Eerst met mn ouders naar Duitsland en ik vraag me af of het slim is om daar lessen te nemen. Ik heb namelijk bij Snowworld in Zoetermeer ooit eens een '3-weekse' cursus gehad (3 lessen van een uur) en ik denk dat ik het wel aardig kan. Remmen/sturen lukt wel op een piste zoals in Snowworld.
Maar nou vraag ik mij af of het verstandig is om in Duitsland ook nog lessen te nemen, maar dan iets meer gevorderde. (niet gelijk zwarte pistes, maar gewoon dat ik nog beter kan remmen enzo).
In Frankrijk ga ik iig geen lessen nemen.
En nog een vraagje Is er weleens iemand in Gotsburg geweest in Duitsland? Is het daar een beetje te doen? We zijn allemaal beginnende skieers
.
* MajesticZ gaat naar Val Thorens
/oftopic
Ontopic:
Ik denk dat je niet echt les hoeft te nemen in DUitsland. Ik ben er nog nooit geweest maar ik van horen zeggen weet ik dat de pistees niet zo bijzonder zijn daar. Dus dat moet je al wat makkelijker afgaan.
Maar als je een echt N44B ben; ga DAN maar lessen.
In frankrijk zou ik iig wel gaan lessen. Het is een heel verschil al ski je nou in SNow world of op een echte piste.
quote:Naar Serre chevalier. (bij Val thorens geloof ik). Maar ga met vrienden eind januari
Op dinsdag 16 december 2003 17:40 schreef elcastel het volgende:
Lekker oefenen in het krappe Duitsland en daarna uitwerken in Frankrijk, dat klinkt als perfect, waar ga je heen in Frankrijk ?
Trouwens nog ff vraagje, hoe gaat dat nou eigenlijk? Ik kan me niks bij dat wintersport voorstellen, is het zo dat je soort 'routes' gaat skieen, of ga je steeds dezelfde leukste berg op en weer af zoals bij Snowworld? Ligt er natuurlijk aan wat je zelf wilt dat begrijp ik, maar wat doen de meeste zegmaar? .
quote:Ik doe mooie piste's vaak nog een paar keer aan, maar in een gebied als van Val Thorens (Les Trois Valleés) is het aanbod overweldigend, daar wissel je wat meer. Beginners beginnen op een instap piste of ergens onderaan, licht gevorderden en derest gaat daarna lekker touren door het gebied. Gewoon lekker doen wat je mogelijk acht en bedenk je altijd dat je nog terug moet, dus let op dat soort dingetjes als je op pad gaat.
Op dinsdag 16 december 2003 17:42 schreef WattaFakka het volgende:
Naar Serre chevalier. (bij Val thorens geloof ik). Maar ga met vrienden eind januari.
Trouwens nog ff vraagje, hoe gaat dat nou eigenlijk? Ik kan me niks bij dat wintersport voorstellen, is het zo dat je soort 'routes' gaat skieen, of ga je steeds dezelfde leukste berg op en weer af zoals bij Snowworld? Ligt er natuurlijk aan wat je zelf wilt dat begrijp ik, maar wat doen de meeste zegmaar?
.
Als je een heel groot gebied heb (portes du soleil, 3 vallee) dan kan je wel elke dag nieuwe afdalingen bekijken mits er genoeg sneeuw ligt natuurlijk.
quote:Ga idd niet als beginner meteen van de Muur in portes de soleil af
Op dinsdag 16 december 2003 17:46 schreef elcastel het volgende:[..]
Beginners beginnen op een instap piste of ergens onderaan, licht gevorderden en derest gaat daarna lekker touren door het gebied. Gewoon lekker doen wat je mogelijk acht en bedenk je altijd dat je nog terug moet, dus let op dat soort dingetjes als je op pad gaat.
quote:Is dat rode piste? Of tot welke kleur kan ik ongeveer als ik beginner ben zegmaar? (andere 2 die kunnen redelijk skieen en vaak overschat ik mezelf
Op dinsdag 16 december 2003 17:47 schreef MajesticZ het volgende:[..]
Ga idd niet als beginner meteen van de Muur in portes de soleil af
quote:Ik heb jou nog nooit zien skien. Kijk als je heel veel talent heb kan je makkelijk van een rode bugel piste af.
Op dinsdag 16 december 2003 17:49 schreef WattaFakka het volgende:[..]
Is dat rode piste? Of tot welke kleur kan ik ongeveer als ik beginner ben zegmaar? (andere 2 die kunnen redelijk skieen en vaak overschat ik mezelf
)
Een blauwe piste kan namelijk heel mooi en leuk zijn om te doen!
DE muur in Portes du Soleil is trouwens een zwarte afdaling waar nog wel eens wat dode vallen. Me oom bijna
quote:Duitsland zal we leenvoudiger en kleiner zijn, dus geen problemen. Frankrijk is zo uitgebreid vaak, dat een zwarte piste door een nOOb kan worden genomen soms. Verder beginnen ze in Frankrijk al met groene piste's (volgorde makkelijk - moeilijk = groen-blauw-rood-zwart). Hou daar maar groen-blauw aan en schrik niet van een beetje rood, als het te hard gaat is er vaak wel de ruimte om het bochtje door te trekken naar boven (= vaart minderen). Anticipeer van te voren (bovenaan de piste) hoe je ongeveer wilt gaan en wat je kan tegenkomen. Hard of zacht, zelfs als gevorderde stop ik regelmatig om de boel wat te plannen.
Op dinsdag 16 december 2003 17:49 schreef WattaFakka het volgende:
Is dat rode piste? Of tot welke kleur kan ik ongeveer als ik beginner ben zegmaar? (andere 2 die kunnen redelijk skieen en vaak overschat ik mezelf)
quote:Jah weet ik
Op dinsdag 16 december 2003 17:57 schreef MajesticZ het volgende:
oftopicJIj bent redelijk actief hier btw
/oftopic
quote:Ik hoop het
Op dinsdag 16 december 2003 17:59 schreef MajesticZ het volgende:
Ach....je moet het allemaal ervaren.
En als je eenmaal geweest ben, dan ben je verslaafd
* WattaFakka denkt van wel hoor trouwens .
Ik ga volgende week naar Val Thorens, maar kvind dat de sneeuwhoogtes een btje tegenvallen.
Nogal hinderlijk
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 18:03 schreef MajesticZ het volgende:
Als het niet bevalt paas je er maar 1tje door naar mij
.
quote:Ik kan me niet voorstellen dat het slecht is in Val Thorens op dit moment, al is het betrekkelijk vroeg nog ja, maar er blijft daar zat over als de helft wegvalt
Op dinsdag 16 december 2003 18:03 schreef MajesticZ het volgende:
Als het niet bevalt paas je er maar 1tje door naar mijIk ga volgende week naar Val Thorens, maar kvind dat de sneeuwhoogtes een btje tegenvallen.
Nogal hinderlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |