abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15656403
quote:
Hoe kan ie dan warm worden
volgens mij werken die speciale "wax"strijkijzers niet met water...
Ik weet het niet helemaal precies want ik doe mijn eigen snowboard niet maar volgens mij gaat het niet werken als je een strijkijzer met gaatjes hebt....
Nou hij warmt gewoon op zonder stoom, stoom is zeg maar een extra functie...
  woensdag 24 december 2003 @ 11:20:02 #102
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_15663066
het maakt niet veel uit wat voor strijkijzer je hebt. zorg alleen dat ie niet te heet staat. de wax mag niet gaan roken.

het nadeel van een gaatjes strijkijzer is dat de gaatje verstopt kunnen raken. dus niet je dure goede stoom strijkijzer gebruiken om mee te waxen!

I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
  woensdag 24 december 2003 @ 17:39:53 #103
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_15673680
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:00 schreef notepad het volgende:

[..]

Nou hij warmt gewoon op zonder stoom, stoom is zeg maar een extra functie...

hmmm ok dan moet het volgens mij wel kunnen. Als je em tenminste niet meer voor andere dingen wilt gebruiken zoals kleding nadat je board er onder is gegaan
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 24 december 2003 @ 17:45:17 #104
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_15673863
* Zebigboss hoeft nog maar 2 nachtjes af te wachten en dan.. EINDELIJK.. op naar 120 cm sneeuw yummie
:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
pi_15675310
quote:
Op woensdag 24 december 2003 17:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

hmmm ok dan moet het volgens mij wel kunnen. Als je em tenminste niet meer voor andere dingen wilt gebruiken zoals kleding nadat je board er onder is gegaan

Tuurlijk wel, het schijnt een uitkomst te zijn om al je kleding van zo'n dikke waxlaag te voorzien. Waterafstotend en je glijdt ook zonder board lekker naar beneden!
pi_15675710
quote:
Op woensdag 24 december 2003 17:45 schreef Zebigboss het volgende:
* Zebigboss hoeft nog maar 2 nachtjes af te wachten en dan.. EINDELIJK.. op naar 120 cm sneeuw yummie
me too! Waar ga je heen?
  woensdag 24 december 2003 @ 20:07:09 #107
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_15677769
quote:
Op woensdag 24 december 2003 17:45 schreef Zebigboss het volgende:
Königsleiten????

Ik ga volgende week woensdag een paar dagen naar Gerlos
heb alleen nog steeds geen slaapplaats

Trouwens, ik moet nog 2 dingen hebben (buiten nieuwe handschoenen).
En dat is een goeie rugzak en een paar extra Goggles.

Rugzak heb ik nodig om me spullen in te stoppen (duh) want met lesgeven heb ik wel wat meer spul bij me....

Goggles is een andere zaak. Ik ben eigenlijk op zoek naar een paar met verwisselbare glazen ofzo.
En anders een Goggle die donkere glazen heeft zodat ik em ook met zon op kan. Ik heb nu alleen een zonnebril en dat werkt niet echt goed met boarden. Dan moet ik me goggle met gele glazen op en die is echt te licht voor zonnige dagen.

Iemand ideeën????

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  woensdag 24 december 2003 @ 20:34:40 #108
12059 albiez
board Fever
pi_15678428
quote:
Op woensdag 24 december 2003 20:07 schreef Komakie het volgende:

Goggles is een andere zaak. Ik ben eigenlijk op zoek naar een paar met verwisselbare glazen ofzo.
En anders een Goggle die donkere glazen heeft zodat ik em ook met zon op kan. Ik heb nu alleen een zonnebril en dat werkt niet echt goed met boarden. Dan moet ik me goggle met gele glazen op en die is echt te licht voor zonnige dagen.

Iemand ideeën????

Jaah, koop net zo'n arnette goggle als mij. Daar zitten drie verschillende glazen bij oranje, geel en zwart. Op alle omstandigheden voorbereid
white p0wder rush
  woensdag 24 december 2003 @ 21:04:30 #109
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_15679118
quote:
Op woensdag 24 december 2003 20:34 schreef albiez het volgende:

[..]

Jaah, koop net zo'n arnette goggle als mij. Daar zitten drie verschillende glazen bij oranje, geel en zwart. Op alle omstandigheden voorbereid

Heb je misschien wat meer info???

Ik kan alleen wat plaatjes vinden bij google maar niet echt veel info verder. Prijs en waar te verkrijgen enzo zijn al erg handig

Dit is een van die plaatjes trouwens:

Deze zien er wel ok uit...

pi_15680156
Adidas Robin / Yodai.

Het kost een paar knaken, maar dan heb je ook wat. Ikzelf heb in ieder geval de Robin. En ja, die bevalt me uitermate goed.
De Yodai is de opvolger van de Robin. Ik zag hem toevallig gisteren bij een opticien liggen. Erg mooie bril, zeker de rode en de blauwe uitvoering. Maar enfin, met 119 voor de Robin en 140 voor de Yodai is dat wel een forse investering. Zeker omdat je de overige gewenste lenzen erbij moet kopen.
Als je deze prijzen te heftig vindt, dan raad ik aan om ze voorlopig niet aan te raken. Want eenmaal opgezet ben je verkocht. Althans, dat was mijn manco...

We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  woensdag 24 december 2003 @ 22:35:51 #111
12059 albiez
board Fever
pi_15681498
quote:
Op woensdag 24 december 2003 21:04 schreef Komakie het volgende:

[..]

Heb je misschien wat meer info???

Ik kan alleen wat plaatjes vinden bij google maar niet echt veel info verder. Prijs en waar te verkrijgen enzo zijn al erg handig

Heb de mijne een jaar of 4 geleden gekocht in les deux alpes. Voor ongeveer 250 gulden. Het is dezelfde als de 2e goggle in het plaatje.
white p0wder rush
  woensdag 24 december 2003 @ 22:55:18 #112
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_15682103
quote:
Op woensdag 24 december 2003 21:51 schreef beerke het volgende:
Adidas Robin / Yodai.

Het kost een paar knaken, maar dan heb je ook wat. Ikzelf heb in ieder geval de Robin. En ja, die bevalt me uitermate goed.
De Yodai is de opvolger van de Robin. Ik zag hem toevallig gisteren bij een opticien liggen. Erg mooie bril, zeker de rode en de blauwe uitvoering. Maar enfin, met 119 voor de Robin en 140 voor de Yodai is dat wel een forse investering. Zeker omdat je de overige gewenste lenzen erbij moet kopen.
Als je deze prijzen te heftig vindt, dan raad ik aan om ze voorlopig niet aan te raken. Want eenmaal opgezet ben je verkocht. Althans, dat was mijn manco...

Bij Adidas heb ik daarstraks dus ook gekeken.
En vond dat ook een hele dikke goggle.
Maar jah, 140 euro voor een goggle vind ik ook wel weer heel erg veel geld. Vooral als je er nog een lens bij moet kopen. Ik hoef er denk ik maar 1 lens bij want ik wil er 1 hebben voor felle zon en 1 voor bewolkt en mistig weer.
Als je beetje goeie glazen hebt, kun je prima met 2 glazen doen....

Maar jah... 140 euro.... niet normaal... ze kwellen me....

quote:
Op woensdag 24 december 2003 22:35 schreef albiez het volgende:

[..]

Heb de mijne een jaar of 4 geleden gekocht in les deux alpes. Voor ongeveer 250 gulden. Het is dezelfde als de 2e goggle in het plaatje.

hmmm ok, en zitten daar al meerdere glazen bij of moet je die er apart bij kopen???
Dat rijtje goggles ziet er namelijk wel vet uit
  woensdag 24 december 2003 @ 23:10:38 #113
12059 albiez
board Fever
pi_15682586
quote:
Op woensdag 24 december 2003 22:55 schreef Komakie het volgende:

hmmm ok, en zitten daar al meerdere glazen bij of moet je die er apart bij kopen???
Dat rijtje goggles ziet er namelijk wel vet uit

Daar zitten meerdere glazen bij. Een zwarte en gele lens.
white p0wder rush
  woensdag 24 december 2003 @ 23:18:51 #114
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_15682897
quote:
Op woensdag 24 december 2003 23:10 schreef albiez het volgende:

[..]

Daar zitten meerdere glazen bij. Een zwarte en gele lens.

Kijk, daar heb ik wat aan

Nou nog eens ff uitzoeken waar die ergens te krijgen zijn (bij voorkeur in nederland, buurt utrecht)

pi_15687590
Ik heb niet de hele topic gelezen het is laat en ik ben lui maar ik zou vooral niet gaan besparen op een goede goggle, heb een tijdje een 'middenklasser' gehad(smith) en heb nu een A-frame met Fire lens en wil absoluut niet meer ruilen, het kijkt zo veel beter, het zit fijner(ligt natuurlijk ook aan de vorm van je hoofd) je hebt een groter zichtsveld en het is natuurlijk veiliger omdat er een betere lens in zit dus meer detail enzo.

overigens echt een spiegel lens kopen.

Ik heb toch maar even de hele topic gelezen en kwam op de goretex discussie uit, iemand zei dat goretex maar een waterkolom van 5000 had maar volgens een bedrijfsleider van beverzwerfsport(op n ander ski gericht forum) zegt dat gore-tex 80000 heeft, daar baseer ik me toch liever op.

[Dit bericht is gewijzigd door MazeNL op 25-12-2003 02:22]

pi_15687964
Nog 1 dag, ik kan niet slapen GVD
pi_15690791
quote:
Op woensdag 24 december 2003 18:53 schreef notepad het volgende:

[..]

me too! Waar ga je heen?

Idd koningsleiten tot 4 Jan.. opstop in utrecht morgen.. rond 18:00

heel relaxx.. ik zag gewoon dat er 120cm ligt

pi_15690904
quote:
Op donderdag 25 december 2003 02:15 schreef MazeNL het volgende:

Ik heb toch maar even de hele topic gelezen en kwam op de goretex discussie uit, iemand zei dat goretex maar een waterkolom van 5000 had maar volgens een bedrijfsleider van beverzwerfsport(op n ander ski gericht forum) zegt dat gore-tex 80000 heeft, daar baseer ik me toch liever op.

gewoon goed lezen joh ik zei Gore-Tex kan 80.000 hebben en Agu heeft een Gore-Tex kloon en die heet Poray 5000 en die kan 'maar' 5000 mm hebben..

Zo zie je maar.. lezen is soms van levensbelang

Maar nog 1 nachie

He komakie.. is het een id om ergens in utrecht mijn auto te laten staan een week of is dat af te raden.. want anders kom ik wel met de trein naar mijn opstap plaats

pi_15692835
Wij vertrekken morgen avond pas om 23.00, met twee busjes. Dus NOG een nachtje slapen voor mij....:z
  donderdag 25 december 2003 @ 14:54:14 #120
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_15694308
Ik heb zelf sinds aflgelopen wintersport een goggle van cebe. met oranje spiegelende glazen. is iedeaal. oranje verhoogt het detail/contrast en het spiegelend zorg dat je ook met veel zon goed ziet.

heb deze voor 50 euro gekocht in frankrijk, bij zo'n grote sportzaak onderaan de berg. de shops op de berg zijn volgens mij altijd duurder.

je kan ook ff op oakley.com kijken daar staat uitgelegd welke glazen voor welke omstandigheden het beste zijn. oranje/spiegelende is de gulden middenweg.

I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
pi_15694927
morgen, 17;00 JAAAAA
pi_15695055
quote:
Op donderdag 25 december 2003 15:24 schreef MazeNL het volgende:
morgen, 17;00 JAAAAA
Joh, relaxx, waarvandaan? en met vrienden of met een reisorganisatie?

Ik ga zelf met dynamic holland op stap.. voor het eerst.. lijkt me wel oke..
owja ik kwam bij dynamic holland uit na een opmerking van iemand hier op het forum

pi_15695163
Morgen naar Kaprun, gaan er nog mensen ook die kant op?
pi_15696691
En ik leef ook nog

Als Goggle heb ik een oakley a-frame , met blue iridium lens.
Ik haat sneeuwblindheid en deze bril werkt dan erg goed, tevens is hij ook nog goed te gebruiken bij zon enzo, maybe dat ik daar nog eens een betere lens voor haal maar eigenlijk ben ik wel tevreden.

Over die handschoenen, die kosten idd richting de 150 euro enzo.

Over burton "hype".

Over boards wil ik het dan oid niet hebben, ik heb een santa cruz board, het gaat hier nu over kleding.

Als je hier in nederland een shop binnenloopt, heb je een dikke kans dat "echte" boardkleding die er hangt, vaak van burton is.
Bekijk je dan de jas/broek/trui/schoenen goed etc, dan zie je dat er kwalitatief gewoon goed uitziet.
In de praktijk is natuurlijk afwachten.

Ik vind de stuff die burton maakt gewoon mooi, en het zit perfect, ik heb meerdere boots gepast, en die ION's roeleren gewoon. Met me maatje 46 vielen die gewoon niet zo groot uit en dat had ik gewoon graag. Tevens had ik bij andere boots veel last van losse enkel en schurende stukken.

jas en broek : jas van burton was eigenlijk de keuze zo gemaakt, beviel zo goed in de praktijk dat ik graag ook een goeie broek wilde ipv me oude.

Handschoenen : 1 van me binnenhandschoenen van me boosters kwijt, een nieuwe gehaald. Goeie handschoenen niks mis mee, maar ik heb vorig jaar wel eens erg natte poten gehad bij het sneeuwgraven.
Dus, ik wilde handschoenen die nog net wat langer droof blijven >> resultaat : gore-tex handschoenen. Dat deze van burton zijn.. sjah boeiend. ( okee, als ze roze waren geweest had ik vast andere gekocht )

Ben ik merkgeil? Volgens iedereen wel, zal ik altijd bij burton spul blijven? Nah moet niet. Maar zolang het allemaal bevalt, koop ik mijn spulletjes gewoon braaf van die dudes.

Maybe is het voor sommige die-hard boarders maar te min dat ik m'n shit bij burton haal, en niet bij 1 of ander kek unknown italian boardmerkje, maargoed. I like it.

Ow en beerke, ik heb dit niet allemaal tegelijk gekocht he

_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_15697831
Ik meng me hier ook maar is in.

Ik ben het grotendeels eens met je verhaal over Burton. Ik had vroeger bijna alles van Burton. De kleding is gewoon erg goed, duurzaam en goed doordacht qua features.

Alleen die schoenen vindt ik helemaal niks. Goed dat heeft natuurlijk ook met pasvorm enzo te maken. Wat bij de een lekker zit enz. Ik heb zelf thirtytwo's Team Two's www.thirtytwo.com en dat is echt een wereld van verschil met Burton's. Zeker de helft zo licht en ze gaan twee keer zo lang mee.

Ook wat handschoenen betreft valt Burton me de laatste 2 jaar tegen. Ik heb nu zelf North Face handschoenen en die bevallen me beter. Maargoed zo is er voor ieder wat wils.

Nog 1 kerstdag vervelen en dan we de sneeuw in

quote:
Burton heeft al een paar jaar geen enkel boeiend snowboard gefabriceerd. Met "boeiend" bedoel ik iets wat helemaal nieuw is.
Ze maken goeie boards en verwerken tegenwoordig de technieken die een ander merk al een paar jaar gebruikt. Dit komt ook omdat ze geen druk hebben om met iets nieuws te komen.
Wat dacht je van de Burton Fish of van de T6

[Dit bericht is gewijzigd door Kentaro op 25-12-2003 17:53]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')