abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juni 2001 @ 02:40:44 #51
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1081339
quote:
Op maandag 25 juni 2001 02:27 schreef R@b het volgende:
Ik vind alleen dat er in bepaalde gelegenheden een verbod mogelijk moet zijn op het dragen van een hoofddoekje. Zoals een openbare school, een zwembad.
Goed, nogmaals de vraag dan... in hoeverre belemmeren hoofddoekjes in die gelegenheden dan jouw vrijheid?
quote:
Een hoofddoekje blijft onderdrukking van de vrouw, hoe mooi verwoord ook moslims soms het tegendeel beweren.
Oh, dus jij bepaalt waar de waarheid ligt. Een leraar die vrijgesproken wordt van sexuele intimidatie blijf je ook als pedo zien? Wanneer neem je dan wel iets voor waar aan van die mensen?
  dinsdag 26 juni 2001 @ 19:22:56 #52
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1092680
*schop*
Ik wil hier eigenlijk wel eens antwoord op
pi_1092755
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 19:22 schreef Lithion het volgende:
*schop*
Ik wil hier eigenlijk wel eens antwoord op
Je kunt zeuren wat je wilt, maar zo gaat het altijd. R@b geeft alleen maar antwoord op vragen die in z'n straatje passen.
[b]SF's life[br][url=http://www.fokforum.nl]FOK[/url][br][url=http://www.pampus.org]Pampus[/url][br][url=http://www.lostwellos.f2s.com]Los Twellos[/url][br][url=http://www.surf.to/voorwaarts]Volleybal[/url][/b]
pi_1092913
Mij persoonlijk zullen die hoofddoekjes me aan m'n reet roesten. Maar het wordt wat anders als het claimen van 'draagplicht' op religieuze gronden ertoe leidt dat geëist wordt dat regels worden aangepast.

Wanneer houden we trouwens op over die halvegare jurk ? Wat hij heeft te melden is nauwelijks een discussie van 2 maanden waard.

pi_1094421
ik blijf steeds lezen:

El Mummy ,,ongetsteld'' door brief Van Boxtel

Vampier

Free people own guns! Slaves do not!
  dinsdag 26 juni 2001 @ 23:21:39 #56
272 R@b
No-nonsens
pi_1094505
quote:
Op maandag 25 juni 2001 02:40 schreef Lithion het volgende:

[..]

Goed, nogmaals de vraag dan... in hoeverre belemmeren hoofddoekjes in die gelegenheden dan jouw vrijheid?
[..]

Niet. Maar daar heb ik het ook niet over gehad. Misschien te snel gelezen?

Kinderen behoren gewoon gelijkwaardig te worden opgevoed. Niet de een het gevoel geven dat hij/zij reiner is met een kopdoek op. Dat is van meet af aan al verschillen aanleggen.

In een zwembad kunnen ze een badmuts opzetten ipv een hoofddoekje, probleem opgelost.

quote:
Oh, dus jij bepaalt waar de waarheid ligt.
Voor mezelf wel ja.

In de maatschappij doet dat de wetgever.

De wetgever bepaalt ook dat de waarheid is dat klittenknippen verwerpelijk is.

De wetgever bepaalt ook dat de waarheid is dat als ik met een jas op straat loop, voorzien van een hakenkruis, dat ik dan discrimineer.

De wetgever bepaalt ook dat als ik thuis een boek lees (Mein Kampf), dat ik dan verboden lectuur lees.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  dinsdag 26 juni 2001 @ 23:22:16 #57
272 R@b
No-nonsens
pi_1094507
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 19:35 schreef ScareFreak_3 het volgende:

[..]

Je kunt zeuren wat je wilt, maar zo gaat het altijd. R@b geeft alleen maar antwoord op vragen die in z'n straatje passen.

Loop niet zo dom te lullen man.
  woensdag 27 juni 2001 @ 00:01:37 #58
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1094715
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 23:21 schreef R@b het volgende:
[..]
Niet. Maar daar heb ik het ook niet over gehad. Misschien te snel gelezen?
Nee, maar misschien vergeet jij iets te snel wat je in je eigen quotes hebt gezegd. Kijk eens op pagina 4.
quote:
Op maandag 25 juni 2001 01:43 schreef R@b het volgende:
[..]
Vrijheid voor alles, maar de vrijheid van een ander, moet mijn vrijheid niet in gaan dammen, daar pas ik voor, zowel links als rechts.
Dus daarom de vraag. Als zij de vrijheid willen om een hoofddoekje te dragen en zij dammen daarbij niet jouw vrijheid in... wat is daarop tegen? Vrijheid voor alles toch? Of geldt dat niet voor hen?
quote:
Kinderen behoren gewoon gelijkwaardig te worden opgevoed. Niet de een het gevoel geven dat hij/zij reiner is met een kopdoek op. Dat is van meet af aan al verschillen aanleggen.
Luistert...
Die hoofddoek zorgt er niet voor dat hij/zij niet met andere kinderen speelt. Het is niet zo dat die hoofddoek in de weg zit bij het touwtje springen of het hinkelen en het is niet zo dat kinderen daar anders tegenaan kijken (getuige de post van Jarno). Het is dan ook volstrekt waanzin om hoofddoekjes te verbieden, omdat je daarmee het probleem niet oplost. Je verstopt de gevolgen, meer niet. Je maakt het integreren nog moelijker. Wil je dat de moslims in dit land zich vermengen met de Nederlandse cultuur? Wil je dat islamitische kinderen zich mengen met de 'Nederlandse kinderen'? Dan moet je vooral niet op krampachtige wijze mensen met een hoofddoek zoveel mogelijk uit de samenleving bannen en naar aparte islamitische scholen sturen, want daarmee raak je alleen maar verder van huis.

Het probleem wat jij aankaart (dat ze niet met andere kinderen MOGEN spelen) benadrukken die ouders niet met die hoofddoek. Die hoofddoek belemmert het 'mixen' van de kinderen niet. Het gedachtegoed moet je aanpakken... en dat doe je niet door hoofddoekjes uit scholen, zwembaden e.d. te weren.

quote:
In een zwembad kunnen ze een badmuts opzetten ipv een hoofddoekje, probleem opgelost.
Inderdaad, maar waarom moet het dan verboden worden? Kun je dat dan niet met voorlichting voor elkaar krijgen... oh, en voordat je erover begint... hier zei je dat:
quote:
Ik vind alleen dat er in bepaalde gelegenheden een verbod mogelijk moet zijn op het dragen van een hoofddoekje. Zoals een openbare school, een zwembad.
Tja, als je al hoofddoeken op zwembaden gaat verbieden, dan vraag ik me af of je überhaupt wel WIL dat die mensen integreren in de maatschappij. En NEE, integreren betekent niet per definitie dat ze die hoofddoek afdoen, integreren betekent dat ze een goede plaats in de samenleving kunnen vinden.
quote:
Voor mezelf wel ja.
Open your mind...
quote:
In de maatschappij doet dat de wetgever.

De wetgever bepaalt ook dat de waarheid is dat klittenknippen verwerpelijk is.

Goed zo, want het gaat immers over klitteknippen
Wat zegt de wetgever over hoofddoekjes? En wat zegt de wetgever over het discrimineren op grond van geloof, uiterlijk of ras? Juist.
quote:
De wetgever bepaalt ook dat de waarheid is dat als ik met een jas op straat loop, voorzien van een hakenkruis, dat ik dan discrimineer.
Nee, dan discrimineer je helemaal niet. Dan loop je alleen ontiegelijk voor lul. Een hakenkruis == provocatie != discriminatie
quote:
De wetgever bepaalt ook dat als ik thuis een boek lees (Mein Kampf), dat ik dan verboden lectuur lees.
Ja, en met een reden. Omdat dat boek ten grondslag lag aan de destructie van tientallen miljoenen mensen. Daarbij is fascisme geen godsdienst, maar een politieke stroming.
  woensdag 27 juni 2001 @ 00:12:16 #59
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1094773
En wat heeft dit nog allemaal met ElMoumni en de openingspost te maken?

Gaan we het hier nu ook al over hoofddoeken hebben?

Waar komt dat hoofddoeken-trauma toch vandaan?

Probeer s.v.p. weer een beetje ontopic te komen en de hoofddoeken-discussie in al die andere topics daarover te voeren.

Dank u.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1094779
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 00:12 schreef golfer het volgende:
Een fetisj, ongetwijfeld. Sla de psychoanalytici er maar op na.
Wittgenstein
  woensdag 27 juni 2001 @ 00:38:13 #61
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1094883
quote:

Punt 1, het ziet er niet uit en punt 2 is het een hier legale uiting van onderdrukking van de vrouw
Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_1100833
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 00:38 schreef Midioot het volgende:

[..]

Punt 1, het ziet er niet uit en punt 2 is het een hier legale uiting van onderdrukking van de vrouw

Ach wat lief... Had je nou punt een en twee in omgekeerde volgorde gezet dan had ik nog enigzins in je motief kunnen geloven...
Que cera et cetera
  donderdag 28 juni 2001 @ 01:31:23 #63
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1103231
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 21:21 schreef HipShake het volgende:

Ach wat lief... Had je nou punt een en twee in omgekeerde volgorde gezet dan had ik nog enigzins in je motief kunnen geloven...

Punt 2, het ziet er niet uit en punt 1 is het een hier legale uiting van onderdrukking van de vrouw
pi_1117863
Na 2 weken vak zie ik dat El Moumni de gemoederen nog steeds bezighoud, al begin ik steeds meer mijn twijfels te krijgen over de ontsteltenis, mede door de dwalingen richting hoofddoekjes.

Ik geloof er niet zo erg in dat de gemiddelde nederlander werkelijk zo begaan is met homo's en ontsteld is over de uitspraken van El Moumni.
El Moumni is inmiddels in dit forum een soort welkome topic opener om over allochtonen te kunnen discussieren en helaas ook vaak vervelende dingen te zeggen.

Overigens droegen de vorige zomer bijna alle jonge Nederlandse meisjes hoofddoekjes omdat het toen mode was en daar heb ik verders niemand over gehoord.

Volgens mij kan het niemand ook maar een sandaal schelen wat El Moumni in zijn preken heeft gezegd in al die 25 jaar, en nu opeens staat men op zijn achterste benen, of moet ik hierbij denken in de trant van beter laat dan nooit?

Nu zowel de tegenstanders van El Moumni als El Moumni zelf en zijn aanhangers ontsteld zijn wordt het wel erg ingewikkeld allemaal, maar laten we er vooral over door discussieren, er is toch weinig op tv.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  zaterdag 30 juni 2001 @ 09:52:23 #65
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1118024
quote:
Op zaterdag 30 juni 2001 03:35 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Ik geloof er niet zo erg in dat de gemiddelde nederlander werkelijk zo begaan is met homo's en ontsteld is over de uitspraken van El Moumni.

Het mooie is dat jij mag geloven wat je wilt, ik vind het ( geloof ik ) schandalig dat deze landondermijnende haatpriester hier nog steeds vrij rondloopt, hoogstwaarschijnlijk ook nog met behoud van uitkering zonder enige gevolgen.

Deze leugenachtige meneer dient te worden uitgezet en wel onmiddelijk.

zaterdag 30 juni 2001 @ 10:44:55 #66
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_1118099
quote:
Op woensdag 20 juni 2001 17:56 schreef R@b het volgende:

Gelul van een dronken aardbei.

In de preekbundel, die als boek is uitgegeven, staat dat West Europeanen lager zijn dan varkens en honden omdat ze homohuwelijken tolereren.

Verder blijkt dat El-Moumni onze westerse samneleving verfoeit. Maar het is wel de samenleving waarin zijn geloofsgenoten moeten integreren.

Zo denk ik nou ook over hem Kan de katholieke kerk geen privé inquisitie instellen tbv meneer El-Moumni?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 30 juni 2001 @ 10:46:27 #67
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_1118102
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 23:06 schreef Vampier het volgende:
ik blijf steeds lezen:

El Mummy ,,ongetsteld'' door brief Van Boxtel

Vampier

en dan te bedenken dat ik jou op mijn icqlist heb staan..rare goth
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 30 juni 2001 @ 10:49:31 #68
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_1118109
quote:

post-Kruistochten stress? Ik zie dat mij op school al. Ik studeer geschiedenis en toen we de kruistochten behandelden werden de Europese strijdkrachten als heroïsche lieden die hun dagelijkse leven opgaven om in het Heilige Land te strijden voor wat ze geloofden en dat de boze, kwade moslims daar alleen maar de boel wilden verwoesten en de arme mensjes daar het leven zuur wilden maken... nou ja, zo kwam het op mij over iig
  zaterdag 30 juni 2001 @ 22:58:21 #69
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1121067
quote:

Volgens mij kan het niemand ook maar een sandaal schelen wat El Moumni in zijn preken heeft gezegd in al die 25 jaar, en nu opeens staat men op zijn achterste benen, of moet ik hierbij denken in de trant van beter laat dan nooit?

Inderdaad, ik denk het laatste. ALs je 5 jaar geleden hier opmerkingen over gemaakt had, was je 'met de grond gelijk gemaakt'. Omdat het taboe op kritsiche opmerkingen verdwenen is, durft men nu ook kritisch te kijken naar de opmerkingen en uitstpraken van de iman.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zaterdag 30 juni 2001 @ 23:03:38 #70
8369 speknek
Another day another slay
pi_1121081
quote:
Overigens droegen de vorige zomer bijna alle jonge Nederlandse meisjes hoofddoekjes omdat het toen mode was en daar heb ik verders niemand over gehoord.
Ik vond die hoofddoekjes er nogal anders uitzien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 1 juli 2001 @ 00:08:33 #71
272 R@b
No-nonsens
pi_1121344
quote:

Wat een nonsens haal je er toch weer bij.

Deze Nederlandse meiden werden natuurlijk niet door thuis en hun geloof verplicht om die lappenceremonie om het hoofd te draperen.

Moeten ze af in de klas, géén geloof wat in de weg staat, idemdito voor een baan als bijvoorbeeld griffier.

Het hoofddoekje als mode verschijnsel heeft verder ook geen fundamentalistische religieuze betekenis. Overigens heb ik in uitgaansgelegenheden maar bar weinig Hollandse meiden met een hoofddoekje om gezien.

zondag 1 juli 2001 @ 17:26:16 #72
10767 Beethoven
roll over...
pi_1123291
Gelul omtrent El M. een beetje zat. El M. moet nederlands leren en al zijn preken en al wat er in de moskee bijkomt in het nederlands doen. Op het torentje in het nederlands oproepen tot gebed, koran versjes in het nederlands opdreunen etc... Goed voor de integratie en is een goede oplossing m.b.t. de frustraties rond het nederlands/taalonderwijs van allochtone moslims.
pi_1125523
Inderdaad R@b werden de meisjes het niet door hun ouders "verplicht", maar wel door de gedicteerde mode-voorschriften, ik bedoel wanneer ze die doekjes zouden dragen louter omdat ze het zelf zo mooi vonden dan zou het niet bij die ene zomer gebleven zijn.

R@B, je moest eens weten hoezeer de gedicteerde modevoorschriften opgelegd zijn aan jonge meisjes, en ik weet ook zeker dat wanneer er in een klas een paar meisjes zijn die deze voorschriften niet opvolgen, wegens geen geld of bv andere smaak (Gothic) dan zullen zij daar zeker door diegenen die slaafs de gedicteerde mode-voorschriften volgen op aangesproken worden en misschien zelfs belachelijk gemaakt.

Oke de doekjes zagen er anders uit, maar dat geldt net zo goed voor de moslim-hoofddoekjes, in Amsterdam is er een nogal vrije interpretatie van het dragen der hoofddoek, en serieus het ene hoofdoekje is het andere niet.

tot slot nog even voor R@b, jij vindt dat ik er onzin bijhaal, maar er is wel degelijk een vergelijking te maken tussen jonge meisjes die een hoofddoek dragen vanwege geloofsovertuiging/ofwel omdat de ouders dat graag willen/om bij een bepaalde groep te horen/om uiting te geven aan een bepaalde identiteit als een bepaalde groep meisjes die een hoofddoek dragen omdat de mode dat DICTEERT, de ouders van die leuke doekjes voor hun dochters kopen (veel meisjes dragen wat hun moeder graag wil), om "erbij" te horen, ofwel om uitdrukking te geven aan hun eiegn identiteit (in dit geval een modebewust persoon).

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  maandag 2 juli 2001 @ 01:16:03 #74
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1125628
quote:
Op zaterdag 30 juni 2001 22:58 schreef evert het volgende:

Omdat het taboe op kritsiche opmerkingen verdwenen is, durft men nu ook kritisch te kijken naar de opmerkingen en uitstpraken van de iman.

vraagt aan Allah de Verhevene de Moslims in de hele wereld de overwinning te geven.

Hier heb je nog een op intergreren beluste moslim opmerking, misschien kun je er ook eens kritisch naar kijken.

Ik denk als je werkelijk zou weten wat moslims hier aan de macht zouden (kunnen) doen met ons *ongelovigen* je beter meer als alleen kritisch kijken uit de hoge hoed zou moeten toveren.

pi_1126121
quote:
Op maandag 02 juli 2001 01:16 schreef Midioot het volgende:

[..]

Ik denk als je werkelijk zou weten wat moslims hier aan de macht zouden (kunnen) doen met ons *ongelovigen* je beter meer als alleen kritisch kijken uit de hoge hoed zou moeten toveren.

Ik denk dat dit soort uitspraken gebaseerd zijn op pure angst. Net zoals de oorsprong van alle geloven gebaseerd zijn op angst. (de goden van donder, de hemel/hel ect)

Angst voor het onbekende...

Als men elkaar eens zou ontmoeten i.p.v continu door blijven hameren op alle angsten (wederzijds respect voor elkaars denkwijze, begrip hebben maar vooral leven en laten leven)dat er dan minder ruzies, onbegrip en oorlogen zouden zijn.

Angst voor overname van een land, angst voor oorlog en machtsverschuivingen, angst voor het onbekende wat dus bedreigend is.

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')