abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15833950
Vandaag weer ff geboard in SnowPlanet Spaarnwoude.
Samen met mijn 2 zussen en hun aanhang.
Me geen vriedin.
Dus met zijn 5en.
1ne zus met vriend boarden en andere zus met vriend skieen.

Komen we daar dus aan. Echt fokking druk! Nog nooit zo druk gezien. Kaartjes kopen. Ja u moet wel tot 11:45 wachten want de baan is vol. Het was net 11:00 geweest

Naja shit happens, ff wat drinken en om 11:45 de baan op.
Zoals gewoonlijk was er weer geen schoenen maat 45, dus dan maar 44. En zoals gewoonlijk weer een paar gare schoenen. Veters waren weer geraveld etc. etc. etc.
Nu ga ik dus echt sparen voor eigen spullen!

Naja wij de baan op. Gelukkig werd het rond 12:00 wat rustiger iedereen wou natuurlijk eten. Maarja nog steeds tering druk.

Mijn zus en zwager die gingen skieen maar hebben het een hele tijd geleden voor het laatst gedaan, daarmee bedoel ik het skieeen, Dus ik ging wel ff mee naar de kinderweide.
Iedereen op die loopband. Natuurlijk stopte dat ding weer. Dat dacht ik al want ik was wel al even naar boven gelopen. Bovenaangekomen nog een meid geholpen met der snowboard.
Dus ik ff ingestapt ik recht naar beneden!! Ging hard joh! ik stopte halverwege omdat het zo vlak was
Dus de berg maar op want mijn zus zag meteen aan mijn kop dat het niks was.
Ergens in de lift gepropt en boarden maar.
Ik stapte telkens net voor het bovenste stukje uit, daar was het rustig en helemaal bovenaan lekker druk Dus ik had lekker de ruimte.

Boarden ging goed, lukt me steeds beter om de bochten wat strakker te maken.

En ligt nu btw best veel sneeuw op de baan. Zeker aan de zijkanten lag denk een 10cm poeder.

dinsdag 30 december 2003 @ 19:11:10 #202
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_15833978
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 18:42 schreef Komakie het volgende:
Hij vond dat je eigenlijk altijd met helm zou moeten rijden. Hij deed ook aan mountainbiken en daar heb je altijd een helm op, voor het geval dat je valt (logisch).
Maar bij snowboarden, waar je vaak nog veel harder gaat dan met downhill-mountainbiken (die jongen zei dat ie ongeveer 40km/h gaat op de fiets en daar ga je wel overheen met een board), heeft bijna niemand een helm op. Terwijl de kans op vallen net zo groot is en je ook prima op je hoofd kunt vallen (ook als je gewoon over de piste cruist).
Ik had er eigenlijk niet echt een verklaring voor buiten dan dat het er niet echt ingebakken zit bij snowboarders.
Mountainbike helmen zie er wel cooler uit
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 19:10 schreef DrukVout het volgende:
En ligt nu btw best veel sneeuw op de baan. Zeker aan de zijkanten lag denk een 10cm poeder.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_15834824
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 19:11 schreef XL het volgende:

Normaal is alles fijngeplet
  dinsdag 30 december 2003 @ 19:56:19 #204
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_15835313
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 19:42 schreef DrukVout het volgende:

[..]

Normaal is alles fijngeplet

Er gaat straks een wereld voor je open als je in een echt wintersport gebied komt
Dat is geen verwijt hoor, integendeel

Hopen sneeuw op en langs de piste zijn geen poeder, niet eens bijna. Je kunt ze hooguit gebruiken om te springen. De befaamde 'diepe sneeuw' of 'poeder' zul je op indoorbanen nooit tegenkomen, die worden net als pistes platgereden. Diepe sneeuw vind je soms naast de pistes of op plaatsen waar helemaal geen pistes zijn. In ochtenden die volgen op avonden met veel sneeuwval kom je wel een pistes tegen die nog niet platgereden zijn.

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 30 december 2003 @ 20:46:03 #205
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_15837132
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 19:56 schreef XL het volgende:

[..]

Er gaat straks een wereld voor je open als je in een echt wintersport gebied komt
Dat is geen verwijt hoor, integendeel

Hopen sneeuw op en langs de piste zijn geen poeder, niet eens bijna. Je kunt ze hooguit gebruiken om te springen. De befaamde 'diepe sneeuw' of 'poeder' zul je op indoorbanen nooit tegenkomen, die worden net als pistes platgereden. Diepe sneeuw vind je soms naast de pistes of op plaatsen waar helemaal geen pistes zijn. In ochtenden die volgen op avonden met veel sneeuwval kom je wel een pistes tegen die nog niet platgereden zijn.

Diepe Sneeuw
Wel vermoeiend als je het gaat doen als (gevorderde) beginner (zoals ik), vooral als je vast komt te zitten, maar het geeft echt een masterlijk gevoel als het je lukt !!! Tering zeg wat voelt dat lekker !!
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  dinsdag 30 december 2003 @ 22:35:09 #206
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_15840708
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 20:46 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Diepe Sneeuw
Wel vermoeiend als je het gaat doen als (gevorderde) beginner (zoals ik), vooral als je vast komt te zitten, maar het geeft echt een masterlijk gevoel als het je lukt !!! Tering zeg wat voelt dat lekker !!

Stond vorige maand een hele mooie uitleg voor poederrijden in Snowboarder Magazine
Wel leuk want ik kon precies eruit opmaken wat ik nog niet goed doe in de poeder. Als je namelijk echt goed kunt poederrijden kun je (als je redelijke snelheid hebt) prachtige bochten maken met opstuivende sneeuw en dat lukte mij nog niet altijd. Soms wel maar ik had niet echt een id waarom nou de ene keer wel en de andere keer niet.

Btw ik heb toch nog een kamer kunnen regelen
Moet wel na 2 dagen van hotel verhuizen maar boeie. Ik kan 4 dagen ergens blijven pitten

Vanacht dus om 4h weg. Moet voor het eerst helemaal alleen rijden. Wordt wel spannend volgens mij
Ben trouwens maar tot zondagavond weg dus jullie zullen me bijna niet missen (als jullie dat al zouden doen )

[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 30-12-2003 22:35]

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 30 december 2003 @ 23:14:55 #207
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_15841859
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 22:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

Stond vorige maand een hele mooie uitleg voor poederrijden in Snowboarder Magazine
Wel leuk want ik kon precies eruit opmaken wat ik nog niet goed doe in de poeder. Als je namelijk echt goed kunt poederrijden kun je (als je redelijke snelheid hebt) prachtige bochten maken met opstuivende sneeuw en dat lukte mij nog niet altijd. Soms wel maar ik had niet echt een id waarom nou de ene keer wel en de andere keer niet.

Die heb ik ook gekocht voor in de bus (13 uur ), maar toen bleek dat het toch niet zo lekker lezen is in een veel te warme luidruchtige bus, met allemaal kinderen die 2 tot 3 jaar jonger zijn dan jezelf, heb ik hem maar gauw weer in de tas gestopt. Dat ga ik straks dus nog even lezen.

Volgens mij heb ik last van een Post-Wintersport-Depressie, IK WIL ZO GRAAG TERUG !!!!

quote:
Op dinsdag 30 december 2003 22:35 schreef Komakie het volgende:

[..]
Vanacht dus om 4h weg. Moet voor het eerst helemaal alleen rijden. Wordt wel spannend volgens mij
Ben trouwens maar tot zondagavond weg dus jullie zullen me bijna niet missen (als jullie dat al zouden doen )

Veel plezier
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  woensdag 31 december 2003 @ 09:39:11 #208
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_15849040
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 23:14 schreef Apoc2003 het volgende:
Die heb ik ook gekocht voor in de bus (13 uur ), maar toen bleek dat het toch niet zo lekker lezen is in een veel te warme luidruchtige bus,
Hmmmmmmm
Warme luidruchtige bussen ..... benen in je nek vanwege gebrek aan ruimte ..... knoflookdampen van de achterbuurman ..... airconditioning die standaard verkeerd staat ..... Gabbermuziek uit de discman van de kale jongen voor je ..... Slechte films die je net niet kunt volgen, maar waar je jezelf wel aan kan storen .....

Wintersportbussen het teken dat het weer gaat beginnen

pi_15858711
Voor de beginners.
Er is kleding te koop at the V&D met 50% korting!

Net nog even een broekkie gehaald voor wel 17,-
Ach zal wel na de vakantie kapot zijn. Maar dat maakt voor deze student niet uit

woensdag 31 december 2003 @ 16:15:19 #210
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_15858967
quote:
Op woensdag 31 december 2003 16:06 schreef DrukVout het volgende:
Voor de beginners.
Er is kleding te koop at the V&D met 50% korting!

Net nog even een broekkie gehaald voor wel 17,-
Ach zal wel na de vakantie kapot zijn. Maar dat maakt voor deze student niet uit

Dat heb ik 2 of 3 weken geleden bij de aldi ook voor een broek betaald.

Vorig topic ook al eens gevraagd en ik ga het gewoon nog een keer doen; kennen jullie nog van die prachtige snowboardleraar-wijsheden zoals ze in de openingspost staan?

quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:46 schreef XL het volgende:
"Ze mountain iz like e women, you have to treat her carefully"
pi_15860139
Geschreven door DrukVout in 1378:
"De berg is als een vrouw, je moet er dwars doorheen raggen"

donderdag 1 januari 2004 @ 17:50:37 #212
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_15880055
Mensen, allemaal een gelukkig nieuwjaar, en dat er nog veel sneeuw zal vallen. Niet alleen in de wintersportgebieden, maar ook hier

Hier is het al bezig, vanaf dat ik wakker ben tot nu heeft het alleen nog maar gesneeuwd volgens mij. Jammer dat het meer natte sneeuw is

Life's like music, get the rhythm..
  donderdag 1 januari 2004 @ 17:57:33 #213
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_15880195
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 17:50 schreef NoComment het volgende:
Mensen, allemaal een gelukkig nieuwjaar, en dat er nog veel sneeuw zal vallen. Niet alleen in de wintersportgebieden, maar ook hier

Hier is het al bezig, vanaf dat ik wakker ben tot nu heeft het alleen nog maar gesneeuwd volgens mij. Jammer dat het meer natte sneeuw is

Hier ligt inmiddels een centimeter of 2 a 3 poeder op de stoep hoor
  donderdag 1 januari 2004 @ 18:19:02 #214
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_15880700
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 17:57 schreef XL het volgende:

[..]

Hier ligt inmiddels een centimeter of 2 a 3 poeder op de stoep hoor

En wat doe je met poeder op de stoep:

Gisteren nog snel een schansje in elkaar getimmerd. Vandaag eerst even getest door me laten voortrekken om snelheid te krijgen. Later nog naar een park met wat heuvels gegaan. In hetzelfde park is Snowworld Zoetermeer gevestigd, die hadden het vandaag denk ik iets minder druk, .

donderdag 1 januari 2004 @ 18:32:31 #215
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_15880968
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 18:19 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

En wat doe je met poeder op de stoep:

[afbeelding]

Gisteren nog snel een schansje in elkaar getimmerd. Vandaag eerst even getest door me laten voortrekken om snelheid te krijgen. Later nog naar een park met wat heuvels gegaan. In hetzelfde park is Snowworld Zoetermeer gevestigd, die hadden het vandaag denk ik iets minder druk, .

[afbeelding]

Zo hoort het!
Maar ik ga mijn eigen board niet in de vernieling helpen op Nederlandse nep snowboardcondities
  donderdag 1 januari 2004 @ 19:03:08 #216
2764 Trainspotter
pi_15881765
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 18:32 schreef XL het volgende:

[..]

Zo hoort het!
Maar ik ga mijn eigen board niet in de vernieling helpen op Nederlandse nep snowboardcondities

Ik vond het ook errug stoer!

Ik heb overigens twee weken geleden een nieuw board gekocht, dus voor deze gelegenheid kon ik mooi mijn ouwe plank van stal halen. Morgen mag m'n nieuwe board weer aan de bak. Dan weer 'gewoon' binnen, op de Zoetermeerse Boardersnight.

donderdag 1 januari 2004 @ 19:45:36 #217
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_15882871
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 19:03 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Ik vond het ook errug stoer!

Ik heb overigens twee weken geleden een nieuw board gekocht, dus voor deze gelegenheid kon ik mooi mijn ouwe plank van stal halen. Morgen mag m'n nieuwe board weer aan de bak. Dan weer 'gewoon' binnen, op de Zoetermeerse Boardersnight.

Wat voor plank heb je gekocht?
  donderdag 1 januari 2004 @ 21:07:28 #218
2764 Trainspotter
pi_15885024
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 19:45 schreef XL het volgende:

[..]

Wat voor plank heb je gekocht?

Santa Cruz Gian Simmen 156 van vorig seizoen.
  donderdag 1 januari 2004 @ 21:38:44 #219
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_15885976
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 21:07 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Santa Cruz Gian Simmen 156 van vorig seizoen.

Cool, erg nette plank.
Wat ik me altijd afvraag bij planken die vernoemd zijn naar grote snowboardnamen. Goed, Gian Simmen is misschien een lelijk eendje... hij heeft wel de olympische spelen in Nagano gewonnen. Maar wat is nou de invloed van die rijder op de plank.

a) Rijd hij er zelf op (maar dan dus wel op identiek dezelfde plank)
b) Heeft hij invloed op de rij-eigenschappen bij de ontwikkeling
c) Heeft hij invloed op het design/de graphics
d) Niets, het is puur een marketing-truc

Zelf ben ik geneigd voor d te kiezen, wat natuurlijk niets afdoet aan de plank. Die kun en moet je uiteraard los van de naamgeving beoordelen.
en dit verhaal gaat op voor vrijwel alle merken, niet specifiek voor Santa Cruz

donderdag 1 januari 2004 @ 22:08:40 #220
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_15886823
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 21:38 schreef XL het volgende:

a) Rijd hij er zelf op (maar dan dus wel op identiek dezelfde plank)
b) Heeft hij invloed op de rij-eigenschappen bij de ontwikkeling
c) Heeft hij invloed op het design/de graphics
d) Niets, het is puur een marketing-truc

Ik zou voor B gaan, al zal die 'invloed' vrij beperkt zijn denk ik. Eigenlijk weet ik het niet goed maar hé, gokje heh

trouwens XL, ik weet nog (iets van dat) ik je gezien heb gister! Misschien dat ik je dan herken als we op vakantie gaan

Life's like music, get the rhythm..
  donderdag 1 januari 2004 @ 22:13:06 #221
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_15886957
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:08 schreef NoComment het volgende:
trouwens XL, ik weet nog (iets van dat) ik je gezien heb gister! Misschien dat ik je dan herken als we op vakantie gaan

Weet jij nog steeds niet precies wie ik ben?
Ik heb jou toch redelijk vaak gezien de afgelopen paar maanden
Maar na Val Thorens zal in ieder geval alles echt duidelijk zijn...
  vrijdag 2 januari 2004 @ 11:32:37 #222
72282 360sjors
King of the Hill
pi_15895933
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:08 schreef NoComment het volgende:

quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:13 schreef XL het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op donderdag 1 januari 2004 22:08 schreef NoComment het volgende:
trouwens XL, ik weet nog (iets van dat) ik je gezien heb gister! Misschien dat ik je dan herken als we op vakantie gaan <hr></blockquote>
Weet jij nog steeds niet precies wie ik ben?
Ik heb jou toch redelijk vaak gezien de afgelopen paar maanden
Maar na Val Thorens zal in ieder geval alles echt duidelijk zijn...

Whehehe, schitterend zo'n vakantie van bij elkaar geraapte mensen NoComment, als ik jou was zou ik wel wat aan je people knowledge gaan doen, ik had toch zeker wel verwacht dat je XL kende..

Ik zit overigens met mijn been omhoog, ben een paar dagen geleden in Landgraaf ondersteboven geboard door een 80 kg wegende debutant (terwijl ik mijn route aan het plannen was (het was asociaal druk). Gelukkig alleen een spier zwaargekneusd, dat is wel over tegen de tijd dat ik richting de Franse Alpen vertrek... Ik had nog geen 5x de piste naar beneden gedaan (1x wat gegrind, 1x de halfpipe, ik was net aan het opwarmen...)

Ik had daar overigens nog bijna een nieuwe plank gekocht, de Atomic Don van vorig seizoen (300 euro, afgeprijsd van 560). Ik wilde hem alleen wel even testen, maar dat mocht niet (als ik hem zou beschadigen zou ik hem zowieso kopen). In dat geval wilde ik hem wel even huren, als hij me dan beviel zou ik hem kopen. Ook dat mocht ik niet. Toen stelde ik voor dat ik hem zou kopen, als het me niet zou bevallen zou ik hem terug inleveren. Toen kon ik een waardebon krijgen! Verstand van zaken doen hebben ze daar niet..... Ik koop mijn plankje wel elders!

PS: Ik heb de Video Gangs DVD!!! http://www.videogangs.com/

vrijdag 2 januari 2004 @ 11:39:03 #223
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_15896027
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 11:32 schreef 360sjors het volgende:
Ik had daar overigens nog bijna een nieuwe plank gekocht, de Atomic Don van vorig seizoen (300 euro, afgeprijsd van 560). Ik wilde hem alleen wel even testen, maar dat mocht niet (als ik hem zou beschadigen zou ik hem zowieso kopen). In dat geval wilde ik hem wel even huren, als hij me dan beviel zou ik hem kopen. Ook dat mocht ik niet. Toen stelde ik voor dat ik hem zou kopen, als het me niet zou bevallen zou ik hem terug inleveren. Toen kon ik een waardebon krijgen! Verstand van zaken doen hebben ze daar niet..... Ik koop mijn plankje wel elders!
Misschien dat de bezoekers van dit topic nog wel goede aanbiedingen kennen?
Wie weet er waar er nu bij de locale boardshops nog mooie (overjarige) modellen voor goede prijzen te krijgen zijn? Dan is het altijd nog te overwegen om met het OV een dagje te offeren aan mooie aanbieding.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 13:39:35 #224
2764 Trainspotter
pi_15898569
Ik wilde jullie toch onderstaande superstoere (vind ik zelf) plaat niet achterhouden. Gisteren gemaakt tijdens het testen van de schans. Ik heb m'n vader toch aardig opgevoed moet ik zeggen, .

vrijdag 2 januari 2004 @ 14:56:36 #225
72282 360sjors
King of the Hill
pi_15900544
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 13:39 schreef Trainspotter het volgende:
Ik wilde jullie toch onderstaande superstoere (vind ik zelf) plaat niet achterhouden. Gisteren gemaakt tijdens het testen van de schans. Ik heb m'n vader toch aardig opgevoed moet ik zeggen, .

[afbeelding]

Dat heb je erg goed gedaan inderdaad En ook leuk dat er iemand foto's van heeft gemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')