abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15455664
FAQ - Formatteren en Windows installeren

Goed idee. Maar..... Bij mijn computer (5 jr oud, win98 dus) kreeg ik een floppy met een driver voor de CD-ROM speler. Heb ik die niet nodig voordat ik de Windows-CD kan openen?
Kan je niet beter opstarten met de windows bootdiskette? Moet je nog iets aan de BIOS-instellingen veranderen? Je kunt toch ook op een of andere manier 'schone' BIOS-instellingen laden? En de videokaart, geluidskaart enzo, die moet ik daarna zeker ook opnieuw installeren?
Ik heb er niet bijster veel verstand van dus help mij.
Dank u

Vrijwillig gebanned
pi_15455740
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 14:40 schreef MartinusMagnus het volgende:
Goed idee. Maar..... Bij mijn computer (5 jr oud, win98 dus) kreeg ik een floppy met een driver voor de CD-ROM speler. Heb ik die niet nodig voordat ik de Windows-CD kan openen?
Nee, niet speciaal...
quote:
Kan je niet beter opstarten met de windows bootdiskette?
Inderdaad, dan heb je die driver diskette ook niet nodig.
quote:
Moet je nog iets aan de BIOS-instellingen veranderen? Je kunt toch ook op een of andere manier 'schone' BIOS-instellingen laden?
Waarschijnlijk hoef je niks aan de bios instellingen te veranderen. Of je de bios terug kunt zetten naar de schone instellingen ligt aan de bios. Sommigen hebben hier wel een optie (reset to bios defaults), anderen niet.
quote:
En de videokaart, geluidskaart enzo, die moet ik daarna zeker ook opnieuw installeren?
Ja, inderdaad. Zorg dus voor dat je begint dat je alle drivers bij de hand hebt.
Niet uniek en zeker geen sneeuwvlok!
pi_15455776
Als het goed is, laadt de W98 bootdiskette de drivers voor de CD-rom speler, zodat je de setup kan starten.

Drivers van geluidskaart, videokaart enzo moet je zelf installeren als je klaar bent met de installatie van 98.

BIOS zou ik niks aan wijzigen, als alles verder goed is.

............................................................
pi_15455803
Dank u dank u. Nu nog ff kijken waar ik al mijn bestanden ga laten zonder brander en met een 56K modem..... memorystick lenen of kopen denk ik.
Vrijwillig gebanned
pi_15455875
Dus....... opstarten in DOS. Partities checken. (waarschijnlijk nog goed)Formatteren. Bootdiskette runnen.
?????

[Dit bericht is gewijzigd door MartinusMagnus op 16-12-2003 14:52]

Vrijwillig gebanned
pi_15455909
Als je pech hebt, moet je wel een driver installeren voor de CD Rom na het booten met de windows 98 flop.
Als je geluk hebt, hoef je voor een standaard geluidskaart en videokaart geen aparte driver meer te installeren. Windows 98 werkt wat dat betreft een stuk beter dan 95.
PS. volgens mij kun je ook meteen met die windows bootdisk starten en dan formateren
pi_15455977
W8 ff. Als ik nou gewoon opstart met bootdiskette erin, kan ik dan niet ook gewoon windows schoon installeren?
Vrijwillig gebanned
  dinsdag 16 december 2003 @ 14:56:55 #8
63587 Erwin1e
www.flipnet.tk
pi_15456056
Als je windows 98se hebt is de windows cd bootabel

Anders download je gewoon een opstartdisketten met cd rom ondersteuning van www.bootdisk.com

Of volg deze link
http://home.austin.rr.com/blam/blah/boot98sc.exe

www.flipnet.tk
pi_15456190
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 14:56 schreef Erwin1e het volgende:
Als je windows 98se hebt is de windows cd bootabel
Ja, en wat betekent dat? Dat ik gewoon op moet starten met CD erin en dat alles zichzelf wijst dan? Ik ben niet zo slim. Verklaar u nader.
Vrijwillig gebanned
pi_15456404
Je moet eerst bootten vanaf flop.
Daarna : Format C:
( Of eerst FDISK.EXE als je een grote schijf hebt die verdeelt moet worden in een C / D / E schijf ).

Als je geluk hebt ( == geen pech ), heb je na het formateren toegang op je CDROM speler met windows 98. ( bijvoorbeeld op E: )
E: setup.exe .
Daarna gaat het "vanzelf ", af en toe enter enzo

Mocht je geen toegang tot de CDROM schijf hebben, moet je een driver starten na het booten ( MSCDEX.EXE )

pi_15456552
Lekker tegenstrijdige info krijg ik
Vrijwillig gebanned
pi_15456886
Als je kunt booten vanaf de CD , is dat het makkelijkst !
(is niet tegenstrijdig )
Bij het opstarten naar je BIOS instellingen ( DEL of F1 ofzo ), kijken of je CD als bootdrive kan worden ingesteld, CD erin en opstarten.
pi_15461341
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:29 schreef Mr_Average het volgende:
Als je kunt booten vanaf de CD , is dat het makkelijkst !
(is niet tegenstrijdig )
Bij het opstarten naar je BIOS instellingen ( DEL of F1 ofzo ), kijken of je CD als bootdrive kan worden ingesteld, CD erin en opstarten.
Ik weet dat dit bij XP kan, maar kon dit ook al met 98se?

Op de opstartdiskette staat de driver voor je CD-ROM,dan onder MS-DOS je HD formatteren (format c:) ,opnieuw opstarten en dan (cd-rom):/setup.exe starten en installeren die hap

Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
pi_15461417
killdisk.exe downloaden ;-)
pi_15476505
Ik heb nog nooit Windows 98 geboot vanaf CD, geen idee of het kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')