quote:over wat voor onderwerp?
Op woensdag 17 december 2003 18:41 schreef arjanus het volgende:
Hey, ik probeer meer te weten te komen over heavy metal en z'n offensive texten. Kan iemand me een goed voorbeeld geven van zo'n nummer, met text?
quote:Jep dat zijn wij
Op woensdag 17 december 2003 18:48 schreef Graveland het volgende:[..]
over wat voor onderwerp?
en waarom wil je het weten?
want als het over 1 of ander werkstukje gaat om de kwaaraardigheid alleen maar aan te tonen hoef je niks te verwachten hier, wij zijn het metaltheeclubje
quote:Nog een kopje kerel?
Op woensdag 17 december 2003 18:51 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Jep dat zijn wij
quote:maar hey: http://www.darklyrics.com
Op woensdag 17 december 2003 18:41 schreef arjanus het volgende:
Hey, ik probeer meer te weten te komen over heavy metal en z'n offensive texten. Kan iemand me een goed voorbeeld geven van zo'n nummer, met text?
quote:bloed
Op woensdag 17 december 2003 18:51 schreef Graveland het volgende:[..]
Nog een kopje kerel?
quote:Ik wil geen kwaadaardigheid aantonen, ik wil alleen weten waarom die texten je bezig houden. Waarom sommige mensen die muziek offensive vinden. Wat de socioculturele implicaties zijn: bv. of het een vorm van sublimatie is (rechannelen van het menselijke verlangen tot geweld) of dat het leidt tot identificatie/imitatie.
Op woensdag 17 december 2003 18:48 schreef Graveland het volgende:over wat voor onderwerp?
en waarom wil je het weten?
want als het over 1 of ander werkstukje gaat om de kwaaraardigheid alleen maar aan te tonen hoef je niks te verwachten hier, wij zijn het metaltheeclubje
Als ik alleen de kwaadaardigheid aan zou willen tonen dan had ik jullie hulp niet gevraagd.
quote:Om je de waarheid te zeggen, er zijn zoveel verschillende soorten Metal, als je het over Power en Heavy metal hebt, dan gaat het ook gedeeltelijk om de texten, bij Black en Death metal gaat het meer om de sfeer of snelheid(bruutheid), over het algemeen genomen dan
Op woensdag 17 december 2003 19:03 schreef arjanus het volgende:[..]
Ik wil geen kwaadaardigheid aantonen, ik wil alleen weten waarom die texten je bezig houden. Waarom sommige mensen die muziek offensive vinden. Wat de socioculturele implicaties zijn: bv. of het een vorm van sublimatie is (rechannelen van het menselijke verlangen tot geweld) of dat het leidt tot identificatie/imitatie.
Als ik alleen de kwaadaardigheid aan zou willen tonen dan had ik jullie hulp niet gevraagd.
quote:Dat is inderdaad wel een beetje vreemd ja. Power and Heavy insinueren bij mij juist dat de nadruk op snelheid en bruutheid ligt. Terwijl de namen Black en Death mij de indruk geven dat het meer om de inhoud gaat. Do you know what I'm sayin?
Op woensdag 17 december 2003 19:13 schreef Graveland het volgende:[..]
Om je de waarheid te zeggen, er zijn zoveel verschillende soorten Metal, als je het over Power en Heavy metal hebt, dan gaat het ook gedeeltelijk om de texten, bij Black en Death metal gaat het meer om de sfeer of snelheid(bruutheid), over het algemeen genomen dan
vage uitleg, I know
quote:Ik snap 't zeker.
Op woensdag 17 december 2003 19:29 schreef arjanus het volgende:[..]
Dat is inderdaad wel een beetje vreemd ja. Power and Heavy insinueren bij mij juist dat de nadruk op snelheid en bruutheid ligt. Terwijl de namen Black en Death mij de indruk geven dat het meer om de inhoud gaat. Do you know what I'm sayin?
Black Metal (mijn genre!
) , De texten zijn hier ook zeker wel van enig belang, ze verhalen meestal over antichristelijke en duistere thema's (jaja, hoe erg), en de muziek is specifiek bedoeld om een ijzingwekkende/nihilistische sfeer op te roepen
Death Metal: Draait om de hardheid, veel texten zijn zeer zeker bedoeld om te shockeren: Dying Fetus - Kill Your Mother and Rape your dog bijvoorbeeld, en het is meestal ZEER bot en hard, (ook leuk, uiteraard)
quote:Black metal is oorlog, zal ik maar zeggen
Op woensdag 17 december 2003 19:29 schreef arjanus het volgende:[..]
Dat is inderdaad wel een beetje vreemd ja. Power and Heavy insinueren bij mij juist dat de nadruk op snelheid en bruutheid ligt. Terwijl de namen Black en Death mij de indruk geven dat het meer om de inhoud gaat. Do you know what I'm sayin?
Maar hoe beinvloed dit je dagelijks leven? Europa leeft nog steeds onder een christelijk moraal van goed en slecht. Wat vind je daarvan? Hoe sta je tegenover burgelijke instituties als school, justitie, politiek. Als ik de texten van cannibal corpse lees bijv.
'Suicide, the only way to avoid being eaten by the undead... My To kill, is why I live
God, gives eternal life
Slice you, i watch your blood flow
...to get paid for such a task [killing] is more than any man could ask
Hoe relate jij dat? Dat heeft toch niet veel met enige realiteit te maken of heb ik dat verkeerd? Zie je het als gewoon een kick en ga je later 'normaal' trouwen en kindertjes krijgen (bij wijze van spreken) of zie je hier een hogere waarheid in waar je je leven naar gaat invullen?
En ik bedoel natuurlijk niet alleen jou maar ook de mensen om je heen.
quote:Cannibal Corpse is Death Metal, overigens
Op woensdag 17 december 2003 20:17 schreef arjanus het volgende:
Dank je voor je reactie,
Dus ik begrijp dat het om een 1.phantasy wereld gaat(riddertjes en kasteeltjes) 2. een expressie van nihilisme 3. shockeren.Maar hoe beinvloed dit je dagelijks leven? Europa leeft nog steeds onder een christelijk moraal van goed en slecht. Wat vind je daarvan? Hoe sta je tegenover burgelijke instituties als school, justitie, politiek. Als ik de texten van cannibal corpse lees bijv.
'Suicide, the only way to avoid being eaten by the undead... My To kill, is why I live
God, gives eternal life
...to get paid for such a task [killing] is more than any man could askHoe relate jij dat? Dat heeft toch niet veel met enige realiteit te maken of heb ik dat verkeerd? Zie je het als gewoon een kick en ga je later 'normaal' trouwen en kindertjes krijgen (bij wijze van spreken) of zie je hier een hogere waarheid in waar je je leven naar gaat invullen?
quote:Haha, tja wat wil je met titels als: I Cum Blood, Hammer Smashed Face en Orgasm through torture.
Op woensdag 17 december 2003 20:41 schreef Graveland het volgende:[..]
Cannibal Corpse is Death Metal, overigens
Ik persoonlijk ben tegen de kerkelijke dogma's waarop onze maatschappij is gebasseerd, ik vind dat het heel anders moet kunnen (hoe ga ik niet helemaal uitleggen hier, dat is meer iets voor POL/WFL.
Die texten, vooral die van Cannibal Corpse neem ik gewoon met een korreltje zout hoor, van verscheidene andere bands neem ik ze heel wat serieuzer, Graveland, Burzum bijvoorbeeld
quote:Waarvoor wil je dit precies weten? Ben je bezig met een schoolonderzoek of zo?
Dank je voor je reactie,
Dus ik begrijp dat het om een 1.phantasy wereld gaat(riddertjes en kasteeltjes) 2. een expressie van nihilisme 3. shockeren.Maar hoe beinvloed dit je dagelijks leven? Europa leeft nog steeds onder een christelijk moraal van goed en slecht. Wat vind je daarvan? Hoe sta je tegenover burgelijke instituties als school, justitie, politiek. Als ik de texten van cannibal corpse lees bijv.
God, gives eternal life
...to get paid for such a task [killing] is more than any man could askHoe relate jij dat? Dat heeft toch niet veel met enige realiteit te maken of heb ik dat verkeerd? Zie je het als gewoon een kick en ga je later 'normaal' trouwen en kindertjes krijgen (bij wijze van spreken) of zie je hier een hogere waarheid in waar je je leven naar gaat invullen?
Voordat je verder gaat, lijkt het me verstandig dat je eerst nagaat hoeveel metalfans teksten van metal uberhaupt serieus nemen. Het gaat heel veel mensen slechts om de muziek
Ik zou een enquete aanraden onder metalfans... *heeft ervaring*
Ik heb mijn profielwerkstuk gemaakt over metal, maar omdat ik zelf al een jaar fan ben, is het toch vanuit een heel ander uitgangspunt. Ook met een heel andere onderzoeksvraag en zo ![]()
Maar ik zal eens voor mezelf antwoord geven op je vragen.
Ik geef dus zelf erg weinig om teksten en mocht ik bepaalde teksten toch mooi vinden, dan is het omdat ze me raken, dat is doordat ik mezelf er gedeeltelijk in herken of doordat ik de emoties zo duidelijk overgebracht vind dat de rillingen over me heen gaan.. of beide natuurlijk
Een voorbeeldje is Noose van Sentenced (de teksten staan ongetwijfeld op darklyrics.com). Het gaat over iemand die besluit zichzelf op te hangen om zijn vriendin te achtervolgen die hetzelfde heeft gedaan (I'll take the rope, just like you and where ever you are, I'll be too). Zeer depressief, zeer emotioneel en ik vind het een prachtig nummer, maar ik ben beslist niet suicidaal ![]()
Ik laat voor het overgrote deel de teksten gewoon over me heen gaan, vaak boeit het me niet eens, heb ik de tekst nog niet eens gelezen.. Het zou dus theoretisch kunnen dat er in mijn favoriete nummers op een grafische manier wordt verteld hoe iemand mensen vermoordt. ..... Sterker nog, dat is het geval... Megadeth - Good Mourning/Black Friday ![]()
quote:De muziek? Zeer. De teksten? Helemaal niet
Maar hoe beinvloed dit je dagelijks leven?
quote:Dat vind ik zeer slecht. Maar dat heeft meer te maken met mijn eigen geloofsovertuiging dan met mijn muzieksmaak of de manier waarop ik met de teksten in metal omga. Achtergrondinformatie: ik ben christelijk opgevoed, maar ik ben van mijn geloof afgestapt omdat ik aan de basis begon te twijfelen. Ik beoefen nu geen geloof, maar ik denk wel dat er iets meer is dan wij kunnen zien. Ik weiger alleen te beweren dat ik weet wat het is, want ik denk dat mensen dat niet kunnen weten.
Europa leeft nog steeds onder een christelijke moraal
quote:Normen en waarden moeten er zijn he... Dat de standaardregels (zoals in de Tien Geboden) een christelijke achtergrond hebben is een stuk minder, maar ja, het is nou eenmaal zo. Ik bedoel dus, het blijft niet slechts bij die regels: behalve dat een mens geen anderen mag doden, is zondag een rustdag, enz. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik keur die normen en waarden niet af en ben ook bereid om er naar te handelen, maar ik heb geen respect voor de zondagsrust.
van goed en slecht.
quote:
Hoe sta je tegenover burgelijke instituties als school, justitie, politiek.
School? Het lijkt vaak volslagen nutteloos, maar tot nu toe is voor mij altijd gebleken dat dat slechts schijn is. Je leert echt wat en de dingen die je leert, heb je later echt nodig, ook al kan je op het moment dat je het leert, het je vaak niet voorstellen ![]()
Justitie. Mensen zijn naar mijn mening niet in staat tot rechtvaardigheid, maar in ieder geval proberen we er nog iets van te maken. Het zou toch erg zijn als dat niet gebeurde, hoe zou de wereld er dan wel niet uit zien..
Politiek. No comment. Gewoon niet in geïnteresseerd.
quote:Ten eerste vond ik dat walgelijke teksten, maar ja, dat kan je van Cannibal Corpse wel verwachten
Hoe relate jij dat? Dat heeft toch niet veel met enige realiteit te maken of heb ik dat verkeerd?
quote:Ik wil wel trouwen, maar kinderen krijgen lijkt me niets, ligt wellicht aan mijn leeftijd
Zie je het als gewoon een kick en ga je later 'normaal' trouwen en kindertjes krijgen (bij wijze van spreken) of zie je hier een hogere waarheid in waar je je leven naar gaat invullen?
Ok, next ![]()
En veel succes nog, waar je ook mee bezig bent
VErder heb je in metal ook veel persoonlijke teksten
en dan binnen deathmetal/grind weer de goreteksten maar ja daar lach ik alleen maar om en ik hoop met mij nog meer metalliefhebbers
quote:Volgens mij denk jij dat metal behoorlijk veel invloed op ons heeft. Volgens mij valt dat wel mee, denk dat je er teveel achter zoekt. Ik denk ook zeker, dat de meeste mensen weinig waarde hechten aan de teksten maar gewoon naar het geheel luisteren.
Dank je voor je reactie,
God, gives eternal life
quote:* Graveland sodomizeerd een geit, om het argument van Yokozuna totaal te ontkrachten
Op woensdag 17 december 2003 21:55 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Volgens mij denk jij dat metal behoorlijk veel invloed op ons heeft. Volgens mij valt dat wel mee, denk dat je er teveel achter zoekt. Ik denk ook zeker, dat de meeste mensen weinig waarde hechten aan de teksten maar gewoon naar het geheel luisteren.
quote:Dat soort mensen
Op woensdag 17 december 2003 21:55 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Volgens mij denk jij dat metal behoorlijk veel invloed op ons heeft. Volgens mij valt dat wel mee, denk dat je er teveel achter zoekt. Ik denk ook zeker, dat de meeste mensen weinig waarde hechten aan de teksten maar gewoon naar het geheel luisteren.
quote:das idd net zo als zeggen: Ik stem op LPF om Pim, niet om de ideeën!
Op woensdag 17 december 2003 22:13 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Dat soort mensen
spuug ik op. Ga dan over bloemetjes en bijen zingen.
Je staat voor je teksten!
quote:haha, wat naief. Denk jij nou echt dat die bands die goreteksten maken die teksten ook serieus bedoelen? Natuurlijk niet.
Op woensdag 17 december 2003 21:26 schreef maurice81 het volgende:
je hebt zoveel verschillende metal en zoveel verschillende teksten
dying fetus bijvoorbeeld hebben op de laatste twee cds weer veel maatschappijkritische/politieke tekstenVErder heb je in metal ook veel persoonlijke teksten
en dan binnen deathmetal/grind weer de goreteksten maar ja daar lach ik alleen maar om en ik hoop met mij nog meer metalliefhebbers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |