Zozo
pi_15509480
Doe je goed.
pi_15509492
en toen?
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_15509500
Wat een overvloed aan informatie in je openinspost, het kan niet beter..
Hulde
Ik ja meteen nomineren als beste topicopener van 2003..
  FOK!fotograaf donderdag 18 december 2003 @ 12:40:15 #6
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_15509548
Stoer man, ben trots op je, zou dat nooit durven!
pi_15509621
Was nog ff bezig met hele verhaal maken
pi_15509672
quote:
Op donderdag 18 december 2003 12:42 schreef Recaro het volgende:
Dat blijkt ja. Nu staat het er.
  FOK!fotograaf donderdag 18 december 2003 @ 12:43:55 #9
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_15509680
quote:
Je moet ook daarna pas op invoegen drukken!
pi_15509713
quote:
Meestal doe je dat eerst voordat je op invoeren drukt
pi_15510622
klootzakken......
pi_15511731
quote:
Op donderdag 18 december 2003 12:35 schreef Recaro het volgende:
knip...
en dat voor 175 euro
175 EURO????

Moet daar geen punt tussen??

Oh ja, je hebt pech gehad, in zijn algemeenheid is kodak niet slecht, er loopt hier ook een mooi topic over CeWe. Dat is pas slecht.

Als je echt bijna 100% zeker mooie foto's wilt moet je ze naar een vaklab brengen, daar wordt namelijk elk rolletje per stuk bekeken en gecorrigeerd. Bij een centrale als kodak worden er alleen correcties uitgevoerd als de hele lijn te groen is.

Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 18 december 2003 @ 15:10:40 #13
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_15514382
Had je al ervaringen met dixons voordat je er 11 films tegelijk inleverde ?

Doorgaans probeer ik een adres even uit voor ik er een grote lading werk naar toe stuur. Eventueel laat je ze een paar 'lastige' negatieven afdrukken en zelfs de service van een winkel/lab-combinatie is prima uit te testen.

Kennelijk hebben Kodak/Dixons nog steeds niet door hoe de markt momenteel ligt, want dan maak je dit soort blunders niet. (bij Trekvat of Kruitpleister kun je je goedkoper laten belazeren moet je maar rekenen)

Dat Dixons in een stukje meerwaarde niet geïnteresseerd is is dan nog tot daar aan toe. Dat Kodak er zo'n puinhoop van maakt is te triest voor woorden, en geeft blijk van een stukje ongepaste arrogantie, dat de gele reus (of de grote vergeler) van oudsher niet vreemd is. (U drukt op de knop, wij vernaggelen de rest )

Een vaklab is inderdaad beter, voor 11 filmpjes vol vakantiefoto's wil het echter nogal eens een prijzige liefhebberij worden.

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_15515169
Tussen het vaklab en de dixons zit nog een heel groot aanbod: van andere ketens (Hema, Albert Heijn) tot de lokale fotowinkel met een goed minilab...

Vind het erg rot voor je!

* kwaakeend kan zich de vervelende ervaring prima voorstellen (ook ervaring op dat gebied..), maar hoopt dat mensen (met deze ervaring) eens wat verder kijken.. kost misschien euro meer, heb je gewoon je foto's..

Fotografie, lekker eten & reizen (easy combo ;) )
  donderdag 18 december 2003 @ 17:13:50 #15
68094 00.7
Succes is een keuze
pi_15518090
Voor bijna de helft van het bedrag had je het bij een Combi zaak in de 1 uurservice kunnen laten doen. Dan is a. de kwaliteit beter, omdat de negatieven niet met z'n tientallen aan een lange sliert worden gedaan en door de baden worden gejakkerd en b. als er toch iets niet naar wens is, kun je dat terplekke aangeven en wordt het meteen over gedaan. Kun je het na een uur weer ophalen.

En dat nog voor bijna de helft van de prijs ook. Slechte keus dus geweest van je, want nu ben je je negatieven kwijt en dat komt niet zomaar weer terecht als het naar een ontwikkelcentrale is gegaan .

pi_15610857
Blijkbaar zijn m'n foto's weer boven water gekomen, benieuwd of ik ze nog dit jaar in m'n bezit heb.
Was echt 175 euro afdrukken en op cd zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')