en Melonovy, hoe ging 't vannacht? lastig hoor...
bij ons heeft 't even laten huilen van de week trouwens goed geholpen. bedankt nog voor de tip, easy-going! ik dacht echt dat 't weinig zin had, als meneer zich laat horen wordt 't doorgaans niet minder. maar na 10 minuten was ie stil en heeft toen de rest van de nacht geslapen! sindsdien is 't hier 'stille nacht, heilige nacht!', olé!
o en basset, ik kom ook maar weinig aan huishoudelijke dingen toe. ongelooflijk hoe druk je met zo'n kleintje kunt zijn.
Sinds ongeveer 2 weken is Cas vaker en langer wakker dan voorheen en ik ben helemaal uit mijn huishoudelijke ritme (áls dat er al was) Hij heeft er ook nog eens moeite mee, als hij me wel hoort, maar niet erg dichtij ziet. volgens mij wil hij me allene maar ruiken als ie wakker is. Nou komt daar ook nog eens bij dat hij van alles wil, maar het nog niet kan. Iets pakken, wil hij wel, maar omdat hij dan zo driftig gaat maaien na een tijdje proberen, slaat hij of zichzelf, of knalt met zijn knuistje tegen de spijlen van de box aan, brullen natuurlijk.
Zijn voeten zijn ook iets magisch voor hem. Leuk, om in de lucht te gooien, dan zie je ze boven je hoofd hangen, maar als ze dan op eens weer weg zijn moet je héél erg boos worden! Dan maar hangend in de banaan (bv-kussen) Dan kan je je tenen zien, maar omdat hij dan zijn hoofd naar zijn voeten brengt, kukelt ie steeds om..... brullen.... En zo zit ik dus úren met een kind op schoot die alleen maar wil kletsen en voeten wil kijken
Hebben jullie ook dat je kind niet meer op schoot wil hangen, maar alleen maar wil zittten of zelfs gaat staan?
Cas wil me alleen maar aankijken op schoot, dus ondertussen hangen mijn handen op mijn enkels, ruim 7 kilo steeds in de rug steunen gaat gewoon niet voor een paar uurtjes en mijn benen zijn te kort om ze op te trekken en hem dan op mijn bovenbenen te laten steunen, dan kiept zijn hoofd soms naar achter ![]()
Oke, ik mag niet klagen, dus doe het ook maar niet
Cas slaapt namelijk wél geweldig door. Om 17 uur gaat ie naar bed en de volgende dag om 7:30 maken we hem wakker. Slapende weg krijgt hij om 23 uur nog wel die 4de fles hoor, anders krijgt hij volgens mij veel te weinig voeding. Tis al geen volle-flessen-drinker....
quote:Steve, van harte gefeliciteerd met Jamie!!!
Op donderdag 18 december 2003 21:49 schreef Steve-O het volgende:
Nee nog niet gezien
Ben er wel blij mee jamoet wel ff wennen
ff wat specsGeboren 17 december 11.16 in sneek ziekenhuis
wicht :3665 gram
lengte 50 centimeter
Naam : JAMIE JESSE KEIRAN
Moussy, dat gedrag van Cas herken ik wel, Chiara wou ook veel op schoot zitten, gewoon zitten en staan. Soms had ik er geen zin in en legde ik haar in de box neer, dan liet ik haar even mopperen en dat ging na een minuutje over in zoet spelen en alles in d'r mondje stoppen.
Vannacht is het wel aardig gegaan, ze lag lekker bij me en is 3 keer wakker geweest om te drinken. Vanochtend voor dat we er uit gingen heb ik Chiara nog even aangelegd, onder het motto vaker verzadigd raken, en ze heeft een volle borst helemaal leeg gedronken. Ik was er verbaasd over, want dit had ik echt niet verwacht. Straks als ze wakker is eerst even aanleggen voordat we verder gaan.
tip voor 'te korte bovenbenen' bij op schoot liggen: verleng ze met je onderarmen; ik bedoel: ondersteun Cas' bovenste gedeelte met je armen, dan kun je toch die gezellige aankijk-houding toepassen. in die houding doe ik met Piet vaak het spelletje dat ie eerst rechtop tegen me aan zit (buik tegen buik) en dan laat ik m'n armen wat naar achteren zakken, zodat hij zich achterover kan laten vallen als ie 't zitten niet meer volhoudt. levert veel pret op hier.
Huishoudelijk doen met kinderen.. euhm poging tot
Ik hoor mééh, dus ik moet weer parraat staan en ga even kijken of ik mijn bovenbenen kan verlengen
Hier gaat het slapen nog steeds naar ieders tevredenheid. Pascalle krijgt om 23.00 haar laatste fles, dan maken we haar om 06.00 weer wakker voor haar flesje en vervolgens slaapt ze dan meestal door tot 09.00, dus kunnen mama en Jillian ook nog even heerlijk blijven liggen ![]()
Wel geef ik haar soms een paar druppels cinababy op haar speentje als ze 's avonds slapen gaat. Ze is vaak dan wat 'hyper' en die druppies kalmeren haar en binnen no time ligt ze dan te ronken
Die speen spuugt ze daarna altijd uit en die hoeft ze dan ook niet meer, dus daar hoeven we gelukkig niet voor ons bed uit.
Ik heb trouwens ook een combisleeper voor haar gekocht. Het schijnt ongeveer hetzelfde effect te geven als inbakeren in de zin dat het lijfje lekker ingepakt zit en dit geeft dus een behaaglijk gevoel. En toegegeven, sinds ze er in ligt, slaapt ze echt beter. Maar ja, dit kan natuurlijk ook puur toeval zijn, een jonge baby moet immers nog een eigen slaapritme krijgen. Ze zijn vrij prijzig, maar wel erg handig, niks geen dekentjes en lakentjes meer die losraken, of waar ze onder kunnen komen en je kindje ligt altijd goed op temperatuur.
quote:OHOOOO Drugs aan kleine kinderen voeren he?
Op vrijdag 19 december 2003 13:26 schreef Meaghan het volgende:Wel geef ik haar soms een paar druppels cinababy op haar speentje als ze 's avonds slapen gaat. Ze is vaak dan wat 'hyper' en die druppies kalmeren haar en binnen no time ligt ze dan te ronken
![]()
quote:Ach, een nachtmutsje op z'n tijd moet kunnen toch?!
Op vrijdag 19 december 2003 13:41 schreef basset het volgende:[..]
OHOOOO Drugs aan kleine kinderen voeren he?
quote:Cinnababy is toch voor de tandjes? Worden ze daar ook rustig van? Altijd handig om te weten
Op vrijdag 19 december 2003 13:54 schreef Meaghan het volgende:[..]
Ach, een nachtmutsje op z'n tijd moet kunnen toch?!
Bram is weer verkouden
Daar wordt je toch ook simpel van. Net nu het slapen weer even lekker ging. Na een week heel streng te zijn geweest ging hij nu weer heel makkelijk slapen. Maarja nu is het weer naadje, met zo'n verstopte neus kan je natuurlijk niet lekker spenen en gaat het slapen dus ook weer niet. Heb vanacht maar een doorgesneden ui naast zijn bed gezet, volgens mij heeft het wel geholpen want hij heeft tussen 1 en 5 lekker doorgeslapen. Maarja nu stinkt het hele huis naar ui, heb al gelucht maar die lucht gaat er niet echt uit.
En dat stomme huishouden
Ik moet zeggen dat het ook steeds moeilijker wordt nu Bram actiever wordt. Hij slaapt 2 x per dag ongeveer een uurtje en dan wil ik inderdaad ook wel eens even wat voor mezelf doen. En voorheen ging ik altijd de was opvouwen op ons bed, Bram lekker naast me. Maar nu kruipt hij dus het bed af dus dat kan niet meer. Dus nu alle schone was van zolder naar beneden sjouwen, opvouwen en dan weer naar boven brengen. Stofzuigen e.d. doe ik meestal als Peet thuis is, als Bram slaapt wordt hij er vaak wakker van en als hij wakker is en alleen laten beneden om de trap bv te gaan zuigen zit me gewoon niet lekker.
Ik wil ook een werkster
quote:Het is eigenlijk tegen krampjes, maar die van ons gaat dus meteen knock-out
Op vrijdag 19 december 2003 14:19 schreef Rewimo het volgende:[..]
Cinnababy is toch voor de tandjes? Worden ze daar ook rustig van? Altijd handig om te weten
Maar ja, het is homeopathisch, dus óf en in ons geval dus ook wáár het goed voor is, blijft altijd een beetje de vraag
Het huishouden.... ehhhhh ![]()
Ik ben niet zo schoonmakerig. Het enige wat ik elke dag doe is beneden stofzuigen. Dat doe ik als de meiden savonds op bed liggen (omdat we poezen hebben en dus haren en Janneke vaak op dr grond ligt)
De was ja als Bo spuugt doe ik het natuurlijk gelijk wassen (moet ook wel anders heb ik na 2 dagen niks schoons in de kast) Het opvouwen en de rest wassen doen we zoveel mogelijk snachts en in het weekend. En soms moeten we de schone was weer uit de mand zoeken omdat er niks meer in de kast ligt ;)Goedkoper en dan ff een uurtje flink met zijn 2en er tegenaan en klaar. Stofzuigen boven eens in de week of 2 weken. Strijken doe ik nooit en als het echt niet anders kan pas als ik het aan moet.
Speelgoed opruimen savonds en als de meiden tussen de middag op bed liggen.
Tja eigenlijk zijn we niet zo schoon, maar wel gezellig ![]()
Zou graag een werkster willen maar daar hebben we het geld niet voor. En ik heb echt geen zin om de hele dag te poetsen (vind het niet erg, maar met kinderen kies ik liever voor leuke tijd met de kinderen)
[Dit bericht is gewijzigd door jessie op 19-12-2003 14:54]
quote:Hè ja, die wil ik nou ook!!
Op vrijdag 19 december 2003 14:25 schreef Karin het volgende:
Ik wil ook een werkster
Het wordt maar eens tijd dat Jillian de stofzuiger leert hanteren ![]()
*Eerdaags maar eens beginnen gaat met de handleiding voor te lezen voor het slapen gaan
quote:Ah natuurlijk, Sorbitol. Vandaar
Op vrijdag 19 december 2003 14:42 schreef jessie het volgende:
Die cinababy werkt hier soms als tussendoortjeAls wij bv zitten te eten en Janneke is bijna toe aan dr fles (wat geregeld voor komt) en dus alles bij elkaar gilt. Dan geven we dr ook wel is wat druppies en dan is ze ff zoet. Dat kan straks ook mooi weer met de chamodent
Alles is gezoet met sorbitol dus lekker zoet. Ze krijgt geen liters hoor
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:57 schreef jessie het volgende:
Hahaha nou ja vliegen We zitten nu aan dr 2e cinaybaby geloof ik
quote:las zojuist Piets kdv-schriftje, waarin stond dat hij vanochtend wat verhoging bleek te hebben (37.8). gek genoeg hebben ze daar niks over gezegd tegen G, toen hij Piet vanmiddag ophaalde, dus 't zal wel meevallen, maar toch. hoop maar niet dat 't iets met dat virus van doen heeft. hij is wel verkouden, maar niet benauwd of hoesterig, alleen snotterig vooralsnog. Piet lag al te slapen toen ik 't las. maar als hij strak z'n laatste fles gehad heeft ga ik 'm wel even temperaturen.
Ziekenhuizen vol benauwde kinderen
Door Helma van den Berg
bron: Utrechts NieuwsbladUTRECHT/AMERSFOORT - Onder jonge kinderen heerst een epidemie van het Respiratoir Syncytiaal (rs)-virus.
De kinderafdelingen van alle ziekenhuizen zijn overvol. De Inspectie voor de Gezondheidszorg bevestigt de ernst van de situatie. Onbekend is nog hoeveel kinderen zijn besmet. Ook de oorzaak van de explosieve uitbraak van rs is nog een raadsel.
Kinderarts Tom Wolfs van het Wilhelmina Kinderziekenhuisin Utrecht: ,,Elk jaar rond deze tijd heerst het rs-virus. Maar nu is de uitbraak zo explosief, dat alle kinderafdelingen in ziekenhuizen overbezet zijn. Ziekenhuizen leuren met patiëntjes voor wie geen plaats is.
Het rs-virus lijkt op een verkoudheid en is verwant aan het griepvirus. Het treft vooral babys en jonge kinderen. Het virus veroorzaakt een luchtweginfectie, waardoor het kind het benauwd krijgt. Soms met hevige hoestbuien en braken. Peuters en kleuters hebben vaak ook koorts.
Gewoonlijk krijgen elk jaar in Nederland tussen de 1000 en 3500 kinderen het rs-virus. Het virus verspreidt zich via de lucht en huidcontact. Per jaar sterven hooguit twee kinderen aan complicaties. In de meeste gevallen gaat de ziekte vanzelf over. Soms worden neusdruppels of inhalatiemiddelen voorgeschreven.
Wolfs: ,,Bij ernstige benauwdheid moet het kind naar het ziekenhuis. Dan krijgt het extra zuurstof en, wanneer het niet goed eet of drinkt, ook een sonde.Soms leidt het virus tot longontsteking.Deze patiëntjes belanden voor twee weken op de kinder-intensive care.
[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 19-12-2003 21:09]
Lekker stom trouwens. Geef ik Janneke om half 8 haar fles de 1 na laatste. Maar normaal is haar schema eerder en krijgt ze die dus vroeger (maar omdat ze vanmorgen lekker pas om half 8 kwam, loopt het nu dus anders) Geef ik een papfles!!!!! Hierna moet ze dus nog een fles en nu twijfel ik of ik dan weer een papfles zal geven. Of zou dat teveel van het goede zijn. Ben bang als ik nu een gewone geef rond 12 uur ze niet meer doorslaapt. (ik zal ze denk ik wel wakker moeten maken ook voor die fles) Stom he. Soms gaat alles een beetje op de automatische piloot, maar dus ook wel eens verkeerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |