Ik rij een Nissan Vanette 2.0D en nu is mijn dynamo kaduk.
Kan ik, als ik de accu oplaad, hier nog een rit mee maken? Het ding moet eigenlijk 150km vederop voor reparatie.
btw, er zit iets van een vacuum pomp aan de dynamo:?
De snaar is niet gebroken dus hij draait wel.
Kan ik onbezorgd op pad gaan of niet?
Groet,
Niet zo technisch
Je kan er gewoon mee doorrijden hoor, bij onze Mitsubishi L300 2.5D was ie ook stuk en we reden er gewoon mee door in Duitsland totdat we een garage konden vinden. Er kan gewoon nix gebeuren.
Suck-6 ermee
quote:Bij een diesel-motor hoef je geen stroom, onze accu was bijna volledig leeg want zelfs de lichten in de dash brandden zwak. En hij reed gewoon normaal verder hoor. Bij een benzine motor moet je continu stroom hebben voor de bougies. Daarom hebben diesels ook de bijnaam: "zelf-ontbrander".
Op woensdag 17 december 2003 23:53 schreef E-Vix het volgende:
Let er wel op dat je accu goed vol is. Ik heb laatst bij mijn Golf 3 ook een defecte dynamo gehad, en binnen 20 km stond ik stil omdat mijn accu leeg was. Je motor heeft namelijk stroom nodig om te kunnen blijven lopen (Denk aan de computer, ontsteking, etc).
Het kan geen kwaad verder, je loopt alleen het risico stil te komen staan (Maar daar heb je de ANWB weer voor)
Correct me if i'm wrong.
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 18-12-2003 00:11]
quote:Wrong
[b]Correct me if i'm wrong.
Ook een diesel heeft spanning van de dynamo nodig.
quote:Zodat je startmotor ze leeg kan trekken
Op donderdag 18 december 2003 11:35 schreef slashme het volgende:
Neem een paar volle accu's mee en wissel die om de 50 kilometer.
Succes iig...
En ik denk dat zo'n vanette diesel een typische oldskool diesel is die zonder compu werkt, of in elk geval niet zo'n uitgebreide die stroom eet alsof het diesel is .
Ik zou het wel willen doen in de kerstvakantie . Wel een mobieltje bij de hand houden trouwens
.
Ik heb een oldskool diesel, ik heb een stampvolle accu, ik heb de hele dag de tijd, ik heb m'n mobiel bij me, ik hoef alleen overdag te rijden, sleepkabel is aan boord, ik hoef alleen maar over de snelweg.
...kan er niets mis gaan!
bedankt voor jullie input.
gr,
NietZoTechnisch
quote:Dom...
Op donderdag 18 december 2003 13:13 schreef NietZoTechnisch het volgende:
Dus,...als ik het goed begrijp...Ik heb een oldskool diesel, ik heb een stampvolle accu, ik heb de hele dag de tijd, ik heb m'n mobiel bij me, ik hoef alleen overdag te rijden, sleepkabel is aan boord, ik hoef alleen maar over de snelweg.
...kan er niets mis gaan!
bedankt voor jullie input.
gr,
NietZoTechnisch
Maar toch veel succes toegewenst.
Het was maar een ritje van 40 km...
Wel vervelend natuurlijk, omdat de politie nogal veel controleert op werkende dynamo's momenteel. Maar het kan dus wel. Eventueel maak je een omweggetje als je politie ziet controleren.
En anders neem je toch gewoon van die kleine lampjes, doe je ze om je mouw, heb je heel die dynamo niet meer nodig!
Fiets-ze!
quote:Volgens mij werken je hersens op dit moment ook niet of wel.
Op donderdag 18 december 2003 14:51 schreef flipsen het volgende:
Ik rij al maanden met een kapotte dynamo! Maar ja, wat wil je, in Amsterdam worden die dingen bij het leven gesloopt.Wel vervelend natuurlijk, omdat de politie nogal veel controleert op werkende dynamo's momenteel. Maar het kan dus wel. Eventueel maak je een omweggetje als je politie ziet controleren.
Zeker ook al jaren defect
quote:
Op donderdag 18 december 2003 14:51 schreef flipsen het volgende:
Ik rij al maanden met een kapotte dynamo! Maar ja, wat wil je, in Amsterdam worden die dingen bij het leven gesloopt.Wel vervelend natuurlijk, omdat de politie nogal veel controleert op werkende dynamo's momenteel. Maar het kan dus wel. Eventueel maak je een omweggetje als je politie ziet controleren.
Pciessssss
quote:Net als jouw gevoel voor humor?
Op donderdag 18 december 2003 14:52 schreef Viper_74 het volgende:[..]
Volgens mij werken je hersens op dit moment ook niet of wel.
Zeker ook al jaren defect
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |