abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15476259
"gelijkertijd liggen haat en liefde dicht bij elkaar"

Brainpower.

pi_15477056
Ik heb geen energie om een van mijn exen te haten, vink ook een beetje zonde...

Maar om nou te zeggen dak ze geweldig vind

pi_15477194
Haat en liefde staan dicht bij elkaar.

Ik denk trouwens dat het vooral een soort " zelfbehoud mechanisme " is dat in werking treed.
Iemand heeft je pijn gedaan en wat is nou makkelijker ?
De pijn voelen of omzetten in haat ?

Ikzelf haat overigens geen van mijn exen.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 17 december 2003 @ 12:45:40 #29
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_15479804
Haat? Neuh.
Minachting voor mijn ex heb ik des te meer.
Maar aan de andere kant schenkt het me ook genoegdoening om te weten dat zij nooit zal veranderen en dat er één iemand is die altijd met haar opgescheept zal blijven: zijzelf.
En dat vind ik erg fijn.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_15480123
Gezonde afkeer is toch nix mee....
pi_15480250
De EX

Jarenlang stond jij centraal,
en al die jaren kwam ik op twee.
al mijn liefde heb ik jou geven,
maar toch ging je met die ander mee.

Telkens weer vraag ik mij af,
waarom bel je me niet terug.
Waarom in godsnaam zo laf.

In het begin was ik nog kwaad,
maar de liefde is nu voorbij.
Ik voel nu enkel nog haat.

Kennis is macht, maar alles weten maakt niet gelukkig
pi_15480869
Haat kost een hoop energie, en het vreet je op.

Als iemand waar je zielsveel van gehouden hebt, waar je bij wijze van spreken voor bereid was je eigen leven te geven, en waar je heel je hart en ziel aan hebt gegeven, je uiteindelijk zo belazerd, je zo voor liegt, en geen enkel respect meer voor je toont, kan ik me de haat voor een ex goed voorstellen.

Maar die haat is absoluut de moeite niet waard.
Mensen die je intens lief hebt gehad, en die je vervolgens zo'n pijn doen, komen zichzelf altijd wel weer tegen.

Je kan die energie, maar beter in jezelf stoppen. Ga reizen, ga carriere maken, ga sporten, ga studeren, ontwikkel jezelf, wees behulpzaam voor mensen die het wel verdienen ( familie/goede vrienden).

In het begin na een verbroken relatie is het altijd moeilijk om zoveel verdriet ( emotionele bagage) mee te dragen in je rugzak. En al lijkt het alsof die rugzak soms niet lichter wordt, je schouders worden zeker weten, veel en veel sterker.

pi_15480977
Soms is het wordt "haat" ook een woord om je achter te verstoppen. Gewoon tegen jezelf zeggen dat je die persoon haat en daar zelf ook in willen geloven zodat het misschien minder pijnlijk wordt de andere te vergeten.....

[Dit bericht is gewijzigd door nynke_p op 17-12-2003 13:30]

pi_15481035
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:26 schreef Silverado het volgende:

Dat vraag ik me ook af.
Zelf heb ik juist heel goed contact met mijn ex(en).

Bier hoort rijkelijk te vloeien!
  woensdag 17 december 2003 @ 13:27:02 #35
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_15481074
cognitieve dissonantie
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_15481761
Heb geen haat jegens exen, ik heb wel wat beters te doen, ik kan met ze allemaal nog goed overweg.

Ik denk dat sommige jongens hun exen haten omdat zij het uitgemaakt heeft en hij dat niet kan hebben, egoprobleempje, maar dat weet ik niet zekert..

pi_15482252
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:51 schreef Han_ het volgende:
Heb geen haat jegens exen, ik heb wel wat beters te doen, ik kan met ze allemaal nog goed overweg.

Ik denk dat sommige jongens hun exen haten omdat zij het uitgemaakt heeft en hij dat niet kan hebben, egoprobleempje, maar dat weet ik niet zekert..

In kleuter relaties gaat het i.d.d. vaak zo.

Maar ik ken verhalen van vrienden, die hun halve vermogen kwijt waren. Hun huis konden verkopen. En het ergste van alles, dat hun ex moeilijk gaat doen over een bezoek regeling m.b.t. de kinderen.
Dat heeft niets meer met een ego probleempje te maken

donderdag 18 december 2003 @ 15:46:37 #38
66999 _SunShine_
Recht zo die gaat! // In Love
pi_15515431
quote:
Op woensdag 17 december 2003 09:58 schreef devv05 het volgende:
Hier geen haat tegen ex(en) hoor, integendeel.. Snap dat ook vaak niet..

Mijn ex is (nog steeds) lief...

Mijne ook
Everyday you`re here I`m gonna let you know
That every moment we share together, is even better than the moment before.
If every day was as good as today was, then I can't wait till tomorrow comes!
  donderdag 18 december 2003 @ 16:01:39 #39
34400 PietF
Captain Obvious
pi_15515904
1 wel, andere niet.
Ik haat haar omdat ze me zo gevoelloos zoveel pijn gedaan heeft, me gebruikt heeft en daarna schaamteloos nog wil gebruiken onder het mom 'vrienden blijven'

[Dit bericht is gewijzigd door PietF op 18-12-2003 16:04]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
  donderdag 18 december 2003 @ 16:12:11 #40
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_15516251
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:59 schreef Phibian1976 het volgende:
De EX

Jarenlang stond jij centraal,
en al die jaren kwam ik op twee.
al mijn liefde heb ik jou geven,
maar toch ging je met die ander mee.

Telkens weer vraag ik mij af,
waarom bel je me niet terug.
Waarom in godsnaam zo laf.

In het begin was ik nog kwaad,
maar de liefde is nu voorbij.
Ik voel nu enkel nog haat.

We waren zo gelukkig samen
Maakten plannen voor later
Nu deel jij je leven met die hond
En ik zit met een kater...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 18 december 2003 @ 16:21:49 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15516524
De haatgevoelens die ik een tijdlang voor mijn ex heb gekoesterd, zijn in de loop der tijd gelukkig vervaagd tot desinteresse.

Waarom ik hem haatte?
In het heel kort: omdat ie me twee jaar lang aan het lijntje hield, me de hemel op aarde beloofde maar me niets meer dan de hel gaf.
En de manier waarop het eindigde verdiende verre van een schoonheidsprijs.

Ik kon inderdaad ook heel lang niet bevatten hoe hij, waar ik letterlijk alles voor over had, me op zo'n laag-en lafhartige manier kon behandelen. Dat bleef me bezighouden en dat bleef m'n haat voeden.

Op een gegeven moment heb ik voor mezelf besloten dat dat proberen te begrijpen verspilde moeite was. En dat ik ergens blij moest zijn dat ik dat absoluut niet kon begrijpen. Dat betekende voor mij namelijk dat ik dus niet zo in elkaar zat en dat gaf best wel veel rust.

De grens tussen haat en liefde is idd erg dun,. heb ik aan den lijve gemerkt (en hij in materiële zin... heb nogal wat cd's en video's in een vlaag van woede gemold).

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 18 december 2003 @ 18:17:58 #42
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_15519720
Voorgaande is heel erg..

Ik geloof dat je je ex ook kan haten omdat je veel (als het een langere relatie was) met elkaar gedeeld hebt, en hij/zij dusook veel van je weet.

Als het dan uitgaat, kan diegene die informatie verkeerd gaan gebruiken en deze opzettelijk of per ongeluk (freudiaanse vergissing) naar buiten brengen.

Als je dat dan terug hoort via anderen is dat erg pijnlijk. Zeker omdat je dacht dat diegene dat soort prive dingen voor zichzelf zou houden.

Denk ik.

"Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule."
Friedrich Nietzsche
pi_15519776
Bij sommige kan ik het me wel voorstellen.
Daarbij speelt de reden waarom het uit is gegaan natuurlijk erg mee.

Zelf heb ik 1 ex die ik echt niet meer hoef te zien, met de anderen (wat klinkt dat, en nee zoveel zijn het er niet!) heb ik absoluut geen problemen.

donderdag 18 december 2003 @ 18:32:00 #44
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_15520010
Ik haat geen van mijn ex'en. Maar sommigen spreek ik inderdaad liever niet meer. Dit vooral door iets wat hierboven al werd geschreven: ik werd niet met rust gelaten nadat ik daar een maand nadat het uit was om vroeg. Ik snap best dat iedereen dingen anders verwerkt. Maar als je na twee maanden 'rust' nog om de drie dagen een bombardement aan SMS'jes krijgt waarin steeds weer word vertelt hoeveel pijn je haar heb gedaan door het uit te maken (was geen kwestie van vreemdgaan of iets dergelijks. Ik zag er gewoon geen heil meer in en besloot er een einde aan te maken) dan word je dat op een gegeven moment wel spuugzat.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_15520072
Ik heb maar 1 ex die ik haat. Dit komt omdat ik maanden gestalkt ben door haar.
pi_15524022
quote:
Op woensdag 17 december 2003 10:32 schreef rickwissink het volgende:
"gelijkertijd liggen haat en liefde dicht bij elkaar"

Brainpower.

ben blij dat we meneer brainpower daarvoor hebben,anders hadden we dat nooit geweten,die gozer heeft ook werkelijk niets zelf verzonnen
pi_15524650
Ik heb een ex die twee keer vreemd is gegaan. Helaas kwam ik daar na de verkering pas achter. Als haar wat gebeurd kan ik er niet wakker om liggen.
  donderdag 18 december 2003 @ 23:34:55 #48
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_15528841
Haat is een groot woord, onbegrip komt er dichter bij...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_15531137
quote:
Op woensdag 17 december 2003 09:48 schreef Yamyam het volgende:
Waar komt die vandaan? Ik hoor zoveel mensen praten over hun exen alsof het de meest afschrikwekkende wezens zijn waar ze nooit van begrepen hebben hoe ze daar verliefd op kunnen zijn geworden, maar ik snap dat niet. Juist omdat ze er verliefd op zijn geweest, waar komt die haat vandaan?
Omdat ze je vaak bedonderen.........zoals mijn EX
Aap uit de mouw
  maandag 22 december 2003 @ 09:23:00 #50
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_15602037
Ik haat mijn ex helemaal niet,
hoorde vorige week dat ze 4 weken geleden getrouwd is,
ik hoop voor haar dat ze er gelukkig mee is/word en dat meen ik van harte,

en een andere ex is niet eens de moeite waard van het vermelden was een totaal liefdeloze relatie weet nu hoe het zeker niet moet maar haar erom haten vind ik te ver gaan ik heb er wel veel van geleerd,

Edit: tiep foutje weggehaald

[Dit bericht is gewijzigd door Mercy_symbol op 22-12-2003 11:46]

ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')