abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 december 2003 @ 12:30:35 #1
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_15425163
Vorige week heb ik gewerkt bij een feest waar Luna draaide. Ik moest de lichtjes bedienen en stond naast hem. Ik vind het eigenlijk teringmuziek (maar die mening heb ik zéker die avond herzien, was echt lekker stampen) maar dámn, ik heb écht gespect voor die jongen! Die was me daar een partij aan het zweten! Hele tijd 2 platen tegelijk draaien, vol op samplen en echt fysiek héél hard bezig! In vergelijking met trance en techno is dit echt héél erg knap draaien vind ik.

Welke dj respecteer jij heel erg, en waarom?

Action is the enemy of thoughts
pi_15425210
Erol Alkan

Je moet 'm aan het werk zien als hij tijdens Trash draait in London. Geweldig hoe die gozer vol liefde voor muziek daar de DJ uithangt, en ook zo enthousiast.

Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_15425218
oh hou toch op man
pi_15425246
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:32 schreef Dunadain het volgende:
oh hou toch op man
Als je niets nuttigs hebt bij te dragen, reageer dan niet.
pi_15425265
Charly Lownoise. Niet alleen door ze kunnen, maar vooral ook door ze persoonlijkheid. Altijd aardig en geinteresseerd, en nog goed kunnen draaien ook.. Respect
Where facts are few, experts are many.
pi_15425271
Volgens mij is het hetzelfde als trance draaien hoor.. hij kiest ervoor om zo hard bezig te zijn... je kunt het ook lafjes aan elkaar mixen

met techno kan je nog veel meer kanten op, technoplaten hebben over het algemeen weinig onderbrekingen, dus je kunt sneller overmixen of juist meer 'spelen' met de platen... vooral in het techno-genre vind je DJ's die zich helemaal uitsloven met effecten, samples, loops, etc..

maar in zijn genre is Luna wel een van de beteren, dat zeker...

Ik heb zelf zo gauw geen voorbeelden, even denken..

pi_15425289
en toen zag je bad boy bill draaien 4 TT/cdj minimum.
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_15425341
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:35 schreef postman het volgende:
en toen zag je bad boy bill draaien 4 TT/cdj minimum.
Zoiets.. X-Press 2 draaien toch ook met 6 decks tegelijk ofzo?

Ik denk dat ik veel te weinig DJ's live heb gezien om hier een goed oordeel te kunnen vellen...

pi_15425441
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:37 schreef Jape het volgende:
Ik denk dat ik veel te weinig DJ's live heb gezien om hier een goed oordeel te kunnen vellen...
Kom op Jaap, jij en geen voorbeeld weten, dat lijkt me onmogelijk. Ook jij hebt dj's waar je wat meer respect voor hebt als voor een andere. En degene die je niet gezien hebt weet je het gewoon niet van, dat sluit niet degene uit die je wel hebt gezien
pi_15425454
ja... bij hardstyle kan je meer spelen dan bij techno... nog effe...

Neemt niet weg dat Luna een van de betere is in zijn stijl hoor, maar denk effe na voordat je zulk soort uitspraken doet...

pi_15425464
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:32 schreef starshine-girl het volgende:
Erol Alkan

Je moet 'm aan het werk zien als hij tijdens Trash draait in London. Geweldig hoe die gozer vol liefde voor muziek daar de DJ uithangt, en ook zo enthousiast.

Ja, die draaide verdomd goed op Lowlands
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_15425475
neophyte
Hardcore is my life, is my style!
pi_15425510
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:40 schreef Atreidez het volgende:

Kom op Jaap, jij en geen voorbeeld weten, dat lijkt me onmogelijk. Ook jij hebt dj's waar je wat meer respect voor hebt als voor een andere. En degene die je niet gezien hebt weet je het gewoon niet van, dat sluit niet degene uit die je wel hebt gezien

Tuurlijk, ik ben wel onder de indruk van de strakke overgangen van Felix en Deaz D., de idioterie van Max B. Grant.. om maar wat te noemen
Adam Beyer vs. Cari Lekebusch op I Love Techno, supervet...

Maar qua DJ's die zich helemaal uitsloven met meer dan 2 draaitafels, samples, effecten en alles.. daar heb ik niet veel van gezien ofzo, een Richie Hawtin ofzoiets...

pi_15425695
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:42 schreef Jape het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik ben wel onder de indruk van de strakke overgangen van Felix en Deaz D., de idioterie van Max B. Grant.. om maar wat te noemen
Adam Beyer vs. Cari Lekebusch op I Love Techno, supervet...

Maar qua DJ's die zich helemaal uitsloven met meer dan 2 draaitafels, samples, effecten en alles.. daar heb ik niet veel van gezien ofzo, een Richie Hawtin ofzoiets...

Maar als je er zo over gaat denken kom je eerder uit op een beste dj ipv een dj waar jij respect voor hebt

Maarja, nu je Max noemt heb je er wel weer een te pakken. Ook gewoon een heerlijke nuchtere gozer die als ie achter die draaitafels staat verandert in een technische octopus die wel 8 armen lijkt te hebben (ws. omdat ie ze voeten ook gebruikt ). Dat verdient ook wel wat respect ja..

maandag 15 december 2003 @ 13:07:31 #15
52552 FullySedated
in Technicolor ©
pi_15426213
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:41 schreef CIXX het volgende:
neophyte
neej joh
das een van de grootste aroganste dj's in die scene
doe dan liever panic
eyes pop - skin explodes - eveybody dead
pi_15426301
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:07 schreef FullySedated het volgende:

[..]

neej joh
das een van de grootste aroganste dj's in die scene
doe dan liever panic

+ act uiteraard.

Panic ?? neh minder.

pi_15426830
Mijn respect gaat uit naar de scratchers onder ons (en de bekende artiesten natuurlijk), daarbij valt een gewone dj bij in het niet...
  maandag 15 december 2003 @ 13:38:34 #18
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_15426949
Ik zag Daniele Mondello voor het eerst op Qlimax... Dude...

Hij scratched tussendoor en is de hele tijd druk.
Dat vind ik pas goede Dj's i.p.v. alleen maar mixen

Het helpt geen nut!
pi_15426964
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:30 schreef Reintje het volgende:
In vergelijking met trance en techno is dit echt héél erg knap draaien vind ik.
Deze zin snap ik niet zo. Bedoel je dat Luna knapper draait dan alle trance- en techno-dj's bij elkaar?

Er zijn geen dj's waar ik echt respect voor heb. De meesten krijgen gewoon naar behoren betaald en dan mag je ook kwaliteit en inzet verwachten.

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 15 december 2003 @ 13:41:41 #20
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15427033
Charly Lownoise
Respect!!!!
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
  maandag 15 december 2003 @ 17:19:48 #21
66514 UniversalNation
It's a Strange World..
pi_15432463
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:41 schreef Tha_Ramsush het volgende:
Charly Lownoise
Respect!!!!
Het zijn allemaal amateur DJs in vergelijking met Sasha/Digweed, en dat is geen mening maar een feit
have you ever seen fire at zero gravity? Its beautiful. slides all over everything. Its like liquid. comes up in waves. Wave after wave....
pi_15451918
quote:
Op maandag 15 december 2003 17:19 schreef UniversalNation het volgende:

[..]

Sasha/Digweed

watjes
pi_15452708
quote:
Op maandag 15 december 2003 17:19 schreef UniversalNation het volgende:
[..]

Het zijn allemaal amateur DJs in vergelijking met Sasha/Digweed, en dat is geen mening maar een feit

Sasha samen met sander kleinenberg gezien zaterdag dit was echt meesterlijk !!!!_O_
pi_15453224
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:30 schreef Reintje het volgende:
Welke dj respecteer jij heel erg, en waarom?
- Dj Hell (draait pas 30 jaar!!! en kan alles draaien wat hij wil, van Techno-tot house-tot electro-tot breakbeat-tot disco en WTF hij vindt klinken op dat moment. Qua platenkeuze en stijl veruit mijn favoriet. ) Beroemde uitspraak : "Kraftwerk is meer van invloed geweest voor de hedendaagse muziek dan de Beatles"

- Jeff Mills (wereldrecord zoveel mogelijk platen draaien in een uur;
wat is die man een vreselijk snelle mixer )

- Richie Hawtin aka Plastikman (vooral de deckx, fx, finalscratch en 909 sets zijn fenomenaal. Technisch altijd erg ver vooruit geweest)

- Dave Clarke (The Red Baron himself.. behoeft geen verdere
introductie. Zijn radioshow is nu al legendarisch te noemen)

Tot zover mijn bijdrage, zoals je ziet geniet techno mijn voorkeur. Ik heb al deze DJ's meerdere malen gezien. Richie Hawtin @5days off dit jaar. Dave Clarke@awakeningsfestival. en Las Palmas Queensday
JeffMills ook awaken.fest + Shockers 3 jaar terug ofzo. DJ Hell 2 jaar terug@Natureone en 7 jaar terug@Munchen Riem (Alte Flughafen) + Shockers ik meen 2002...

Andere goede dj's: Laurent Garnier - Carl Cox - Sven Vath 6uurs set abschluss Omen is >>> 100en platen -

Van de hardstyle dj's vind ik dat DJ Luna momenteel leuk bezig is. Hij heeft toch ook een nationale prijs gewonnen onlangs ?

[Dit bericht is gewijzigd door Winston_Smith op 16-12-2003 13:11]

Cast a cold Eye
On Life, on Death.
Horseman, pass by!
pi_15453295
respect voor dj's die het leuk vinden ergens te draaien groot of klein feest, en het dan super naar hun zin hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')