abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 15 januari 2004 @ 19:14:40 #251
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16292375
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 14:49 schreef iwanvdschoor het volgende:
[afbeelding]

Zelf ben ik erg tevreden met deze foto, maar ik zou graag eens van "leken" op het gebied van parachutespringen horen wat ze aan te merken hebben op deze foto als foto.

Gemaakt met een Digital Rebel (300D) met een Sigma EX 15mm F2.8 FishEye lens.

Iwan

Niet helemaal een leek op het gebied van het fotograferen van de parachutesport , maar toch even wat hardop denken.
Bij een exit uit een tailgate wint de foto aan dynamiek wanneer iedereen er 'met zijn snuit naar voren' uitspringt (dat dit niet bevorderlijk is bij het snel opzetten van een formatie laten we even buiten beschouwing)
Op deze opname zie je hoofdzakelijk benen en achterkanten, en dat heb ik bij exitfoto's uit een skyvan wel eens fraaier gezien.
Je hebt bij dit soort exits het nadeel dat je als cameraman het eerste weg bent en min of meer af moet wachten hoe iedereen naar buiten komt. Een exit uit een Porter of een C208 is in dat opzicht minder spectaculair maar qua timing wel een stuk makkelijker.

Niettemin blijven dit altijd weer heerlijke plaatjes .

Heb jij dat helmpje van Max Dereta wel eens gezien ? En zijn nekspieren ?

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 15 januari 2004 @ 19:55:36 #252
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16293678
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:23 schreef Ellard het volgende:
Een vriendinnetje van me had 'haar eerste rolletje'volgeschoten en we hebben ze gisteren afgedrukt.

Wat vinden jullie van de resultaten?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Over de hele linie vind ik de lichten te licht. Probeeer dit te voorkomen door de afdruk langer te belichten en de gradatie van het papier een ticky lager te nemen. Verder leuke opnamen .
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_16294213
quote:
Op woensdag 17 december 2003 10:37 schreef Lelijke_Aap het volgende:

[..]

Deze foto uit het vorige topic...

Ik vind 'm mooi. Maar je vroeg me kritisch te zijn dus dan doe ik dat ook. De lucht is ietsjes overbelicht, het is niet veel, maar het had minder fel gemogen. Ook stoort de vuilnisbak aan de rechterkant. Zie ik hte goed, sta je zelf op de foto? Je schaduw daar net naast die prullenbak? Dat vind ik ook jammer. Maar, ondanks deze kritiek (je vroeg er immers zelf om) is en blijft het een prachtige foto!

beetje late reactie maar...

de lucht ietsjes overbelicht???? wil je de foto nog donkerder maken dan zie je niks meer van dat weggetje enzo.... en ik moest wel 4 keer kijken voor dat ik die prullebak zag, volgens mijn heb je gewoon je beeldscherm instellingen te licht staan... tsssss overbelicht....

pi_16295320
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 20:11 schreef berc het volgende:

[..]

beetje late reactie maar...

de lucht ietsjes overbelicht???? wil je de foto nog donkerder maken dan zie je niks meer van dat weggetje enzo.... en ik moest wel 4 keer kijken voor dat ik die prullebak zag, volgens mijn heb je gewoon je beeldscherm instellingen te licht staan... tsssss overbelicht....

ik denk dat hij bedoelde dat bij de eerste foto het onderscheid tussen gezicht en witte muur wegvalt. Dit terwijl dat meisje vast een andere huidskleur dan wit heeft (hoop ik voor haar tenminste)
verder: mooie foto's
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_16296246
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 20:43 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

ik denk dat hij bedoelde dat bij de eerste foto het onderscheid tussen gezicht en witte muur wegvalt. Dit terwijl dat meisje vast een andere huidskleur dan wit heeft (hoop ik voor haar tenminste)
verder: mooie foto's

oh sorry, ik bedoelde de alleerste foto in deze topic. die met die bomen, dat weggetje en die mooie heldere blauwe lucht
  donderdag 15 januari 2004 @ 21:23:39 #256
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_16296541
Vol..
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  donderdag 15 januari 2004 @ 21:24:10 #257
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_16296563
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')