.
quote:Uhm.. jij gaat op je blote voeten naar de supermarkt ? :p
Op woensdag 17 december 2003 18:14 schreef Trinity77 het volgende:De ergste: volle fles cola met de onderkant naar beneden bovenop mijn blote tenen laten vallen in de supermarkt. Ik ben bij de kassa flauwgevallen van de pijn
quote:Jep ik had nogal zwakke knieen..
Op woensdag 17 december 2003 16:46 schreef Boy_Snakeye het volgende:[..]
Ja dat bedoel ik. En zo te horen heb jij ook zwakke knieen. (of door het voetbal ofzo? ) Ik heb ze beide een keer uit de kom gehad. En die ene deed 4 weken gelede nweer eens raar waardoor ik een week niet op mocht lopen. gelukkig geen gips ofzo. Maar moet wel deze week rustig aan doen en heb morgen een controle. Dus hopelijk volgende week sporten om mijn spieren weer flink aan te sterken.
En inderdaad elke keer was het met voetbal, maar het had ook gewoon op straat kunnen gebeuren.
Nadat het 3x was gebeurd werd me verteld dat ik geopereerd moest worden...weet alleen niet of dat nu nog zo is!
Vies geluidje trouwens als je knieschijf weer langzaam in de kom glijdt...
quote:Als je wist wie ze waren had ik ze tog nog een keer opgezocht en ook stevig laten pijn leiden. Khad niet alleen gegaan, met wat gereedschap en nog 10 anderen had ik ze terug gepakt. Kunnen ze meteen hier ook wat posten hoe pijnlijk het was!
Op woensdag 17 december 2003 16:10 schreef GeheimnisNacht het volgende:
Toen ik in 2001, toen ik 24 was, mishandeld was door 3 gozers op straat. Een heel stuk bovengebit naar de knoppe. Had stukken tand door mijn lip zitten, tanden eruit, en afgebroken. Gezicht bont en blauw.Anyway... De eerste dagen na de mishandeling waren het pijnlijkst. Toen ik tijd later, nadat alles redelijk genezen was, de hechtingen uit mijn lip enzo waren, enkele kronen kreeg is de boel gaan ontsteken. PIJN PIJN PIJN.
Echt.... Triest dat zulke dingen als mishandeling moeten gebeuren. Zo'n pijn - het was nergens voor nodig. Bah
Daarnaast kreeg ik geen werk (zat net in sollicatieperiode) omdat ik der begaffeld uitzag... Daarnaast ook nog eens pijn in de beurs van al die torenhoge tandartskosten.
En na een operatie voor 'frenulum plastique' oid (voorhuidvernauwing) had ik hechtingen in... je raad het al, mn eikel () zitten. Dat was opzich al pijnlijk genoeg toen de verdoving er uit was, maar na twee weken waren de oplosbare hechtingen niet opgelost
. En toen kon ik naar de chirurg gaan, die het zonder verdoving met een pincet er uit gehaald heeft. En het scheelt dan ook dat het niet in 1x goed ging, maar dat het aardig vast zat. Hoeveel pijn ik toen voor pakweg een minuut had was niet meer normaal. De tranen schoten me in de ogen, maar ik was te verbijsterd van de pijn om ook nog maar iets uit te brengen. Toen het eenmaal klaar was, was de pijn ook snel weg, maar het was echt te bruut voor woorden.
De keer dat de orthopeed te vroeg begon met snijden
Galstenen
Rugweeën
Of de naweeën van de keizersnee (maar dat werd aardig goedgemaakt door het resultaat )
Vergeet ik nog de injecties met corticosteroïden in mijn pols
quote:
Op woensdag 17 december 2003 22:26 schreef Gerwin_F het volgende:[..]
Uhm.. jij gaat op je blote voeten naar de supermarkt ? :p
neehee, het was warm en ik had slippers aan!
Op tienjarige leeftijd een knie operatie gehad..22 hechtingen.."kom met 14 dagen maar terug om ze eruit te halen", dus mijn moeder (verpleegkundige) al eens vragen of dat wel normaal was...ja hoor!
Niet dus! Allemaal erin gegroeid! Ze zijn twee uur bezig geweest...openkrabben met een haakje, peuter de peuter...heb niet gehuild, maar mijn moeders mouw konden ze uitwringen...was zeikenat van het zweet...1 week later zou ik naar de fyshio gaan, bleken er nog drie te zijn blijven zitten, is de huisarts nog 20 minuten mee bezig geweest! Resultaat; een giga lelijk litteken in mijn knieholte!
15 jaar oud; vriendje ging lekker vreemd...ik een agressieve chlamydia infectie...in 2 dagen tijd had ik mijn baarmoeder, baarmoederhals, eileiders, eierstokken, leverbed en buikvlies ontstoken...PIJN!
Resultaat; een deuk in mijn zelfvertrouwen, afkeer van gyneagologen, en waarschijnlijk voor 50 % zeker dat ik geen kinderen kan krijgen en kan ik ze wel krijgen dan 50 % kans dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap krijg...heb me er vanaf mijn 15 e al mee bezig gehouden, dus de 'dreun' zal wel niet zo heel hard aankomen als ook daadwerkelijk blijkt dat ik ze niet krijgen kan...doe mij maar een stel honden!
en last but not least; neusoperatie toen ik 19 was (holtes groter maken) 4 dagen met opgerold gaas (soort van tampons) in mijn neus gelopen, toen dat er uit moest (wond was nog lekker vers) had ik het idee dat ze met een ijskrabber lagen te raggen in een open wond in mijn neus...geen traantje gelaten maar wel stijf als een plank op de tafel gelegen!
Zo he! Ik lijk wel een medische ramp! Mankeer nog van alles, maar dat zal ik maar achterwege laten voordat jullie echt medelijden met me krijgen!
Na de operatie was ik zwaar aan de medicijnen, en mocht ik op een gegeven moment geen verdoving meer. (Of er was een andere reden voor).
Er zat vocht achter mijn longen, en dat moest weg. Daarvoor krijg je dan een drain. Een soort van omgekeerd infuus, een slang iets dikker dan een netwerkkabel gaat dan voor ongeveer 40 cm je lichaam in.
Bij mij moest dat dus zonder verdoving, ongeveer ter hoogte van mijn linker 3 na onderste rib, en dan achter mijn longetje langs omhoog...
En heel zielig, mijn moeder was net een weekendje in Breda (lag in Groningen in het ziekenhuis) en mijn lievelingszuster had geen dienst...
quote:Lelivlets ken ik wel. Ik kan me wel indenken dat dat pijn moeten doen. De rillingen lopen over m'n rug als ik er aan denk. Zo'n stalen ros geeft niet echt mee.
Op donderdag 18 december 2003 02:28 schreef ROG het volgende:
Knieschijfscheur. Ik pleurde onderuit op een glad achterdek en precies met m'n linkerknie op een uitstekende stalen dolpot (was op een Lelievlet, voor de kenners). Auw.
Later gips enzo, lopen, bla bla bla.
quote:ik had een keer een acute ontsteking van bijna al mijn inwendige organen tegelijkertijd... dat was zo pijnlijk ik kon niet eens opstaan om naar de telefoon te lopen en de ambulance te bellen. ik kon niet eens ademen van de pijn.
Op woensdag 17 december 2003 16:00 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
5 jaar geleden heb ik na een scooterongeluk mijn clavicula gebroken. Dat was erg pijnlijk. Zo erg zelfs dat ik alleen maar kon liggen en nauwelijks kon bewegen.
Het duurde weken voordat ik weer normaal rond kon lopen.Wat was jouw pijnlijkste ervaring? (fysiek gezien)
dan zijn er nog de vele keren dat ik door doktoren niet werd geloofd dat bij mij de novocaine echt pas na 20 minuten werkt... dus een amandel zonder verdoving eruit en 2 tanden ook zonder verdoving - plus een tandzenuwbehandeling toen ik klein was waarvan de verdoving bleek achteraf aan de verkeerde tand zat - en hun maar zeggen dat ik me niet aan moet stellen...
mij wordt wel vaker verteld dat ik me niet aan moet stellen... dat komt misschien omdat ik als ik schrik "auw" zeg ook als 't geen pijn doet - gewoon van de schrik - maar mensen die me echt kennen weten dat bij mij pijn pas pijn heet als er echt iets ergs aan de hand is - ik heb een aantal keren delen van mijn teennagel MET delen van de wortel eruit getrokken en dat was wel pijnlijk maar niet zo dat ik er niet tegen kon of zo... ook een keer een vinger in 't vuur gehouden tot brandwond toe - dus wat dat betreft valt 't best mee met hoe snel ik iets als pijnlijks betitel, denk ik zelf.
maar goed die ontsteking was heftig...
trouwens, een gescheurde eileider ook maar lang niet zo pijnlijk als die ontsteking.
ohja een keer op m'n blote knieen een meter of 3-4 door vlijmscherp grind van een sierheuveltje afgegleden... ik heb toen door die herinnering iets van anderhalf jaar niet gefietst...
[Dit bericht is gewijzigd door Sessy op 18-12-2003 03:38]
Heb de hele weg naar huis op mijn fietsje mezelf ingehouden en voelde me heel zielig. En de eerste stap die ik binnen zette, barstte ik in janken uit, leuke was dat er visite was .
Ach ik leef nog
Niet wetende dat ik gewoon met mijn bek op plat op de stoep lag.
quote:Foto's?
Op donderdag 18 december 2003 03:50 schreef Megumi het volgende:
Wat is de ergste pijn. Nu ik daarvan wakker ben. Moet ik er even over nadenken. Maar weer een pijnstiller genomen. Maar dat krijg je als je gebit aan twee kanten in de steigers zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |