Maar om nou te zeggen dak ze geweldig vind
Ik denk trouwens dat het vooral een soort " zelfbehoud mechanisme " is dat in werking treed.
Iemand heeft je pijn gedaan en wat is nou makkelijker ?
De pijn voelen of omzetten in haat ?
Ikzelf haat overigens geen van mijn exen.
Jarenlang stond jij centraal,
en al die jaren kwam ik op twee.
al mijn liefde heb ik jou geven,
maar toch ging je met die ander mee.
Telkens weer vraag ik mij af,
waarom bel je me niet terug.
Waarom in godsnaam zo laf.
In het begin was ik nog kwaad,
maar de liefde is nu voorbij.
Ik voel nu enkel nog haat.
Als iemand waar je zielsveel van gehouden hebt, waar je bij wijze van spreken voor bereid was je eigen leven te geven, en waar je heel je hart en ziel aan hebt gegeven, je uiteindelijk zo belazerd, je zo voor liegt, en geen enkel respect meer voor je toont, kan ik me de haat voor een ex goed voorstellen.
Maar die haat is absoluut de moeite niet waard.
Mensen die je intens lief hebt gehad, en die je vervolgens zo'n pijn doen, komen zichzelf altijd wel weer tegen.
Je kan die energie, maar beter in jezelf stoppen. Ga reizen, ga carriere maken, ga sporten, ga studeren, ontwikkel jezelf, wees behulpzaam voor mensen die het wel verdienen ( familie/goede vrienden).
In het begin na een verbroken relatie is het altijd moeilijk om zoveel verdriet ( emotionele bagage) mee te dragen in je rugzak. En al lijkt het alsof die rugzak soms niet lichter wordt, je schouders worden zeker weten, veel en veel sterker.
[Dit bericht is gewijzigd door nynke_p op 17-12-2003 13:30]
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:26 schreef Silverado het volgende:Dat vraag ik me ook af.
Zelf heb ik juist heel goed contact met mijn ex(en).
Ik denk dat sommige jongens hun exen haten omdat zij het uitgemaakt heeft en hij dat niet kan hebben, egoprobleempje, maar dat weet ik niet zekert..
quote:In kleuter relaties gaat het i.d.d. vaak zo.
Op woensdag 17 december 2003 13:51 schreef Han_ het volgende:
Heb geen haat jegens exen, ik heb wel wat beters te doen, ik kan met ze allemaal nog goed overweg.Ik denk dat sommige jongens hun exen haten omdat zij het uitgemaakt heeft en hij dat niet kan hebben, egoprobleempje, maar dat weet ik niet zekert..
Maar ik ken verhalen van vrienden, die hun halve vermogen kwijt waren. Hun huis konden verkopen. En het ergste van alles, dat hun ex moeilijk gaat doen over een bezoek regeling m.b.t. de kinderen.
Dat heeft niets meer met een ego probleempje te maken
quote:Mijne ook
Op woensdag 17 december 2003 09:58 schreef devv05 het volgende:
Hier geen haat tegen ex(en) hoor, integendeel.. Snap dat ook vaak niet..Mijn ex is (nog steeds) lief...
[Dit bericht is gewijzigd door PietF op 18-12-2003 16:04]
quote:We waren zo gelukkig samen
Op woensdag 17 december 2003 12:59 schreef Phibian1976 het volgende:
De EXJarenlang stond jij centraal,
en al die jaren kwam ik op twee.
al mijn liefde heb ik jou geven,
maar toch ging je met die ander mee.Telkens weer vraag ik mij af,
waarom bel je me niet terug.
Waarom in godsnaam zo laf.In het begin was ik nog kwaad,
maar de liefde is nu voorbij.
Ik voel nu enkel nog haat.
V.
Waarom ik hem haatte?
In het heel kort: omdat ie me twee jaar lang aan het lijntje hield, me de hemel op aarde beloofde maar me niets meer dan de hel gaf.
En de manier waarop het eindigde verdiende verre van een schoonheidsprijs.
Ik kon inderdaad ook heel lang niet bevatten hoe hij, waar ik letterlijk alles voor over had, me op zo'n laag-en lafhartige manier kon behandelen. Dat bleef me bezighouden en dat bleef m'n haat voeden.
Op een gegeven moment heb ik voor mezelf besloten dat dat proberen te begrijpen verspilde moeite was. En dat ik ergens blij moest zijn dat ik dat absoluut niet kon begrijpen. Dat betekende voor mij namelijk dat ik dus niet zo in elkaar zat en dat gaf best wel veel rust.
De grens tussen haat en liefde is idd erg dun,. heb ik aan den lijve gemerkt (en hij in materiële zin... heb nogal wat cd's en video's in een vlaag van woede gemold).
Ik geloof dat je je ex ook kan haten omdat je veel (als het een langere relatie was) met elkaar gedeeld hebt, en hij/zij dusook veel van je weet.
Als het dan uitgaat, kan diegene die informatie verkeerd gaan gebruiken en deze opzettelijk of per ongeluk (freudiaanse vergissing) naar buiten brengen.
Als je dat dan terug hoort via anderen is dat erg pijnlijk. Zeker omdat je dacht dat diegene dat soort prive dingen voor zichzelf zou houden.
Denk ik.
Zelf heb ik 1 ex die ik echt niet meer hoef te zien, met de anderen (wat klinkt dat, en nee zoveel zijn het er niet!) heb ik absoluut geen problemen.
quote:ben blij dat we meneer brainpower daarvoor hebben,anders hadden we dat nooit geweten,die gozer heeft ook werkelijk niets zelf verzonnen
Op woensdag 17 december 2003 10:32 schreef rickwissink het volgende:
"gelijkertijd liggen haat en liefde dicht bij elkaar"Brainpower.
quote:Omdat ze je vaak bedonderen.........zoals mijn EX
Op woensdag 17 december 2003 09:48 schreef Yamyam het volgende:
Waar komt die vandaan? Ik hoor zoveel mensen praten over hun exen alsof het de meest afschrikwekkende wezens zijn waar ze nooit van begrepen hebben hoe ze daar verliefd op kunnen zijn geworden, maar ik snap dat niet. Juist omdat ze er verliefd op zijn geweest, waar komt die haat vandaan?
en een andere ex is niet eens de moeite waard van het vermelden was een totaal liefdeloze relatie weet nu hoe het zeker niet moet maar haar erom haten vind ik te ver gaan ik heb er wel veel van geleerd,
Edit: tiep foutje weggehaald
[Dit bericht is gewijzigd door Mercy_symbol op 22-12-2003 11:46]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |