De meeste studenten die dit jaar beginnen op de universiteit zijn geboren in 1985. Zij hebben nooit: " We are the world, we are the children... of Sunday bloody Sunday " gezongen. Ze zijn te jong om zich de explosie van de Challenger te herinneren. Voor hen hebben AIDS en werkloosheid altijd bestaan.
Een Twix heeft nooit een Raider geheten. Ze hebben nog nooit
gedemonstreerd tegen kernraketten. Ze hebben nooit met een Atari of
Commodore 64 gespeeld, ze hebben zelfs nog nooit van Pac-Man of Pong gehoord! Ze hebben nog nooit een 5 1/4 inch diskette gezien. De CD kwam op de markt toen zij net een jaar oud waren. Ze hebben nooit een single van Duran Duran of Wham! gehad.
Ze weten niet wat het is om op de lange golf naar de radio te luisteren. De meesten weten niet hoe vroeger de TV's eruit zagen, ze kunnen zelfs niet verklaren hoe ze zonder afstandsbediening kunnen functioneren en hoe je zwart-wit kunt kijken.
Ze hebben nog nooit naar "Star trek", "Wicky de Viking" of "Maja de bij" gekeken. Ze denken dat James Bond altijd Pierce Brosnan is geweest. Een studiebeurs die geen lening is en waar je niet voor hoeft te presteren is voor hen een utopie. Ze denken nooit aan de tune van "Jaws" als ze in zee zwemmen. Ze denken dat een telefoon "met draad" science fiction is. Rolschaatsen hebben voor hen altijd wieltjes op 1 rij gehad. Voor hen is Michael Jackson altijd al wit geweest. Ze weten niet dat Travolta kan dansen (op zaterdagavond). Ze weten niet wat voor klootzak JR is (en wie op hem geschoten heeft).
Ze hebben geen idee waarom vogels van West naar Oost Berlijn zouden vliegen. Ze snappen niet waarom je naar de duitse televiesie zou kijken als je een spannende film wil zien (ook al is die nagesynchoniseerd). Ze worden ook niet zenuwachtig als zaterdagmiddag rond half vijf het wc-papier bijna op blijkt te zijn. Ze denken dat "Charlie's Angels" en Mission Impossible gewoon films zijn die het afgelopen jaar zijn uitgekomen. Ze snappen niet wat er leuk was aan walkie-talkies met een rijkweidte van wel 250 meter. Als jij een van die zeldzame 30'ers bent nog steeds zonder mobieltje die ze vraagt wat sim lock vrij is kijken ze je aan alsof je van een andere planeet komt. Ze weten niet dat de regisseur Ron Howard Richie speelde in Happy Days. Ze denken dat Picasso een naam van een auto is. En dan te bedenken dat dit de mensen zijn die nu gaan studeren. Zij zijn de jongeren van nu.
De symptomen waaruit blijkt dat jij ouder wordt: 1. Je begrijpt de
bovenstaande tekst en je glimlacht en denkt "mijn god"
2. Je doet aan sport en je vertelt vol trots aan iedereen dat je sport
(wanneer je sport).
3. Je hebt "medicijnen" in je badkamerkastje (hoofdpijn, etc..)
Cheers,
quote:En toch blijft het leuk
Op woensdag 17 december 2003 19:57 schreef BretsiG het volgende:
Dit soort onzin kwam al tegen toen ik net internet had in 1995, en elk jaar doemt het verhaaltje weer op in een andere samenstelling.
Ik ben idd oud
Ik ga maar snel ff dvd-tje van Toy Story kijken
quote:Nee dat begrijp ik ook niet. Misschien waren het communistische vogels?
Ze hebben geen idee waarom vogels van West naar Oost Berlijn zouden vliegen
quote:Had jij pas in 1995 internet?
Op woensdag 17 december 2003 19:57 schreef BretsiG het volgende:
Dit soort onzin kwam al tegen toen ik net internet had in 1995, en elk jaar doemt het verhaaltje weer op in een andere samenstelling.
quote:hehe.. feest van herkenning!!
Ze worden ook niet zenuwachtig als zaterdagmiddag rond half vijf het wc-papier bijna op blijkt te zijn.
Alhoewel we een beetje terug kunnen naar vroeger met nickelodion (of hoe je het ook schrijft.).
Heeft s'avonds vaak herhalingen van de leuke serie's en cartoons uit die tijd.
Wicky de Viking was mijn lievelings tekenfilm op Kindernet. Ik keek het bijna dagelijks toen mijn moeder zwanger was van mijn zusje. Ik wist nooit of Wicky nou een meisje of een jongen was.
Ik kan het hele lied van het Klein Orkest zingen over Berlijn.
" En alleen de vogels vliegen van Oost- naar West-Berlijn,
worden niet teruggefloten, ook niet neergeschoten
Over de muur, over het Ijzeren Gordijn
Omdat ze soms in het westen
Soms ook in het oosten willen zijn"
Ik heb heel veel heel bewust meegemaakt toen ik jong was. Dit slaat absoluut nergens op!
quote:Ah, gelukkig, ik ben toch nog jong, thanks jummy
Op woensdag 17 december 2003 20:25 schreef Jummy het volgende:
Ik hoor wel vaker ouderen (mensen van jouw leeftijd) zeggen "jij hebt nooit pacman gespeeld". Wat een gelul zeg, ik mag dan wel jong zijn, maar in jouw verhaal staat NIET ÉÉN aspect waarvan ik niet af wist!Wicky de Viking was mijn lievelings tekenfilm op Kindernet. Ik keek het bijna dagelijks toen mijn moeder zwanger was van mijn zusje. Ik wist nooit of Wicky nou een meisje of een jongen was.
Ik kan het hele lied van het Klein Orkest zingen over Berlijn.
" En alleen de vogels vliegen van Oost- naar West-Berlijn,
worden niet teruggefloten, ook niet neergeschoten
Over de muur, over het Ijzeren Gordijn
Omdat ze soms in het westen
Soms ook in het oosten willen zijn"Ik heb heel veel heel bewust meegemaakt toen ik jong was. Dit slaat absoluut nergens op!
Nou ben ik vergeten wat ik wou zeggen...
quote:Op je Vic20 Pacman spelen terwijl Wham! draait en je een Raiders eet, zomaar een verloren woensdagmiddag uit mijn jeugd
Op woensdag 17 december 2003 19:55 schreef hace_x het volgende:
Een Twix heeft nooit een Raider geheten. Ze hebben nog nooit
gedemonstreerd tegen kernraketten. Ze hebben nooit met een Atari of
Commodore 64 gespeeld, ze hebben zelfs nog nooit van Pac-Man of Pong gehoord! Ze hebben nog nooit een 5 1/4 inch diskette gezien. De CD kwam op de markt toen zij net een jaar oud waren. Ze hebben nooit een single van Duran Duran of Wham! gehad.
dus zo oud zijn jullie nou ook weer niet
quote:Jelly Monsters
Op woensdag 17 december 2003 21:36 schreef Dagonet het volgende:
Op je Vic20 Pacman spelen terwijl Wham! draait en je een Raiders eet, zomaar een verloren woensdagmiddag uit mijn jeugd.
* Lamer_Deluxe Nog steeds VIC-20's heeft, mijn eerste computer
Gorf
Omega Race
Radar Ratrace
Choplifter
Skramble
etc.
quote:En dan 's middags met een taperecorder zo'n programma opnemen van de radio
Op woensdag 17 december 2003 22:15 schreef Lamer_Deluxe het volgende:[..]
Jelly Monsters
* Lamer_Deluxe Nog steeds VIC-20's heeft, mijn eerste computer
Gorf
Omega Race
Radar Ratrace
Choplifter
Skramble
etc.
En je geheugen uitbreiden van 4 naar 16K ! Oh wat was ik toen gelukkig.
quote:Basicode. Dat heb ik nog gedaan met m'n Spectravideo 328, die had het beste Basicode programma
Op woensdag 17 december 2003 22:17 schreef Dagonet het volgende:
En dan 's middags met een taperecorder zo'n programma opnemen van de radio
Leuk die datarecorders, per ongeluk het spel dat je net gemaakt hebt saven over een spel dat je eerder gemaakt hebt, hoeveel spellen ik daar wel niet aan kwijtgeraakt ben
quote:En wat was het takke duur, 175 gulden, zo duur dat ik het nooit meer vergeten ben
En je geheugen uitbreiden van 4 naar 16K! Oh wat was ik toen gelukkig.
Ik heb er hier nu een omgebouwd tot nep-cartridge, waar je alle cartridge spellen vanaf floppy in kan laden, erg cool.
De Super Expander was ook erg cool, veel mee geprogrammeerd, ik heb er nu weer een, om de spelletjes die ik vroeger gemaakt heb te kunnen draaien.
En dan natuurlijk de Arcade joysticks, totaal familiebestendig en je krijgt er kramp in je handen van waar RSI een grap bij is.
quote:Ik heb er ooit twee kapot gekregen
Op woensdag 17 december 2003 22:30 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
En dan natuurlijk de Arcade joysticks, totaal familiebestendig en je krijgt er kramp in je handen van waar RSI een grap bij is.
Decathlon over RSI gesproken
quote:Knap
Op woensdag 17 december 2003 22:33 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb er ooit twee kapot gekregen.
quote:Decathlon met een Arcade joystick... AUW!
Decathlonover RSI gesproken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |