abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15794799
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:08 schreef Durango het volgende:

[..]

Jammer. Het was een serieuze vraag, maar kennelijk te moeilijk om serieus antwoord op te geven.

Kennelijk was jij niet serieus genoeg een normale vraag te willen stellen.
quote:
Het is dus niet: a) het aantal dat vanzichzelf denkt een profeet te zijn
of b)door anderen wordt getorpedeerd tot profeet
De profeten kun je vinden in de Koran en de Hadith, tevens ook in de bijbel en de thora zover die authentiek zijn. Sla je geschiedenisboeken eens open en hetzelfde verhaal krijg je over koningen en heersers.
quote:
Gelukkig laat je merken dat je daar ook niet al te diep over hebt nagedacht.
Jij ook een aai over je bol?
  maandag 29 december 2003 @ 14:13:48 #202
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15794843
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Gezien jouw postgeschiedenis zijn je intenties tov bepaalde geloven niet bepaald zuiver. Het is dus maar net hoe jij met je vergelijkingmateriaal omgaat.
Als ik er nou een mooi, dik boek over schrijf, geheel gevuld met wollige dikdoenerij, geloof je me dan wel? Dan zet ik er natuurlijk geen 'Lemmeb' onder, zodat je tenminste niet bevooroordeeld bent .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_15794914
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Een serieuze vraag als je vraagt of je er een cursus voor moet volgen? Geloof je het zelf?

Ik hoorde je hoog opgeven dat je respect voor iedereen had en ik had het lef om dan te denken dat ik dan wel een klein grapje kon maken......
"Let us not be down-hearted! One total catastrophe like this is just the beginning!"
pi_15794925
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:11 schreef 78589 het volgende:

De profeten kun je vinden in de Koran en de Hadith, tevens ook in de bijbel en de thora zover die authentiek zijn. Sla je geschiedenisboeken eens open en hetzelfde verhaal krijg je over koningen en heersers.

Weet je wat je nog meer kunt vinden in die Hadith ?

vrouwen slaan bij bepaalde gelegenheden is toch ook een onderdeel wat daarin besproken wordt ?

fokschaap
pi_15794932
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:11 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ten eerste noem ik personen waarin ik niet geloof ook geen profeet.

Als een "profeet" een goddelijke boodschap brengt, kan die boodschap dus ook geen onjuistheden bevatten. Zegt een "profeet" bijvoorbeeld dat neven en nichten onderling kunnen trouwen dan klopt die "goddelijke" boodschap niet en kan die persoon dus ook geen profeet zijn.

Behalve gewone reeele feiten (zoals die huwelijken tussen neef en nicht, het feit of de aarde rond of plat is, de zon wel of niet om de aarde draait) zijn er dan ook feiten die ik van een alwetende en, laten we aannemen, een liefhebbende god niet verwacht. Als Mohammed in zijn koran beweert dat allah de gelovigen leidt en hij gelovigen dus onderling oorlog laat voeren dan is er iets wat mij zegt "er klopt iets niet"

Mijn argumenten tegen een zogenaamd goddelijk schrift gaat nog verder. Het feit dat een God een boek geeft wat door zoveel gelovige mensen blijkbaar anders geinterpreteerd wordt dan kan volgens mij per definitie ook niet. Want God kan alles dus ook een boek schrijven dat iedereen begrijpt.

Verder vraag ik me af wat een God dat alles kan nu in godsnaam interesseert ofdat mensen wel of niet in hem gelovig zijn. Hij kan toch alles dus ook alle mensen laten geloven, door bijvoorbeeld een geloofwaardigere boodschapper uit te zoeken. Dat ik niet geloof in Allah is toch niet mijn schuld.

Tsja. HIer op dit forum wordt ter verdediging van religies beweert dat niet iedereen alles wat in die heilige boeken staat voor waar aanneemt. Maar als je iets langer nadenkt is dat alleen maar een argument tegen religies.

Dat je ergens niet in gelooft is geen probleem. Dat je het geloof van mensen probeert onderuit te halen door bijv. profeten te beschuldigen van bepaalde ziektes is totaal nutteloos.

Het zou het zelfde zijn als ik bijvoorbeeld zou denken dat jouw vader niet je echte vader is en dat hij daarbij ook nog eens pedofiel is. Bijvoorbeeld. En zo kan ik er nog een paar verzinnen, zoals jij dat ook zovaak doet.

Maar dat is niet het punt. Het punt is dat jij niet uit bent op een discussie of wat dan ook, maar puur om te provoceren.

maandag 29 december 2003 @ 14:17:20 #206
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_15794938
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:02 schreef Durango het volgende:
Hoe wordt je dan wel profeet? Moet je daar een bepaalde cursus voor volgen?
Les 1. Probeer er zoveel mogelijk profijt uit te halen. (Zoals de slavenhandelaar en de oversexte Mohammed)
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_15795031
quote:

[..]

Kennelijk was jij niet serieus genoeg een normale vraag te willen stellen.
[..]

[..]

Jij ook een aai over je bol?

Hoe werd er dan vroeger bepaald wie een profeet was?

En hoe moet je nu een profeet tegenwoordig herkennen? Of worden die voorspeld in de Koran en de Hadith?

"Let us not be down-hearted! One total catastrophe like this is just the beginning!"
  maandag 29 december 2003 @ 14:21:07 #208
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15795050
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Maar dat is niet het punt. Het punt is dat jij niet uit bent op een discussie of wat dan ook, maar puur om te provoceren.
Het punt is vooral dat types zoals jij op dit forum nooit antwoord geven op onze moeilijke, edoch geheel logische geloofsvragen, zodat een zinnige discussie bij voorbaat al niet mogelijk is en ons niets anders rest dan de provocatie.
pi_15795068
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:11 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ten eerste noem ik personen waarin ik niet geloof ook geen profeet.

Leuk, dat je totaal niet ingaat op de vraag in welke profeten je wel geloofd. Als dat namelijk geen enkele is, dan is het puur kinderachtig dat je mensen niet gewoon volgens de Van Dale profeten wil noemen.

quote:
Als een "profeet" een goddelijke boodschap brengt, kan die boodschap dus ook geen onjuistheden bevatten. Zegt een "profeet" bijvoorbeeld dat neven en nichten onderling kunnen trouwen dan klopt die "goddelijke" boodschap niet en kan die persoon dus ook geen profeet zijn.
Ja, en in de Koran moest zeker ook staan dat je niet ouder mag worden omdat je dan dichter bij de dood komt? En daarin moet zeker ook staan dat je niet te lang moet slapen?
quote:
Behalve gewone reeele feiten (zoals die huwelijken tussen neef en nicht, het feit of de aarde rond of plat is, de zon wel of niet om de aarde draait) zijn er dan ook feiten die ik van een alwetende en, laten we aannemen, een liefhebbende god niet verwacht. Als Mohammed in zijn koran beweert dat allah de gelovigen leidt en hij gelovigen dus onderling oorlog laat voeren dan is er iets wat mij zegt "er klopt iets niet"
Ach ja (fijn dat je weer een smiley gebruikt ), er staan ook genoeg wetenschappelijke waarheden en hoogstandjes in. Dat jij voet bij stuk houdt een op jouw manier geïnterpreteerde zin als waarheid te zien is natuurlijk weer puur toneelspelen. Want volgens mij was KirmizBay degene die je over een ovale wereld had verteld waarna jij het weer liet afweten.

quote:
Mijn argumenten tegen een zogenaamd goddelijk schrift gaat nog verder. Het feit dat een God een boek geeft wat door zoveel gelovige mensen blijkbaar anders geinterpreteerd wordt dan kan volgens mij per definitie ook niet. Want God kan alles dus ook een boek schrijven dat iedereen begrijpt.
Allah heeft niet alleen een boek meegegeven aan de volkeren, maar ook een profeet. Als we het alleen met het boek konden stellen dan had Allah de profeet Mohammed vrede zij met hem wel achterwege gelaten.

quote:
Verder vraag ik me af wat een God dat alles kan nu in godsnaam interesseert ofdat mensen wel of niet in hem gelovig zijn. Hij kan toch alles dus ook alle mensen laten geloven, door bijvoorbeeld een geloofwaardigere boodschapper uit te zoeken. Dat ik niet geloof in Allah is toch niet mijn schuld.
Geloofwaardige boodschapper? Wat stel je je daarbij voor? Iemand met blond haar en blauwe ogen? Had je dan de islam opeens wel serieuzer genomen?
  maandag 29 december 2003 @ 14:22:02 #210
60090 Akkersloot
pi_15795071
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het punt is dat jij niet uit bent op een discussie of wat dan ook, maar puur om te provoceren.
Provoceren we als we zeggen dat we geen respect op hoeven te brengen voor mensen die beweren dat wij als "ongelovigen" zullen branden in de hel ?

Ik niet discussieren ? Wie kan hier niet respecteren dat we niet geloven dat Mohammed een profeet was?

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  maandag 29 december 2003 @ 14:25:11 #211
60090 Akkersloot
pi_15795159
quote:
De profeten kun je vinden in de Koran en de Hadith
Valse profeten kan je vinden in de koran, Hadith, bijbel en de thora.
quote:
, tevens ook in de bijbel en de thora zover die authentiek zijn
Getuigd van weinig respect om te beweren dat anderen in de bijbel en de thora hebben geknoeid. Het staat bijvoorbeeld nergens in de koran. (Hoe kon de alleswetende Allah dat nu niet weten ? )
pi_15795164
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:20 schreef Durango het volgende:

[..]

En hoe moet je nu een profeet tegenwoordig herkennen? Of worden die voorspeld in de Koran en de Hadith?

Profeten nu zullen er simpelweg niet meer zijn. En grappig genoeg is er ook nooit iemand geweest met veel aanhang die zich als profeet voordeed. De profeten van vroeger hebben allemaal wat mee gekregen zoals het Boek of het doen van wonderen.

Daar heb ik mij nog niet in verdiept, misschien dat ik dat ook nooit zal doen, maar als het je echt interesseert dan raad ik je eens aan daar zelf achteraan te gaan. Dit is een mooi begin

pi_15795171
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:22 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Provoceren we als we zeggen dat we geen respect op hoeven te brengen voor mensen die beweren dat wij als "ongelovigen" zullen branden in de hel ?

Ik niet discussieren ? Wie kan hier niet respecteren dat we niet geloven dat Mohammed een profeet was?

Lees een eerdere post van mij. Het antwoord had ik al gegeven.
pi_15795203
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:25 schreef Akkersloot het volgende:
Getuigd van weinig respect om te beweren dat anderen in de bijbel en de thora hebben geknoeid. Het staat bijvoorbeeld nergens in de koran. (Hoe kon de alleswetende Allah dat nu niet weten ? )
Getuigd van eigen onderzoek. Dat de bijbel bijvoorbeeld niet authentiek is kan je zelfs vragen aan je geschiedenisleraar De Koran heeft overigens meegekregen dat ie nooit zal veranderd worden, een soort van beschermengel dus. En het resultaat is te zien!
  maandag 29 december 2003 @ 14:27:46 #215
60090 Akkersloot
pi_15795227
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:21 schreef 78589 het volgende:
Geloofwaardige boodschapper? Wat stel je je daarbij voor? Iemand met blond haar en blauwe ogen? Had je dan de islam opeens wel serieuzer genomen?
Bijvoorbeeld geen slavenhandelaar als "profeet".
pi_15795295
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:25 schreef 78589 het volgende:

[..]

Profeten nu zullen er simpelweg niet meer zijn. En grappig genoeg is er ook nooit iemand geweest met veel aanhang die zich als profeet voordeed. De profeten van vroeger hebben allemaal wat mee gekregen zoals het Boek of het doen van wonderen.

Daar heb ik mij nog niet in verdiept, misschien dat ik dat ook nooit zal doen, maar als het je echt interesseert dan raad ik je eens aan daar zelf achteraan te gaan. Dit is een mooi begin

Waarom zouden er nu geen profeten meer komen? Ik denk dat het voor de meeste mensen nog lang niet duidelijk is hoe het nou allemaal precies zit! Ik zelf heb bijvoorbeeld nog genoeg vragen.
  maandag 29 december 2003 @ 14:30:30 #217
60090 Akkersloot
pi_15795307
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:26 schreef 78589 het volgende:
De Koran heeft overigens meegekregen dat ie nooit zal veranderd worden, een soort van beschermengel dus. En het resultaat is te zien!
Zodat onder erongonstate.edu ineens onder 4:29 wel een verbod staat op huwelijken tussen neef en nicht. Vrome moslims doen bijna niet anders dan huwen binnen de familie. Mohammeds dochter was met Mohammeds neef, Ali, getrouwd.
pi_15795322
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:29 schreef Durango het volgende:

[..]

Waarom zouden er nu geen profeten meer komen?

Omdat Mohammed zei dat hij de laatste was !
fokschaap
  maandag 29 december 2003 @ 14:31:43 #219
60090 Akkersloot
pi_15795340
quote:
Waarom zouden er nu geen profeten meer komen? .
Omdat Mohammed zo slim was om te zeggen dat hij de laatste profeet was natuurlijk.
  maandag 29 december 2003 @ 14:32:05 #220
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15795349
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:26 schreef 78589 het volgende:
De Koran heeft overigens meegekregen dat ie nooit zal veranderd worden, een soort van beschermengel dus.
Ohja, hij heeft een 'beschermengel' 'meegekregen' .
pi_15795366
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:31 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

quote:
Op maandag 29 december 2003 14:31 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Omdat Mohammed zo slim was om te zeggen dat hij de laatste profeet was natuurlijk.

Eerder omdat het in de Koran staat.
pi_15795379
quote:

[..]

Waarom zouden er nu geen profeten meer komen? Ik denk dat het voor de meeste mensen nog lang niet duidelijk is hoe het nou allemaal precies zit! Ik zelf heb bijvoorbeeld nog genoeg vragen.

Die vragen van jou kan je voorleggen aan moslims als ik. Ik heb echter nog niet zoveel kennis, maar wat je zelf zou kunnen doen is bijvoorbeeld de Koran en de Hadith lezen of leraren en geleerden langsgaan. Ik weet zeker dat ze genoeg antwoorden voor je hebben.

Jouw vele vragen komen naar mijn idee trouwens niet voort uit nieuwschierigheid, maar eerder de drang moslims op het verkeerde been te zetten.

maandag 29 december 2003 @ 14:33:37 #223
60090 Akkersloot
pi_15795399
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:20 schreef Durango het volgende:
Vroeger ? Nu nog. Wie in bepaalde islamitische landen zegt dat Mohammed geen profeet was wordt veroordeelt wegens het beledigen van, niet lachen, de profeet.
pi_15795406
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:31 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Ah kijk, daar heb ik wat aan :-)
pi_15795418
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:33 schreef 78589 het volgende:

[..]

Die vragen van jou kan je voorleggen aan moslims als ik. Ik heb echter nog niet zoveel kennis, maar wat je zelf zou kunnen doen is bijvoorbeeld de Koran en de Hadith lezen of leraren en geleerden langsgaan. Ik weet zeker dat ze genoeg antwoorden voor je hebben.

Jouw vele vragen komen naar mijn idee trouwens niet voort uit nieuwschierigheid, maar eerder de drang moslims op het verkeerde been te zetten.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')