abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15426843
Daar staat Het Ding dan. Nog steeds. Het staat er nu al twee jaar en al twee jaar vind ik Het Ding lelijk. Al Twee Jaar mopper ik bij elke schoonmaakaanval dat het de deur nog eens uit gaat. Het staat in de weg, ik vind het dus niet mooi, het is absoluut mijn smaak niet en ik zat er niet op te wachten.

Het is dus alweer twee jaar geleden dat ik het kreeg op mijn verjaardag. Vol trots kwamen ze ermee aanzetten. Het was een enorme stoel. Dik riet met grote kussens. De kussens hadden wel iets exotisch; met een beetje wijn op kan je er de mooiste gezichten uithalen. En vogels. En slangenkoppen. Zonder wijn zijn het fletse te grote kussens die niet passen in mijn interieur. Nou is er helemaal niets met opzet in dat interieur van mij bij elkaar gezocht, maar die stoel is als een pukkel op het gezicht van een mogelijke beauty queen winnares.

Ze hadden de stoel aangetroffen bij een ex-collega waar ze wat lampen overnamen voor een prikkie. Voor een klein bedrag mee konden ze ook de stoel meenemen. Elk bedrag was teveel voor deze stoel; maar het betaalde bedrag was in mijn ogen absoluut teveel. Misschien kregen ze wel korting op de lampen als ze die foeilelijke stoel ook direct maar meenamen. Ik vroeg me toen al af: "en waarom denken jullie dat zij die stoel niet meer wilden hebben en wat gaf je het idee dat ik dat ding wel wilde?" En ik had al een stoel. Een mooi klein rieten stoeltje. Donker bruin-rood riet en geen flets licht riet dat je het gevoel geeft dat het geraamte van de stoel nog niet zo lang geleden in de plomp stond. Het was een heel lief stoeltje wat nu o-ve-ral in huis in de weg staat. Ik heb er gewoon geen plek voor, maar ik ga verdorie mijn dure kleine rieten stoeltje niet wegdoen! Ik heb er niet eens lampen bij.

Dit lijkt inmiddels een klaagbaak topic te worden, maar nu komt het lifestylerige of r&p'erige. Ten eerste: koop nooit meubels voor mensen en zeker geen meubels die ze in de woonkamer moeten zetten en waarvan je niet voor de volle 100% weet dat ze dat mooi vinden. Koop alleen meubels als mensen het betreffende meubelstuk hebben aangewezen en minimaal 10x hebben gezegd dat ze dát ding nou dolgraag willen hebben. Niet eerder.

Maar nu mijn dilemma. Ik wil eigenlijk wel eens van die stoel af, maar aangezien die stoel door familie is gegeven komen ze nogal redelijk vaak over de vloer. Die familie dus. Ik heb de stoel ooit achteraf gezet, maar het eerstvolgende bezoekje werd de stoel direct vermist verklaard. Ik verzon met rode koontjes een smoes en de stoel kwam te-rug. slappeling Isa! Het is erg lieve familie, maar met een verschrikkelijk slechte smaak. En ik zal ze kwetsen door de waarheid te uiten en te zeggen dat de stoel niet mijn smaak is. Ze waren er zo trots op dit koopje voor mij op de kop te hebben getikt.

Atrimar vindt het ding lekker zitten Mannen! Maar ook hij moet toegeven dat het niet echt staat. Hij denkt dat het nog wel wat wordt met andere bekleding. Ik stel tevens een ander formaat & ander geraamte voor.

Ik heb ooit gelezen dat de beste cadeau's chocolade en bloemen zijn. Chocolade is weg nadat je het op hebt gegeten en bloemen verwelken en kunje dus weggooien. Cadeau's waar je niets aan overhoudt dus. Maar deze stoel kan ik niet opeten en hij vertikt het om te verwelken...

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 15 december 2003 @ 13:38:24 #2
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_15426946
Jij moet Romans gaan schrijven!
Accept you're dead and start living
pi_15426962
...branden doet die daarintegen wel goed, kwestie van iemand uitnodigen die lomp genoeg is zijn peuk kwijt te raken in die stoel...
...ik wil geen begrafenisverzekering, ik wil graag dat iedereen echt treurig is wanneer ik overlijd
pi_15427034
Tsja misschien even een paar weken op een kat of wat van vrienden passen die je bij jou in huis kan nemen.
Want katten + riet = einde van je stoel.
Niets is een betere krabpaal voor die dieren...en tsja dan is het jammer maar een compleet gesloopte stoel kan nu eenmaal niet.
Zorg er dan wel voor dat je de familie de schade een keer laat zien, bedroeft overkomt omdat de stoel stuk is maar dan ook heel snel een vervanging neerzetten en daar lyrisch over zijn anders komen ze zometeen weer met een andere stoel voor je aan...en denk niet dat je dat risico wilt lopen
  maandag 15 december 2003 @ 13:42:44 #5
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_15427056
foto foto foto!
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  maandag 15 december 2003 @ 13:43:25 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_15427074
Geef ze een kameel terug voor hun verjaardag
censuur :O
pi_15427094
Ik zou de stoel aanbieden in V&A en van de opbrengst een bos bloemen en een reep chocolade kopen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 15 december 2003 @ 13:48:12 #8
8885 moralia
Grip op je zak
pi_15427190
Wat een lastig probleem zeg! Ik denk dat je inderdaad iets moet gaan zeggen van dat ie kapot is gegaan of zo. "Atrimar ging zitten en hij zakte er ineens doorheen!, we hebben 'm al naar grof-vuil gebracht" Zoiets?
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_15427216
is dat ding zo stevig dat je er niet "per ongeluk" doorheen kunt zakken?
of per ongeluk een pot verf er overheen of een kettingzaag?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_15427220
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:48 schreef moralia het volgende:
Wat een lastig probleem zeg! Ik denk dat je inderdaad iets moet gaan zeggen van dat ie kapot is gegaan of zo. "Atrimar ging zitten en hij zakte er ineens doorheen!, we hebben 'm al naar grof-vuil gebracht" Zoiets?
Ja, dacht ik ook aan.

Atrimar de schuld geven is sowieso okee!

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_15427266
Gewoon zorgen dat dat ding kapot gaat, hoe dan ook, als het niet anders kan pak een bijl, de smoes die je dan moet verzinnen? Geen idee, maar dat ding hoeft niet meer in je huiskamer.
  Redactie Games maandag 15 december 2003 @ 13:52:28 #12
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_15427290
Ik weet ook niet wat ik met die Teddybeer van 2 meter groot moet
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_15427324
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
daar moet je een hond op loslaten
'ja sorry ik hem niet mer tegenhouden hij wordt helemaal wild van pluche'
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 15 december 2003 @ 13:55:16 #14
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_15427367
Simpel toch,

Gewoon dat ding eruit tyfen en zeggen dat je 'm spuuglelijk vond.

Maak je niet zo druk om wat anderen vinden, het is jouw leven/interieur !!

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_15427650
Keer goed lomp er opspringen en dan gewoon zeggen dat je er door heen bent gezakt! MAKKELIJK ZAT
pi_15427738
Kiezen tussen eerlijk en aardig zijn. In dit geval sluiten ze elkaar uit. Tot nu toe heb je gekozen voor aardig zijn, maar zo ben je oneerlijk voor jezelf.

De subtiele manier lijkt mij om te vragen of zij hem nog terug willen (misschien vonden ze hem zelf wel geweldig). Zo ja, opgelost. Zo nee, kringloop of vuilstort. Zeg dat je hem "toch niet zo goed vond passen", of er "toch te weinig ruimte voor had".

Helaas ben ik zelf nooit zo goed in dat soort subtiele dingen, meestal heb ik er al uitgeflapt dat hij oerlelijk is voordat ik het zelf doorheb. Ben iets te eerlijk met dat soort dingen vrees ik.

pi_15427742
Daarom zeg ik altijd meteen als ik iets niet mooi vind.. Tja, hard, maar ik wil er dan niet heel de tijd tegenaan kijken. En het dan "verplicht" gebruiken.

Deze tijd vind ik ook een "moeilijke tijd" voor dit soort gevallen. Verlanglijstjes invullen.. blah blah. "Verplicht" cadeautjes vragen.. Ik heb alles al, en als ik iets nieuws nodig heb zoek ik dat het liefst zelf uit. Gelukkig kreeg ik dit jaar het bonnetje erbij

pi_15427749
ander interieur bijkopen dat er wel bij staat???
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_15427796
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vind je het erg als ik ook niet wil ruilen?

Ik vrees dat het ding pas verdwijnt als we verhuizen...

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_15427950
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:48 schreef moralia het volgende:
En vooral Atrimar de schuld geven jah
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_15428013
Anders trek je die spijkertjes eruit en zeg je dat ze een voor een loskomen, waardoor je kleding kapot gaat. Heb ik namelijk eens gehad bij zo'n stoel.
  † In Memoriam † maandag 15 december 2003 @ 15:02:26 #22
43556 miss_dynastie
pi_15428927
Ik hoop en denk dat je familie het wel zal begrijpen... een cadeau geef je omdat je iemand er een plezier mee wil doen, niet omdat je wil dat dat kreng telkens in de weg staat. Bel de kringloopwinkel (die komen hier tenminste halen) en laat het ding ophalen! Ben jij ervan af en als het iemand anders zijn smaak is, heeft die voor een prikkie een mooie stoel!
  Redactie Games maandag 15 december 2003 @ 15:04:57 #23
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_15428995
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vind je het erg als ik ook niet wil ruilen?

Ik vrees dat het ding pas verdwijnt als we verhuizen...

Niet? hij's heel zacht hoor
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_15429269
quote:
Op maandag 15 december 2003 15:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Ben jij ervan af en als het iemand anders zijn smaak is, heeft die voor een prikkie een mooie stoel!
Maar vraag het wel eerst om onnodig omhoogschoppen van dit topic te voorkomen
  † In Memoriam † maandag 15 december 2003 @ 15:21:00 #25
43556 miss_dynastie
pi_15429387
quote:
Op maandag 15 december 2003 15:16 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Maar vraag het wel eerst om onnodig omhoogschoppen van dit topic te voorkomen

De kringloop zet hem vanzelf wel in de winkel en geloof me: zelfs de meest monsterlijke dingen worden verkocht Anders gooit de kringloop het trouwens zelf weg, scheelt weer met je grofvuil en zo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')