quote:De sleepliftjes vormen een mooi lijnenspel en contrasteren goed met de sneeuw.
Op maandag 22 december 2003 11:17 schreef apophis4u het volgende:
[afbeelding]
Maar al met al toch een leuke foto die mede dankzij het mooie landschap het niveau van een simpele snapshot ontstijgt.
quote:volgens mij is ie wat groot!!!!!
[afbeelding]
quote:Zou het?
Op maandag 22 december 2003 12:45 schreef Caar2 het volgende:[..]
volgens mij is ie wat groot!!!!!
je kijkt ruim 1½ kilometer naar beneden en dan nog niet eens gerekend over de afstand
ja het is een foto van 1,7 MB
quote:Ga eens resizen dan
Op maandag 22 december 2003 15:02 schreef apophis4u het volgende:[..]
Zou het?
je kijkt ruim 1½ kilometer naar beneden en dan nog niet eens gerekend over de afstand
ja het is een foto van 1,7 MB
quote:Kzit hier op mn stage en daar heb ik nou niet bepaald de juiste middelen voor handen om dat te doen
Op maandag 22 december 2003 15:05 schreef portier het volgende:[..]
Ga eens resizen dan
.
quote:Heb je ooit van het Zonnesysteem gehoord? Ik neem aan dat je bij deze afbeelding gebruik heb gemaakt van de lichtmeter die in je camera zit. Een lichtmeter meet altijd middegrijs (18% grijs). Daardoor is je sneeuw in zone 5 en missien toch net in 6 gevallen.
[afbeelding]
Om volgende keer de foto beter te belichten raad ik je aan om met een losse lichtmeter opvallend licht te meten, of om gewoon te meten zoals je nu hebt gedaan maar dan 2 stops overbelichten, en maakr een trappetje tot 3 stops. zodat de sneeuw in 7 a 8 komt te liggen
succes
quote:Ehhhh nee nog nooit van gehoord nee
Op maandag 22 december 2003 15:53 schreef Field het volgende:[..]
Heb je ooit van het Zonnesysteem gehoord? Ik neem aan dat je bij deze afbeelding gebruik heb gemaakt van de lichtmeter die in je camera zit. Een lichtmeter meet altijd middegrijs (18% grijs). Daardoor is je sneeuw in zone 5 en missien toch net in 6 gevallen.
Om volgende keer de foto beter te belichten raad ik je aan om met een losse lichtmeter opvallend licht te meten, of om gewoon te meten zoals je nu hebt gedaan maar dan 2 stops overbelichten, en maakr een trappetje tot 3 stops. zodat de sneeuw in 7 a 8 komt te liggen
succes
Hij is gemaakt met een 5 megapixel camera van Konica. Kga ff zoeken naar een link.
quote:
Op maandag 22 december 2003 15:37 schreef Ouwesok het volgende:
Die hond. Perfect gevangen, die uitdrukking in de ogenZo kijk ik ook als ik net een kuil op het strand gegraven heb
Deze camera. Er zitten wel wat standen voor belichting op e.d., maar kweet niet of ik hem dus in die belichtingsschaal kan instellen
quote:Die camera zegt mij weinig, ik gebruik iets andere apperatuur.
Op maandag 22 december 2003 16:03 schreef apophis4u het volgende:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Konica%20Digital%20Revio%20KD%20500Z.htmDeze camera. Er zitten wel wat standen voor belichting op e.d., maar kweet niet of ik hem dus in die belichtingsschaal kan instellen
quote:Is het wel zo op zijn plaats om iemand die op hobbybasis met een digicam in kleur fotografeert te gaan vermoeien met het Zonesysteem
Op maandag 22 december 2003 16:57 schreef Field het volgende:[..]
Die camera zegt mij weinig, ik gebruik iets andere apperatuur.
zorg gewoon dat je iets langer belicht, of je diafragma verder open zet. Als je dat kan instellen, anders word het erg lastig ja...
Geen twijfel over de goeie bedoelingen maar digitaal en Zone staan nogal een eindje uit elkaar, waarbij de meest kenmerkende stap waar je in het Zonesysteem alles in terugbrengt ontbreekt: Het Negatief.
Dat van die grijswaarde die je niet in de sneeuw vindt klopt dus inderdaad als een bus. Een aantal digitale camera's werkt echter met meerveldsmeting waardoor het effect niet zo erg is als op een traditionele camera met traditionele lichtmeting. Die 'ziet' namelijk niet dat er ook nog een blauwe lucht bovenhangt die al veel dichter bij die middentint zit dan de sneeuwpartijen.
Bovenstaande foto is nog prima te 'redden' door hem op de PC even een tandje lichter te maken.
Ik blijf doorploeteren
_edit
Misschien een heel domme vraag :
Ik lees bij redelijk veel opmerkingen op het forum: de horizon staat iets scheef. Is dat werkelijk heel erg belangrijk? Is het heel storend als het iets scheef loopt?
[Dit bericht is gewijzigd door toska op 22-12-2003 18:00]
quote:Ik kwam er inderdaad een beetje laat achter dat t een hobbyist was
Op maandag 22 december 2003 17:11 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Is het wel zo op zijn plaats om iemand die op hobbybasis met een digicam in kleur fotografeert te gaan vermoeien met het Zonesysteem
.
En hier verbeterd met paint shop pro:
quote:dus voor een hobbyist maak ik nog best redelijke fototjes
Op maandag 22 december 2003 17:58 schreef Field het volgende:[..]
Ik kwam er inderdaad een beetje laat achter dat t een hobbyist was
maar toen ik de camera zag heb ik me ook iets terug getrokken en ben niet verder op de details in gegaan
quote:Dat was dus best een mooi compliment
Op maandag 22 december 2003 18:00 schreef apophis4u het volgende:[..]
dus voor een hobbyist maak ik nog best redelijke fototjes
Hier nog 1 keer de originele foto, maar dan verbetert. Hij is nu van 1.7 MB naar 900K door het opnieuw opslaan in jpeg formaat.
Er gaat dus wel 'beeldinformatie' verloren en is dus eigenlijk jammer van de kwaliteit. Kan ik hem beter bewerken onder een ander formaat of moet ik het gewoon zo laten?
Jou versie:
Mijn versie:
quote:te donker, te onduidelijk, ik vind het nix...
Op maandag 22 december 2003 19:11 schreef Riann het volgende:
hij is door mijn raam geknipt dat zie je wel door die druppeltjes regen
al zal de lucht zelf om te zien wel mooi geweest zijn
quote:Heeft een beetje de sfeer van een bekende foto van David Levinthal... Een gevecht tussen een cowboy en een indiaan....
Op maandag 22 december 2003 17:12 schreef DutchBlood het volgende:
[afbeelding]Met de Canon A60..
ik vind um mooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |