abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15554890
Bankrupcy: de gevoelens die ik voor 'die ander' heb, bestaan al heel lang. Die andere jongen heeft al heel lang een vriendin. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om in zijn relatie te 'stoken'. Hij weet dat ik hem leuk vind, ik weet dat hij mij leuk vindt: c'est ca. Die gevoelens zijn er, maar daar hoef je niet per se iets mee te doen.
Niet iedereen is meteen ontrouw. Ik zou het niet kunnen iig.Ik vind het respectloos en ik zou mezelf niet in de spiegel kunnen kijken.
Ik heb daarom ook volledig eerlijk aan mijn vriend verteld dat deze andere man vanmiddag met mij een wijntje heeft gedronken. Ik heb niets gelogen en zelfs niets hoeven verzwijgen.
Zoals CopyCat al kort en krachtig samenvatte: wees niet te snel met je conclusies.
Als ik het uit zou maken met mijn vriend, zou dat zijn vanwege de problemen tussen ons. Ik ga voor hem - en ik wil er dus alles aan doen om hieruit te komen. Lukt dat niet, dan zet er om die reden een punt achter. En ook dan zal ik niets met mijn gevoelens voor die ander doen.
  vrijdag 19 december 2003 @ 23:33:14 #177
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_15555118
Nevermind.
pi_15555185
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 23:33 schreef bankrupcy het volgende:
Nevermind.
idd
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 19 december 2003 @ 23:58:38 #179
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_15555870
@ Milagro: Zolang TS mijn mening op prijs stelt blijf ik hier posten. Wat is de toegevoegde waarde van jouw bijdrage?

Over overhaaste conclusies gesproken........
Het "Nevermind" kwam in de plaats van een posting (een reactie op Copycat) die ik verwijderd heb na het lezen van het laatste stuk van Da_QQ. Voluit geschreven: Nevermind this posting

Ik trek constant conclusies op basis van alle info die ik heb. Die info is nooit zo compleet als ik zou willen. Nergens is eerder gezegd dat haar vriend op de hoogte was van hetgeen vanmiddag is gebeurt. En dit is hele belangrijke info.

zaterdag 20 december 2003 @ 00:01:28 #180
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15555947
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 23:58 schreef bankrupcy het volgende:

Het "Nevermind" kwam in de plaats van een posting (een reactie op Copycat) die ik verwijderd heb na het lezen van het laatste stuk van Da_QQ. Voluit geschreven: Nevermind this posting

Curiosity kills this cat!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_15556611
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 23:58 schreef bankrupcy het volgende:
@ Milagro: Zolang TS mijn mening op prijs stelt blijf ik hier posten. Wat is de toegevoegde waarde van jouw bijdrage?

Over overhaaste conclusies gesproken........

Ik trek constant conclusies op basis van alle info die ik heb. Die info is nooit zo compleet als ik zou willen. Nergens is eerder gezegd dat haar vriend op de hoogte was van hetgeen vanmiddag is gebeurt. En dit is hele belangrijke info.

Ik heb jouw post gelezen, maar je editte hem snel en dat vond ik een strak plan want ik vond het erg voorbarig allemaal wat je daar schreef.

Je vult dingen, gedachtes en gevoelens in voor die vent die je helemaal niet kúnt weten, je vindt dat zij zijn excuses moet accepteren, want hij heeft spijt (so f*cking what! alsof je dan maar meteen zand erover moet gooien, zoiets heeft TIJD nodig) , je hebt gelijk je oordeel klaar over 1 ontmoeting met een persoon waar ze niets mee had, niet mee heeft en niets mee zal hebben, want de man is bezet, ze voelt enkel sympathie voor hem en heeft misschien wel op dit moment behoefte aan wat 'normaals' temidden van deze warboel en dan is een glaasje wijn/kopje thee en een gezellig gesprek niet meteen een teken aan de wand, hoor.
In jouw hoofd misschien, maar zo werkt dat niet bij iedereen.

Ze heeft hier meer dan duidelijk uiteen gezet heeft hoe of wat wat betreft haar gevoelens, haar eigen verantwoordelijkheid in het geheel, in de afgelopen topics en ze handelt zeer weloverdacht tot nu toe.

Een beetje meer krediet is wel op zijn plaats zou ik zeggen

zaterdag 20 december 2003 @ 02:29:25 #182
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_15558434
Dit wordt een lange...
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 00:29 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik heb jouw post gelezen, maar je editte hem snel en dat vond ik een strak plan want ik vond het erg voorbarig allemaal wat je daar schreef.
Wat ik daar schreef was een vereenvoudigde stand van zaken, zoals ik die concludeerde, voordat die door TS in haar post onderuitgehaald is.

Overigens, je eerste post, waarin je spreekt van "een vuist, een wurggreep", was ook erg voorbarig.

quote:
Je vult dingen, gedachtes en gevoelens in voor die vent die je helemaal niet kúnt weten,
Ik probeer me in te leven in de gedachten en gevoelens van een vent zoals ikzelf (ok, ik gebruik geen drugs). Hoe zou ik reageren als mij datgene is overkomen wat hem is overkomen? Hoe valt dit te rijmen met de feiten zoals aangedragen door TS?
Verreweg de meeste mannen zijn aardige en rustige personen die hun best doen om zich te beheersen, en nooit een gevecht zullen beginnen, laat staan een vrouw zullen slaan. Jouw idee van: de man heeft geslagen, dus hij is schuldig aan alles, gaat er bij mij niet in.
quote:
je vindt dat zij zijn excuses moet accepteren, want hij heeft spijt (so f*cking what! alsof je dan maar meteen zand erover moet gooien, zoiets heeft TIJD nodig)
Jouw idee over excuses is blijkbaar anders dan de mijne. Voor mij geldt dat het accepteren van excuses een eerste stap is. Door zijn excuses te aanvaarden, bedoelt ze: Hij heeft mij iets vreselijks gedaan, iets wat nooit! vergeten gaat worden, maar het is in het verleden gebeurt, en ik wil er niet meer bij stil blijven staan. Ik laat mijn leven er niet meer door leiden, en ik ga er aan werken dat het mijn leven niet meer beinvloedt.

Haar vriend wil weer de relatie opbouwen. Dat gaat niet zolang zij zijn excuses niet accepteert. En hoe langer zij wacht, des te meer twijfel hij zal krijgen over de relatie. Op een bepaald moment zal hij vermoeden dat het gevecht altijd tussen hen in zal blijven, en zal hij haar verlaten.

quote:
, je hebt gelijk je oordeel klaar over 1 ontmoeting met een persoon waar ze niets mee had, niet mee heeft en niets mee zal hebben, want de man is bezet, ze voelt enkel sympathie voor hem
Da_QQ:
ik vind al heel lang een jongen leuk
quote:
en heeft misschien wel op dit moment behoefte aan wat 'normaals'
Da_QQ:
Ik ben zojuist bijna vreemdgegaan. En hij ook
quote:
temidden van deze warboel en dan is een glaasje wijn/kopje thee en een gezellig
Da_QQ:
heeeeel leuk en heeeel spannend
quote:
gesprek niet meteen een teken aan de wand, hoor.
In jouw hoofd misschien, maar zo werkt dat niet bij iedereen.

Ze heeft hier meer dan duidelijk uiteen gezet heeft hoe of wat wat betreft haar gevoelens, haar eigen verantwoordelijkheid in het geheel, in de afgelopen topics en ze handelt zeer weloverdacht tot nu toe.

Een beetje meer krediet is wel op zijn plaats zou ik zeggen

Ik begrijp niet waarom zij een nieuwe man gaat ontmoeten, op het moment dat haar relatie onder druk staat. Een goede vriendin, haar moeder, een ex (indien aanwezig), andere mannelijke vrienden, dat had ik allemaal kunnen begrijpen. Maar een concurrent voor haar vriend op dit moment in haar leven introduceren........Hoe moeilijk wil ze het haar vriend maken?

Weloverdacht wil ik haar handelen niet noemen. Ze handelt op haar gevoel, zonder de gevoelens van haar vriend mee te wegen. Dit is absoluut haar goed recht, maar als ze haar relatie wil redden, zal ze hem een helpende hand moeten reiken.

Het is laat. Morgen de fouten er maar eens uit halen.

pi_15560298
Bankrupcy en Milagro: dank!

We hebben vanmorgen weer gepraat - mijn vriend en ik. Opnieuw over de telefoon, want hij moest werken. Ik heb heel erg gehuild, omdat ik er van baal dat ik hem slechts een keer een uurtje heb gezien na het gevecht van vorige week.
Mijn vriend zegt dat hij mij nooit heeft willen slaan en dat hij in zijn dronkenschap waarschijnlijk reageerde als 'ik moet me verdedigen, want ze valt me aan'.
Hij heeft zijn geheugen ook weer terug: door wat ik hem heb verteld, zijn de lege gaten ingevuld en kwamen de bijbehorende beelden terug. Hij kan zich nu dus weer herinneren wat er is gebeurd en kwam met deze verklaring.
We hebben er heel lang over gepraat. Niet alles is de moeite waard om hier neer te schrijven, maar ik kan wel merken dat hij er erg mee zit, met wat hij heeft gedaan. Hij heeft net als ik de hele week al slaapproblemen en hij is - net als ik - snel emotioneel. Daaraan merk ik wel dat het hem ook echt raakt en dat maakt me vergevingdgezinder.

Over die andere jongen. Die vind ik leuk, maar ik doe daar niets mee. Ik zie hem dan ook niet vaak - hoogstens een keer in de drie-vier maanden. Het is dus geen nieuwe man. Ik ben ook niet naar hem gerend vanwege de problemen in mijn relatie: Toevallig was ik gisteren voor mijn werk bij hem in de buurt. Daarop belde ik hem of hij al klaar was met zijn werk. Dat was hij. We zijn toen naar mijn huis gereden om iets te drinken. Natuurlijk was het aanlokkelijk om vreemd te gaan.

Vooral ook omdat zijn relatie ook niet goed loopt - vandaar ook mijn post in het andere topic dat we allebei BIJNA waren vreemdgegaan. Ik voelde de spanning oplopen. Daar heb ik een eind aan gemaakt door te zeggen dat ik weg moest voor een etentje. Hij is vertrokken en er is niets gebeurd.
Bankrupcy: natuurlijk handel ik volgens mijn gevoel, maar ik probeer dat wel overwogen te doen en niet me van de ene in de volgende affaire te storten. En ook niet door mijn vriend 'zomaar' te vergeven. Zoals Milagro heel terecht opmerkt: ik ben me echt kapot geschrokken vorige week. Ik slaap er slecht van etc etc. Het heeft dus inderdaad tijd nodig voor we weer verder kunnen. Dat snapt mijn vriend nu ook. De vraag is wat hij daarmee gaat doen...

[Dit bericht is gewijzigd door Da_QQ op 20-12-2003 11:17]

pi_15561192
Misschien werkt ons geleuter ook alleen maar verwarrend voor je.

Doe nu maar gewoon wat je hart in geeft, en dat wél een beetje bijsturen met je verstand

Ik ken jouw vriend net zo goed niet, weet alleen wat jij vertelt en dan nog, ik ken jou niet, dus praat ten alle tijde van wat ik denk dat ik zóu doen in jouw situatie, en dat laatste is dan ook nog eens onder zwaar voorbehoud.
Want ook ik heb ooit heel anders kunnen gereagerd dan ik van mijzelf zou verwachten, en vanuit die ervaring kan ik dus heel stellig zijn in wat je dus vooral níet moet doen (wees niet zoals ik was, zeg maar).

pi_15561405
Mm, ik ben toch altijd wel geïntrigeerd door de banden die mensen bij elkaar houden of tot elkaar drijven. Vooral ook in dit soort dingen. Op het eerste gezicht is het een destructieve relatie, maar blijkbaar zien de participanten dit totaal anders. Hoe komt dat toch? (Misschien tijd om mijn oude topic over "flieft zijn" weer eens van stal te halen...)

[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 20-12-2003 13:57]

I´m back.
pi_15561658
Uit de oude doos:
quote:
Mensen raken allemaal maar flieft, leest meneer Ryan... Maar meneer Ryan prijst zich gelukkig dat ie niet flieft is, want meneer Ryan, de droogstoppel, vindt dat flieft zijn een ziekte is. En idd bestaan hiervoor medisch-wetenschappelijke bewijzen.

Dat is helemaal niet zo'n gekke mening, want de wetenschap doet daarnaar onderzoek en die komt idd tot de conclusie dat mensen die flieft zijn een scala aan fysiologische veranderingen ondergaan. 1 ervan is al de grote hoeveelheid serotonine die wordt geproduceerd en die een euforisch gevoel opwekt. Dit gevoel kan plotseling in het tegendeel verkeren indien het object van liefde bijv. verkeerde signalen uitzendt. Degene die flieft is kan hierdoor geheel in onbalans raken en soms bijv. zelfmoord plegen.

Suïcide is zo maar een zijstraat. Andere mogelijkheden zijn: klinische depressie, zelfmutilatie, ontstaan van zwartgallig cynisme, obsessief stalken van object van liefde, het vreemdelingenlegioen ingaan, etc.

Wat ik beweer is dat flieft-zijn enorme fysiologische en psychologische gevolgen met zich mee brengt en soms ook leidt tot verminderde toerekeningsvatbaarheid van de patiënt, in dit geval dus degene die flieft is. De wetenschap is het hiermee met mij eens. Het kan geen kwaad om daarbij stil te staan. Ikzelf vind de obsessionele kant van flieft-zijn altijd zeer eng, kan ook leiden tot een folie à deux. Ik ben liever niet flieft dan wel flieft!

Bij bovenste rijtje hoort ook zoiets als alcoholisme trouwens. Jongentjes beginnen al met grote hoeveelheden alcohol tot zich te nemen om meisjes, in kroegen en disco's, überhaupt al tegen te komen (denk ook even aan Lloret de Mar), ze vertonen niet zelden stoer, geweldadig en destructief gedrag en als het mis gaat dan zijn de rapen vaak helemaal gaar. Dit gedrag dat eigenlijk normaal, vrij veel komend gedrag is, is in feite pathologisch gedrag.

Nog iets anders is dat meisjes en vrouwen vaak de dupe zijn. D.w.z. of ze worden aangerand of verkracht of worden bont en blauw geslagen. In relaties, die het gevolg zijn van flieft-zijn, is het helemaal een slagveld trouwens: in Nederland worden 40 tot 60 vrouwen per jaar door hun vriend of echtgenoot doodgeslagen, -geschopt of -gestoken.

Dus het nieuwe spotje van SIRE zou over de gevaren van flieft-zijn moeten gaan.

I´m back.
pi_15562472
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 12:24 schreef Ryan3 het volgende:
Mm, ik ben toch altijd wel geïntigreerd door de banden die mensen bij elkaar houden of tot elkaar drijven. Vooral ook in dit soort dingen. Op het eerste gezicht is het een destructieve relatie, maar blijkbaar zien de participanten dit totaal anders. Hoe komt dat toch? (Misschien tijd om mijn oude topic over "flieft zijn" weer eens van stal te halen...)
Is het niet ook zo dat daar waar het fysieke deel vd relatie een grote rol speelde, dus dat het op dat vlak wél erg goed klikte, je wanhopiger maakt, je doet vastklampen?
pi_15562658
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 13:34 schreef milagro het volgende:

[..]

Is het niet ook zo dat daar waar het fysieke deel vd relatie een grote rol speelde, dus dat het op dat vlak wél erg goed klikte, je wanhopiger maakt, je doet vastklampen?

Heeft er wel wat mee te maken idd. Seksualiteit is toch een heel erg sterke motivator voor gedrag.

Toch maak ik me sterk en is dat niet het enige, waardoor mensen van die, soms destructieve, zeer sterke exclusieve banden smeden. Even los van dat destructieve ligt het vooral aan die banden. Ik merk dat zelfs, of misschien nog in grotere mate, aan de banden die via inet (dus via die textjes die we hier plaatsen) gesmeden worden. Mensen hechten zich aan andere mensen. Waarom precies die ene persoon en niet iemand anders is vaak onduidelijk, zeker niet te beredeneren via inet.

I´m back.
pi_15563583
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 13:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heeft er wel wat mee te maken idd. Seksualiteit is toch een heel erg sterke motivator voor gedrag.

Toch maak ik me sterk en is dat niet het enige, waardoor mensen van die, soms destructieve, zeer sterke exclusieve banden smeden. Even los van dat destructieve ligt het vooral aan die banden. Ik merk dat zelfs, of misschien nog in grotere mate, aan de banden die via inet (dus via die textjes die we hier plaatsen) gesmeden worden. Mensen hechten zich aan andere mensen. Waarom precies die ene persoon en niet iemand anders is vaak onduidelijk, zeker niet te beredeneren via inet.

Ms bij inet is het niet zozeer de persoon zelf, maar de aandacht die de persoon je geeft.
De sterke behoefte aan een relatie, verliefdheid.
Je kent de persoon immers niet echt, je ziet hem/haar niet, dus je vult zelf van alles aan, en kun dan irl teleurgesteld raken.
Als dan die ene klik ontbreekt, en dat is denk ik vaak toch het fysieke, dan vervalt de verliefdheid subiet.

Waarom je irl juist op die ene valt en bij problemen niet wil loslaten, is volgens mij het lichamelijke en angst, denken dat alleen zijn erger is, niet kunnen verdragen dat er niet meer van je gehouden wordt.

En dat laatste zal wel weer te herleiden zijn naar je vroege jeugd.

pi_15563887
Ik denk dat TS en haar vriend over iets belangrijks heenstappen en daarom nu in een impasse zitten.

Zijn idee, dat hij niet geslagen zou hebben als zij hem niet eerst had gemept, kan ik me goed voorstellen. Enerzijds omdat hij zichzelf niet als gewelddadig kent en dit een verklaring is die daar bij aansluit (hij werd geprovoceerd), en anderzijds omdat het ook gewoon onhandig is om iemand een mep in zijn gezicht te geven die al de hele avond opgefokt en buiten zichzelf is en dan ook nog eens teveel gedronken heeft. Zo iemand moet je niet aan zijn kop zeuren en zeker niet in zijn gezicht slaan, die stuur je naar bed en als hij weer nuchter is spreek je hem er op aan.

Maar de vraag is waaróm hij zo opgefokt was, en waarom die agressie tot twee keer toe op zijn vriendin werd gericht - niet alleen toen ze hem sloeg en hij zichzelf 'beschermde', maar ook even daarna. Na die eerste reflexmatige slagen had hij toch enigszins bij zijn positieven moeten komen en denken "jezus, wat ben ik aan het doen?". Maar die roes van agressie ging door en dat doet toch vermoeden dat er meer aan de hand was. Wat zat daar achter?

Hij kan wel allerlei frustraties hebben gehad, over zijn werk bijvoorbeeld of wat dan ook, maar ik betwijfel of hij die zo op zijn vriendin zou hebben gebotvierd. Je zou dan eerder verwachten dat die frustraties ook met zijn vriendin te maken hebben. Ik kan er alleen maar over speculeren, maar met dat verhaal over die oude vlam erbij vraag ik me af of TS wel echt hartgrondig voor haar huidige vriend gekozen heeft, of hem misschien steeds laat voelen dat hij eigenlijk een soort tweede keus is. Dat zou een hoop frustratie opleveren als hij wel voluit voor háár gekozen heeft.

Maar dat is dus maar speculatie en dat moet TS zelf maar beoordelen. Ik zou het er in ieder geval over hebben, want die frustratie moet ergens vandaan komen en als je niet weet waar vandaan, kan het weer gebeuren.

Ik vind het overigens onzuiver en onfair om een relatie met een oude vlam te laten voortduren als het gevaar van vreemdgaan zo nadrukkelijk op de loer ligt. En al helemaal als je zo'n persoon opzoekt terwijl je huidige relatie even in het slop zit. Het is bijna chantage als je zo'n andere persoon als een permanent zwaard van Damocles boven je relatie laat hangen.

pi_15564330
mmm, ik heb het begin gelezen van de topic maar niet helemaal... teveel domme meningen en vooral die opmerking dat het in de genen zou zitten van de mannen.
Eerst en vooral is er fysieke mishandeling en mentale mishandeling. Bij fysieke mishandeling zijn het vooral de vrouwen die er het slachtoffer van zijn omdat de meeste mannen nu eenmaal fysiek sterker zijn dan vrouwen. Nu bij mentale mishandeling is het een andere zaak, vrouwen zijn over het algemeen sterker in het verwoorden van bepaalde dingen, staan verbaal sterker en kunnen dus gemakkelijker een man mentaal mishandelen. (bv: hem nutteloos laten voelen, uitmaken voor vanalles en nog wat, hem zelfs uitdagen tot fysiek geweld wanneer hij dit totaal niet wilt) natuurlijk kan een man een vrouw ook mentaal mishandelen natuurlijk. nu beide mishandelingen zijn erg, persoonlijk vind ik mentale mishandeling na een lange periode erger, je kan het in veel gevallen niet zien totdat de mishandelde het niet meer aankan en dingen gaat doen tegen zichzelf (zelfmoord) of dingen tegen andere...

Voila, nu heb ik ook nog is iets gepost hopelijk klopt het zoal een beetje...

Would You Try And Stay For The Rest Of Your Days?
pi_15567567
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 11:12 schreef Da_QQ het volgende:
Over die andere jongen. Die vind ik leuk, maar ik doe daar niets mee. Ik zie hem dan ook niet vaak - hoogstens een keer in de drie-vier maanden. Het is dus geen nieuwe man. Ik ben ook niet naar hem gerend vanwege de problemen in mijn relatie: Toevallig was ik gisteren voor mijn werk bij hem in de buurt. Daarop belde ik hem of hij al klaar was met zijn werk. Dat was hij. We zijn toen naar mijn huis gereden om iets te drinken. Natuurlijk was het aanlokkelijk om vreemd te gaan.
Die jongen heeft al 8 jaar een relatie.
Bedenk eens wat voor " een klap" dat zal zijn voor zijn vriendin, wanneer dat mede door jouw toedoen door elkaar word geschopt.
pi_15574938
E2-E4: dat is een van de redenen waarom ik het niet heb gedaan. ten eerste wil ik niet de oorzaak zijn van een relatiebreuk. ten tweede vind ik het mijn eer te na naar mijn eigen vriend om iets met een ander te doen. Als ik het uitmaak, doe ik dat omdat het tussen ons niet werkt, niet omdat ik 'nieuwe schoenen' heb. Dat vind ik stijlloos.
Natuurlijk was ik zwak dat ik die ander opzocht - maar ik zou jullie wel eens willen meemaken als je je zo klote voelt als ik de afgelopen week. Ik hou veel van mijn vriend, we krijgen ruzie, ik sla hem en hij slaat mij harder terug. Ik ben me kapot geschrokken, ik was verdrietig, boos en in de war!
Ik ben eigenlijk best trots op mijzelf dat ik de situatie niet nog verder uit de hand heb doen lopen door vreemd te gaan.
Mijn vriend heeft bovendien veel moeite gedaan. Hij wilde langskomen, maar ik zei dat ik eerst wat ging drinken in de stad. Daarop heeft hij de vriendin met wie ik was, in een sms gevraagd waar ik was. Daar is hij een uur later naartoe gekomen. Toen hebben we eindelijk een normaal gesprek gehad.
Hij baalt onwijs van wat er gebeurd is en dat is aan alles in zijn gedrag te merken. Natuurlijk ben ik nog sceptisch en voorzichtig, maar ik voel wel dat hij net zo geschrokken is als ik en ook niet wil dat dit nog eens gebeurt. Hij heeft ook zijn drankgebruik kritisch bekeken en besloten te minderen.
Ik hou jullie op de hoogte. Zoals het er nu naar uitziet, gaan we eraan werken om verder te gaan met elkaar.
  zondag 21 december 2003 @ 12:48:57 #194
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_15576930
quote:
Op zondag 21 december 2003 10:57 schreef Da_QQ het volgende:
[...]
Natuurlijk was ik zwak dat ik die ander opzocht - maar ik zou jullie wel eens willen meemaken als je je zo klote voelt als ik de afgelopen week. Ik hou veel van mijn vriend, we krijgen ruzie, ik sla hem en hij slaat mij harder terug. Ik ben me kapot geschrokken, ik was verdrietig, boos en in de war!
Ik ben eigenlijk best trots op mijzelf dat ik de situatie niet nog verder uit de hand heb doen lopen door vreemd te gaan.
Hier is niets zwaks aan. Niets is zo goed voor je eigenwaarde als flirten.
quote:
Mijn vriend heeft bovendien veel moeite gedaan. Hij wilde langskomen, maar ik zei dat ik eerst wat ging drinken in de stad. Daarop heeft hij de vriendin met wie ik was, in een sms gevraagd waar ik was. Daar is hij een uur later naartoe gekomen. Toen hebben we eindelijk een normaal gesprek gehad.
Hij baalt onwijs van wat er gebeurd is en dat is aan alles in zijn gedrag te merken. Natuurlijk ben ik nog sceptisch en voorzichtig, maar ik voel wel dat hij net zo geschrokken is als ik en ook niet wil dat dit nog eens gebeurt. Hij heeft ook zijn drankgebruik kritisch bekeken en besloten te minderen.
Ik hou jullie op de hoogte. Zoals het er nu naar uitziet, gaan we eraan werken om verder te gaan met elkaar.
Dat hij zelf gekomen is met het idee te minderen is heel positief. Maar dan nog zal hij zo nu en dan dronken zijn en irritant. Corrigeer hem op zo'n moment niet, maar gebruik je charmes om hem rustig te houden, laat hem zijn roes uitslapen, en scheld hem de volgende ochtend uit.
Als hij het ooit in zijn kop haalt om als eerste geweld te gebruiken, verlaat hem dan onmiddelijk. Er is geen excuus om met geweld te beginnen. En dat geldt ook voor vrouwen.
  maandag 22 december 2003 @ 08:14:05 #195
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15601525
Verder nog wat nieuws?

[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 22-12-2003 10:40]

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_15603941
Weinig nieuws. We hebben gisteren een heel lang gesprek gehad waarin ik heb verteld dat mijn twijfels over stoppen weliswaar weg zijn, maar dat ik nog geen vlinders in mijn buik voel. Dat snapte hij wel. We zijn gisteren samen weggeweest, we hadden een feestje, en dat was heel leuk.
We hebben lang gepraat over hoe een ruzie zo kan escaleren. Conclusie: eerder mond opendoen over dingen die dwarszitten, niet alles oppotten en dan in een keer ontploffen.
  maandag 22 december 2003 @ 11:27:20 #197
11682 Moonah
Jolie femme
pi_15604039
quote:
Op maandag 22 december 2003 08:14 schreef Lemmeb het volgende:
Verder nog wat nieuws?
quote:
Op maandag 22 december 2003 11:22 schreef Da_QQ het volgende:
Conclusie: eerder mond opendoen over dingen die dwarszitten, niet alles oppotten en dan in een keer ontploffen.
Oké dan. Veel succes en hou de vinger aan de pols (maar dat zul je vast wel doen ).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 22 december 2003 @ 11:27:58 #198
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15604056
quote:
Op maandag 22 december 2003 11:22 schreef Da_QQ het volgende:
Conclusie: eerder mond opendoen over dingen die dwarszitten, niet alles oppotten en dan in een keer ontploffen.
Heeft hij überhaupt weleens verteld wat hem toen ècht dwarszat?
pi_15607258
Moonah: Vinger aan de pols houden doe ik zeker. We hebben gekozen voor een nieuwe start, maar niet zonder te vergeten wat er is gebeurd natuurlijk.
Lemmeb: ja, er zat hem van alles dwars. Over mij, maar ook over andere dingen. Maar ik weet niet of de eigenlijke reden van dit voorval er zoveel toe doet. Het gaat erom dat een uitbarsting als deze in de toekomst niet meer nodig is en er voor die tijd al gepraat is.

Wil jullie allemaal ontzettend bedanken voor de reacties, positief én kritisch, en jullie steun. Heb ik de afgelopen week heel erg veel aan gehad.

maandag 22 december 2003 @ 13:31:38 #200
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15607680
quote:
Op maandag 22 december 2003 13:19 schreef Da_QQ het volgende:
Wil jullie allemaal ontzettend bedanken voor de reacties, positief én kritisch, en jullie steun. Heb ik de afgelopen week heel erg veel aan gehad.
In elk geval succes en wijsheid toegewenst .

Ik kan me zo voorstellen dat het niet gemakkelijk wordt hem volledig en onvoorwaardelijk je vertrouwen te geven. Maar dat is natuurlijk wel waar je uiteindelijk heen wilt in een relatie.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')