Merkelbach in de Kalverstraat, met de mooiste modelspoorbaan van de wereld (een uur lang gehurkt met je neus tegen het plexiglas, met de poppetjes op ooghoogte)
Autoloze zondag in Amsterdam, waarbij je midden op de weg kon fietsen, rolschaatsen of wat dan ook doen, in straten waar je de dag ervoor, en de dag erna je leven op de stoep al niet zeker was! (maar wel uitkijken voor de tram)
Of een ritje met de langste buslijn van Amsterdam (lijn 36) van begin (Hoofddorpplein in wat toen nog West was, en nu Oud Zuid) via het oude station Sloterdijk (toen nog redelijk aan de rand van de stad), heel Amsterdam Noord, naar het einde (Station Muiderpoort) in Oost. Het enige doel: de hele rit maken!
En weer terug natuurlijk
Spelen op de dijk waar later de ringspoorllijn op werd aangelegd (dat ding lag er al van voor de oorlog, compleet met een half afgebouwd viaduct die we als fort gebruikten).
De invoering van kabeltelevisie in Amsterdam (toen de BRT had VEEL betere jeugdseries had dan de Nederlandse omroepen, zoals Battlestar Galactica). Voor goede films moest je inderdaad naar de Duitse zenders kijken. Tot de videorecorder en de videotheek kwamen!
De Kroningsrellen in Amsterdam, en de volgende dag op school merken dat 10% van je medeleerlingen er niet zijn omdat ze gearresteerd waren (kut-punkers ). Zelfde met de Vondelstraat rellen trouwens (alhoewel dat wel weer spannend was).
De opkomst van de eerste computers voor thuis gebruik: de ZX-81, de Vic-20, de ZX-Spectrum, de C-64... Programma's laden vanaf cassettebandje. En natuurlijk de Soulshow op de donderdagavond (cassettedeck klaar!) en kort erna Curry en Van Inkel op vrijdagavond!
bouwjaar '67 trouwens
Ik heb de originele eerste Star Wars film in de bioscoop gezien En Back to the Future 1 ook
Bij de Bijenkorf hebben ze nu Barbapappa lampen en beeldjes, ook erg cool
En daarvoor natuurlijk inbellen bij BBSen met je 2400 baud modem en Sysops die veel teveel liepen te ouwehoeren, wat allemaal telefoontikken kostte.
quote:Of goed in geschiedenis
Op vrijdag 19 december 2003 07:49 schreef Silmarwen het volgende:
Ik kom uit 82 en heb zelf een maja de bij plaat!!!! En ik ken alles maakt mij dat dan oud ondanks dat ik 21 ben of heb ik gewoon een goede algemene ontwikkeling?
quote:Honderden guldens heb ik versmeten aan die BBS'en, oa door inderdaad een sysop die m'n gelimiteerde logintijd even opwaardeerde zodat we langer konden praten. Al die oude kutprotocollen
Op vrijdag 19 december 2003 02:21 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
En daarvoor natuurlijk inbellen bij BBSen met je 2400 baud modem en Sysops die veel teveel liepen te ouwehoeren, wat allemaal telefoontikken kostte.
quote:Zmodem rules
Op vrijdag 19 december 2003 22:40 schreef Dagonet het volgende:[..]
Honderden guldens heb ik versmeten aan die BBS'en, oa door inderdaad een sysop die m'n gelimiteerde logintijd even opwaardeerde zodat we langer konden praten. Al die oude kutprotocollen
quote:Kermit
Op vrijdag 19 december 2003 22:45 schreef hace_x het volgende:[..]
Zmodem rules
quote:Wat heb je daar nu aan??
Op vrijdag 19 december 2003 00:44 schreef FlippendeBits het volgende:Een mooi jaar om in te zijn ontstaan.
quote:Aha, zie je wel, nu komt de kat uit de mouw
Op vrijdag 19 december 2003 22:37 schreef Silmarwen het volgende:
Heb het gestudeerd
quote:Ja, van die sysops die maar door bleven ouwehoeren, ondanks dat je allemaal onsubtiele hints gaf dat je nu maar eens ging pitten
Op vrijdag 19 december 2003 22:40 schreef Dagonet het volgende:
Honderden guldens heb ik versmeten aan die BBS'en, oa door inderdaad een sysop die m'n gelimiteerde logintijd even opwaardeerde zodat we langer konden praten. Al die oude kutprotocollen
quote:Oh ja, inderdaad, herinner het me opeens weer
Op vrijdag 19 december 2003 22:45 schreef hace_x het volgende:
Zmodem rules
quote:Hey! Gigantisch druk geweest de hele tijd. Nu eindelijk vakantie. Meteen de e-mail van m'n werk uitgezet
Op zaterdag 20 december 2003 15:13 schreef Kbot2000 het volgende:
LAMER.......![]()
Hoe gaat het dude?
Long time no see.
/offtopic
Eergisteren zo'n dubbelscherm Donkey Kong 2 LCD spel aan m'n zus gegeven, had ik voor haar op e-Bay gekocht. Waren altijd erg leuk die LCD spelletjes.
Het zal me eerlijk gezegd aan me reet roesten of ik te oud ben voor dingen omdat anderen dat vinden. Ik maak toch zeker zelf wel uit wat ik doe!
quote:Zulle we ff doorgaan...
Op woensdag 17 december 2003 19:55 schreef hace_x het volgende:
Voor iedereen die denkt dat ze nog jong zijn, eh, helaas. Open je ogen.
Een Twix heeft nooit een Raider geheten. Ze hebben nog nooit
gedemonstreerd tegen kernraketten. Ze hebben nooit met een Atari of
Commodore 64 gespeeld, ze hebben zelfs nog nooit van Pac-Man of Pong gehoord! Ze hebben nog nooit een 5 1/4 inch diskette gezien. De CD kwam op de markt toen zij net een jaar oud waren. Ze hebben nooit een single van Duran Duran of Wham! gehad.Ze weten niet wat het is om op de lange golf naar de radio te luisteren. De meesten weten niet hoe vroeger de TV's eruit zagen, ze kunnen zelfs niet verklaren hoe ze zonder afstandsbediening kunnen functioneren en hoe je zwart-wit kunt kijken.
Ze hebben nog nooit naar "Star trek", "Wicky de Viking" of "Maja de bij" gekeken. Ze denken dat James Bond altijd Pierce Brosnan is geweest. Een studiebeurs die geen lening is en waar je niet voor hoeft te presteren is voor hen een utopie. Ze denken nooit aan de tune van "Jaws" als ze in zee zwemmen. Ze denken dat een telefoon "met draad" science fiction is. Rolschaatsen hebben voor hen altijd wieltjes op 1 rij gehad. Voor hen is Michael Jackson altijd al wit geweest. Ze weten niet dat Travolta kan dansen (op zaterdagavond). Ze weten niet wat voor klootzak JR is (en wie op hem geschoten heeft).
Ze hebben geen idee waarom vogels van West naar Oost Berlijn zouden vliegen. Ze snappen niet waarom je naar de duitse televiesie zou kijken als je een spannende film wil zien (ook al is die nagesynchoniseerd). Ze worden ook niet zenuwachtig als zaterdagmiddag rond half vijf het wc-papier bijna op blijkt te zijn. Ze denken dat "Charlie's Angels" en Mission Impossible gewoon films zijn die het afgelopen jaar zijn uitgekomen. Ze snappen niet wat er leuk was aan walkie-talkies met een rijkweidte van wel 250 meter. Als jij een van die zeldzame 30'ers bent nog steeds zonder mobieltje die ze vraagt wat sim lock vrij is kijken ze je aan alsof je van een andere planeet komt. Ze weten niet dat de regisseur Ron Howard Richie speelde in Happy Days. Ze denken dat Picasso een naam van een auto is. En dan te bedenken dat dit de mensen zijn die nu gaan studeren. Zij zijn de jongeren van nu.
De symptomen waaruit blijkt dat jij ouder wordt: 1. Je begrijpt de
bovenstaande tekst en je glimlacht en denkt "mijn god"2. Je doet aan sport en je vertelt vol trots aan iedereen dat je sport
(wanneer je sport).3. Je hebt "medicijnen" in je badkamerkastje (hoofdpijn, etc..)
Cheers,
Ze weten niet wat Bonanza is
Ze weten niet wie Kojak was...
Ze weten niet wie MC Cloud was...
Ze weten niet wie Barretta was...
[Dit bericht is gewijzigd door -CRASH- op 22-12-2003 04:05]
quote:Ik heb ook ff een weekje rust
Op zondag 21 december 2003 01:30 schreef Lamer_Deluxe het volgende:[..]
Hey! Gigantisch druk geweest de hele tijd. Nu eindelijk vakantie. Meteen de e-mail van m'n werk uitgezet
/offtopic
Eergisteren zo'n dubbelscherm Donkey Kong 2 LCD spel aan m'n zus gegeven, had ik voor haar op e-Bay gekocht. Waren altijd erg leuk die LCD spelletjes.
/off-topic.nl
OOOEEEE, die oude handspelletjes waren goed man....
quote:Ja, ik heb hier een klein verzamelingetje van die ouwe spelletjes. Waren ook altijd leuk tijdens de vakantie.
Op maandag 22 december 2003 07:28 schreef Kbot2000 het volgende:
Ik heb ook ff een weekje rust
en mijn telefoon uitgezet./off-topic.nl
OOOEEEE, die oude handspelletjes waren goed man....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |