Belangrijk: als je weet wat Hydroxy-Ethaan is zeg dat dan nog niet..
Wat is uw leeftijd?
Wat is uw geslacht?
Hebt u wel eens van hydroxy-ethaan gehoord?
De stof Hydroxy-Ethaan zit in meerdere voedingsmiddelen, het word best veel geconsumeerd, alleen deze stof heeft heel veel negatieve bijwerkingen bij teveel gebruik hiervan.
Hydroxy-Ethaan heeft een irriterende werking op het maagslijmvlies met als gevolg een maagzweer. Een aantal kwaadaardige gezwellen, bijvoorbeeld tumoren aan de slokdarm en de keel, ontstaan door de etsende werking van Hydroxy-Ethaan. Ook kan op den duur de alvleesklier ontstoken raken, waardoor de vertering van het voedsel in gevaar komt.
Als iemand een regelmatige Hydroxy-Ethaan binnen krijgt loopt hij het risico op het krijgen van een hoge bloeddruk, als gevolg hiervan kunnen hartklachten en zelfs een hersenbloeding ontstaan.
Verder wordt de stof Hydroxy-Ethaan door de lever omgezet in Aceetaldehyde, dit is een erg giftige stof, die al in kleine hoeveelheden invloed heeft op allebei processen in het lichaam, dit is erg slecht voor de lever. Gaat men jaren door met het innemen van Hydroxy-Ethaan, dan wordt de lever echt ziek, in alle levercellen hopen zich vetbolletjes op, er is levercirrose ontstaan, uiteindelijk kan dit je dood worden.
Mag hydroxy ethaan in drinken/voedingsmiddelen?
Moet een persoon beschermende kleding dragen bij het gebruik van het oplosmiddel hydroxy-ethaan?
Moet de consumptie van hydroxy-ethaan verboden worden?
Alvast bedankt!
Enige tijd geleden heeft iemand al eens een soortgelijk onderzoek gedaan naar waterstof-hydroxide dat o.a. gevonden werd in álle tumoren en bovendien in gasvormige toestand ernstige brandwonden bleek te veroorzaken...
quote:graag gedaan
Op maandag 15 december 2003 11:59 schreef Hydroxy het volgende:
Hallo, ik moet voor ANW een onderzoek doen en dus moet ik mensen hebben die deze enquete in willen vullen (ongeveer 20 mensen). Dus als jullie zo aardig zouden willen zijn om dit in te vullen dan zou ik dat erg op prijs stellen.Belangrijk: als je weet wat Hydroxy-Ethaan is zeg dat dan nog niet..
Wat is uw leeftijd? 24
Wat is uw geslacht? v
Hebt u wel eens van hydroxy-ethaan gehoord? nee
De stof Hydroxy-Ethaan zit in meerdere voedingsmiddelen, het word best veel geconsumeerd, alleen deze stof heeft heel veel negatieve bijwerkingen bij teveel gebruik hiervan.
Hydroxy-Ethaan heeft een irriterende werking op het maagslijmvlies met als gevolg een maagzweer. Een aantal kwaadaardige gezwellen, bijvoorbeeld tumoren aan de slokdarm en de keel, ontstaan door de etsende werking van Hydroxy-Ethaan. Ook kan op den duur de alvleesklier ontstoken raken, waardoor de vertering van het voedsel in gevaar komt.
Als iemand een regelmatige Hydroxy-Ethaan binnen krijgt loopt hij het risico op het krijgen van een hoge bloeddruk, als gevolg hiervan kunnen hartklachten en zelfs een hersenbloeding ontstaan.
Verder wordt de stof Hydroxy-Ethaan door de lever omgezet in Aceetaldehyde, dit is een erg giftige stof, die al in kleine hoeveelheden invloed heeft op allebei processen in het lichaam, dit is erg slecht voor de lever. Gaat men jaren door met het innemen van Hydroxy-Ethaan, dan wordt de lever echt ziek, in alle levercellen hopen zich vetbolletjes op, er is levercirrose ontstaan, uiteindelijk kan dit je dood worden.
Mag hydroxy ethaan in drinken/voedingsmiddelen? nee
Moet een persoon beschermende kleding dragen bij het gebruik van het oplosmiddel hydroxy-ethaan? ja
Moet de consumptie van hydroxy-ethaan verboden worden? ja
Alvast bedankt!
quote:ja oke, maar we hebben dus de opdracht gekregen om het alleen over deze stof te doen..
Op maandag 15 december 2003 12:06 schreef McAppel het volgende:
Doe dan meteen dezelfde vragen voor DHMO (dihydrogen monoxide)...
wel even lezen wat voor bloedlinke stof het is.
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:59 schreef Hydroxy het volgende:Wat is uw leeftijd? 35
Wat is uw geslacht? M
Hebt u wel eens van hydroxy-ethaan gehoord? Ja, ik ben chemicus
Mag hydroxy ethaan in drinken/voedingsmiddelen? Ja, mits functioneel
Moet een persoon beschermende kleding dragen bij het gebruik van het oplosmiddel hydroxy-ethaan? Dat is wel verstandig, o.a. omdat dit oplosmiddel een uitdrogend effect op de huid heeft. Ook oogbescherming is belangrijk, het spul is bijtend als je het in je ogen krijgt (ervaring!). Adembescherming: bij inademen kan duizeligheid en bewustzijnsverlies optreden. Inslikken: op eigen risico!
Moet de consumptie van hydroxy-ethaan verboden worden? NEEEEEEEEEE!
Alvast bedankt!
quote:Gelukkig heb ik nog nooit met dihydroxymonooxide hoeven werken!
Op maandag 15 december 2003 12:06 schreef McAppel het volgende:
Doe dan meteen dezelfde vragen voor DHMO (dihydrogen monoxide)...
wel even lezen wat voor bloedlinke stof het is.
Het vlampunt van een 40% oplossing is 26 graden. Oftewel als een 40% oplossing warmer wordt is de kans op spontane ontbranding zeer groot.
De damp is zwaarder dan lucht en verspreidt zich over de grond; ontsteking op afstand mogelijk. Bij vullen, aftappen of verwerken geen perslucht toepassen. Reageert heftig met sterke oxidatiemiddelen met kans op brand en explosie.
Hydroxy-ethaan staat tevens te boek als zeer brandgevaarlijk op de verpakking dienen R&S zinnen aanwezig te zijn: R 11 S 7-16
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:59 schreef Hydroxy het volgende:Wat is uw leeftijd?
31Wat is uw geslacht?
MHebt u wel eens van hydroxy-ethaan gehoord?
Nee, maar met mijn scheikundige kennis uit het VWO kon ik de meer gebruikelijke naam herleiden.Mag hydroxy ethaan in drinken/voedingsmiddelen?
Ja, maar onder beperkingen. De huidige regelgeving hoeft niet veel strenger.
Moet een persoon beschermende kleding dragen bij het gebruik van het oplosmiddel hydroxy-ethaan?
Afhankelijk van de situatie en risico. Bij normaal huishoudelijk gebruik lijken me de risico's beperkt.Moet de consumptie van hydroxy-ethaan verboden worden?
Nee (met de huidige beperkingen).
quote:Is dit nu een typisch grappige reactie van een chemicus, of ben ik de enige die deze tegenstelling grappig vind?
Op maandag 15 december 2003 12:11 schreef NT-T.BartMan het volgende:Inslikken: op eigen risico!
Moet de consumptie van hydroxy-ethaan verboden worden? NEEEEEEEEEE!
Wat is uw geslacht? M
Hebt u wel eens van hydroxy-ethaan gehoord? Nope
Mag hydroxy ethaan in drinken/voedingsmiddelen? Er worden veel stoffen kunstmatig aan voeding toegevoegd. In de meeste gevallen is dit wel, en andere niet wenselijk. Het lijkt me, jou verhaal gelezen hebbende, dat het niet wenselijk is om dit stofje aan voedingsmiddelen toe te voegen. Wanneer ze er al in zitten echter ben ik van het leven en laten leven. En even vermelden op de verpakking. Als het echt zo slecht voor ons is dunkt het mij dat dat voedsel toch al niet tot ons dieet behoorde. En als we dat tot ons dieet vermaakt hebben moeten we het ook zelf maar weten. Een afgewogen ja hoor dus.
Moet een persoon beschermende kleding dragen bij het gebruik van het oplosmiddel hydroxy-ethaan? Lijkt mij wel verstandig he.
Moet de consumptie van hydroxy-ethaan verboden worden? Nee hoor, leven en laten leven.
yw
quote:Nee hoor, dat mag je letterlijk opvatten: een ieder moet zelf de risico's van het innemen van hydroxy-ethaan maar inschatten, er is genoeg literatuur over beschikbaar.
Op maandag 15 december 2003 13:06 schreef ghostarmor het volgende:[..]
Is dit nu een typisch grappige reactie van een chemicus, of ben ik de enige die deze tegenstelling grappig vind?
Ik persoonlijk ben bereid om deze risico's te nemen, vooral in samengestelde produkten waarbij hydroxy-ethaan wordt gecombineerd met geroosterde gefermenteerde granen en extracten van humulus lupulus. Bij voorkeur onder duidelijke aanwezigheid van di-oxy-mono-carbon (DOMC).
Maar dat laatste is buiten het onderwerp van dit topic.
quote:Maar wel vermengt met di-hydroxy-mono-oxide en bij voorkeur verpakt in het altijd handig di-oxide-silicium.
Op maandag 15 december 2003 13:55 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
Nee hoor, dat mag je letterlijk opvatten: een ieder moet zelf de risico's van het innemen van hydroxy-ethaan maar inschatten, er is genoeg literatuur over beschikbaar.
Ik persoonlijk ben bereid om deze risico's te nemen, vooral in samengestelde produkten waarbij hydroxy-ethaan wordt gecombineerd met geroosterde gefermenteerde granen en extracten van humulus lupulus. Bij voorkeur onder duidelijke aanwezigheid van di-oxy-mono-carbon (DOMC).
Maar dat laatste is buiten het onderwerp van dit topic.
quote:Ik meen me te herinneren, dat tijdens mijn studietijd ook chemici bepaald niet vies waren van hydroxy-ethaan.
Op maandag 15 december 2003 13:06 schreef ghostarmor het volgende:[..]
Is dit nu een typisch grappige reactie van een chemicus, of ben ik de enige die deze tegenstelling grappig vind?
quote:
Wat is uw leeftijd? 26Wat is uw geslacht? m
Hebt u wel eens van hydroxy-ethaan gehoord? van deze naamgeving niet, tijdens mijn opleiding waren we gewend een enkele hydroxy groep aan te duiden met het achtervoegsel -ol
Mag hydroxy ethaan in drinken/voedingsmiddelen? Concentratie-afhankelijk, in principe ja
Moet een persoon beschermende kleding dragen bij het gebruik van het oplosmiddel hydroxy-ethaan? Eveneens concentratie afhankelijk. Kortstondige, plaatselijke blootstelling is geen probleem
Moet de consumptie van hydroxy-ethaan verboden worden? Nee
Alvast bedankt!
[Dit bericht is gewijzigd door Mobious op 16-12-2003 09:32]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |