abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 december 2003 @ 15:02:07 #1
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_15456166
Hallo,

Op dit moment schijn ik een negatieve indicatie te hebben bij het BKR in Tiel. Dit kan kloppen, omdat vorig jaar, toen mijn oude werkgever failliet ging, ik een tijd problemen heb gehad het hoofd boven water te houden.
Nu gaat alles weer prima, maar ik kan nu geen lening afsluiten vanwege deze negatieve indicatie...

Omdat ik nu weer netjes alle rekeningen kan betalen, vind ik het ergens een beetje vreemd dat ik nu nog 4 jaar lang dat stempeltje achter mijn naam heb, en ik op dit moment toch extra geld nodig heb

Bestaan er ook financiers welke geen toetsing bij het BKR houden, of is dit een standaard procedure?

volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_15456235
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:02 schreef thumper het volgende:

en ik op dit moment toch extra geld nodig heb


Een huis kopen met een negatieve BKR registratie zal niet mee vallen. En voor andere dingen kan je beter geen geld lenen.

Gelukkig mag je wel een spaar rekening openen met een negatieve BKR registratie!

Iemand Fien soms gezien?
  dinsdag 16 december 2003 @ 15:07:49 #3
6766 logray
Catch you on the flip side
pi_15456307
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:02 schreef thumper het volgende:
Hallo,

Op dit moment schijn ik een negatieve indicatie te hebben bij het BKR in Tiel. Dit kan kloppen, omdat vorig jaar, toen mijn oude werkgever failliet ging, ik een tijd problemen heb gehad het hoofd boven water te houden.
Nu gaat alles weer prima, maar ik kan nu geen lening afsluiten vanwege deze negatieve indicatie...

Omdat ik nu weer netjes alle rekeningen kan betalen, vind ik het ergens een beetje vreemd dat ik nu nog 4 jaar lang dat stempeltje achter mijn naam heb, en ik op dit moment toch extra geld nodig heb

Bestaan er ook financiers welke geen toetsing bij het BKR houden, of is dit een standaard procedure?


Volgens mij krijg dan nergens een lening hoor, wellicht kun je het eens bij de lokale mafia proberen
Meso-ICT. Computerhulp, -installatie en onderhoud in Hoorn e.o.
Bezoek http://www.meso-ict.nl voor meer informatie.
pi_15456379
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:02 schreef thumper het volgende:
Hallo,

Op dit moment schijn ik een negatieve indicatie te hebben bij het BKR in Tiel. Dit kan kloppen, omdat vorig jaar, toen mijn oude werkgever failliet ging, ik een tijd problemen heb gehad het hoofd boven water te houden.
Nu gaat alles weer prima, maar ik kan nu geen lening afsluiten vanwege deze negatieve indicatie...

Omdat ik nu weer netjes alle rekeningen kan betalen, vind ik het ergens een beetje vreemd dat ik nu nog 4 jaar lang dat stempeltje achter mijn naam heb, en ik op dit moment toch extra geld nodig heb

Bestaan er ook financiers welke geen toetsing bij het BKR houden, of is dit een standaard procedure?


Volgens mij toetsen alleen bedrijven als Wehkamp niet bij 't BKR. Alle banken doen dat iig wel. Een lening afsluiten zal misschien wel kunnen, maar bedenk wel dat het dan een lening is met extra risico. Dat risico dekken ze dmv een hogere rente te rekenen voor het geleende geld. Ik geloof dat 22% rente het wettelijk maximum is... de kans is groot dat je dit dan ook betaalt!

Denk dus goed na voor je zo'n lening afsluit, doorgaans kom je namelijk met zo'n lening van de regen in de drup. Je betaalt soms meerdere malen het bedrag terug dat je geleend hebt! Bedenk dat goed!

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_15456387
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:02 schreef thumper het volgende:
Hallo,

Op dit moment schijn ik een negatieve indicatie te hebben bij het BKR in Tiel. Dit kan kloppen, omdat vorig jaar, toen mijn oude werkgever failliet ging, ik een tijd problemen heb gehad het hoofd boven water te houden.
Nu gaat alles weer prima, maar ik kan nu geen lening afsluiten vanwege deze negatieve indicatie...

Omdat ik nu weer netjes alle rekeningen kan betalen, vind ik het ergens een beetje vreemd dat ik nu nog 4 jaar lang dat stempeltje achter mijn naam heb, en ik op dit moment toch extra geld nodig heb

Bestaan er ook financiers welke geen toetsing bij het BKR houden, of is dit een standaard procedure?


dit is net zoiets als vragen: kan ik zonder geld ook iets kopen ?

Er bestaat niet voor niets het BKR in Tiel. Niet om jouw te pesten, maar voor de veiligheid van de geldvertrekkers en verzekeraars.

Helaas geef ik je weinig kans............

"Ik zeg maar zo, ik zeg maar appeltaart."
pi_15456400
Een toetsing is inderdaad een standaard procedure. Heb je niet al ergens een lening of hypotheek lopen, wellicht kan je die verhogen.
It's pretty dangerous building a road in the middle of the street!
  dinsdag 16 december 2003 @ 15:11:57 #7
50241 wokje
Oosters Roerbakpannetje
pi_15456411
je mag bij mij wel wat centen lenen tegen een (voor mij) gunstige rente hoor!
Your best friend is you, I'm my best friend too
I share the same views and hardly ever argue
pi_15456444
Vrijwel elke financier kijkt bij het BKR, behalve de georganiseerde misdaad.
Maar het is niet zo dat je helemaal niets kunt lenen. HEt kost hooguit wat meer moeite.

Ik geloof dat er bij het BKR ook bijgehouden wordt dat je je financieel goed gedraagd ondanks dat je een aantekening hebt.
Als je echt geld nodig hebt, dan zou ik gewoon met een bank gaan praten.

  dinsdag 16 december 2003 @ 15:14:29 #9
50241 wokje
Oosters Roerbakpannetje
pi_15456483
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:12 schreef 777bas777 het volgende:
Vrijwel elke financier kijkt bij het BKR, behalve de georganiseerde misdaad.
Georganiseerde misdaad? Ik??!
Your best friend is you, I'm my best friend too
I share the same views and hardly ever argue
  dinsdag 16 december 2003 @ 15:22:56 #10
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_15456694
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:07 schreef logray het volgende:

[..]

Volgens mij krijg dan nergens een lening hoor, wellicht kun je het eens bij de lokale mafia proberen


bij screamin' willy een lening afsluiten voor 60% voor 1 jaar, met als boete-clausule kop d'raf?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  dinsdag 16 december 2003 @ 15:43:40 #11
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_15457274
Hmmm, mooi is dat

Ik gedraag me op dit moment dus gewoon financieel heel netjes, maar doordat ik door het verliezen van mijn baan vorig jaar wat financiële problemen heb gehad, kan ik nu dus niet meer aan extra geld komen...

't is niet eerlijk!

volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_15457397
Je kan ook verschillende coderingen bij het BKR hebben. Afhankelijk hoe erg je wel of niet betaald heb,

En ja ook de otto en wehkamp kijken bij BKR in tiel. staat zelfs in hun grote boek.

Als je terecht een codering heb, kan je beter een bank in het buitenland zoeken, als het een onterechte codering is ( wat primeline nog wel eens doet) kun je dat aangeven bij BKR ( met een GOEDE en onderbouwde reden en bewijzen) en dan veranderen ze het.

'The world is mine'
pi_15457424
Wie zei dat het leven eerlijk was?
pi_15457542
Helaas kun je nergens een lening krijgen wanneer je op de "zwarte" lijst staat bij BKR. Zelfs niet bij de Wehkamp, Neckermann etc......
Tuurlijk kun je het altijd proberen. Ik wens je iig veel succes!!
pi_15457677
Bij de IBgroep.
  dinsdag 16 december 2003 @ 19:30:14 #16
10888 Kayuk
Home away from home
pi_15463004
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:10 schreef massiefje het volgende:

[..]

Er bestaat niet voor niets het BKR in Tiel. Niet om jouw te pesten, maar voor de veiligheid van de geldvertrekkers en verzekeraars.

Helaas geef ik je weinig kans............


En om de consument -lees: geldlener- tegen zichzelf te beschermen. Anders zouden consumenten te makkelijk onbeperkt kunnen lenen, met alle maatschappelijke problemen van dien.
pi_15463570
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:02 schreef thumper het volgende:
Hallo,

Op dit moment schijn ik een negatieve indicatie te hebben bij het BKR in Tiel. Dit kan kloppen, omdat vorig jaar, toen mijn oude werkgever failliet ging, ik een tijd problemen heb gehad het hoofd boven water te houden.
Nu gaat alles weer prima, maar ik kan nu geen lening afsluiten vanwege deze negatieve indicatie...

Omdat ik nu weer netjes alle rekeningen kan betalen, vind ik het ergens een beetje vreemd dat ik nu nog 4 jaar lang dat stempeltje achter mijn naam heb, en ik op dit moment toch extra geld nodig heb

Bestaan er ook financiers welke geen toetsing bij het BKR houden, of is dit een standaard procedure?


banken zijn verplicht om te toetsen en registreren bij het BKR. er zijn geen financierders die dat niet doen dus. wanneer je het verhaal echter persoonlijk toelicht bij de bank en wat correspondentie laat zien maak je echter alsnog kans een lening te krijgen, de toetsing gebeurt namelijk door de bank zelf. het BKR laat alleen registraties zien, maar verbindt er geen advies aan
pi_15494305
Je kan altijd nog terecht bij Dexiabank Nederland, www.dexia.nl die zijn niet zo moeilijk...

Su6!

*Meeting (still) is sometimes Disconnecting...*
pi_15630038
ik zat in de zelfde situatie. doe dit en je bent op het goede pad.

1.: Scheld je eigen bank verrot en hef je rekening op
2.: Stap naar de ABN Amro.

dit is geen grap, heb een flexibiel krediet van 25000 euro en een creditcard met 10000 euro limiet en 5000 euro limiet op mijn betaalrekening, ook na 1 jaar zonder problemen.

een raad, heb je het geld wel nodig DRINGEND? ik heb die doorloopend krediet omdat ik ging verhuizen, maar moet im nog opzeggen is nu 4 maanden en sta weer positief zodoende.

ik heb wel een ding geleerd, positief blijven staan en een goede naam bij de bank hebben.

alles is mogelijk met een bkr codering maar zorg niet dat je nog een keer in de shit komt, daar ben ik achter want dan kan je de eerste 10 jaar niks inplaats van 5, iedereen zegt dat alles verjaart naar 5 jaar, dat klopt maar het staat nog wel in de computer van bkr.

  FOK!fotograaf dinsdag 23 december 2003 @ 09:30:56 #20
18921 freud
Who's John Galt?
pi_15630866
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 07:47 schreef hansm het volgende:
[...] iedereen zegt dat alles verjaart naar 5 jaar, dat klopt maar het staat nog wel in de computer van bkr.
Het 'verjaart' niet, maar bij een navraag krijgen ze alleen de afgelopen 5 jaar, tenzij je structureel bezig bent, en dan komt het gewoon regelmatig terug.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 23 december 2003 @ 09:38:21 #21
545 dop
:copyright: dop
pi_15631008
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:43 schreef thumper het volgende:
Hmmm, mooi is dat

Ik gedraag me op dit moment dus gewoon financieel heel netjes, maar doordat ik door het verliezen van mijn baan vorig jaar wat financiële problemen heb gehad, kan ik nu dus niet meer aan extra geld komen...

't is niet eerlijk!


kijk eens of je iemand kan vinden die garant voor je wil staan
een familie lid ?
en denk even heel goed na waar voor je geld gaat lenen ?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_15633990
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 09:30 schreef freud het volgende:

[..]

Het 'verjaart' niet, maar bij een navraag krijgen ze alleen de afgelopen 5 jaar, tenzij je structureel bezig bent, en dan komt het gewoon regelmatig terug.


na 5 jaar zijn alle registraties van lopende kredieten verdwenen, en dus ook eventuele a-coderingen. op verzoek van een bank kan de a-codering echter met 5 jaar worden verlengd. banken doen dat doorgaans alleen als ze het idee hebben dat je een loopje met ze neemt
pi_15634069
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:02 schreef thumper het volgende:

Bestaan er ook financiers welke geen toetsing bij het BKR houden, of is dit een standaard procedure?


mocht je er overigens in goed overleg met een aantal banken niet uitkomen (wat ik betwijfel want bijvoorbeeld abn-amro en sns is in goed overleg wanneer je open kaart speelt een hoop mee te regelen), kun je altijd nog proberen bij de sociale banken. http://www.volkskrediet.nl die zijn er speciaal voor gevallen waarin een reguliere bank geen lening meer geeft maar ze hebben denk ik wel aanvullende voorwaarden

edit link aangepast

pi_15688802
bij de abn viel ik onder de normale regeling.

moest alleen kiezen tussen doorlopend of prive lening

heb maar een doorlopende van 10000 euro en betaal 150 euro per maand, volgens mij een looptijd van 5 of 6 jaar. maar boeit me niet, volgende maand is die lening afbetaalt.

een ding weet ik wel, DE RABOBANK GEEFT JE NIKS.

dat zijn honden.

  donderdag 25 december 2003 @ 07:28:37 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15688807
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:02 schreef thumper het volgende:
Bestaan er ook financiers welke geen toetsing bij het BKR houden, of is dit een standaard procedure?
Nee. Maar je kunt ook bij je lokale maffia lid gaan informeren naar een lening. Maar de gevolgen bij wanbetaling zijn dat wat vervelender. Jeez.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')