abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2001 @ 08:55:41 #76
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1126349
quote:
Op maandag 02 juli 2001 05:46 schreef Xamira het volgende:
Ik denk dat dit soort uitspraken gebaseerd zijn op pure angst.
Ja ik ben *angstig* dat het hier ook zo zal lopen zoals het overal in de wereld al gelopen is, waar
moslims langs *ongelovigen* werden geplaatst.

Geef mij eens een voorbeeld van een land, waar het niet is uitgelopen op oorlog.

Let op mijn woorden, op deze vraag wordt voor de rest geen acht meer geslagen.

[Dit bericht is gewijzigd door Midioot op 03-07-2001 00:15]

Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_1129614
Wacht nog op een reply van R@b.......?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  dinsdag 3 juli 2001 @ 00:06:26 #78
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1131385
quote:
Op maandag 02 juli 2001 19:37 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Wacht nog op een reply van R@b.......?
En ik op een reply van jou de op hiervoor gestelde vraag van Midioot?
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_1131478
Het spijt me Evert maar ik vind hier geen vraag van Midioot aan mij gesteld, indien je "geef mij eens...etc" bedoelt, dat zie ik niet als een vraag maar meer als een stelling van Midioot. (R@b komt maar niet opdagen in dit topic....)

Hoe dan ook dit fijne topic wederom naar boven dan maar.

pi_1131532
Okay, ik zie dat Midioot het zelf wel als een vraag ziet.
Dus ik moet landen noemen waar moslims en niet moslims samenleven waar het niet tot een oorlog is gekomen?

Frankrijk, België, Nederland, Engeland, Duitsland, Spanje, Zwitserland, Italië, Canada etc etc.

Ik denk dat Midioot bedoelt te zeggen dat in landen waarin moslims en niet moslims van orgine geboren en getogen zijn, vaker onrust is als in landen waarin bv iedereen moslim is, maar dat geldt niet alleen voor landen waarin het moslim-geloof aanwezig is; overal waar zich meerdere geloven bevinden van orgine leidt dit tot onrust (kijk bv naar Ierland).
Zelfs in Nederland vreesde men vroeger (nog voor de oorlog) voor 2 geloven op 1 kussen, een bekend iets dus, en staat dan ook los van het moslim-geloof.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 03-07-2001 00:29]

dinsdag 3 juli 2001 @ 00:29:56 #81
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1131560
Foutje, bedankt

[Dit bericht is gewijzigd door Midioot op 03-07-2001 00:42]

dinsdag 3 juli 2001 @ 00:33:38 #82
272 R@b
No-nonsens
pi_1131594
quote:
Op maandag 02 juli 2001 01:00 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Over hoofddoekjes als modeverschijnsel.

Een meisje dat een hoofddoekje draagt uit mode overwegingen is NIET te vergelijken met het verplicht af dekken van het hoofd zoals moslimmeisjes dat MOETEN doen.

Hoeveel argumenten je er ook bij haalt over ''min of meer verplicht van uit de groep'' of ''om er bij te horen'', de vergelijking gaat mank.

Ter eerste kan zo een meisje zo'n doekje gewoon afzetten als ze de klas ingaat of als het op haar werk niet gewaardeerd wordt. Hetzelfde dus als bij een baseball petje.

Ten tweede worden ze niet met dood en verderf gedreigt als ze dat doekje niet dragen, in tegen stelling tot fundamentalistische moslims die dan beweren dat ze de geloofsregels schendt.

Ten derde is de reden om een doekje te dragen heel anders: Uit mode overwegingen omdat je het leuk vindt staan, of omdat je ''rein'' wilt blijven en de vrouwelijkheid wilt verbergen voor de man.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 03-07-2001 00:37]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1131602
Midioot, wanneer jij iets van Xamira quote en daar iets onder schrijft, is dat toch geen vraag aan MIJ???
Die vanzelfsprekendheid ontgaat mij hoor.
  dinsdag 3 juli 2001 @ 00:36:45 #84
272 R@b
No-nonsens
pi_1131618
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 00:26 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Frankrijk, België, Nederland, Engeland, Duitsland, Spanje, Zwitserland, Italië, Canada etc etc.

Wel toevallig allemaal landen die de cultuur en democratische waarden op poten hebben gezet zonder inmenging van welke moslim dan ook.

Kun je ook zo'n rijtje met moslimlanden noemen die ''uit zichzelf'' democratisch geworden zijn???

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  dinsdag 3 juli 2001 @ 00:42:12 #85
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1131652
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 00:34 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Midioot, wanneer jij iets van Xamira quote en daar iets onder schrijft, is dat toch geen vraag aan MIJ???
Die vanzelfsprekendheid ontgaat mij hoor.
Sorry Cosma mijn fout, ik heb jullie door elkaar gehaald, je antwoord op mijn vraag vind ik overigens
niet toereikend, das gewoon een opsomming van een aantal landen met min of meer dezelfde spanningen / situatie.

Laat ik het anders vragen, noem mij één land ter wereld
waar Moslims aan de macht / in de meerderheid zijn, waar je nog kunt spreken over überhaupt rechten voor de niet Moslims.

Lukt je niet......

pi_1131673
Ten eerste was de vraag niet aan mij maar aan Xamira gesteld, ten tweede ging het om het noemen van een aantal landen waarin moslims en niet moslims naast elkaar leven zonder dat het op een oorlog is uitgedraaid, ten derde ging dit topic over de ontsteltenis van El Moumni.

Daarbij vergelijk ik een gedicteerde mode van hoofddoekjes wel degelijk met het dragen van hoofdoekjes wegens geloof, je weet best R@b dat niet alle moslim-meisjes verplicht een hoofddoek dragen en al helemaal niet omdat ze dan niet als rein zouden worden gezien.
Het overgrote deel van de moslim-meisjes in Amsterdam draagt trouwens helemaal geen hoofddoek, dat doen voornamelijk de oudere meer traditioneel opgevoedde vrouwen, net zoals jouw moeder nog elke winter erwtensoep maakt en vrijdags vis eet, en jij de pizza-koerier laat langskomen of naar de afhaal-chinees gaat.

(deze was voor R@b)

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 03-07-2001 00:56]

pi_1131724
(deze voor Midioot)
Wanneer ik kijk naar bv Marokko, een land met overwegend moslims, daar hebben niet-moslims toch echt ook rechten hoor.
In Marokko wonen veel Christenen (Fransen) en Joden, en die hebben toch echt rechten.
Rechten op werk, behuizing, recht op hun eigen geloof, manier van kleden, niet verplicht arabisch te spreken etc.
Leg eens uit welke rechten je precies bedoelt anders.
  dinsdag 3 juli 2001 @ 00:56:32 #88
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1131752
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 00:51 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Zal ik ze in één zin allemaal proberen te vangen:

Dezelfde rechten als Moslims in o.a. Nederland krijgen / claimen.

Vrijheid om ongestraft je gastheer voor lager als varken uit te maken.

Hoe is het gezegde ook al weer?

Spuug niet in de hand die je voedt of zoiets ?

Marroko kent dezelfde vrijheden ?

Interessante uitspraak, i'm not impressed, m.a.w. nog niet bijna.

dinsdag 3 juli 2001 @ 01:02:46 #89
3542 Gia
User under construction
pi_1131788
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 00:51 schreef Cosma-Shiva het volgende:
(deze voor Midioot)
Wanneer ik kijk naar bv Marokko, een land met overwegend moslims, daar hebben niet-moslims toch echt ook rechten hoor.
In Marokko wonen veel Christenen (Fransen) en Joden, en die hebben toch echt rechten.
Rechten op werk, behuizing, recht op hun eigen geloof, manier van kleden, niet verplicht arabisch te spreken etc.
Krijgen ze daar ook een uitkering als ze niet meer kunnen werken of even tussen twee banen zitten?
pi_1131809
Wanneer jij in Marokko dergelijke dingen gaat roepen (dat je gastheren lager zijn als een varken) in het Nederlands is er echt geen haan die daar naar kraait.
Wanneer je echter een filmploeg aan je broek krijgt van een populaire tv zender en ook nog eens een vertaler en het wordt uitgezonden op tv dan zullen ze denk ik denken van tja....
Vraag is dan echter wie JIJ dan met de gastheer bedoelt, je kunt namelijk iedereen daar vrijelijk beledigen zolang je het maar niet over het koningshuis roept.
Wanneer de vertaler dus jouw kreten richting koning vertaalt, dan draai je de bak in, indien het om je hospita gaat of je buurtbewoners dan zullen die hooguit hun gezicht van je afwenden.
pi_1131848
De vraag van Midioot gaat vele wendingen krijgen zeg, het ging er toch om een land te noemen waar het nog niet op een oorlog was uitgedraaid?

En Nee Gia, een uitkering kun je daar vergeten, een gemiddeld maandloon is ongeveer f 400,- en zelfs niet toereikend voor de huur van een huis, geen ziektekosten, geen medicijnvergoeding.
Heb je als man een baan, en je vrouw bevalt van een zieke baby, dan is het risico groot dat je de medicijnen niet zult kunnen betalen, het is zelfs nog maar de vraag of je de familie te eten kunt geven.
Dat geldt voor een hele grote groep, wellicht dat dat verklaard waarom er indertijd zoveel Marokkanen naar Nederland zijn gekomen en velen dat nog steeds graag zouden willen.

dinsdag 3 juli 2001 @ 01:16:04 #92
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1131858
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 01:06 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Wanneer jij in Marokko dergelijke dingen gaat roepen (dat je gastheren lager zijn als een varken) in het Nederlands is er echt geen haan die daar naar kraait.
Wanneer je echter een filmploeg aan je broek krijgt van een populaire tv zender en ook nog eens een vertaler en het wordt uitgezonden op tv dan zullen ze denk ik denken van tja....
Nou, neem de proef op som deze zomer!
Ben benieuwd of je er mee wegkomt.

(ps: als Marokka zo'n voorbeeld van een ideale samenleving is vraag ik mij af waarom men dan geen inzage wil geven in de bezittingen van Marokkanen die in Nederland wonen.

dinsdag 3 juli 2001 @ 01:16:36 #93
3542 Gia
User under construction
pi_1131864
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 01:13 schreef Cosma-Shiva het volgende:
De vraag van Midioot gaat vele wendingen krijgen zeg, het ging er toch om een land te noemen waar het nog niet op een oorlog was uitgedraaid?

En Nee Gia, een uitkering kun je daar vergeten, een gemiddeld maandloon is ongeveer f 400,- en zelfs niet toereikend voor de huur van een huis, geen ziektekosten, geen medicijnvergoeding.
Heb je als man een baan, en je vrouw bevalt van een zieke baby, dan is het risico groot dat je de medicijnen niet zult kunnen betalen, het is zelfs nog maar de vraag of je de familie te eten kunt geven.
Dat geldt voor een hele grote groep, wellicht dat dat verklaard waarom er indertijd zoveel Marokkanen naar Nederland zijn gekomen en velen dat nog steeds graag zouden willen.

Precies, dus niet moslims hebben in Marokko niet dezelfde rechten als moslims in Nederland.
  dinsdag 3 juli 2001 @ 01:17:10 #94
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1131868
quote:
The ultimate challenge: noem er nog 4!
  dinsdag 3 juli 2001 @ 01:17:34 #95
12123 HighPriority
*wiebel*wiebel*
pi_1131870
quote:
Op maandag 02 juli 2001 08:55 schreef Midioot het volgende:

[..]

Ja ik ben *angstig* dat het hier ook zo zal lopen zoals het overal in de wereld al gelopen is, waar
moslims langs *ongelovigen* werden geplaatst.

Geef mij eens een voorbeeld van een land, waar het niet is uitgelopen op oorlog.

Let op mijn woorden, op deze vraag wordt voor de rest geen acht meer geslagen.

Vraagje:
Heeft 't niet eerder te maken met de scheiding van kerk, staat en rechtspraak die in veel landen met als meerendeel vd bevolking Moslims ontbreekt?

Zelf ben ik nooit in Turkije of Marokko geweest en ook ben ik niet perfect op de hoogte van de situatie daar, maar iemand anders misschien?
Volgens Cosma-Shiva hebben andere geloven in Marokko ook vrijheid. En beledigen van 't koningshuis...is dat hier ook niet verboden?

dinsdag 3 juli 2001 @ 01:21:53 #96
12123 HighPriority
*wiebel*wiebel*
pi_1131887
quote:

quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 01:16 schreef Gia het volgende:
Precies, dus niet moslims hebben in Marokko niet dezelfde rechten als moslims in Nederland.
Gia nu praat je over iets dat gevolg is van de economische situatie in een land. Dit hoeft niet persé te komen doordat de meerderheid daar Moslim zou zijn ofzo.

Zoals ik 't had begrepen doelde Midioot meer op een oorlogsdreiging of vrijheidsbeperkingen als gevolg van de Islam.

dinsdag 3 juli 2001 @ 01:24:01 #97
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1131900
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 01:21 schreef HighPriority het volgende:

Gia nu praat je over iets dat gevolg is van de economische situatie in een land. Dit hoeft niet persé te komen doordat de meerderheid daar Moslim zou zijn ofzo.

Zoals ik 't had begrepen doelde Midioot meer op een oorlogsdreiging of vrijheidsbeperkingen als gevolg van de Islam.

Klopt: het gaat voornamelijk over vrijheidsbeperking, waar veel mensen huiverig voor zijn.
  dinsdag 3 juli 2001 @ 01:24:19 #98
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1131903
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 01:16 schreef Gia het volgende:
Dat zeg ik........ Gamma
pi_1135317
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 01:21 schreef HighPriority het volgende:

indonesie is een goed voorbeeld, sinds de islam de grootste groep is geworden, beginnen ze ineens om allerlij vrijheidsbeperkende maatregelen voor iedereen te roepen. Denk aan de knokploegen die in jakarta 's nacht nog wel eens een kroegje in puin willen slaan omdat alcohol slecht is.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_1135485
In Tunesië is al sinds jaar en dag een zeer grote joodse gemeenschap. Djerba is het bekendste voorbeeld, maar ook in de hoofdstad Tunis wonen duizenden joden die daar hun eigen synagogen hebben.
Que cera et cetera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')