abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15533978
Joob, ik snap je reactie niet helemaal. Het feit dat ik niet van watjes hou betekent niet dat ik met een klootzak wil gaan. Daarom schrijf ik over mijn twijfels.
HMS: Ik denk ook dat ie het te licht inschat, als iets waar we overheen kunnen stappen. Dat kan dus NIET.
  vrijdag 19 december 2003 @ 10:17:29 #152
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15534180
Da_QQ: Heel veel sterkte dit weekend.

Kan me voorstellen dat je wellicht zelfs een beetje beledigd zou zijn door die cadeautjes. Alsof met materiële zaken alles af te kopen is.
Vind het ook erg goed van je dat je je daar niet door laat paaien (maar eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht!)

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 19 december 2003 @ 10:23:47 #153
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_15534340
Okee, lijkt me vrij duidelijk dat dit een 'heftig' weekend gaat worden. Sorry als ik een beetje doorschoot in mijn reaktie. Een ex- van mij snoof ook 'eens in de zoveel tijd' en ik krijg daar gewoon hele nare associaties bij. Het bracht bij haar kanten in haar persoonlijkheid naar boven, die ik niet zo fijn vond.

Maar jij komt over als een intelligente, nuchtere (excusez le mot) en een verstandige vrouw. Veel sterkte en kracht voor komend weekend toegewenst en ik hoop dat alles goed komt.

Nou doe je het weer!
  vrijdag 19 december 2003 @ 11:17:25 #154
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_15535811
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:08 schreef Da_QQ het volgende:
HMS: Ik denk ook dat ie het te licht inschat, als iets waar we overheen kunnen stappen. Dat kan dus NIET.
Het is geen kwestie van vergeven en vergeten, en dat moet hij gaan inzien. Te vergeven is het bijna niet en zeker niet iets om te vergeten. Dit is een zonde (klinkt dat oudewets hè ) die nooit meer mag voorkomen en die je over 10 jaar nog weet. Pas als hij zich realiseert wat voor een emotionele impact dit heeft op jou, dan pas zijn julie op weg naar herstel. Maar of dat zal gebeuren, dat zal moeten blijken.

Ik zou niet in jouw schoenen willen staan dit weekend.

[Dit bericht is gewijzigd door HMS op 19-12-2003 11:22]

"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  vrijdag 19 december 2003 @ 11:29:29 #155
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_15536165
Hier staan weer een hoop dingen die velen niet willen horen. Beware!

Hij weet nog wel dat jij begonnen bent, en dat hij daarop terugsloeg. Daar heeft hij spijt van.

Maar hij kan zich niet herinneren hoe hard hij sloeg, hoe vaak, waar en hoe. Hij was zwaar bezopen. Hij was ook in paniek. Jij kan je ook niet meer herinneren wat hij wilde zeggen vlak voor het tweede handgemeen, en jij was nuchter.

Met welke excuses moet hij dan komen? Meer dan zijn excuses aanbieden voor zijn geweld dat hij zich kan herinneren, kan hij niet, en dat zou ook geen waarde hebben.

Een blackout kan iedereen overkomen. Meestal ontstaat dat door paniek, woede of verdovende middelen, of een combinatie. Het is een vorm van geheugenverlies. Veel mensen maken een black-out mee zonder dat ze er ooit achter komen. Ik heb niet het gevoel dat hij zich verschuilt achter een black out.

Het vertrouwen tussen jou en hem ontbreekt nu volkomen, en ik denk niet dat dat ooit volledig terugkomt. Ik betwijfel of hij met de excuses kan komen waar jij genoegen mee gaat nemen.

Heel veel sterkte dit weekend!

pi_15536303
Als je een blackout hebt gehad kun je dus nooit zeggen dat je niets geslagen had, als whatever...

Dat is echt kul, want dat weet je dus niet.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_15536595
ik weet het echt niet. ik ga vanmiddag lekker lopen met de hond in het bos en mijn hoofd helemaal leegmaken.
als ik hem vanavond zie, denk ik dat mijn gevoel sneller de weg weet dan alles wat mijn hoofd erover denkt.
ik wil hem graag vergeven en kijken of we verder kunnen, maar ik weet niet of dat lukt. tis inderdaad het vertrouwen dat ontbreekt.
  vrijdag 19 december 2003 @ 12:38:01 #158
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_15538156
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 11:33 schreef milagro het volgende:
Als je een blackout hebt gehad kun je dus nooit zeggen dat je niets geslagen had, als whatever...
[...]
ehhhh
pi_15547706
Weet je doe je er wel goed aan om nu juist weer te besluiten om voor hem te kiezen, ik denk juist dat beide tijd nodig hebben en het is te vers . Als ik zo het verhaal van hem en drugsgebruik lees is die jongen gewoon niet toe aan een relatie en moet die eerder keihard aan zichzelf werken dan dat die in een relatie zitten .
Je kan nu voorlopig toch ook contact houden als vrienden zonder verplichtingen , laat hem maar een beetje moeite voor jou doen in plaats van dat jij naar zijn pijpen danst.
Ik denk juist als je meer afstand van hem neemt veel meer antwoorden krijgt op de dingen die je zoekt dan dat je het forceert.
pi_15547923
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:38 schreef bankrupcy het volgende:

[..]

ehhhh

Hij zegt "ik zou nooit geslagen hebben als jij niet geslagen had"

Dat kan hij helemaal niet weten, omdat hij duidelijk zo ver heen was dat hij zich niet eens herinnert dát hij geslagen heeft.
Dan kun je dus ook niet zeggen hoe of wat er gebeurd zou zijn als ze enkel maar was blijven "zeuren" en/of "schreeuwen", want blijkbaar wist meneer van voren niet dat hij van achteren nog leefde.

pi_15548040
Dat is niet helemaal waar ik ben zelf namelijk iemand met af en toe black outs en dan kan ik iets wat er op het moment zelf gebeurd nog herinneren maar daarna is de waas . Dus ik zie een situatie wel maar vertekenend . Dus ik kan het gebeuren voor mijn reactie wel herinneren maar de rest is een waas .
pi_15548176
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 18:47 schreef juudjed het volgende:
Dat is niet helemaal waar ik ben zelf namelijk iemand met af en toe black outs en dan kan ik iets wat er op het moment zelf gebeurd nog herinneren maar daarna is de waas . Dus ik zie een situatie wel maar vertekenend . Dus ik kan het gebeuren voor mijn reactie wel herinneren maar de rest is een waas .
Dat bedoel ik dus niet.
Als je een black out hebt en in die blackout iemand in elkaar mept, kun je niet zeggen dat je dat gedaan moet hebben omdat die ander je een tik verkocht.

Je weet immers niet eens wat je deed, dus ook je beweegredenen niet, en of die tik vd ander een verschil gemaakt zou hebben, was ie niet gegeven.

Dat zijn aannames, en een slap excuus ook nog eens dus

pi_15548329
Hij weet echt niet meer wat er gebeurd is. Daar komt zijn schaamte ook vandaan. Hij belde me net, heeft een cadeautje voor me gekocht. Ik antwoordde dat mijn liefde niet te koop is. Hij zei: 'dat weet ik, je geeft niet om materiele zaken, maar ik wil je wel laten weten dat ik aan jou denk.'
pi_15548404
Laat je ook niet te veel leiden door die schaamte , dat die het niet meer weet maakt het nog niet goed hoor en ga daar ook niet te veel in mee.
pi_15548501
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 18:59 schreef Da_QQ het volgende:
Hij weet echt niet meer wat er gebeurd is. Daar komt zijn schaamte ook vandaan. Hij belde me net, heeft een cadeautje voor me gekocht. Ik antwoordde dat mijn liefde niet te koop is. Hij zei: 'dat weet ik, je geeft niet om materiele zaken, maar ik wil je wel laten weten dat ik aan jou denk.'
moge wij eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeven overgevuh!!!!!!!!!!!!!

helaas kan je nooit met zekerheid zeggen of hij echt niet weet wat er gebeurd is.

het feit dat hij zover heen was dat hij zich niet herinnert, geeft aan dat hij dus echt wel wat meer op had dan een biertje.
en dat je dan dergelijke blackouts krijgt moge zo zijn, maar is geen excuus.

was hij echt nuchter, geen drank op of drugs, dan moet hij naar de neuroloog of zo, dan zit er iets goed fout.

vrijdag 19 december 2003 @ 19:14:48 #166
3542 Gia
User under construction
pi_15548661
Lijkt me ook dat de kans op herhaling groot is, als hij al na een paar pilsjes een black-out krijgt.

Black-out is het grootste kutargument dat mensen in dat soort situaties geven om voor zichzelf te kunnen denken dat het niet gebeurd is.
Het één na grootste is van een man die vreemd is gegaan en beweerde dat hij een dubbele persoonlijkheid had. Hij wist niet wat zijn andere IK deed.

Nu zegt deze man nog niet te weten wat er gebeurd is. Over een week gaat hij het ontkennen, want jij kan dat wel beweren, maar omdat hij er niks van weet, kan jij zoveel zeggen! Blijft straks over dat alleen jij hem geslagen hebt.

vrijdag 19 december 2003 @ 19:15:10 #167
11682 Moonah
Jolie femme
pi_15548670
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 19:00 schreef Da_QQ in een ander topic het volgende:
Ik ben zojuist bijna vreemdgegaan. En hij ook.
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_15548924
Eh ja.. ik ook
Nou... om het allemaal nog ingewikkelder te maken.. ik vind al heel lang een jongen leuk. Klein probleem: hij heeft al acht jaar een vriendin. Het gaat echter niet zo goed tussen hen - en zoals jullie weten, ook niet tussen mij en mijn vriend.
Deze jongen en ik sms-en al een half jaar, en we bellen, en daar blijft het bij. Telkens als we wat afspreken, haakt een van de twee toch weer af.
Vandaag dus niet. We hebben bij mij op de bank een fles wijn gedronken. Er is niets gebeurd, maar het is wel heeeeel leuk en heeeel spannend... hij was nog niet weg of ik kreeg een sms-je dat hij het erg leuk had gevonden me weer te zien.
Ik weet het: de signalen roepen dumpen! dumpen! dumpen! en ik ben dat ook steeds meer van plan.
pi_15549008
Wel ja, maak het nog ingewikkelder

Of doe je dit omdat je in de situatie zit waarin je zit, lijkt hij nu extra leuk?

Ik begrijp er nu niets meer van

vrijdag 19 december 2003 @ 19:30:31 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_15549016
Met alle respect voor je situatie, dit lijkt wel het script van een soap!
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 19:26 schreef Da_QQ het volgende:
Ik weet het: de signalen roepen dumpen! dumpen! dumpen! en ik ben dat ook steeds meer van plan.
Doe rustig aan he, laat je niet leiden door hormonen, enzo, nou ach, doe wat je het beste lijkt...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_15549104
Nou.. ik vind deze jongen dus echt al erg lang leuk - langer dan dat ik mijn vriend ken..
  vrijdag 19 december 2003 @ 22:31:07 #172
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_15553246
Hier zakt dus mijn broek van af.

enkele quotes van Da_QQ:

-Hij kon zich wel herinneren dat we ruzie hadden gehad en dat er van beide kanten klappen waren gevallen
-Hij denkt dat hij op bed lag, dat ik hem 'opeens' aanviel door hem in zijn gezicht te slaan en dat hij me daarop heeft teruggeslagen

en dan nu:
-Hij weet echt niet meer wat er gebeurd is.
-Ik ben zojuist bijna vreemdgegaan.

TS wil dus gewoon haar vriend dumpen, en om zichzelf goed te voelen, praat ze zichzelf aan mishandeld te zijn.

Je houdt allang niet meer van hem. Die nacht gaf je geen corrigerend tikje. Je gaf hem een klap omdat je hem zat was.

Hoe zat het ook al weer met 14-jarigen die een "Dramaqueen" konden zijn? Blijkbaar kunnen volwassen dat ook.

Ik heb het hier even gehad......

pi_15553615
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 22:31 schreef bankrupcy het volgende:
-Hij kon zich wel herinneren dat we ruzie hadden gehad en dat er van beide kanten klappen waren gevallen
-Hij denkt dat hij op bed lag, dat ik hem 'opeens' aanviel door hem in zijn gezicht te slaan en dat hij me daarop heeft teruggeslagen

en dan nu:
-Hij weet echt niet meer wat er gebeurd is.
-Ik ben zojuist bijna vreemdgegaan.

TS wil dus gewoon haar vriend dumpen, en om zichzelf goed te voelen, praat ze zichzelf aan mishandeld te zijn.

Nou nee hoor, je hebt de afgelopen dagen prima kunnen lezen wat er gebeurd is. Ik dacht het niet.
En over wat ik schreef dat hij het zich niet meer kan herinneren: hij zei vanmiddag dat hij zich niet kan herinneren dat hij mij meerdere klappen heeft gegeven. Natuurlijk weet hij wel wat ik hem heb verteld - ik bedoelde gewoon dat hij zich dat gedeelte van de avond niet meer kan herinneren.
quote:
Je houdt allang niet meer van hem. Die nacht gaf je geen corrigerend tikje. Je gaf hem een klap omdat je hem zat was.
Ook hier: ik dacht het niet! Ik hou van hem, anders was ik vorige week wel bij m weggegaan, denk je niet? Of was ik allang en breed vreemdgegaan met die ander, dacht je niet? Het feit dat ik het niet heb uitgemaakt en niets met mijn gevoelens voor die ander doe, zou je een andere conclusie moeten doen trekken.
quote:
Hoe zat het ook al weer met 14-jarigen die een "Dramaqueen" konden zijn? Blijkbaar kunnen volwassen dat ook.
Wat een onzin. dat valt me van je tegen. ik heb hier een week lang bijzonder eerlijk en integer gepraat over wat me overkomen is zonder ook maar ergens de drama queen uit te hangen. volgens mij heb ik me zo weinig mogelijk geprobeerd als zielig slachtoffer op te stellen.
quote:
Ik heb het hier even gehad......
dat vind ik dan jammer, want ik waardeerde je posts.
  vrijdag 19 december 2003 @ 23:09:50 #174
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_15554344
Wees dan ook eerlijk naar je huidige vriend toe. Accepteer zijn excuses voor hetgeen gebeurt is. Hij heeft zich keurig gedragen en alles gedaan wat van hem verwacht werd. Heeft hij je ooit eerder bedreigt, of geweld tegen je gebruikt?

En maak hem daarna duidelijk dat je twijfelt aan je relatie, maar dat dat niets te maken heeft met hetgeen voorgevallen is die nacht. Het is aan jouw om hem daarvan te overtuigen, ongeacht hoe makkelijk het nu is om hem schuldig te laten voelen. Jouw gevoelens voor die ander zijn de oorzaak van de breuk, dus schuif dat niet op hem af.

Let wel, ik neem het je niet kwalijk dat je een eind aan de relatie maakt, maar wel dat niet eerlijk bent naar je vriend toe.

Nu misleid je je eigen vriend. Dat is stijlloos. Ik had van jou meer verwacht.

Ik waardeer je openheid en integriteit in alle posts. Bedankt daarvoor.

vrijdag 19 december 2003 @ 23:14:45 #175
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15554516
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 23:09 schreef bankrupcy het volgende:
Wees dan ook eerlijk naar je huidige vriend toe. Accepteer zijn excuses voor hetgeen gebeurt is. Hij heeft zich keurig gedragen en alles gedaan wat van hem verwacht werd. Heeft hij je ooit eerder bedreigt, of geweld tegen je gebruikt?
<>
Jouw gevoelens voor die ander zijn de oorzaak van de breuk, dus schuif dat niet op hem af.
<>
Nu misleid je je eigen vriend. Dat is stijlloos. Ik had van jou meer verwacht.
Over overhaast conclusies trekken gesproken!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')