quote:Bijna, gewoon altijd spelletjes spelen waarbij je heel snel van richting moest veranderen, op een gegeven moment zegt dat ding wel krak
Op woensdag 17 december 2003 22:36 schreef Lamer_Deluxe het volgende:[..]
Knap
Waren er nucleaire reacties bij betrokken?
quote:De hele Epyx serie (ik hoor dat deuntje nog steeds) was van een soort die nu van de arbeidsinspectie niet meer zou mogen
[..]Decathlon met een Arcade joystick... AUW!
quote:Heheh
Op woensdag 17 december 2003 22:41 schreef Dagonet het volgende:
Bijna, gewoon altijd spelletjes spelen waarbij je heel snel van richting moest veranderen, op een gegeven moment zegt dat ding wel krak.
quote:Ja, inderdaad, die olympics spelletjes toch ook allemaal?
De hele Epyx serie (ik hoor dat deuntje nog steeds) was van een soort die nu van de arbeidsinspectie niet meer zou mogen
Maja ik ben dan ook van 1981
Moet ook altijd wel lachen als ik de gezichten van mijn kinderen zie als ik vertel over zwart/wit tv, en opstaan om een andere zender op te zetten. Alleen op woensdagmiddag en zaterdagmiddag kinderprogramma's.
Oja, mijn jongste begreep dat zwart/wit niet zo goed. Dus ik vertelde dat dat alle tinten van zwart tot wit had, dus alle kleuren grijs. Hij noemt het dus nu zwart/wit en grijs tv. Ze kunnen zich er geen voorstelling van maken!
Nu hebben ze nickelodeon, bij ons op 28! terwijl wij vroeger maar 6 kanalen hadden.
Ik weet nog dat die tiptoets-tv van Philips ontwikkeld was, met wel 12 toetsen. Als er een vlieg op ging zitten sprong hij al op een andere zender.
Had het niet willen missen. Vind zelfs dat ik nog te laat geboren ben. Zo'n 10 jaar te laat. Vanwege woodstock.
Je vergeet Hallo Spencer en Silas nog zou ik zeggen!!
En we hadden een atari 2600 en een wrak van een XT met een gifgroen scherm die je ook op amber kon zetten.
aaah die tijden...
Ik weet nog heel goed dat het 5 gulden muntstuk net was ingevoerd en de supermarktcassiere, (dat toen nog een volwassene was dankzij strenge wetgeving verbood dat er kinderen aan de kassa zitten) vroeg of je een stuiver kon laten zien zodat het er niet mee verward kon worden.
aah en heinz tomatenketchup in glazen flessen.. hoe vaak er wel niet een gebroken had. Je tilde je er een breuk aan en als je nog eens een literfles cola bij je had werd het helemaal zwaar.
geld haalde je bij het postkantoor/bank en niet voordat je eerst door een intercom elektronisch met de beamte praat en je geld door een schuiflade kreeg toegeschoven.
en wat dan nog ik ben een jonge twintiger en ik studeer
... ik heb gewoon een goed geheugen!!
quote:Je kunt bij de huidige TV's nog steeds de kleur helemaal wegdraaien, dan heb je ook zwart-wit
Op woensdag 17 december 2003 23:44 schreef Gia het volgende:
Oja, mijn jongste begreep dat zwart/wit niet zo goed. Dus ik vertelde dat dat alle tinten van zwart tot wit had, dus alle kleuren grijs. Hij noemt het dus nu zwart/wit en grijs tv. Ze kunnen zich er geen voorstelling van maken!
En vroeger waren er nog geen CD spelers, alleen maar tapejes, LP's of bandrecorders
quote:Zo een heb ik er een paar jaar geleden nog gehad. Best wel cool systeem eigenlijk.
Ik weet nog dat die tiptoets-tv van Philips ontwikkeld was, met wel 12 toetsen. Als er een vlieg op ging zitten sprong hij al op een andere zender.
quote:Ach de reruns... Wat erg is dat een collega zegt ik heb dit weekeinde de Grease gezien op video.. En dan moet je er uit laten flappen ' ik heb hem in de bioscoop gezien '...
Op woensdag 17 december 2003 20:25 schreef Jummy het volgende:
Wicky de Viking was mijn lievelings tekenfilm op Kindernet. Ik keek het bijna dagelijks toen mijn moeder zwanger was van mijn zusje. Ik wist nooit of Wicky nou een meisje of een jongen was.
quote:Whoa 1968
Op donderdag 18 december 2003 01:33 schreef sappie3 het volgende:
Ik (uit 1977) ben ook weer een ouwe l*l nu ik dit allemaal lees . (Al die dingen zijn herkenbaar/ heb ik meegemaakt). Vooral sinds ik vader ben voel ik me helemaal oud
quote:Powercartridge en 1084 heb ik hier ook nog. En C-64, C-16, Amiga 500, Amiga 4000, Atari 2600, Vectrex etc. :^)
Op donderdag 18 december 2003 02:57 schreef Cytrex het volgende:
Of ff een powercartridge halen, en een tijd later een 1084 monitor voor je amiga 1000.....
Toen waren computers nog echt cool, tegenwoordig zijn ze best saai, ook omdat ze zo algemeen en generiek zijn.
Iemand zei ooit, wat de PC niet heeft, wat de Amiga wel heeft: Charme (En een stabiel, snel OS
)
Als ik met mijn oom loop (10 jaar jonger dan ma, 12 jaar ouder dan ik) dan denken veel mensen dat dat m'n vriend is...
het hangt ook wel een beetje van de persoon af.
quote:hmm... ik vind MS Paint charme hebben...
Op donderdag 18 december 2003 03:07 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Iemand zei ooit, wat de PC niet heeft, wat de Amiga wel heeft: Charme(En een stabiel, snel OS
)
zielig he
quote:ey ouwe zak
Op woensdag 17 december 2003 19:55 schreef hace_x het volgende:
=blaat=
ik ben uit 84, maar weet alles nog heel goed hoor
toen ik klein was was raider er nog,
ik heb wel "we are the world" gezongen op basisschool
ik heb een commodore en atari gehad
duran duran en wham! ken ik zeker
5 1/4 inch diskette liggen ergens nog op zolder
ik heb vroeger een zwart wit tv gehad
"Star trek", "Wicky de Viking" of "Maja de bij" keek ik zeker vroeger allemaal
en de rest weet ik ook nog
zo lang geleden is dat helemaal niet.. als je nou zou zeggen, kinderen van 10 jaar, ok , maar mensen van 20... die weten dat nog wel hoor
ik wel namelijk
quote:Generalisme, en ongelovelijk onwaar.
Op woensdag 17 december 2003 19:55 schreef hace_x het volgende:
Voor iedereen die denkt dat ze nog jong zijn, eh, helaas. Open je ogen.De meeste studenten die dit jaar beginnen op de universiteit zijn geboren in 1985. Zij hebben nooit: " We are the world, we are the children... of Sunday bloody Sunday " gezongen.
quote:Klopt
Ze zijn te jong om zich de explosie van de Challenger te herinneren.
quote:Onzin
Voor hen hebben AIDS en werkloosheid altijd bestaan.
quote:Nog véél meer onzin.
Een Twix heeft nooit een Raider geheten. Ze hebben nog nooit
gedemonstreerd tegen kernraketten. Ze hebben nooit met een Atari of
Commodore 64 gespeeld, ze hebben zelfs nog nooit van Pac-Man of Pong gehoord! Ze hebben nog nooit een 5 1/4 inch diskette gezien. De CD kwam op de markt toen zij net een jaar oud waren. Ze hebben nooit een single van Duran Duran of Wham! gehad.
quote:
Ze weten niet wat het is om op de lange golf naar de radio te luisteren. De meesten weten niet hoe vroeger de TV's eruit zagen, ze kunnen zelfs niet verklaren hoe ze zonder afstandsbediening kunnen functioneren en hoe je zwart-wit kunt kijken.
quote:Leuke tekst, maar kom nou eens met dingen die ik écht niet meer weet.
Ze hebben nog nooit naar "Star trek", "Wicky de Viking" of "Maja de bij" gekeken. Ze denken dat James Bond altijd Pierce Brosnan is geweest. Een studiebeurs die geen lening is en waar je niet voor hoeft te presteren is voor hen een utopie. Ze denken nooit aan de tune van "Jaws" als ze in zee zwemmen. Ze denken dat een telefoon "met draad" science fiction is. Rolschaatsen hebben voor hen altijd wieltjes op 1 rij gehad. Voor hen is Michael Jackson altijd al wit geweest. Ze weten niet dat Travolta kan dansen (op zaterdagavond). Ze weten niet wat voor klootzak JR is (en wie op hem geschoten heeft).
quote:Die 2 slotzinnen zijn al helemaal ondoordacht.
Ze hebben geen idee waarom vogels van West naar Oost Berlijn zouden vliegen. Ze snappen niet waarom je naar de duitse televiesie zou kijken als je een spannende film wil zien (ook al is die nagesynchoniseerd). Ze worden ook niet zenuwachtig als zaterdagmiddag rond half vijf het wc-papier bijna op blijkt te zijn. Ze denken dat "Charlie's Angels" en Mission Impossible gewoon films zijn die het afgelopen jaar zijn uitgekomen. Ze snappen niet wat er leuk was aan walkie-talkies met een rijkweidte van wel 250 meter. Als jij een van die zeldzame 30'ers bent nog steeds zonder mobieltje die ze vraagt wat sim lock vrij is kijken ze je aan alsof je van een andere planeet komt. Ze weten niet dat de regisseur Ron Howard Richie speelde in Happy Days. Ze denken dat Picasso een naam van een auto is. En dan te bedenken dat dit de mensen zijn die nu gaan studeren. Zij zijn de jongeren van nu.
quote:Uhm, ik ben toch écht 17.
De symptomen waaruit blijkt dat jij ouder wordt: 1. Je begrijpt de
bovenstaande tekst en je glimlacht en denkt "mijn god"
quote:Welnee
2. Je doet aan sport en je vertelt vol trots aan iedereen dat je sport
(wanneer je sport).
quote:Wie niet, alsof een jongere geen hoofdpijn kan krijgen.
3. Je hebt "medicijnen" in je badkamerkastje (hoofdpijn, etc..)Cheers,
quote:Dat klopt helemaal, zo te zien hebben we dezelfde verzameling, daarnaast staat hier nog een 1000-2000-3000 tower en 4000/40 met veel org. software (in box ja )
Op donderdag 18 december 2003 03:07 schreef Lamer_Deluxe het volgende:[..]
Powercartridge en 1084 heb ik hier ook nog. En C-64, C-16, Amiga 500, Amiga 4000, Atari 2600, Vectrex etc. :^)
Toen waren computers nog echt cool, tegenwoordig zijn ze best saai, ook omdat ze zo algemeen en generiek zijn.
Iemand zei ooit, wat de PC niet heeft, wat de Amiga wel heeft: Charme
(En een stabiel, snel OS
)
quote:Bewust meemaken is wat anders....................geweldig mooi stukje tekst trouwens.
Op donderdag 18 december 2003 03:26 schreef BAZZA het volgende:
De meeste van die dingen wist ik wel, en ben nog net geen 23
>>" We are the world, we are the children... of Sunday bloody Sunday " gezongen. Ze zijn te jong om zich de explosie van de Challenger te herinneren. <<
Die kan ik me niet herinneren. Wel de val van de muur, het oproer in /91 in moskou en de belegering van 't parlementshuis in 93
>>Ze hebben nooit met een Atari of
Commodore 64 gespeeld, <<
Ik heb geschreven op een pc zonder vast geheugen... maar gespeeld idd nooit
>>ze hebben zelfs nog nooit van Pac-Man of Pong gehoord! <<
jawel hoor
>>Ze hebben nog nooit een 5 1/4 inch diskette gezien.<<
Wel hoor. Zelfs tape nog.
>Ze hebben nooit een single van Duran Duran of Wham! gehad. <
Daar heb je gelijk. Maar wel van
We are going on... a summer holiday... etc.
>>Ze weten niet wat het is om op de lange golf naar de radio te luisteren.<<
Jawel: hel. Dat gekrakel altijd...
>> De meesten weten niet hoe vroeger de TV's eruit zagen, ze kunnen zelfs niet verklaren hoe ze zonder afstandsbediening kunnen functioneren en hoe je zwart-wit kunt kijken.<<
Ik ben een meester in zwart wit kijken! Bij de oude tv die we hadden kon ik feilloos de kleuren van alles raden, toen mijn oom zelf een speelcomputertje in elkaar zette van scratch af aan, die je op de TV aansloot, was dat zo'n vos dat over dingen moest springen. Van die dingen kon ik hem feilloos de kleur vertellen - ik zag voor 't eerst een kleuren tv toen ik 6 was geloof ik
>>Ze hebben nog nooit naar "Star trek",<<
Mijn favoriete verzameling series. En kirk is
En weet je wie nog veel
is? Zorro, maar dan die uit de oude serie! Diego de la Vega!
>>Ze denken dat James Bond altijd Pierce Brosnan is geweest.<<
Hij is wel de knapste. De anderen waren of te dun of te oud.
>>Een studiebeurs die geen lening is<<
word ik boos over he...
>>en waar je niet voor hoeft te presteren is voor hen een utopie.<<
Naja, uiteindelijk werd je toch wel van de universiteit getrapt maar idd - utopie
>> Ze denken nooit aan de tune van "Jaws" als ze in zee zwemmen<<
Ik ben bang om 't zwembad in te gaan, dan moet ik al aan dat jongetje denken waar dat luchtbed van komt aandrijven!
>>Ze denken dat een telefoon "met draad" science fiction is. <<
Tot m'n achtste had ik alleen telefoons gezien waar je nog echt een nummer van moest DRAAIEN!!!
>>Rolschaatsen hebben voor hen altijd wieltjes op 1 rij gehad<<
nee hoor
>>Ze weten niet dat Travolta kan dansen (op zaterdagavond).<<
Met de extra pondjes die hij er sinds toen bij heeft gehaald, kan ie 't ook niet meer.
>>Ze hebben geen idee waarom vogels van West naar Oost Berlijn zouden vliegen.<<
Je zou toch haast denken dat die vliegtuigen om de 3 minuten voor de luchtbrug daar ze weg hadden gejaagd idd...
>Ze snappen niet waarom je naar de duitse televiesie zou kijken als je een spannende film wil zien<
Verzuiling toch?
>Ze worden ook niet zenuwachtig als zaterdagmiddag rond half vijf het wc-papier bijna op blijkt te zijn.<<
Nee want ik weet nog heel goed dat ik tot m'n achtste m'n reet met krantenpapier heb afgeveegd. En dat je anders ook onder de douche kan.
En dat als je toch maar kranten gebruikt, je ze eerst moet kreuken en tegen elkaar wrijven, anders doet je kontje pijn
>Ze denken dat "Charlie's Angels" en Mission Impossible gewoon films zijn <<
Nee ik vroeg me bij de serie af hoe dat haar van die brunette zo bleef zitten - toen hadden ze toch nog geen haarlak nl?
>>>Ze denken dat Picasso een naam van een auto is.<<
Nee hoor want tegenwoordig krijg je CKV! lol
>> 2. Je doet aan sport en je vertelt vol trots aan iedereen dat je sport
(wanneer je sport). <<
Doe ik
>>3. Je hebt "medicijnen" in je badkamerkastje (hoofdpijn, etc..)<<
Wij hebben een hele apotheek.
Sulfiden, antibiotica (ampicilline vooral), anti-histamine, permanganas disinfecteerspul (paarse korreltjes die overal doorheen branden als ze nat worden),
furagin, furacillin, furadonin... en meer.
ohja
ik weet zelfs een aantal paddestoelen die je kunt eten.
ik weet nog dat we vlees in disinfecteerdingen gekookt hebben omdat het bedorven was maar we toch wat moesten eten.
ik weet hoe je test of een ei nog goed is
ik weet hoe je ziet of een glaspot met eten nog goed is
ik weet hoe je eten conserveert in glazen potten
maar ik ben het met je eens
de meeste studenten zullen zich in geval van WW3 niet kunnen redden
quote:Eh, wat dacht je van de verschillende soaps op Moskou 1, waar zelfs in Georgië de wapens voor zwegen. Vreselijk nagesynchroniseerd trouwens, en de kwaliteit was zo beroerd dat ik met 3-4 zinnen uitleg van een van m'n vrienden de draad kon volgen. Heel Litouwen keek er overigens ook na.
Op donderdag 18 december 2003 03:54 schreef Sessy het volgende:Die kan ik me niet herinneren. Wel de val van de muur, het oproer in /91 in moskou en de belegering van 't parlementshuis in 93
>>Rolschaatsen hebben voor hen altijd wieltjes op 1 rij gehad<<
nee hoor
ohja
ik weet zelfs een aantal paddestoelen die je kunt eten.
ik weet nog dat we vlees in disinfecteerdingen gekookt hebben omdat het bedorven was maar we toch wat moesten eten.
ik weet hoe je test of een ei nog goed is
ik weet hoe je ziet of een glaspot met eten nog goed is
ik weet hoe je eten conserveert in glazen potten
Ivo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |