abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15795437
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ohja, hij heeft een 'beschermengel' 'meegekregen' .

Ja, en nogmaals, het resultaat is er kennelijk naar. Als ik meer kennis uit de Koran had, had ik ook de verzen ervan kunnen aanhalen. Jammergenoeg heb ik die niet.

maandag 29 december 2003 @ 14:34:52 #227
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_15795442
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Eerder omdat het in de Koran staat.
En wie heeft de koran geschrevenm ? Mohammed dus. Dus wie was er zo slim om te zeggen dat hij de laatste profeet was. Mohammed dus.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_15795457
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

[..]

Eerder omdat het in de Koran staat.

En toevallig is die aan Mohammed geopenbaard
fokschaap
pi_15795504
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:33 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Vroeger ? Nu nog. Wie in bepaalde islamitische landen zegt dat Mohammed geen profeet was wordt veroordeelt wegens het beledigen van, niet lachen, de profeet.

In sommige landen word je zelfs beperkt in het dragen van kledingstukken op school!

pi_15795519
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:33 schreef 78589 het volgende:

[..]

Die vragen van jou kan je voorleggen aan moslims als ik. Ik heb echter nog niet zoveel kennis, maar wat je zelf zou kunnen doen is bijvoorbeeld de Koran en de Hadith lezen of leraren en geleerden langsgaan. Ik weet zeker dat ze genoeg antwoorden voor je hebben.

Jouw vele vragen komen naar mijn idee trouwens niet voort uit nieuwschierigheid, maar eerder de drang moslims op het verkeerde been te zetten.

Het spijt me dat ik die indruk wek.

Zijn het zulke lastige vragen dan?

Ik vind het ook jammer dat je mij in deze discussie een bepaald etiket opplakt. Dat helpt ook niet echt bij een discussie.

Ik stel trouwens dezelfde vragen aan christenen. Lees mijn posts in andere topics in WFL maar als je wil.

[Dit bericht is gewijzigd door Durango op 29-12-2003 14:40]

"Let us not be down-hearted! One total catastrophe like this is just the beginning!"
pi_15795535
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:34 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En wie heeft de koran geschrevenm ? Mohammed dus. Dus wie was er zo slim om te zeggen dat hij de laatste profeet was. Mohammed dus.

Ben jij andere profeten tegenkomen met hun wonder? Zijn er grote groeperingen die een bepaalde profeet volgen? Nee!
pi_15795538
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:36 schreef 78589 het volgende:

[..]

In sommige landen word je zelfs beperkt in het dragen van kledingstukken op school!

mag je in Marokko met een baseball pet in de klas ?
fokschaap
  maandag 29 december 2003 @ 14:39:00 #233
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15795576
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:33 schreef 78589 het volgende:
Jouw vele vragen komen naar mijn idee trouwens niet voort uit nieuwschierigheid, maar eerder de drang moslims op het verkeerde been te zetten.
Het is precies die instelling die ik eerder bedoelde, elke keer achterdocht en dan geen antwoord op de vraag geven .

Hoe moeten we de vraag dan stellen, zodat het niet vevelend overkomt? Veel directer kan het volgens mij toch niet; of is dat nou juist het probleem?

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_15795615
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:36 schreef Durango het volgende:

[..]

Het spijt me dat ik die indruk wek.

Zijn het zulke lastige vragen dan?

Ik stel trouwens dezelfde vragen aan christenen. Lees mijn posts in andere topics in WFL maar als je wil.

Die indruk is niet zomaar een indruk, dat is voor mij een feit. Want interesse in de islam bijvoorbeeld heb je sowieso niet. Je probeert eventueel alleen je geweten te sussen.

Voor mij zijn het wel lastige vragen, tenminste, om ze correct te beantwoorden. Het is hetzelfde als een pas afgestudeerde wiskundige een vraag stellen over iets wat vergevorderde wiskundigen pas kunnen.

maandag 29 december 2003 @ 14:40:39 #235
60090 Akkersloot
pi_15795640
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:21 schreef 78589 het volgende:
Leuk, dat je totaal niet ingaat op de vraag in welke profeten je wel geloofd. Als dat namelijk geen enkele is, dan is het puur kinderachtig
Wat is dat voor onzin. Als ik niet van iemand geloof dat hij een boodschapper van God was dan hoef ik Mohammed of wie dan ook toch geen profeet te noemen.
quote:
dat je mensen niet gewoon volgens de Van Dale profeten wil noemen.
En dat is nu net mijn punt. Volgens de dikke Van Dale is een profeet iemand
1. Die de toekomst voorspelt.
2 Iemand die een boodschap van God openbaart.

Mohammed deed zich voor als iemand die een boodschap van God openbaart. Daar geloof ik niet in en ik noem hem dus geen profeet. Simpel.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_15795675
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:37 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Moet je even in het Travel forum vragen, of dat andere forum SES ofzow.
  maandag 29 december 2003 @ 14:42:19 #237
60090 Akkersloot
pi_15795690
quote:

Openbare scholen. En als een bijzondere school het verbiedt is dat niet de schuld van dat land maar van die bijzondere school.
  maandag 29 december 2003 @ 14:42:24 #238
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15795692
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:34 schreef 78589 het volgende:
Ja, en nogmaals, het resultaat is er kennelijk naar. Als ik meer kennis uit de Koran had, had ik ook de verzen ervan kunnen aanhalen. Jammergenoeg heb ik die niet.
Meesterlijke cirkelredenering, dit.

De Koran heeft een beschermengel meegekregen, dat kun je zien doordat het resultaat zo goed is. En doordat de Koran een beschermengel mee heeft gekregen is het resultaat zo goed. Q.e.d.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_15795766
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:39 schreef 78589 het volgende:

[..]

Die indruk is niet zomaar een indruk, dat is voor mij een feit. Want interesse in de islam bijvoorbeeld heb je sowieso niet. Je probeert eventueel alleen je geweten te sussen.

.....

Over vooroordelen en respect gesproken! Wat een onzinnig geblaat.

Voor mij is het een feit dat jij in iets geloofd zonder dat je je er echt in verdiept hebt.

"Let us not be down-hearted! One total catastrophe like this is just the beginning!"
pi_15795778
quote:

[..]

zoals Marokko en Turkije
.
  maandag 29 december 2003 @ 14:45:54 #241
60090 Akkersloot
pi_15795783
Ik mis de islamofielen. Daar was deze topic eigenlijk voor bedoeld. Hoe komt het dat niet-moslims ook de koran zo verdraaien dat ze daar toch een liefdevol boek in zien ? Net als gelovigen zo selectief dingen uit hun "heilige" boeken weten te halen.
pi_15795784
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Meesterlijke cirkelredenering, dit.

De Koran heeft een beschermengel meegekregen, dat kun je zien doordat het resultaat zo goed is. En doordat de Koran een beschermengel mee heeft gekregen is het resultaat zo goed. Q.e.d.

Nou, eigenlijk niet. Het begint namelijk met de Koran waarin staat dat ie een beschermengel mee heeft gekregen. Na 1500 (?) jaar is het resultaat ernaar. Daar eindigt de redenering

...

pi_15795841
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:34 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Fout dus. Mohammed heeft de Koran niet geschreven.
pi_15795860
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:45 schreef francia het volgende:

[..]

zoals Marokko en Turkije

Ik wil de discussie niet op een ander spoor brengen, maar ik ben toch echt laatst met de klas op vakantie naar Marokko geweest en heb daar scholen bezocht. En juist! Het antwoord kan je wel raden...
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:45 schreef Akkersloot het volgende:
Ik mis de islamofielen. Daar was deze topic eigenlijk voor bedoeld. Hoe komt het dat niet-moslims ook de koran zo verdraaien dat ze daar toch een liefdevol boek in zien ? Net als gelovigen zo selectief dingen uit hun "heilige" boeken weten te halen.
Als je je afvraagt hoe ze het verdraaien heb je kennelijk ook alleen selectief gelezen. Jij bent namelijk degene die alleen opzoek is naar de haatzinnen. Overigens, kom je dan vaak met maar 2 versregels aankakken. Iets met 2:190 en 5:35

[Dit bericht is gewijzigd door 78589 op 29-12-2003 14:49]

pi_15795866
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:35 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

En toevallig is die aan Mohammed geopenbaard

Dat klopt. Dus niet omdat de profeet Mohammed iets heeft gezegd.
pi_15795909
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:37 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Misschien wel als het een kledingvoorschrift van een groot geloof was?
pi_15795913
De Koran is volgens mij gewoon een verdraaiing van de Bijbel/ Torah. De Torah is vele honderden jaren ouder maar Mohammed beweert dat hij de enige waarheid heeft terwijl hij alle verhalen aangepast heeft 600 n Chr.
.
pi_15795993
Ik ga trouwens werken nu. Zou je ook eens moeten proberen Akkersloot... van je hobby je werk maken, folders uitdelen bij de moskee bijvoorbeeld ofzo

[Dit bericht is gewijzigd door 78589 op 29-12-2003 14:52]

pi_15795996
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:45 schreef francia het volgende:

[..]

zoals Marokko en Turkije

Wil niet automatisch betekenen dat het iets goeds is. Als Frankrijk het voorbeeld wil volgen van landen als Turkije en Marokko, welke beide toch als achterlijk worden beschouwd door het Westen, dan zegt mij dat meer over de intenties.
  maandag 29 december 2003 @ 14:52:28 #250
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_15796005
quote:
Op zondag 14 december 2003 16:47 schreef Akkersloot het volgende:
Islamofieli en Gristofilie uit angst om je maatschappelijk gehandicapt te voelen. Zomaar een psychologische theorie van dokter Akkersloot.
Je stelling slaat kant noch wal!!
Het is nl. zo dat je niet een eenling bent als je geloof ter discussie stelt. Denk bijvoorbeeld aan Rob Oudkerk (PvdA) die alle vormen van bijzonder (religieus) onderwijs af wil schaffen.

Ik heb regelmatig met marokkanen gewerkt die prima Nederlands praten en eea verliep soepel. Waarom zou ik het geloof van een medenederlander ter discussie stellen als die persoon mij niet in de weg zit/beledigt of haat tegen mij zaait?
Ik zie geen reden - in tegenstelling tot TS - om een belerende atheïst te worden. Als mensen een goede invulling krijgen van hun leven mbv hun geloof krijgen ze mijn zegen. Zolang de geloofsbeleving maar niet ontaardt in Jihad (islam) of kruistocht (christendom).

Het West-europese continent is het continent met de meest fundamentalisische achtergrond (kruistochten oa ten tijde van kolonisatie) dus vooral wij moeten oppassen met vingertje wijzen!!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')