Nu kreeg hij van de overheid vorige week een brief met de melding dat hij voor de kosten moet opdraaien die hij gemaakt heeft bij het ongeluk, hierbij is er olie op het wegdek gekomen en hij moet deze kosten vergoeden.
Nu vond ik dit een erg vaag verhaal, hij moet nu 6000 euro gaan vergoeden omdat hij een ongeluk heeft gehad en daarbij is er olie gelekt op het wegdek.
Hij is WA plus gedekt en nu vraag ik mij af of hij nou echt voor die kosten moet opdraaien of dat het misschien te regelen is met de verzekering of iets anders.
Ik geloof dat dit ook onder de WA valt (schade aan derden)
quote:Dat lijkt me stug. Ze maken het wegdek echt wel goed schoon.
Op maandag 15 december 2003 11:30 schreef MegA het volgende:
het enige wat ze normaal doen is wat zand erover gooien vanwege slipgevaar.. verder wordt er niks opgeruimd..
Toch nooit iets van een rekening gezien terwijl er wel een gloednieuw hek is geplaatst (die een week later alweer vol met graffiti zat
).
Zelfde principe, ze wisten dat ik de "dader" was en ik heb er nooit meer wat van gehoord...
[Dit bericht is gewijzigd door _grover_ op 15-12-2003 11:35]
quote:lol... kijken hoe snel JIJ dan gesloopt wordt.
Op maandag 15 december 2003 11:44 schreef Tha_Ramsush het volgende:
Ik zou het gewoon betalen en dan voor dat bedrag van alles gaan slopen... ergens midden op de snelweg een partytent neer zetten en daar een feest gaan vieren alsof er niks aan de hand is...
zelf verkeersborden gaan slopen en die ook plaatsen, etc..
Inderdaad gewoon ff voorlegen bij de verzekering, die vergoeden het ws gewoon.
quote:Lees het anders nog een keer.
Op maandag 15 december 2003 11:56 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Ongeluk dat hij heeft veroorzaakt doordat zijn auto olie lekte op de weg bedoel je? Erg vage openingspost...
quote:Reageer anders even inhoudelijk en met informatie waar we ook degelijk iets aan hebben
Op maandag 15 december 2003 12:29 schreef Conflict het volgende:[..]
Lees het anders nog een keer.
quote:lol... conflict ligt de laatste tijd wel veel in conflict
Op maandag 15 december 2003 12:37 schreef Viper_74 het volgende:[..]
Reageer anders even inhoudelijk en met informatie waar we ook degelijk iets aan hebben
quote:Tel maar eens uit, een paar brandweermannen,politiemannen,voorrijkosten van brandweer/politie,materiaalgebruik,milieuheffing,BTW.
Op maandag 15 december 2003 11:39 schreef Oosthoek het volgende:
Sowieso een gespecificeerde rekening van de kosten eisen. Als je moet betalen, moeten zij ook kunnen aantonen dat er kosten gemaakt zijn, en 6000 euro voor een stuk wegdek olievrij maken is debiel. Dat kan ik met een sopje en een hogedrukreiniger voor 5,- doen.
We spreken hier over olie,een schadelijk goedje voor moeder natuur en de asfalt(gebruikers).Natuurlijk probeert een gemeente/rijkswaterstaat zijn of haar kosten te verhalen op iemand(en terecht).En het is een beetje dom om te denken dat die mensen toch hun werk moeten doen, en dat dit dan maar ff gratis moet.Als jij de wegenwacht belt, dan komt er een monteur van de anwb,die moet je gewoon betalen(lidmaatschap),als je wasmachine kapot is dan komt er ook een monteur die je machine repareert tegen een tarief + voorrijdkosten.
Word je ziek,of je krijgt een ongeluk,dan kokmt er een ambulance die je medische zorg verstrekt en je vervoert naar het ziekenhuis.Deze rekening word weer betaald door je ziekenfonds.
Krijg je een ongeluk ,of motorische pech en je "beschadigt" het wegdek,tja dan is het ook logisch dat je daarvan ook een rekening krijgt,deze word vergoed door de autoverzekering(schade aan derden).
Wel moet je rekening houden met val van je No-Claim,maar het gaat hier om 6000 euro,ik denk dat het rendabel is om het op te geven aan de verzekering ipv zelf te betalen.
BPM, belasting, accijnzen, belasting over accijnzen, wegenbelasting en dan NOG krijg je een rekening als je bij een ongeluk olie kwijtraakt op het wegdek? Hallo, we betalen voor het gebruik van de wegen, of je nu een wieldop, schroef of olie verliest, dat is het risico van de weg laten gebruiken door voertuigen. Een risico dat de STAAT dus hoort te dragen -en waar ze méér dan genoeg geld voor int- en niet de burger die al half krom moet liggen om zelfs maar in een auto te kunnen rijden. Maar het is zo leuk he, burgertje pesten!
![]()
Als ik jouw vriend was, dan zocht ik het tot op de bodem uit, en desnoods schreef ik alle politici en kranten aan waarvan ik de adressen kan vinden.
quote:Als je bij de V&D betaald voor naar de WC te gaan, dan wil het ook niet zeggen dat je de pot van de muur af mag rammen.
Op maandag 15 december 2003 23:28 schreef StefanP het volgende:
Echt je reinste fukking stierenstront.Hallo, we betalen voor het gebruik van de wegen,
Gebruik van de weg = er overheen rijden, en niet beschadigen.
quote:Oh shit! En daar kom je nu mee?
Op maandag 15 december 2003 23:33 schreef Herr.Flick het volgende:[..]
Als je bij de V&D betaald voor naar de WC te gaan, dan wil het ook niet zeggen dat je de pot van de muur af mag rammen.
Maar okee, 6.000 euro is inderdaad voor een particulier een heel groot bedrag, maar inderdaad komt er een hoop bij kijken aan personeel, wegafzetting en het risico van ongevallen als men niet de weg schoonmaakt. En inderdaad betalen wij als automobilisten een hoop accijnzen die niet altijd evenredig terugkeren in onderhoud danwel beveiliging danwel uitbreiding van ons wegennet, maar feit blijft dat als je iets bewust of onbewust sloopt, je toch de rekening moet betalen. Ram maar eens voor de lol een paar meter vangrail....word je ook niet vrolijk van de rekening achteraf (100 euro per meter of zo? En je pakt een hoop meters als je met 120km/h een zijdelingse "kussengevecht" aangaat met de vangrail....
)....
N.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |